Νέο θρίλλερ με επίκεντρο το Καστελόριζο
(upd) Καθημερινές είναι πλέον οι επεκτατικές προκλήσεις της Τουρκίας στο Αιγαίο και την Αν. Μεσόγειο, καθώς μετά τον Tayyip Erdogan ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Adil Karaismailoğlu δήλωσε πως «επεκτείναμε την περιοχή ευθύνης αναζήτησης και διάσωσης στην Γαλάζια Πατρίδα μας», δημοσιεύοντας και τους αντίστοιχους χάρτες.
Το απόγευμα της Κυριακής (18/10/2020) με προκλητική του ανακοίνωση το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών ήλθε να «επικυρώσει» τη νέα επιθετική απόφαση της τουρκικής ηγεσίας.
Την ίδια ώρα συνεχίζει τον προκλητικό του πλου το ερευνητικό Oruc Reis και βρίσκεται σε απόσταση 13 ναυτικών μιλίων από το Καστελόριζο ενώ πέρασε τη ζώνη των 12 ναυτικών μιλίων στην περιοχή της Μεγίστης.Σύμφωνα με επιτελείς του ΓΕΕΘΑ, όταν το πλοίο έχει πορεία Βορειοανατολικά πλέει πιο κοντά στις ελληνικές ακτές ενώ όταν πλέει Νοτιοανατολικά απομακρύνεται.
Εάν διατηρήσει παρόμοια πορεία αναμένεται τις επόμενες 24 ώρες να φθάσει στα 12 ναυτικά μίλια.
Τότε τα ελληνικά πλοία που βρίσκονται στην περιοχή έχουν εντολή να προσεγγίσουν τον τουρκικό στόλο αναγκάζοντάς τον να απομακρυνθεί ενώ οι τελευταίες τέσσερις ημέρες ισχύος της τουρκικής NAVTEX θεωρούνται οι κρισιμότερες.
Ο χάρτης της «Γαλάζιας Πατρίδας»
Η κυβέρνηση Erdogan επαναφέρει κατά το δοκούν την φαντασίωση της «Γαλάζιας Πατρίδας» ενώ παρουσιάζοντας δικούς της χάρτες αυξάνει την περιοχή όπου θεωρεί ότι έχει δικαιώματα έρευνας και διάσωσης από την Κάρπαθο έως και την Κύπρο, νοτίως της Κρήτης.
Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Adil Karaismailoğlu, υποστήριξε πω αυτό έγινε για «να συμπεριλάβουμε τις περιοχές αναζήτησης των εθνικών μας πλοίων που λειτουργούν στην Ανατολική Μεσόγειο. Καλή τύχη στη χώρα μας στο νέο Εθνικό Σχέδιο Έρευνας και Διάσωσης».
Διευρύναμε την περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης μας στην Γαλάζια Πατρίδα μας, με τρόπο που θα περιλαμβάνει τις όπου δραστηριοποιούνται σε έρευνες στην Αν. Μεσόγειο τα εθνικά μας πλοία.
Ας είναι χαρμόσυνο για την πατρίδα μας το νέο Εθνικό Σχέδιο Έρευνας και Διάσωσης».
Καταλήγει η ανακοίνωση του Τούρκου υπουργού Μεταφορών .
Τουρκικό ΥΠΕΞ: Μόνο εμείς έχουμε τις δυνατότητες
Με προκλητική του ανακοίνωση το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών ισχυρίζεται, πως μόνο η Άγκυρα έχει τις δυνατότητες για έρευνα και διάσωση στο Αιγαίο,
Απαντώντας στο ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών ο Hami Aksoy, ισχυρίζεται ότι οι περιοχές έρευνας και διάσωσης δεν είναι κυριαρχία, αλλά περιοχές εξυπηρέτησης.
H τουρκική πλευρά κατηγορεί την Ελλάδα ότι συνεχίζει να αφήνει αναπάντητα αιτήματα για συνεργασία και συντονισμό με τη χώρα μας σύμφωνα με τις διατάξεις της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης του Αμβούργου του 1979 σχετικά με τις επικαλυπτόμενες περιοχές ευθύνης έρευνας και διάσωσης των δύο παράκτιων χωρών στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.
