Για ένα μεγάλο διάστημα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιμετώπισαν τρία βασικά προβλήματα. Το πρώτο ήταν η μικρή αυτονομία, η οποία στα πρώτα στάδια κάλυπτε μόνο τις απαιτήσεις μετακινήσεων εντός πόλης για μία ημέρα και δημιουργούσε πρόβλημα όταν ο οδηγός αποφάσιζε να κινηθεί εκτός πόλης. Το δεύτερο ήταν ότι η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν μικρή, καθώς δεν είχε μπει στη συνείδηση του κόσμου η ηλεκτροκίνηση και το τρίτο και σημαντικότερο ότι δεν υπήρχαν σταθμοί και σημεία φόρτισης.
Τα πράγματα τον τελευταίο χρόνο, και ως ένα σημείο και στην Ελλάδα, έχουν αλλάξει και τα όποια προβλήματα υπήρχαν τα προηγούμενα χρόνια φαίνεται πως ξεπερνιούνται. Κάθε νέο ηλεκτρικό μοντέλο καταφέρνει να έχει πάνω του προηγμένη τεχνολογία, ενώ ένα σημαντικό κίνητρο για την αγορά του αποδεικνύεται η αύξηση της αυτονομίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Επίσης, με τα ισχυρά κίνητρα που έχουν δώσει το τελευταίο διάστημα οι περισσότερες κυβερνήσεις στην Ευρώπη, έχει τονωθεί το ενδιαφέρον του κόσμου που βλέπει ότι η ηλεκτροκίνηση θα είναι αυτή που θα πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια, ενώ η αύξηση της περιβαλλοντολογικής συνείδησης στρέφει τους καταναλωτές προς αυτή την κατεύθυνση. Από την άλλη το ευχάριστο είναι ότι μήνα με τον μήνα αυξάνονται τα σημεία φόρτισης σε κάθε γωνιά της Ευρώπης, δίνοντας αναγκαίες λύσεις προς κάθε κατεύθυνση, ενώ δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε μεγάλες εταιρείες που ειδικεύονται στα καύσιμα βάζουν πλέον στα πλάνα τους και τους ταχυφορτιστές που θα αυξήσουν την κερδοφορία τους.
Φόρτιση από... το σπίτι
Σύμφωνα με τα στατιστικά που έχουν στη διάθεσή τους οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι περισσότεροι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξακολουθούν να φορτίζουν το αυτοκίνητό τους στο σπίτι κυρίως κατά τη διάρκεια της νύκτας και σε δεύτερο χρόνο στην εργασία τους. Άλλωστε σήμερα που το μεγαλύτερο μέρος των ιδιοκτητών έχει πάρκινγκ, ενώ πολύ σύντομα αυτό θα αλλάξει αφού θα μπορούν να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο και άτομα χωρίς ιδιωτικό χώρο στάθμευσης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μια σύγχρονη μονάδα φόρτισης 7kW μέσα σε τέσσερις ώρες μπορεί εύκολα να αυξήσει την αυτονομία ενός αυτοκινήτου ακόμη και για 200 επιπλέον χιλιόμετρα.
Τα χρήματα που θα δαπανήσει ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου για να φορτίσει την μπαταρία του μέσα σε αυτό το μικρό χρονικά διάστημα θα είναι πολύ λιγότερα από αυτά που θα έδινε αν το όχημά του κινούνταν με υγρά καύσιμα (βενζίνη ή πετρέλαιο).
Τώρα που τα plug in οχήματα έχουν γίνει πιο δημοφιλή και προσφέρουν ηλεκτρικές μετακινήσεις με αρκετά μεγάλη αυτονομία, τονώνεται το ενδιαφέρον του κόσμου για την απόκτησή τους. Και όσο υπάρχει ενδιαφέρον τόσο οι εταιρείες ενέργειας αυξάνουν τη δραστηριότητά τους για να δημιουργήσουν περισσότερα σημεία φόρτισης ώστε να πάρουν μερίδιο της αγοράς.
Κύριο όπλο τους αναμένεται να είναι η χαμηλή χρέωση ώστε να δώσουν ένα επιπλέον κίνητρο στους υποψήφιους πελάτες, που δεν διαθέτουν θέση στάθμευσης, να μπουν στη λογική της αγοράς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, καθώς η ηλεκτρική ενέργεια θα είναι προσιτή και φθηνή.
Πέρσι η βρετανική κυβέρνηση ζήτησε από όλες τις εταιρείες ενέργειας που ενεργοποιούνται στην ηλεκτροκίνηση, νέους γρήγορους φορτιστές που θα ενσωματώνουν ανέπαφες πληρωμές. Πολύ σύντομα κάτι αντίστοιχο θα δούμε και σε βενζινάδικα, σε super markets, σε δημόσιους χώρους, σε ιδιωτικές θέσεις στάθμευσης, όπου μέσα σε ελάχιστα λεπτά θα φορτίζεται η μπαταρία, δίνοντας τη δυνατότητα μεγάλης αυτονομίας.
Ωστόσο εφαρμογές smartphone καθιστούν αυτούς τους δημόσιους φορτιστές εύκολους στην εύρεση, ενώ οι χάρτες μέσω των GPS ή της google μπορούν να οδηγήσουν το αυτοκίνητο στο σημείο φόρτισης το οποίο εκείνη την στιγμή είναι διαθέσιμο.
Σήμερα στην Αγγλία, και πολύ σύντομα και σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη, αρκετοί πάροχοι ενέργειας προσφέρουν προνομιακές τιμές σε πελάτες που έχουν εγγραφεί για να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες τους. Εταιρεία ενέργειας για παράδειγμα προσφέρει στους πελάτες της την επιλογή για μηνιαία χρέωση όπου ο οδηγός-κάτοχος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα έχει πρόσβαση σε εκατοντάδες φορτιστές με χαμηλή χρέωση κιλοβατόρας, ενώ παράλληλα υπάρχουν διαβαθμίσεις χρέωσης ανάλογα για το αν είναι συχνός ή όχι πελάτης.
www.worldenergynews.gr