Πετρέλαιο

Κατακόρυφη πτώση στα κέρδη αναμένουν τα διυλιστήρια των ΗΠΑ

Κατακόρυφη πτώση στα κέρδη αναμένουν τα διυλιστήρια των ΗΠΑ
Επτά αμερικανικά διυλιστήρια αναμένεται να ανακοινώσουν μια μέση απώλεια κερδών 1,51 $ ανά μετοχή το τέταρτο τρίμηνο του 2021
Τα διυλιστήρια των ΗΠΑ αναμένουν χαμηλότερα κέρδη το τέταρτο τρίμηνο, αντικατοπτρίζοντας την πίεση της αύξησης των τιμών του αργού, της χαμηλής ζήτησης λόγω των ανανεωμένων περιορισμών ταξιδιού COVID-19 και του υψηλότερου κόστους που σχετίζεται με την ανάμειξη ανανεώσιμων καυσίμων σε τα προϊόντα τους.

Επτά διυλιστήρια στις ΗΠΑ αναμένεται να δημοσιεύσουν μια μέση απώλεια κερδών ανά μετοχή 1,51 $, από μια απώλεια 1,06 $ το τρίτο τρίμηνο του 2020, σύμφωνα με τα στοιχεία της IBES από το Refinitiv.

Τόσο η Credit Suisse όσο και η Tudor Pickering Holt μείωσαν τις εκτιμήσεις κάθε ανεξάρτητου διυλιστηρίου των ΗΠΑ για το τέταρτο τρίμηνο.
«[Αυτό] θα σηματοδοτήσει το πιο αδύναμο τρίμηνο του έτους», δήλωσε ο Matthew Blair, αναλυτής της Tudor Pickering Holt and Co.
Κατά το τέταρτο τρίμηνο, ανεξάρτητα διυλιστήρια, συμπεριλαμβανομένων των Marathon Petroleum, Valero Energy και Phillips 66, αντιμετώπισαν την χαμηλή ζήτηση λόγω της επανεμφάνισης περιπτώσεων κορωνοϊού παγκοσμίως.
Η κατανάλωση υγρών καυσίμων παγκοσμίως εκτιμάται ότι μειώθηκε κατά 9 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως το 2020, σύμφωνα με την Αμερικανική Υπηρεσία Πληροφοριών Ενέργειας.

Οι δείκτες αναφοράς αργού πετρελαίου σημείωσαν άνοδο περισσότερο από 20% το τρίμηνο, το οποίο συμπίεσε τα περιθώρια διύλισης των ΗΠΑ σε λιγότερο από 10 $ το βαρέλι κατά μέσο όρο - το όριο από το οποίο τα περισσότερα διυλιστήρια βγάζουν χρήματα - για το μεγαλύτερο μέρος του τέταρτου τριμήνου.

Εν τω μεταξύ, οι αυστηρότεροι περιορισμοί στην κοινωνικοποίηση, τις επιχειρήσεις και την κυκλοφορία σε πολιτείες όπως η Καλιφόρνια, η πιο πυκνοκατοικημένη πολιτεία των ΗΠΑ και μία από τις μεγαλύτερες αγορές οδήγησης στον κόσμο.
Τα ταξίδια στους αμερικανικούς δρόμους των ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 11% το Νοέμβριο από την περίοδο του προηγούμενου έτους, μετά από πτώση 9% τον Οκτώβριο, σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ.
Τα lockdowns σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες καθήλωσαν τις διεθνείς πτήσεις και τη ζήτηση αεροπορικών καυσίμων το τρίμηνο. Το διυλιστήριο της Delta Airlines στο Trainer της Πενσυλβανίας, στις αρχές Ιανουαρίου, σημείωσε ζημία στο τμήμα διύλισης 102 εκατομμυρίων δολαρίων το τέταρτο τρίμηνο και απώλεια 441 εκατομμυρίων δολαρίων στις πωλήσεις καυσίμων τρίτων. Κατά το τέταρτο τρίμηνο, τα διυλιστήρια έπρεπε επίσης να καταβάλουν περισσότερα για πιστώσεις ανανεώσιμων καυσίμων στις ΗΠΑ, τα οποία έφτασαν σε υψηλό τριών ετών νωρίτερα αυτό το μήνα.
Το κόστος των Renewable Identification Numbers - οι πιστώσεις που χρησιμοποιήθηκαν για τη συμμόρφωση με τους νόμους ανάμειξης των βιοκαυσίμων στις ΗΠΑ - αυξήθηκαν κατά 47 σεντς ανά βαρέλι από το τρίτο τρίμηνο λόγω της αύξησης των τιμών της αιθανόλης και του βιοντίζελ. Τα διυλιστήρια υποχρεούνται, από το νόμο, να συνδυάζουν τα βιοκαύσιμα στην δεξαμενή βενζίνης τους ή να πληρώνουν έτσι ώστε άλλοι να μπορούν να κάνουν το ίδιο.
Η πανδημία μείωσε τη δραστηριότητα ανάμειξης γενικά, και ως αποτέλεσμα, έχουν εκδοθεί λιγότερες πιστώσεις, αυξάνοντας το κόστος τους.
Ο αναλυτής της Credit Suisse, Manav Gupta, εκτιμά ότι η Phillips 66 θα χάσει 1,16 $ ανά μετοχή το τρίμηνο. Αρχικά είχε προβλέψει μια απώλεια 30 σεντ, αλλά το άλλαξε λόγω των χαμηλότερων κερδών διύλισης στις αγορές του Gulf Coast, West Coast και Midwest.
«Οι πωλήσεις θα μειώσουν επίσης τα κέρδη καθώς η τιμή του αργού αυξήθηκε απότομα το τρίμηνο σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο και οι μειώσεις επηρέασαν τους όγκους», ανέφερε ο Gupta σε σημείωμά του.
Τα περιθώρια διύλισης των ΗΠΑ άρχισαν να βελτιώνονται κατά την περίοδο των διακοπών και ήταν περίπου 12,50 $ ανά βαρέλι. Τα ποσοστά διύλισης αυξήθηκαν την περασμένη εβδομάδα στα υψηλότερα επίπεδα από τον Μάρτιο, σύμφωνα με στοιχεία της κυβέρνησης. Ωστόσο τα διυλιστήρια παράγουν περίπου 2 εκατομμύρια λιγότερα βαρέλια από ό, τι την ίδια περίοδο πέρυσι περίπου στο 80% της χωρητικότητας. "Ενώ τα διυλιστήρια ενδέχεται να πληρώνονται με το ίδιο ποσό για τη βενζίνη σε σχέση με το προηγούμενο έτος, η παραγωγή τους είναι πολύ χαμηλότερη", δήλωσε ο Bob Yawger, διευθυντής για τα συμβόλαια μελλοντικής αγοράς ενέργειας στη Mizuho.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης