Οι μεγάλοι έμποροι πετρελαίου σπεύδουν να κάνουν κράτηση δεξαμενόπλοιων με σκοπό να αποθηκεύσουν τεράστιες ποσότητες του μαύρου χρυσού. Το ενδιαφέρον για την πλωτή αποθήκευση καυσίμων, ένα από τα πιο ξεκάθαρα σημάδια υπερπροσφοράς, θα αντιμετωπιστεί με ανησυχία από την πλειοψηφία των διυλιστηρίων σε παγκόσμιο επίπεδο.
Μάλιστα, αυτό αφορά περισσότερο την Ευρώπη, εξαιτίας των δυσμενών συνεπειών του κορωνοϊού στη ζήτησή του. Ο Torm A / S, ο πέμπτος μεγαλύτερος ιδιοκτήτης πετρελαιοφόρων προϊόντων πετρελαίου στον κόσμο, λέει ότι οι έρευνες για αποθήκευση αυξάνονται, ενώ οι εταιρείες που αναλύουν τις κινήσεις των δεξαμενόπλοιων λένε ότι η ποσότητα καυσίμου που διατηρείται στη θάλασσα αυξάνεται.
Οι Glencore Plc, Vitol Group και Mabanaft Group έκαναν κράτηση στα δεξαμενόπλοια για την αποθήκευση καυσίμων. Ο Όμιλος Trafigura προσέλαβε περίπου 12 supertankers με σκοπό την πιθανή αποθήκευση την περασμένη εβδομάδα. Τα περισσότερα ήταν για το αργό αλλά μερικά για τα καύσιμα.
«Η ευρωπαϊκή ζήτηση σταθμίζεται από την απειλή ενός δεύτερου κύματος Covid-19 σε ολόκληρη την ήπειρο», δήλωσε ο Jay Maroo, ανώτερος αναλυτής της αγοράς στη Vortexa Ltd.
Ο φόβος του δεύτερου κύματος
Οι κρατήσεις γίνονται εν μέσω αναζωπύρωσης του αριθμού των νέων κρουσμάτων του κορωνοϊού. Τα δεδομένα παρακολούθησης δεξαμενόπλοιων υποδηλώνουν ότι μέρος της αποθήκευσης μπορεί να πραγματοποιηθεί στη βορειοδυτική Ευρώπη. Τουλάχιστον τρία φορτηγά ντίζελ των ΗΠΑ έχουν μεταφερθεί σε δεξαμενόπλοια που επιπλέουν στη Βόρεια Θάλασσα αυτό το μήνα αντί να αποφορτωθούν σε δεξαμενές.
Τέλος, σύμφωνα με τα στοιχεία της Insights Global, τα αποθέματα καυσίμου τύπου ντίζελ το εμπορικό κέντρο της Ευρώπης Άμστερνταμ-Ρότερνταμ-Αμβέρσα έχουν αυξηθεί απότομα τις τελευταίες εβδομάδες , φτάνοντας στο υψηλότερο σε 13 μήνες.
www.worldenergynews.gr