Τελευταία Νέα

Polyeco: Συνέλεξε 2.700 τόνους αποβλήτων καθαρίζοντας 21 χλμ ακτογραμμής στον Μαυρίκιο

Polyeco: Συνέλεξε 2.700 τόνους αποβλήτων καθαρίζοντας 21 χλμ ακτογραμμής στον Μαυρίκιο
Πως έγινε η αποκατάσταση της κοραλλιογενούς ζώνης του Pointe d'Esny μετά την προσάραξη του MV Wakashio

Η ελληνική εταιρία Polyeco, έχοντας σταθερή παρουσία στο Μαυρίκιο τα τελευταία 4 χρόνια, ήταν μία από τις δύο διεθνείς εταιρίες στις οποίες ανατέθηκε ο καθαρισμός της ρυπασμένης ακτογραμμής στα Νότια του Μαυρικίου και η αποκατάσταση της καταστροφής, ενώ η διαχείριση των επικινδύνων αποβλήτων από την πετρελαϊκή ρύπανση και ο καθαρισμός της επιφάνειας της θάλασσας ανατέθηκαν αποκλειστικά στην Polyeco.
Ταχύτητα και know-how συνέθεσαν το ελληνικό success story στον ευαίσθητο τομέα της αποκατάστασης του οικοσυστήματος μετά από το μεγαλύτερο οικολογικό ατύχημα του 2020 – που εκτυλίχθηκε στον Μαυρίκιο στο δεύτερο μισό της περσινής χρονιάς.
Παρούσα από την πρώτη μέρα της προσάραξης του MV Wakashio ήταν η Polyeco, συνδράμοντας ουσιαστικά στην προστασία του περιβάλλοντος και κινητοποιώντας προσωπικό και εξοπλισμό από τον Μαυρίκιο και το εξωτερικό.
Από την στιγμή που η κυβέρνηση του Μαυρικίου εξέπεμψε το σήμα έκτακτης ανάγκης, η εταιρία κινητοποιήθηκε πραγματοποιώντας αποστολή εξπρές με εξοπλισμό από την Ελλάδα και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, όπου διαθέτει βάσεις με αντιρρυπαντικό εξοπλισμό αλλά και από την Γαλλία μέσω ενός ειδικού πλοίου skimmer, κατάλληλου για επέμβαση στα ρηχά κοραλλιογενή σημεία του υφάλου όπου προσάραξε το Wakashio.
Ο  Αθ. Πολυχρονόπουλος, επικεφαλής της εταιρίας μερίμνησε, ώστε το πλοίο να φορτωθεί σε αεροπλάνο τύπου Antonov από τη Γαλλία για να βρεθεί εντός δύο ημερών σε ετοιμότητα στον Μαυρίκιο.
Στη συνέχεια η εταιρία λειτούργησε με σχέδιο και οργάνωση, επιτυγχάνοντας την ολοκλήρωση του έργου ένα μήνα πριν από την καταληκτική ημερομηνία.
Έτσι στο τέλος Δεκεμβρίου του 20, 4 μόνο μήνες μετά την ανάθεση του έργου η εταιρία παρέδωσε στον Μαυρίκιο 21 χλμ καθαρής ακτογραμμής.


