Πως θα λειτουργούν τα τρένα υδρογόνου
Η Siemens Mobility και η Deutsche Bahn άρχισαν να αναπτύσσουν αμαξοστοιχίες κυψελών καυσίμου με υδρογόνο και σταθμό ανεφοδιασμού που θα τεθεί σε λειτουργία το 2024 με σκοπό την αντικατάσταση των κινητήρων ντίζελ στα γερμανικά τοπικά σιδηροδρομικά δίκτυα.
Το πρωτότυπο, που θα κατασκευαστεί από τη Siemens, βασίζεται στον ηλεκτρικό αυτοκινητο-σιδηρόδρομο Mireo Plus, ο οποίος θα είναι εξοπλισμένος με κυψέλες καυσίμου προκειμένου να μετατρέψει το υδρογόνο και το οξυγόνο σε ηλεκτρική ενέργεια και με μπαταρία, ανακοίνωσαν και οι δύο εταιρείες.
Ο διευθύνων σύμβουλος κινητικότητας της Siemens, Michael Peter, δήλωσε στο Reuters ότι το τρένο συνδυάζει τη δυνατότητα τροφοδοσίας από τρεις πηγές σε ένα αρθρωτό σύστημα - από την μπαταρία, την κυψέλη καυσίμου ή ακόμη και τις υπάρχουσες εναέριες γραμμές, ανάλογα με το πού θα λειτουργήσει.
Η γερμανική εταιρεία σιδηροδρόμων Deutsche Bahn δεν έχει ηλεκτροδοτήσει το 40% του δικτύου της μήκους 33.000 χιλιομέτρων (km), στο οποίο διαθέτει 1.300 ατμομηχανές ντίζελ που λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα.
Οι σιδηροδρομικές μεταφορές πρέπει να απαλλαγούν από τον άνθρακα μακροπρόθεσμα στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των εθνικών κλιματικών στόχων. "Τα τρένα υδρογόνου είναι σε θέση να αντικαταστήσουν τα τρένα με καύσιμο ντίζελ μακροπρόθεσμα", δήλωσε ο Peter.
Τροφοδοσία
Το νέο πρωτότυπο θα τροφοδοτείται εντός 15 λεπτών, θα έχει εύρος 600 km και τελική ταχύτητα 160 km / ώρα.
Θα δοκιμαστεί μεταξύ Tuebingen, Horb και Pforzheim στην περιοχή Baden Wuerttemberg.
Ο κύριος στόχος της αγοράς είναι οι φορείς εκμετάλλευσης περιφερειακών δικτύων που συνήθως αναδιατάσσουν από 10 έως 50 τρένα, είπε ο Peter. «Βλέπουμε δυναμικό αγοράς 10.000-15.000 τρένων στην Ευρώπη που θα πρέπει να αντικατασταθούν τα επόμενα 10-15 χρόνια, με 3.000 μόνο στη Γερμανία», σημείωσε.
Κάθε τρένο θα κοστίζει μεταξύ 5 και 10 εκατομμυρίων δημιουργώντας ένα δυναμικό αγοράς 50-150 δισεκατομμυρίων ευρώ συνολικά.
Η κυβέρνηση του Βερολίνου αναμένει ότι το πράσινο υδρογόνο θα καταστεί ανταγωνιστικό με τα ορυκτά καύσιμα μακροπρόθεσμα και θα διαδραματίσει βασικό ρόλο στη βιομηχανία άνθρακα, τη θέρμανση και τις μεταφορές.
www.worldenergynews.gr
Το πρωτότυπο, που θα κατασκευαστεί από τη Siemens, βασίζεται στον ηλεκτρικό αυτοκινητο-σιδηρόδρομο Mireo Plus, ο οποίος θα είναι εξοπλισμένος με κυψέλες καυσίμου προκειμένου να μετατρέψει το υδρογόνο και το οξυγόνο σε ηλεκτρική ενέργεια και με μπαταρία, ανακοίνωσαν και οι δύο εταιρείες.
Ο διευθύνων σύμβουλος κινητικότητας της Siemens, Michael Peter, δήλωσε στο Reuters ότι το τρένο συνδυάζει τη δυνατότητα τροφοδοσίας από τρεις πηγές σε ένα αρθρωτό σύστημα - από την μπαταρία, την κυψέλη καυσίμου ή ακόμη και τις υπάρχουσες εναέριες γραμμές, ανάλογα με το πού θα λειτουργήσει.
Η γερμανική εταιρεία σιδηροδρόμων Deutsche Bahn δεν έχει ηλεκτροδοτήσει το 40% του δικτύου της μήκους 33.000 χιλιομέτρων (km), στο οποίο διαθέτει 1.300 ατμομηχανές ντίζελ που λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα.
Οι σιδηροδρομικές μεταφορές πρέπει να απαλλαγούν από τον άνθρακα μακροπρόθεσμα στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των εθνικών κλιματικών στόχων. "Τα τρένα υδρογόνου είναι σε θέση να αντικαταστήσουν τα τρένα με καύσιμο ντίζελ μακροπρόθεσμα", δήλωσε ο Peter.
Τροφοδοσία
Το νέο πρωτότυπο θα τροφοδοτείται εντός 15 λεπτών, θα έχει εύρος 600 km και τελική ταχύτητα 160 km / ώρα.
Θα δοκιμαστεί μεταξύ Tuebingen, Horb και Pforzheim στην περιοχή Baden Wuerttemberg.
Ο κύριος στόχος της αγοράς είναι οι φορείς εκμετάλλευσης περιφερειακών δικτύων που συνήθως αναδιατάσσουν από 10 έως 50 τρένα, είπε ο Peter. «Βλέπουμε δυναμικό αγοράς 10.000-15.000 τρένων στην Ευρώπη που θα πρέπει να αντικατασταθούν τα επόμενα 10-15 χρόνια, με 3.000 μόνο στη Γερμανία», σημείωσε.
Κάθε τρένο θα κοστίζει μεταξύ 5 και 10 εκατομμυρίων δημιουργώντας ένα δυναμικό αγοράς 50-150 δισεκατομμυρίων ευρώ συνολικά.
Η κυβέρνηση του Βερολίνου αναμένει ότι το πράσινο υδρογόνο θα καταστεί ανταγωνιστικό με τα ορυκτά καύσιμα μακροπρόθεσμα και θα διαδραματίσει βασικό ρόλο στη βιομηχανία άνθρακα, τη θέρμανση και τις μεταφορές.
www.worldenergynews.gr