Επίσης σύμφωνα με τον Aksoy, η Τουρκία είναι η μόνη χώρα με επιχειρησιακές δυνατότητες να παρέμβει σε οποιοδήποτε περιστατικό που μπορεί να ενέχει κίνδυνο για την ανθρώπινη ζωή στην περιοχή.
Η ανακοίνωση του Τουρκικού ΥΠΕΞ:
Το υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδας έκανε μια αβάσιμη δήλωση σήμερα (18 Οκτωβρίου) σχετικά με την επέκταση της περιοχής ευθύνης έρευνας και διάσωσης της χώρας μας στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.
Οι περιοχές έρευνας και διάσωσης δεν είναι κυριαρχία, αλλά περιοχές εξυπηρέτησης.
Από αυτή την άποψη, αυτός ο ισχυρισμός της Ελλάδας, ο οποίος δεν περιλαμβάνει τα χωρικά της ύδατα και θεωρεί αυτήν την περιοχή για τη διάσωση και την προστασία της ανθρώπινης ζωής ως παραβίαση της κυριαρχίας της, απέχει πολύ από νομικούς και ανθρωπιστικούς λόγους.
Η αυθαιρεσία που αναφέρεται αφορά την επικαιροποίηση των περιοχών έρευνας και διάσωσης στις σημερινές συνθήκες, όπου παρέχει η χώρα μας τις υπηρεσίες αυτές. η περιοχή έρευνας και διάσωσης της χώρας μας έχει επεκταθεί για να διασφαλίσει και την ασφάλεια των επιχειρήσεων μας στην υφαλοκρηπίδα μας στην ανατολική μεσόγειο.
Η Τουρκία, με επιτυχημένες δραστηριότητες θαλάσσιας έρευνας και διάσωσης, σε αντίθεση με την Ελλάδα που λειτουργεί με πολιτικά κίνητρα, ενεργεί με ανθρωπιστικά κίνητρα.
Από την άλλη μεριά, η Ελλάδα συνεχίζει να αφήνει αναπάντητα αιτήματα για συνεργασία και συντονισμό με τη χώρα μας σύμφωνα με τις διατάξεις της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης του Αμβούργου του 1979 σχετικά με τις επικαλυπτόμενες περιοχές ευθύνης έρευνας και διάσωσης των δύο παράκτιων χωρών στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.
Επιπλέον, ισχυριζόμενη ότι οι εν λόγω περιοχές είναι περιοχή κυριαρχίας, η Ελλάδα δεν δίστασε να αφήσει την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη δεύτερη μοίρα και έδειξε αυτή τη στάση την με την απάνθρωπη μεταχείριση
παράτυπων μεταναστών στο Αιγαίο Πέλαγος.
Η μόνη χώρα με επιχειρησιακές δυνατότητες να παρέμβει σε οποιοδήποτε περιστατικό που μπορεί να ενέχει κίνδυνο για την ανθρώπινη ζωή στην περιοχή, είναι η Τουρκία. σε αυτό το πλαίσιο, η επέκταση της περιοχής έρευνας και διάσωσης της χώρας μας είναι ένα σημαντικό βήμα που έγινε για να γίνουν το αιγαίο και η ανατολική μεσόγειος ασφαλέστερες περιοχές , καθώς είναι από τις περιοχές με την υψηλότερη θαλάσσια και εναέρια κυκλοφορία στον κόσμο.
Στα 13 μίλια από το Καστελόριζο το Oruc Reis
Εντός της ζώνης των 12 ναυτικών μιλίων στην περιοχή του συμπλέγματος της Μεγίστης κινείται το Oruc Reis συνεχίζοντας τον προκλητικό του πλου συνοδευόμενο από τουλάχιστον 6 τουρκικά πολεμική σκάφη.
Σύμφωνα με το marinetraffic το σκάφος βρέθηκε κάτω από το όριο των 12 ναυτικών μιλίων στη νήσο Στρογγύλη και στα 13,6 από το Καστελόριζο, όπου και παραμένει προς το παρόν .
Η απάντηση της Αθήνας
Άμεση ήταν η απάντηση της Ελλάδας με ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών στην οποία κάνει λόγο για παράνομο ορισμο εξηγώντας αναλυτικά τις ελληνικές θέσεις.