Η συλλογή των επικίνδυνων αποβλήτων και εξαγωγή στην Ελλάδα

Κατά τη διάρκειά του έργου αποκατάστασης, η Polyeco ενεργοποίησε την τοπική κοινωνία, προσλαμβάνοντας ντόπιο πληθυσμό και εκπαιδεύοντας τον στις μεθόδους του καθαρισμού, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στην κοινότητα να συμμετέχει ενεργά στην προσπάθεια αποκατάστασης της ρύπανσης της περιοχής της αλλά και υποστηρίζοντας τις πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες σε αυτήν την κρίση.
Συνολικά 350 άτομα εργάστηκαν για την ολοκλήρωση του έργου – το 90% των οποίων ήταν ντόπιος πληθυσμός που εκπαιδεύθηκε ανάλογα από την ίδια την εταιρία.
Περίπου 2.700 τόνοι επικίνδυνων αποβλήτων συλλέχθηκαν από την θάλασσα και τις ρυπασμένες περιοχές - και μεταφέρθηκαν στις εγκαταστάσεις που διαχειρίζεται η Polyeco στο Μαυρίκιο για την διαλογή, ανασυσκευασία και προσωρινή αποθήκευση πριν την εξαγωγή τους στις εγκαταστάσεις της Polyeco στην Ελλάδα για την διαχείρισή τους.
H εξαγωγή των αποβλήτων αναμένεται να ξεκινά εντός του τρέχοντος μηνός  κατόπιν της έγκρισης όλων των σχετικών αδειοδοτήσεων, σύμφωνα με την Συνθήκη της Βασιλείας για τον Έλεγχο των Διασυνοριακών Μεταφορών Επικινδύνων Αποβλήτων.
Η μεταφορά των αποβλήτων από τον Μαυρίκιο προς την Ελλάδα θα πραγματοποιηθεί με ειδικά ναυλωμένα πλοία λόγω του μεγάλου όγκου αυτών.



plio2


Ο καθαρισμός με 5 τεχνικές για 6 διαφορετικούς τύπους ακτών

Καθόλη της διάρκεια του έργου, η Polyeco επιστράτευσε την τεχνογνωσία της για την επιλογή και εφαρμογή των διαφόρων τεχνικών που απαιτήθηκαν για κάθε τύπο ακτογραμμής και το επίπεδο μόλυνσης κάθε περιοχής.
Συνολικά, η ομάδα εφάρμοσε πέντε τύπους τεχνικών, όπως το πλύσιμο με νερό υπό υψηλή πίεση σε τεχνητές κατασκευές, το σκούπισμα με απορροφητικά και τη χρήση μαλακών βουρτσών σε ευαίσθητες επιφάνειες, η κοπή της ρυπασμένης με πετρέλαιο βλάστησης και η συλλογή φυκιών σε περιοχές με υψηλή ρύπανση και οι μέθοδοι flushing and flooding σε διάφορες τοποθεσίες.
Η ομάδα που ανέλαβε την εργασία  κατάφερε να καθαρίσει έξι διαφορετικούς τύπους ακτών που είχαν ρυπανθεί από το πετρέλαιο, όπως τεχνητές δομές, βραχώδεις επιφάνειες, λασπώδεις ακτές, αμμώδεις παραλίες, και ακτές με μαγκρόβια βλάστηση, το καθένα από τα οποία απαιτούσε ειδικές τεχνικές καθαρισμού.
Η εταιρεία χρησιμοποίησε διάφορες τεχνικές καθαρισμού ανάλογα με τον τύπο της ακτογραμμής και το επίπεδο ρύπανσης.
Στην προκυμαία του Mahebourg, το πλύσιμο με νερό υπό υψηλή πίεση προτιμήθηκε κατά μήκος της ακτογραμμής μόλις συλλέχθηκαν τα υπολείμματα πετρελαίου από την επιφάνεια της θάλασσας και τα ρυπασμένα επιπλέοντα υλικά. Σε άλλες περιοχές, ειδικά εκεί όπου υπήρχε μαγκρόβια βλάστηση, εφαρμόστηκαν μέθοδοι flushing, flooding και το σκούπισμα με απορροφητικά πανιά.
Στο Rivière des Créoles, μια εξαιρετικά ρυπασμένη περιοχή, τα υπολείμματα πετρελαίου από την επιφάνεια της θάλασσας και τα ρυπασμένα επιπλέοντα υλικά και φύκια απομακρύνθηκαν από μια περιοχή με συνολική ακτογραμμή άνω των 1.200 m.
Επιπλέον, περίπου 26,9 χιλιόμετρα ρυπασμένων αυτοσχέδιων φραγμάτων από ζαχαροκάλαμα τα οποία κατασκευάστηκαν και τοποθετήθηκαν από εθελοντικές οργανώσεις συλλέχθηκαν από την κοραλλιογενή ζώνη του Point D’Esny σε 7 ημέρες χάρη σε μια ομάδα 70 αλιέων και των αντίστοιχων εποπτών τους. Από την αρχή των εργασιών, η εταιρεία έχει συνεργαστεί με την τοπική κοινότητα η οποία διαδραματίζει κεντρικό ρόλο σε αυτές τις δραστηριότητες.
Η ομάδα της Polyeco ηγήθηκε αυτής της επιχείρησης με την πολύτιμη συμβολή ανδρών και γυναικών από τον Μαυρίκιο αλλά και των τοπικών εθελοντών, οι οποίοι εργάστηκαν ακούραστα τους τελευταίους τέσσερις μήνες. Χάρη στις συλλογικές τους προσπάθειες, τοποθεσίες-ορόσημα όπως το Blue Bay, το Pointe d'Esny, το Preskil Hotel, το Pointe Jerome, το Mahebourg Waterfront, το Petit Bel Air, το Anse Fauvrelle, το Riviere des Creoles, το Pointe Brocus, το Ile Aux Aigrettes, το Ile Mouchoir Rouge και το Ile aux Deux Cocos επανέκτησαν τις εκθαμβωτικές φωτεινές μπλε αποχρώσεις τους.
Συνολικά, οι εργασίες απαίτησαν την ισχυρή κινητοποίηση περίπου 350 εργαζομένων ενώ περίπου από 2700 τόνοι επικίνδυνων αποβλήτων συλλέχθηκαν από τις διάφορες ακτές.


plio3



Το ατύχημα του MV Wakashio με ρύπναση 1.000 τόνων πετρελαίου

Στις 26 Ιουλίου 2020 το πλοίο Ιαπωνικών συμφερόντων MV Wakashio που ταξίδευε από την Ιαπωνία προς την Βραζιλία, προσέκρουσε στον κοραλλιογενή ύφαλο στο νότιο μέρος του Μαυρικίου.
Στις 6 Αυγούστου ξεκίνησε η διαρροή πετρελαίου από τις δεξαμενές του πλοίου, ενώ λίγο αργότερα έσπασε στα δύο.
Παρότι ένα μεγάλος μέρος του πετρελαϊκού του φορτίου είχε αντληθεί, περίπου 1.000 τόνοι πετρελαίου κατέληξαν στα νερά του Ωκεανού, δημιουργώντας την μεγαλύτερη οικολογική καταστροφή στην περιοχή, σύμφωνα με τους επιστήμονες.
Την ίδια μέρα η κυβέρνηση ανακήρυξε τον Μαυρίκιο σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Το ατύχημα, πέρα από την τεράστια απειλή που προκάλεσε για την κοραλλιογενή ακτή του Μαυρικίου και το οικοσύστημα της περιοχής, δημιούργησε παράλληλα αλυσιδωτές επιδράσεις στην οικονομία της χώρας - που μετρήθηκαν τόσο σε χαμένες θέσεις εργασίας, από τους ψαράδες της περιοχής μέχρι τους εργαζόμενους στον τουρισμό, όσο και σοβαρό πλήγμα στην τουριστική της εικόνα, επιβαρύνοντας επιπλέον την τοπική οικονομία, που ήδη λειτουργούσε με κλειστά σύνορα από το Μάρτιο λόγω της πανδημίας, με το κλείσιμο των τουριστικών επιχειρήσεων που απευθύνονταν αποκλειστικά σε ντόπιους. Παράλληλα δημιούργησε και πολιτική αναταραχή, με την νεοεκλεγμένη κυβέρνηση να βρίσκεται στο επίκεντρο επιθέσεων της αντιπολίτευσης για το ατύχημα αυτό.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης