Έτος απογείωσης στις κατασκευές το 2021 για τον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Πως ανεβάζει κατά 1 δισ. ευρώ το ανεκτέλεστο

Έτος απογείωσης στις κατασκευές το 2021 για τον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Πως ανεβάζει κατά 1 δισ. ευρώ το ανεκτέλεστο
Αναφορικά με το έργο του Ελληνικού σημειώνεται ότι η θυγατρική του Ομίλου Τέρνα, θα αναλάβει την κατασκευή του καζίνο στο Ελληνικό
Πάνω από 1 δισ ευρώ στο ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεων του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (από 1,6 δισ. ευρώ που είναι σήμερα) έρχεται να προσθέσει η ανάδειξη του σχήματος που συμμετέχει από κοινού με τη Mohegan ως προσωρινού αναδόχου για την λήψη της άδειας καζίνο στο Ελληνικό, ενώ τα ευχάριστα νέα δεν σταματούν εδώ καθώς δόθηκε το πράσινο φως για την καταβολή των πρώτων 100 εκατ.ευρώ που αφορά την χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου στο έργο του αεροδρομίου στο Καστέλι, θέτοντας ουσιαστικά στην τελική ευθεία έναρξης ένα από τα μεγαλύτερα έργα της χώρας.
Αναφορικά με το έργο του Ελληνικού σημειώνεται ότι η θυγατρική του Ομίλου Τέρνα, θα αναλάβει την κατασκευή του καζίνο στο Ελληνικό, το οποίο, με βάση την τεχνική πρόταση που κατέθεσε η κοινοπραξία.
Μετά την ανάδειξη του σχήματος Mohegan - ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως αναδόχου του καζίνο του Ελληνικού αναμένεται να ξεκινήσει η υπογραφή των σχετικών συμβάσεων, οι οποίες και θα αποσταλούν στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έγκριση και εν συνεχεία για κύρωση στη Βουλή, προκειμένου να ανακηρυχθεί και ο οριστικός ανάδοχος του διαγωνισμού.
Οι μπουλντοζες στο Ελληνικό αναμένεται να μπουν στις αρχές του 2021.
Θετικές όμως είναι και οι εξελίξεις που προέκυψαν για το ΄'αλλο μεγάλο έργο του Ομίλου, το αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης, καθώς εγκρίθηκε το ποσό των 100 εκατ ευρώ από τη συνολική χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου που ανέρχεται στα 180 εκατ ευρώ.
Το ποσό αυτό καλύφθηκε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ενώ η έγκριση δέσμευσης του παραπάνω ποσού δόθηκε προ ημερών από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.
Να σημειωθεί ότι στο αεροδρόμιο Καστέλι του Ηρακλείου έχουν ήδη ξεκινήσει οι πρόδρομες εργασίες με στόχο η έναρξη των κατασκευαστικών έργων να έχει ξεκινήσει το 2021.
Η κατασκευαστική περίοδο του έργου είναι πενταετής, ενώ τη λειτουργία και την κατασκευή του έχει αναλάβει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR Airports Limited.
Με βάση την συμφωνία, οι δύο μέτοχοι της εταιρείας «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης ΑΕ» θα εκχωρήσουν ποσοστό 45,9% στο ελληνικό δημόσιο.
Αντίστοιχα η συμμετοχή της ΤΕΡΝΑ θα διαμορφωθεί περίπου στο 33% και της GMR στο 21%.
Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου θα αντικαταστήσει το «Νίκος Καζαντζάκης» που υπάρχει σήμερα, το οποίο είναι το 2ο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, μετά το «Ελευθέριος Βενιζέλος», καθώς διακίνησε πέρσι περίπου οκτώ εκατομμύρια επιβάτες.

Έτος κατασκευής το 2021 για τον Όμιλο

Μπορεί το 2020 να είναι μία δύσκολη χρονιά για τον τομέας της κατασκευής για τους κατασκευαστικούς Ομίλους της χώρας, η εικόνα όμως, λαμβανομένων υπόψη και των παραπάνω εξελίξεων αναμένεται να αλλάξει σημαντικά μέσα στο 2021,
Αλλωστε η ισχυρή κεφαλαιακή δομη του Ομίλου, το δυνατό managment υπό τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Ομίλου Γιώργο Περιστέρη, έχουν μετατρέψει την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε «επενδυτικό καταφύγιο» λόγω του ότι διαθέτει μεγάλο εύρος επαναλαμβανόμενων ταμειακών ροών από έργα παραχώρησης και ΑΠΕ (ανανεώσιμες πηγές ενέργειας), που φρόντισαν να υπερκαλύψουν τις οποίες απώλειες από τον κλάδο της κατασκευής.
Μάλιστα η διοίκηση του Ομίλου διέγνωσε νωρίς την σπουδαιότητας της έγκαιρης στροφής σε τομείς όπως η παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ (ανανεώσιμες πηγές ενέργειας) και οι παραχωρήσεις γεγονός που αποτυπώθηκε στην ισχυρή κερδοφορία που σημείωσε κατά τη διάρκεια του 2019 η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Τη στιγμή που ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών υποχώρησε κατά 17,5% σε 1,156 δισ. ευρώ, ως αποτέλεσμα της μείωσης του τζίρου του κατασκευαστικού τομέα κατά 269 εκατ. ευρώ, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν κατά 55% σε 55,7 εκατ. ευρώ.
Βασικός λόγος της σημαντικής αυτής επίδοσης, παρά τη σημαντική κάμψη των εσόδων από τις κατασκευές, είναι το γεγονός ότι οι πιο επικερδείς τομείς του ομίλου υπερκάλυψαν τις απώλειες, κυρίως σε ό,τι αφορά τα λειτουργικά κέρδη και συνεπώς και την καθαρή κερδοφορία.

www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr

worldenergynews.gr