H υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης στις αναδυόμενες αγορές, θα μπορούσε να απειλήσει τη μακροπρόθεσμη αύξηση της ζήτησης πετρελαίου, ανέφερε η Carbon Tracker.
Οι συγγραφείς της έκθεσης επισημαίνουν ότι: «Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά EV στον κόσμο και πιθανότατα θα συνεχίσει να αναπτύσσεται ως τέτοια χάρη στους φιλόδοξους στόχους εκπομπών που έθεσε το Πεκίνο, ενώ παράλληλα είναι η μοναδική χώρα που μπορεί να οδηγήσει τη ζήτηση του αργού πετρελαίου».
Παράλληλα, οι τιμές των μπαταριών υποχωρούν και τα ηλεκτροκίνητα οχήματα γίνονται όλο και πιο ανταγωνιστικά με τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης. Από την άλλη πλευρά, η μετάβαση στις ηλεκτρικές μεταφορές θα μειώσει σημαντικά τις εκπομπές από αυτό το τμήμα της οικονομίας και αυτό, με τη σειρά του, θα μειώσει τον αριθμό των θανάτων που σχετίζονται με τη ρύπανση. Το ερώτημα εδώ είναι πώς να ευθυγραμμιστούν αυτά τα οφέλη με τις προτιμήσεις των καταναλωτών.
Το ανεξάρτητο Ινστιτούτο επισημαίνει ότι: «Η ηλεκτροκίνηση των μεταφορών και η πτώση των τιμών της μπαταρίας επιτρέπουν στα ηλεκτρικά οχήματα να ανταγωνίζονται άμεσα στην τιμή αγοράς με τα οχήματα ICE, μειώνοντας το κόστος των εισαγωγών ενέργειας ανά όχημα κατά τουλάχιστον 90%, τον αριθμό των πρόωρων θανάτων από την ατμοσφαιρική ρύπανση που συνδέονται με τη μεταφορά κατά τουλάχιστον 75% και μείωση του κόστους για τους καταναλωτές κατά τουλάχιστον 2/3».
Τέλος, η Κίνα δεν έχει ακόμα ορίσει ημερομηνία κατά την οποία θα απαγορεύσει την παραγωγή και πώληση συμβατικών αυτοκινήτων. Εντούτοις, στέλεχος της αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι τα ηλεκτροκίνητα οχήματα θα αντιστοιχούν στο 50% όλων των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων έως το 2035, ενώ τα υβριδικά οχήματα θα καλύπτουν το υπόλοιπο ποσοστό.
www.worldenergynews.gr