«Είναι σαφές ότι η Τουρκία, με την τελευταία αυτή κίνηση που έχει αμιγώς πολιτικά κίνητρα, δεν διστάζει να προκαλέσει σύγχυση, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές» προστίθεται στην ανακοίνωση.
Η απάντηση του ελληνικού ΥΠΕΞ
«H τουρκική περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης που ορίστηκε αυθαίρετα με τον νέο τουρκικό νόμο, όπως άλλωστε και αυτή που είχε ορισθεί με τον τουρκικό νόμο του 1988, είναι παράνομη στο μέτρο που επικαλύπτει περιοχές ελληνικής κυριαρχίας και δικαιοδοσίας, συνεπώς δεν παράγει έννομα αποτελέσματα. Πέραν όμως αυτού, δεν στηρίζεται σε επιχειρησιακά κριτήρια και δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής.
Η ελληνική περιοχή ευθύνης, η οποία έχει καθορισθεί την δεκαετία του '50 με Περιοχικές Συμφωνίες Αεροναυτιλίας του ICAO και δηλωθεί από το 1975 στον αρμόδιο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), συμπίπτει με το FIR Αθηνών και είναι σύμφωνη με τις συστάσεις του ΙΜΟ και ΙCAO, όπως περιλαμβάνονται στο Διεθνές Εγχειρίδιο Αεροναυτικής και Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης (IAMSAR Manual).
Υπογραμμίζεται ότι και στην πράξη η Ελλάδα, μέσω του αρμόδιου ελληνικού Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Joint Rescue Coordination Center - JRCC) στον Πειραιά, συντονίζει αποτελεσματικά όλες τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στην περιοχή ευθύνης της, παρέχοντας εν προκειμένω υπηρεσίες σε όλα τα κινδυνεύοντα πλοία και αεροπλάνα.
Είναι σαφές ότι η Τουρκία, με την τελευταία αυτή κίνηση που έχει αμιγώς πολιτικά κίνητρα, δεν διστάζει να προκαλέσει σύγχυση, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο τουρκικών αυθαιρεσιών και παρανόμων διεκδικήσεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, οι οποίες άλλωστε ευθύνονται για την άνευ προηγουμένου κλιμάκωση της τελευταίας περιόδου.
Οι τουρκικές ενέργειες θα προσκρούσουν και πάλι στην διεθνή νομιμότητα με την οποία η Τουρκία θα πρέπει επιτέλους κάποτε να συμφιλιωθεί.»
Πηγή: Bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr
Το απόγευμα της Κυριακής (18/10/2020) με προκλητική του ανακοίνωση το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών ήλθε να «επικυρώσει» τη νέα επιθετική απόφαση της τουρκικής ηγεσίας.
Την ίδια ώρα συνεχίζει τον προκλητικό του πλου το ερευνητικό Oruc Reis και βρίσκεται σε απόσταση 13 ναυτικών μιλίων από το Καστελόριζο ενώ πέρασε τη ζώνη των 12 ναυτικών μιλίων στην περιοχή της Μεγίστης.Σύμφωνα με επιτελείς του ΓΕΕΘΑ, όταν το πλοίο έχει πορεία Βορειοανατολικά πλέει πιο κοντά στις ελληνικές ακτές ενώ όταν πλέει Νοτιοανατολικά απομακρύνεται.
Εάν διατηρήσει παρόμοια πορεία αναμένεται τις επόμενες 24 ώρες να φθάσει στα 12 ναυτικά μίλια.
Τότε τα ελληνικά πλοία που βρίσκονται στην περιοχή έχουν εντολή να προσεγγίσουν τον τουρκικό στόλο αναγκάζοντάς τον να απομακρυνθεί ενώ οι τελευταίες τέσσερις ημέρες ισχύος της τουρκικής NAVTEX θεωρούνται οι κρισιμότερες.
Ο χάρτης της «Γαλάζιας Πατρίδας»
Η κυβέρνηση Erdogan επαναφέρει κατά το δοκούν την φαντασίωση της «Γαλάζιας Πατρίδας» ενώ παρουσιάζοντας δικούς της χάρτες αυξάνει την περιοχή όπου θεωρεί ότι έχει δικαιώματα έρευνας και διάσωσης από την Κάρπαθο έως και την Κύπρο, νοτίως της Κρήτης.
Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Adil Karaismailoğlu, υποστήριξε πω αυτό έγινε για «να συμπεριλάβουμε τις περιοχές αναζήτησης των εθνικών μας πλοίων που λειτουργούν στην Ανατολική Μεσόγειο. Καλή τύχη στη χώρα μας στο νέο Εθνικό Σχέδιο Έρευνας και Διάσωσης».
Διευρύναμε την περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης μας στην Γαλάζια Πατρίδα μας, με τρόπο που θα περιλαμβάνει τις όπου δραστηριοποιούνται σε έρευνες στην Αν. Μεσόγειο τα εθνικά μας πλοία.
Ας είναι χαρμόσυνο για την πατρίδα μας το νέο Εθνικό Σχέδιο Έρευνας και Διάσωσης».
Καταλήγει η ανακοίνωση του Τούρκου υπουργού Μεταφορών .
Τουρκικό ΥΠΕΞ: Μόνο εμείς έχουμε τις δυνατότητες
Με προκλητική του ανακοίνωση το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών ισχυρίζεται, πως μόνο η Άγκυρα έχει τις δυνατότητες για έρευνα και διάσωση στο Αιγαίο,
Απαντώντας στο ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών ο Hami Aksoy, ισχυρίζεται ότι οι περιοχές έρευνας και διάσωσης δεν είναι κυριαρχία, αλλά περιοχές εξυπηρέτησης.
H τουρκική πλευρά κατηγορεί την Ελλάδα ότι συνεχίζει να αφήνει αναπάντητα αιτήματα για συνεργασία και συντονισμό με τη χώρα μας σύμφωνα με τις διατάξεις της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης του Αμβούργου του 1979 σχετικά με τις επικαλυπτόμενες περιοχές ευθύνης έρευνας και διάσωσης των δύο παράκτιων χωρών στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.
Επίσης σύμφωνα με τον Aksoy, η Τουρκία είναι η μόνη χώρα με επιχειρησιακές δυνατότητες να παρέμβει σε οποιοδήποτε περιστατικό που μπορεί να ενέχει κίνδυνο για την ανθρώπινη ζωή στην περιοχή.
Η ανακοίνωση του Τουρκικού ΥΠΕΞ:
Το υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδας έκανε μια αβάσιμη δήλωση σήμερα (18 Οκτωβρίου) σχετικά με την επέκταση της περιοχής ευθύνης έρευνας και διάσωσης της χώρας μας στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.
Οι περιοχές έρευνας και διάσωσης δεν είναι κυριαρχία, αλλά περιοχές εξυπηρέτησης.
Από αυτή την άποψη, αυτός ο ισχυρισμός της Ελλάδας, ο οποίος δεν περιλαμβάνει τα χωρικά της ύδατα και θεωρεί αυτήν την περιοχή για τη διάσωση και την προστασία της ανθρώπινης ζωής ως παραβίαση της κυριαρχίας της, απέχει πολύ από νομικούς και ανθρωπιστικούς λόγους.
Η αυθαιρεσία που αναφέρεται αφορά την επικαιροποίηση των περιοχών έρευνας και διάσωσης στις σημερινές συνθήκες, όπου παρέχει η χώρα μας τις υπηρεσίες αυτές. η περιοχή έρευνας και διάσωσης της χώρας μας έχει επεκταθεί για να διασφαλίσει και την ασφάλεια των επιχειρήσεων μας στην υφαλοκρηπίδα μας στην ανατολική μεσόγειο.
Η Τουρκία, με επιτυχημένες δραστηριότητες θαλάσσιας έρευνας και διάσωσης, σε αντίθεση με την Ελλάδα που λειτουργεί με πολιτικά κίνητρα, ενεργεί με ανθρωπιστικά κίνητρα.
Από την άλλη μεριά, η Ελλάδα συνεχίζει να αφήνει αναπάντητα αιτήματα για συνεργασία και συντονισμό με τη χώρα μας σύμφωνα με τις διατάξεις της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης του Αμβούργου του 1979 σχετικά με τις επικαλυπτόμενες περιοχές ευθύνης έρευνας και διάσωσης των δύο παράκτιων χωρών στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.
Επιπλέον, ισχυριζόμενη ότι οι εν λόγω περιοχές είναι περιοχή κυριαρχίας, η Ελλάδα δεν δίστασε να αφήσει την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη δεύτερη μοίρα και έδειξε αυτή τη στάση την με την απάνθρωπη μεταχείριση
παράτυπων μεταναστών στο Αιγαίο Πέλαγος.
Η μόνη χώρα με επιχειρησιακές δυνατότητες να παρέμβει σε οποιοδήποτε περιστατικό που μπορεί να ενέχει κίνδυνο για την ανθρώπινη ζωή στην περιοχή, είναι η Τουρκία. σε αυτό το πλαίσιο, η επέκταση της περιοχής έρευνας και διάσωσης της χώρας μας είναι ένα σημαντικό βήμα που έγινε για να γίνουν το αιγαίο και η ανατολική μεσόγειος ασφαλέστερες περιοχές , καθώς είναι από τις περιοχές με την υψηλότερη θαλάσσια και εναέρια κυκλοφορία στον κόσμο.
Στα 13 μίλια από το Καστελόριζο το Oruc Reis
Εντός της ζώνης των 12 ναυτικών μιλίων στην περιοχή του συμπλέγματος της Μεγίστης κινείται το Oruc Reis συνεχίζοντας τον προκλητικό του πλου συνοδευόμενο από τουλάχιστον 6 τουρκικά πολεμική σκάφη.
Σύμφωνα με το marinetraffic το σκάφος βρέθηκε κάτω από το όριο των 12 ναυτικών μιλίων στη νήσο Στρογγύλη και στα 13,6 από το Καστελόριζο, όπου και παραμένει προς το παρόν .
Η απάντηση της Αθήνας
Άμεση ήταν η απάντηση της Ελλάδας με ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών στην οποία κάνει λόγο για παράνομο ορισμο εξηγώντας αναλυτικά τις ελληνικές θέσεις.
«Είναι σαφές ότι η Τουρκία, με την τελευταία αυτή κίνηση που έχει αμιγώς πολιτικά κίνητρα, δεν διστάζει να προκαλέσει σύγχυση, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές» προστίθεται στην ανακοίνωση.
Η απάντηση του ελληνικού ΥΠΕΞ
«H τουρκική περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης που ορίστηκε αυθαίρετα με τον νέο τουρκικό νόμο, όπως άλλωστε και αυτή που είχε ορισθεί με τον τουρκικό νόμο του 1988, είναι παράνομη στο μέτρο που επικαλύπτει περιοχές ελληνικής κυριαρχίας και δικαιοδοσίας, συνεπώς δεν παράγει έννομα αποτελέσματα. Πέραν όμως αυτού, δεν στηρίζεται σε επιχειρησιακά κριτήρια και δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής.
Η ελληνική περιοχή ευθύνης, η οποία έχει καθορισθεί την δεκαετία του '50 με Περιοχικές Συμφωνίες Αεροναυτιλίας του ICAO και δηλωθεί από το 1975 στον αρμόδιο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), συμπίπτει με το FIR Αθηνών και είναι σύμφωνη με τις συστάσεις του ΙΜΟ και ΙCAO, όπως περιλαμβάνονται στο Διεθνές Εγχειρίδιο Αεροναυτικής και Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης (IAMSAR Manual).
Υπογραμμίζεται ότι και στην πράξη η Ελλάδα, μέσω του αρμόδιου ελληνικού Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Joint Rescue Coordination Center - JRCC) στον Πειραιά, συντονίζει αποτελεσματικά όλες τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στην περιοχή ευθύνης της, παρέχοντας εν προκειμένω υπηρεσίες σε όλα τα κινδυνεύοντα πλοία και αεροπλάνα.
Είναι σαφές ότι η Τουρκία, με την τελευταία αυτή κίνηση που έχει αμιγώς πολιτικά κίνητρα, δεν διστάζει να προκαλέσει σύγχυση, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο τουρκικών αυθαιρεσιών και παρανόμων διεκδικήσεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, οι οποίες άλλωστε ευθύνονται για την άνευ προηγουμένου κλιμάκωση της τελευταίας περιόδου.
Οι τουρκικές ενέργειες θα προσκρούσουν και πάλι στην διεθνή νομιμότητα με την οποία η Τουρκία θα πρέπει επιτέλους κάποτε να συμφιλιωθεί.»
Πηγή: Bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr