Τελευταία Νέα
Επικαιρότητα

Σταϊκούρας (ΥΠΟΙΚ): Μέτρα 24 δισ. ευρώ. για την ενίσχυση της οικονομίας - Οι κινήσεις σε ΕΑΒ, Ναυπηγεία και ΕΛΒΟ

Σταϊκούρας (ΥΠΟΙΚ): Μέτρα 24 δισ. ευρώ. για την ενίσχυση της οικονομίας - Οι κινήσεις σε ΕΑΒ, Ναυπηγεία και ΕΛΒΟ
«Μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, ελήφθησαν μέτρα, με στόχο τη δημόσια υγεία, την απασχόληση, τις επιχειρήσεις και την τόνωση της κοινωνικής συνοχής» είπε από βήματος της Βουλής ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας
Μέτρα ύψους 24 δισ. ευρώ έλαβε αλλά και θα λάβει το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα για την ενδυνάμωση του συστήματος δημόσιας υγείας, τη στήριξη της απασχόλησης και την ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων η κυβέρνηση, σύμφωνα με όσα δήλωσε, από βήματος της Βουλής, ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, προαναγγέλλοντας κινήσεις σε Ναυπηγεία και ΕΑΒ, αλλά και τη μεταβίβαση της ΕΛΒΟ.
«Μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, ελήφθησαν μέτρα και ενεργοποιήθηκαν εργαλεία, με στόχο την ενδυνάμωση του συστήματος δημόσιας υγείας, τη στήριξη της απασχόλησης, την ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων και την τόνωση της κοινωνικής συνοχής.
Η συνολική αξία αυτών των 61 πλέον μέτρων και εργαλείων, σε πλήρη έκταση, εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί ή και θα υπερβεί τα 24 δισ. ευρώ».
Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών, κάποια από αυτά τα μέτρα περιλαμβάνονται και στο υπό συζήτηση Σχέδιο Νόμου, καθώς και σε τροπολογίες αυτού.
Συγκεκριμένα:
-Επεκτείνεται το μέτρο της υποχρεωτικής μείωσης μισθώματος σε συγκεκριμένους κλάδους της οικονομίας, κατά 40% για τον μήνα Σεπτέμβριο.
-Διαμορφώνεται πλαίσιο προαιρετικής μείωσης μισθώματος, κατά τουλάχιστον 30%, αρχής γενομένης από τον Σεπτέμβριο, με την προϋπόθεση συμφωνίας μεταξύ του εκμισθωτή και του μισθωτή.
-Επεκτείνεται το μέτρο στήριξης των εκμισθωτών που δεν εισέπραξαν μισθώματα, προκειμένου να περιλαμβάνουν, εκτός από την κατ’ επιταγή νόμου μείωση, και προαιρετική μείωση μισθώματος.
-Επεκτείνεται η χρονική διάρκεια και διευρύνεται το πεδίο εφαρμογής του Μηχανισμού ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ, προκειμένου να ενταχθούν περισσότεροι εργαζόμενοι στο μέτρο.
-Κυρώνεται και αποκτά ισχύ νόμου, η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, με την οποία προβλέπεται η χορήγηση έκτακτης εφάπαξ, αφορολόγητης και ακατάσχετης ενίσχυσης, με τη μορφή επιδόματος, στους πληγέντες από τη φυσική καταστροφή στην Εύβοια.
Και όλα αυτά χρηματοδοτούνται μέσα από την συνετή και νοικοκυρεμένη διαχείριση των ταμειακών διαθεσίμων της χώρας, ύψους, σήμερα, 38,7 δισ. ευρώ.
Ταυτόχρονα όμως, μέσα στην κρίση, ως Υπουργείο Οικονομικών, προχωρήσαμε στην υλοποίηση σημαντικών διαρθρωτικών αλλαγών.
Ενδεικτικά, τους τελευταίους 6 μήνες:
-Ψηφίστηκε, και υλοποιείται με επιτυχία, πρόγραμμα στήριξης δανειοληπτών που επλήγησαν από την κρίση του κορωνοϊού.
-Ολοκληρώθηκε η διαβούλευση ενός ολιστικού, κοινωνικά ευαίσθητου και εθνικά αναπτυξιακού πλαισίου αντιμετώπισης του υψηλού ιδιωτικού χρέους, παρέχοντας μια πραγματική «δεύτερη ευκαιρία» σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
-Αναβαθμίστηκε και εκσυγχρονίστηκε το θεσμικό πλαίσιο για την εταιρική διακυβέρνηση και την κεφαλαιαγορά.
-Θεσπίστηκε το πλαίσιο των μικρο-χρηματοδοτήσεων.
-Προωθήθηκε το πρόγραμμα αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας, όπου αυτό ήταν εφικτό, όπως είναι το έργο στο Ελληνικό, η Μαρίνα Αλίμου και η αξιοποίηση τριών περιφερειακών λιμένων.
-Δρομολογήθηκαν σχέδια ενίσχυσης της βιωσιμότητας εταιρειών, όπως είναι η ΕΛΒΟ, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, η ΕΑΒ και η ΛΑΡΚΟ.

Για την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ)


Σε σχέση με την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) αναφέρθηκε σε πληθώρα πρωτοβουλιών:
Προώθησε νομοθετική ρύθμιση για την υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης μαχητικών αεροσκαφών F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας.
Μερίμνησε για την άμεση στήριξη της εταιρείας με εξειδικευμένο και κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό, διασφαλίζοντας συνάμα το διαφανές και αξιοκρατικό των προσλήψεων μέσω του ΑΣΕΠ.
Σταμάτησε την αιμορραγία σε ανθρώπινο δυναμικό μέσω της κινητικότητας, εμπεδώνοντας και προωθώντας το αίσθημα της εργασιακής σταθερότητας.
Ανέλαβε νομοθετική πρωτοβουλία για την εξαίρεση της ΕΑΒ από την υποχρέωση προσκόμισης αποδεικτικού φορολογικής ενημερότητας, απεμπλέκοντας έτσι καταβολές και διαδικασίες εισροής κεφαλαίων στην εταιρεία.
Ξεμπέρδεψε το «κουβάρι» των εισπράξεων, επιδιώκοντας η επιχείρηση να πατάει «στα δικά της πόδια» και να μην εξαρτάται από αλλεπάλληλα αιτήματα αυξήσεων μετοχικού κεφαλαίου, πρακτική στην οποία είχε εθιστεί τα προηγούμενα χρόνια.
Έδωσε την απαραίτητη πίστωση χρόνου στην εταιρεία, ώστε να διευθετήσει τελωνειακές της εκκρεμότητες.
Ξεκαθάρισε χρονίζοντα ζητήματα φορολογικής μεταχείρισης από πλευράς ΦΠΑ, αναφορικά με τα υλικά τα οποία παραδίδονται στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ από εγχώριες υπο-κατασκευάστριες εταιρίες, προκειμένου να ενσωματωθούν στα αεροσκάφη.
Όρισε εσωτερικό ελεγκτή, ώστε τα ευρήματά του να αποτελέσουν το εφαλτήριο διορθώσεων και παρεμβάσεων προς την κατεύθυνση της απαρέγκλιτης τήρησης της νομιμότητας και της διασφάλισης, πρωτίστως, της διαχειριστικής διαφάνειας.
Επέβαλε την εφαρμογή του αυτονόητου, δηλαδή ο προϋπολογισμός της ΕΑΒ να μην κουβαλά τις αδυναμίες των προηγούμενων ετών, και οι προβλεπόμενες δαπάνες να είναι εντός νόμιμου πλαισίου.
Θέσπισε τη χορήγηση, σε μηνιαία βάση, επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας για εργαζόμενους στην ΕΑΒ. Σημειωτέον ότι μέχρι πρότινος, το εν λόγω επίδομα καταβαλλόταν ισοπεδωτικά, και εκτός νόμου.
Αναγνώρισε την ανάγκη η Ελλάδα, δια μέσου της ΕΑΒ, να καταστεί παραγωγός και πωλητής σύγχρονων, ψηφιακών εναέριων προϊόντων, αξιοποιώντας το υψηλής τεχνογνωσίας ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας. Προς τούτο συγκροτήσαμε ομάδα εργασίας – χωρίς αμοιβή – από Πανεπιστημιακούς, ειδικούς σε θέματα έρευνας και ανάπτυξης, καινοτομίας και οικονομικών για τη δημιουργία προϊόντων υψηλής τεχνολογίας. Μέχρι σήμερα, έχουν μελετηθεί και σχεδιαστεί τρία τέτοια προϊόντα, είπε.

Για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Παρατάθηκε η διάρκεια της ειδικής διαχείρισης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, η οποία βρισκόταν κοντά στη λήξη της, και λόγω της πανδημίας κατέστη δυσχερής η πρόοδος των εργασιών της. Δρομολογήθηκαν ή δρομολογούνται η παραχώρηση δικαιώματος αποκλειστικής χρήσης αιγιαλού και θαλασσίου χώρου έναντι ανταλλάγματος σε τιμές αγοράς, οι ανταλλαγές ακινήτων για την καλύτερη αξιοποίηση των ακινήτων του ναυπηγείου, η διευθέτηση τακτοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών απαραίτητων για τη λειτουργία του μελλοντικού ναυπηγείου, η πρόοδος προς την κατεύθυνση ολοκλήρωσης των εκκρεμών αδειοδοτήσεων, η έκδοση των απαραίτητων πιστοποιητικών και ο σχεδιασμός της διαδικασίας μεταφοράς της υφιστάμενης δομής φιλοξενίας μεταναστών σε κατάλληλο χώρο, εκτός των Ναυπηγείων.
Με τις παρεμβάσεις αυτές, υποστήριξε ο υπουργός, επιλύονται χρόνια προβλήματα, όπως αυτό της πρόσβασης του Ναυπηγείου στη θάλασσα, στοιχείο που κατά τεκμήριο αυξάνει το ύψος των αναμενόμενων προσφορών στο διαγωνισμό, διευκολύνεται η λειτουργικότητα της επιχείρησης και καθίστανται αξιοποιήσιμες εγκαταστάσεις και κατασκευές που είναι απαραίτητες για τις εργασίες του Ναυπηγείου.
Ναυπηγείο που, μεταξύ άλλων, εξυπηρετεί σήμερα επιχειρησιακές ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού για την εθνική άμυνα.

Για την ΕΛΒΟ

Όσον αφορά την Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ) ο Χρήστος Σταϊκούρας ενημέρωσε τη Βουλή για την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας για τη μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχεία της.
Η εξέλιξη αυτή κρίνεται επιτυχής για τους εξής λόγους.
1. Η εταιρεία τελεί σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης από το 2014, ενώ με τη δικαστική απόφαση, με την οποία η ΕΛΒΟ τέθηκε σε αυτό το καθεστώς, κρίθηκε ότι το επενδυτικό ενδιαφέρον για την εταιρεία ήταν μηδενικό.
2. Είχαν διενεργηθεί τρεις δημόσιοι πλειοδοτικοί διαγωνισμοί, χωρίς αποτέλεσμα. Ο πρώτος, τον Απρίλιο 2017, ακυρώθηκε, αφού οι φάκελοι των ενδιαφερομένων δεν πληρούσαν τους όρους της προκήρυξης. Ο δεύτερος, τον Αύγουστο του 2017, δεν προχώρησε, αφού δεν υπεβλήθησαν προσφορές. Και ο τρίτος, τον Φεβρουάριο 2019, ματαιώθηκε. Συνεπώς, είναι η πρώτη φορά μετά από σχεδόν 7 χρόνια παλινωδιών και ατελέσφορων διαδικασιών, που εμφανίστηκε, νομότυπα, υποψήφιος πλειοδότης.
3. Η εταιρεία έχει παύσει την παραγωγική της λειτουργία από το έτος 2017, με αποτέλεσμα τα περιουσιακά στοιχεία της, λόγω της αχρηστίας, να παρουσιάζουν, με την πάροδο του χρόνου, αύξουσα απαξίωση. Είναι εξάλλου προφανές ότι μεγάλο μέρος των εγκαταστάσεων είναι κατασκευασμένο από υλικά που στις σύγχρονες βιομηχανίες πια δεν ενδείκνυνται.
4. Το Ελληνικό Δημόσιο θα συνέχιζε να καταβάλλει την – εκ του νόμου – ετήσια επιχορήγηση της εταιρείας καθ’ όλη τη διάρκεια της ειδικής εκκαθάρισης, ύψους άνω των 4 εκατ. ευρώ κάθε έτος.
5. Υπήρχε ο κίνδυνος, εάν δεν τελεσφορούσε ο διαγωνισμός, και οι λοιπές εκ του νόμου προβλεπόμενες προσπάθειες εκποίησης, ο εκκαθαριστής τελικά να μεταβίβαζε χωρίς αντάλλαγμα, κατά την κρίση του, σε δημόσιους φορείς ή υπηρεσίες ή σε κοινωφελή ιδρύματα τα περιουσιακά στοιχεία, τα οποία θα λογίζονταν, μετά από αυτή την εξέλιξη, ως ιδιαιτέρως μικρής αξίας.
6. Ο επενδυτής έχει καταθέσει επιχειρηματικό σχέδιο, που προβλέπει σταδιακή πρόσληψη νέου προσωπικού 600 ατόμων, αναβάθμιση των υπαρχουσών δομών, αγορά νέου σύγχρονου εξοπλισμού, καθώς και επέκταση της δραστηριότητας και σε μη στρατιωτικά οχήματα και νέες στρατιωτικές τεχνολογίες. Κατά τη διάρκεια του επιχειρηματικού σχεδίου εκτιμάται ότι το Ελληνικό Δημόσιο θα εισπράξει άνω των 25 εκατ. ευρώ από φόρους και ασφαλιστικές εισφορές, η συνολική δε οικονομική επένδυση εκτιμάται περί τα 29 εκατ. ευρώ.
7. Το Δημόσιο έχει το δικαίωμα να μετέχει στη νέα εταιρεία με ποσοστό μέχρι 21%, καθώς και να εκπροσωπείται στο Διοικητικό Συμβούλιο με ένα σύμβουλο. Έτσι ουσιαστικά, το Ελληνικό Δημόσιο, ασκώντας το δυνητικό δικαίωμα, αποκτά ουσιώδη επιρροή στην εταιρεία.
«Στόχος μας είναι η στροφή της οικονομίας σε ένα νέο, βιώσιμο αναπτυξιακό πρότυπο για την Ελλάδα του αύριο.
Μια οικονομία παραγωγική, τεχνολογικά προηγμένη, καινοτόμο, εξωστρεφή, έξυπνη και ανταγωνιστική.
Μία οικονομία με αυτοπεποίθηση» κατέληξε ο κ. Σταϊκούρας.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης