Τελευταία Νέα
Χρηματιστήριο & Αγορές

Η Motor Oil ξεπέρασε θετικά την διεθνή κρίση των διυλιστηρίων με 47 εκατ λειτουργικά κέρδη στο α εξάμηνο του 2020

Η Motor Oil ξεπέρασε θετικά την διεθνή κρίση των διυλιστηρίων με 47 εκατ λειτουργικά κέρδη στο α εξάμηνο του 2020
Οι λογιστικές ζημίες των 150 εκατ ευρώ οφείλονται στην αρνητική αποτίμηση (προσωρινή) των αποθεμάτων ύψους 260 εκατ ευρώ
Mε θετικά προσαρμοσμένα αποτελέσματα σε επίπεδο ομίλου στα 15 εκατ ευρώ για το β τρίμηνο του 2020 και 47 εκατ ευρώ για το α εξάμηνο του 2020 η Motor Oil απέδειξε ότι άντεξε στην κρίση που χτύπησε τα διυλιστήρια διεθνώς, λόγω της μεγάλης μείωσης της ζήτησης πετρελαίου εξαιτίας της πανδημίας.
Παράλληλα όπως φαίνεται από τα παρακάτω διαγράμματα τα περιθώρια διύλισης για τον ελληνικό όμιλο είναι καλύτερα από το benchmark αφού προσαρμοστούν αναφορικά με τα αρνητικά αποτελέσματα που αφορούν τρέχουσες αποτιμήσεις αποθεμάτων στο τέλος του α εξαμήνου και οι οποίες είναι προσωρινές.
Για τον λόγο αυτό και τα ονομαστικά αποτελέσματα σε επίπεδο ομίλου εμφανίζουν ζημίες 150 εκατ ευρώ στο εξάμηνο, καθώς σε αυτές περιλαμβάνεται και η αρνητική αποτίμηση των αποθεμάτων ύψους 260 εκατ ευρώ.
Σημειώνεται ότι οι τιμές του πετρελαίου αλλά και οι ενδείξεις της ζήτησης είναι σε φάση ανάκαμψης.

Οι προοπτικές για το Β εξάμηνο σύμφωνα με την εταιρία

Κατά τη διάρκεια του Α’ εξαμήνου 2020 παρατηρήθηκε αξιοσημείωτη μεταβλητότητα στην τιμή του Brent η οποία κυμάνθηκε μεταξύ USD 13 – 70/bbl (τιμή κλεισίματος έτους 2019 USD 66,77, μέγιστη τιμή Α’ εξαμήνου 2020 USD 69,96/bbl - ελάχιστη τιμή USD 13,24/bbl - μέση τιμή USD 40,07/bbl).
Το διάστημα μετά την 30η Ιουνίου 2020 (τιμή κλεισίματος Brent USD 41,83/bbl) και μέχρι τη σύνταξη του παρόντος παρατηρείται σταθεροποίηση των τιμών του αργού εντός του στενότερου εύρους USD 42-46/bbl (μέγιστη τιμή USD 45,99/bbl – ελάχιστη τιμή USD 42,10/bbl – μέση τιμή USD 44,04/bbl).
Για το δεύτερο μισό της τρέχουσας χρήσης, αναμένεται βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων της Εταιρίας λαμβάνοντας υπόψη ότι οι εργασίες συντήρησης των μονάδων του Διυλιστηρίου έχουν ολοκληρωθεί και συνεκτιμώντας τη δυνατότητα του Διυλιστηρίου να επιτυγχάνει περιθώρια διύλισης στο ανώτερο εύρος του κλάδου. Σημαντική παράμετρο για την πορεία των εργασιών της Εταιρίας και του Ομίλου θα αποτελέσει η ανάκαμψη της ζήτησης προϊόντων πετρελαίου σε διεθνές και εγχώριο επίπεδο.
Για το σύνολο της χρήσης 2020 η επενδυτική δαπάνη της Εταιρείας εκτιμάται σε Ευρώ 210 εκατ.


Αναλυτικά οι βασικοί πίνακες έχουν ως εξής:


motor2.9
Moto1.2.9



Στα πιο πάνω αναφερόμενα μεγέθη παρατηρούμε τα εξής, όπως αναφέρει η Εταρία:
Η αύξηση ή η μείωση του κύκλου εργασιών των εταιριών διύλισης και εμπορίας προϊόντων
πετρελαίου είναι κυρίως συνάρτηση των κάτωθι παραμέτρων:
α) του όγκου πωλήσεων προϊόντων
β) των τιμών του αργού πετρελαίου και των προϊόντων πετρελαίου, και
γ) της συναλλαγματικής ισοτιμίας Ευρώ/Δολαρίου Η.Π.Α.
Η βιομηχανική δραστηριότητα (διύλιση) αφορά την πώληση προϊόντων πετρελαίου που
παράγονται στο διυλιστήριο της μητρικής ενώ η εμπορική δραστηριότητα αφορά αγορές
εμπορευμάτων – προϊόντων πετρελαίου από τη διεθνή αγορά και τη μεταπώληση σε πελάτες στην
εσωτερική αγορά και στο εξωτερικό.
Ο Όμιλος διαθέτει την απαραίτητη ευελιξία ώστε να μπορεί να
ανταποκρίνεται και να εκμεταλλεύεται τις εκάστοτε ευνοϊκές συνθήκες στην αγορά πετρελαίου,
καθώς και έκτακτα και απρόβλεπτα γεγονότα, καλύπτοντας την ζήτηση στην εσωτερική αγορά και
στο εξωτερικό με εισαγωγές εμπορευμάτων.
Η ανάλυση των πωλήσεων κατά γεωγραφικό τομέα (Εσωτερικό – Εξωτερικό) και δραστηριότητα
(Βιομηχανική – Εμπορία) του Ομίλου και κατά κατηγορία πωλήσεων (Μετρικοί Τόνοι – Ευρώ) έχει ως
εξής:


moto3



Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου το Α’ εξάμηνο 2020 μειώθηκε κατά Ευρώ 1.739.440 σε σχέση με το
Α’ εξάμηνο του 2019 παρουσιάζοντας μείωση κατά 38,04%.
Η εν λόγω εξέλιξη οφείλεται στη μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 15,24% (από ΜΤ 7.513.946 σε ΜΤ 6.368.481) σε συνδυασμό με το μειωμένο μέσο όρο των τιμών των προϊόντων πετρελαίου (εκπεφρασμένες σε Δολάρια Η.Π.Α.) κατά 40% περίπου σε σχέση με τις τιμές της αντίστοιχης περιόδου του 2019. Μέρος της μείωσης του κύκλου εργασιών αντισταθμίστηκε από την ενδυνάμωση του Δολαρίου Η.Π.Α. έναντι του Ευρώ (μέση ισοτιμία) κατά 2,46% (μέση ισοτιμία Α ’εξαμήνου 2020 = 1,102 έναντι Α’ εξαμήνου 2019 = 1,130).
Η σημαντική υστέρηση του όγκου πωλήσεων του Ομίλου το Α’ εξάμηνο 2020 έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2019 οφείλεται αφενός στην προγραμματισμένη περιοδική συντήρηση του  Συγκροτήματος Υδρογονοπυρόλυσης (Mild Hydrocracker) του Διυλιστηρίου της μητρικής που πραγματοποιήθηκε το διάστημα Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2020 και αφετέρου στις έκτακτες συνθήκες που επικράτησαν κατά το Β’ τρίμηνο 2020 σε εγχώριο και διεθνές επίπεδο στο πλαίσιο των μέτρων για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας COVID-19. Διευκρινίζεται ότι σε μεγαλύτερο βαθμό επηρεάστηκαν οι πωλήσεις αεροπορικού καυσίμου που λόγω του lockdown υποχώρησαν 80% περίπου το Β’ τρίμηνο 2020 έναντι της αντίστοιχης περιόδου 2019.
Το Α΄ εξάμηνο του 2020 ο Όμιλος είχε έσοδα από παροχή υπηρεσιών το μεγαλύτερο μέρος των οποίων (άνω του 75%) αφορούσε δραστηριότητες τις NRG Α.Ε και το υπόλοιπο δραστηριότητες της OFC ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ A.E καθώς και αποθήκευτρα και σχετιζόμενες
υπηρεσίες.
Από την ανάλυση των στοιχείων όγκου των ενοποιημένων πωλήσεων προκύπτει ο έντονα εξαγωγικός χαρακτήρας του Ομίλου δεδομένου ότι οι πωλήσεις Εξωτερικού και Ναυτιλίας ανήλθαν το Α’ εξάμηνο 2020 σε 73,66% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων έναντι 77,65% την αντίστοιχη περίοδο του 2019 καθώς και η σημαντική συμμετοχή της βιομηχανικής δραστηριότητας (διαμορφώθηκε σε 80,77% το Α’ εξάμηνο 2020 έναντι 80,28% το Α’ εξάμηνο 2019).


Ο κύκλος εργασιών της Εταιρίας διαμορφώθηκε το Α’ εξάμηνο 2020 σε Ευρώ 1.771,6 εκατ. έναντι Ευρώ 3.431,16 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2019 παρουσιάζοντας μείωση κατά 48,37%.
Στην εν λόγω εξέλιξη του κύκλου εργασιών της Εταιρίας επέδρασαν οι ίδιες παράμετροι που διαμόρφωσαν την εξέλιξη του κύκλου εργασιών του Ομίλου και οι οποίες έχουν ήδη αναφερθεί. Η υστέρηση του όγκου πωλήσεων της μητρικής οφείλεται κυρίως στην πραγματοποίηση εργασιών συντήρησης των μονάδων του Διυλιστηρίου το διάστημα Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2020 και τις ιδιαίτερα μειωμένες πωλήσεις αεροπορικού καυσίμου κατά το Β΄ τρίμηνο 2020.
Από την ανάλυση των στοιχείων όγκου των πωλήσεων της Εταιρίας διαφαίνεται ο έντονα εξαγωγικός χαρακτήρας του Διυλιστηρίου (οι πωλήσεις εξωτερικού συμπεριλαμβανομένης της Ναυτιλίας ανήλθαν το Α’ εξάμηνο 2020 στο 79,25% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων έναντι 81,39% την αντίστοιχη περίοδο του 2019) καθώς και η σημαντική συμμετοχή της βιομηχανικής δραστηριότητας (διαμορφώθηκε το Α’ εξάμηνο 2020 σε 88,24% επί του συνολικού όγκου των
πωλήσεων έναντι 85,01% το Α’ εξάμηνο του 2019).
Τέλος, τα έσοδα από παροχή υπηρεσιών αφορούν αποθήκευτρα προϊόντων για λογαριασμό τρίτων και σχετιζόμενες υπηρεσίες δεδομένου ότι η εταιρεία επενδύει σημαντικά ποσά στην  κατασκευή δεξαμενών.
Η συνολική ποσότητα Αργού και Λοιπών Α' υλών που επεξεργάσθηκε η Εταιρία κατά το Α΄ εξάμηνο του 2020 σε σύγκριση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2019, αναλύεται κατωτέρω:


                      Μετρικοί Τόνοι                        Μετρικοί Τόνοι
                     Α΄εξάμηνο 2020                       Α΄εξάμηνο 2019
Αργό                   4.042.386                       4.696.274
Fuel Oil Α' ύλη     343.530                        547.422
Gas Oil               1.026.617                        890.481
Λοιπά                   76.205                           91.357
Σύνολα               5.488.738                       6.225.535



Η χαμηλότερη ποσότητα αργού & πρώτων υλών που επεξεργάστηκε η Εταιρία το Ά εξάμηνο 2020 έναντι της αντίστοιχης ενδιάμεσης περιόδου του 2019 οφείλεται κυρίως στην προγραμματισμένη περιοδική συντήρηση των μονάδων του Διυλιστηρίου που πραγματοποιήθηκε το διάστημα Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου 2020 με έμφαση στη μονάδα υδρογονοπυρόλησης (Mild Hydrocracking Complex).

2. Μικτό Κέρδος
Το Μικτό Κέρδος (προ αποσβέσεων) του Ομίλου διαμορφώθηκε το Α’ εξάμηνο 2020 στο ποσό των Ευρώ 60.641 χιλ. έναντι Ευρώ 408.039 χιλ. την αντίστοιχη ενδιάμεση περίοδο του 2019.
Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι ο ενοποιημένος Κύκλος Εργασιών εμφάνισε σημαντικά μεγαλύτερο
ρυθμό μείωσης έναντι του ενοποιημένου Κόστους Πωλήσεων (38,04% έναντι 33,42%).
Για την Εταιρία τα Μικτά Κέρδη (προ αποσβέσεων) του Α΄ εξαμήνου 2020 ήταν αρνητικά κατά Ευρώ
45.604 χιλ. έναντι κερδών Ευρώ 262.052 το Α΄ εξάμηνο 2019. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στις μειωμένες
πωλήσεις βιομηχανικής δραστηριότητας το Α΄ τρίμηνο 2020 λόγω των εργασιών συντήρησης των
μονάδων του Διυλιστηρίου, σε συνδυασμό με τα αδύναμα περιθώρια διύλισης (στον πίνακα
παρατίθεται η εξέλιξη του μικτού περιθωρίου κέρδους της Εταιρίας σε USD / MT το Α΄ εξάμηνο 2020
και το Α΄ εξάμηνο 2019) και την αρνητική επίπτωση από την αποτίμηση των αποθεμάτων (ενδεικτικά
η τιμή βαρελιού Brent από USD 66,77 στις 31.12.2019 υποχώρησε στα USD 41,83 στις 30.06.2020).

                                                                                         Μικτό Περιθώριο Κέρδους (σε USD/Μετρικό Τόνο)
                                                                                       Α΄εξάμηνο 2020                                Α΄εξάμηνο 2019
Συνολικό μέσο σταθμικό περιθώριο κέρδους Εταιρίας   9,6                                                       56,9


ΕΚΘΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ Δ.Σ. Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ 2020

3. Έξοδα Διοικητικής Λειτουργίας & Διάθεσης (προ αποσβέσεων)
Οι λειτουργικές δαπάνες (έξοδα διοικητικής λειτουργίας και διάθεσης) σε επίπεδο Ομίλου αυξήθηκαν το Α’ εξάμηνο 2020 κατά Ευρώ 2.131 χιλ. (ή 1,78%) ενώ σε επίπεδο Εταιρίας αυξήθηκαν κατά Ευρώ 2.208 χιλ. (ή 8,21 %) έναντι της αντίστοιχης περιόδου 2019.
4α. Λοιπά Έσοδα
Τα Λοιπά Έσοδα αφορούν κυρίως εισπραττόμενα ενοίκια και προμήθειες.
Το Α’ εξάμηνο 2020 προέκυψαν για τον Όμιλο λοιπά έσοδα Ευρώ 5.048 χιλ. έναντι λοιπών εσόδων
Ευρώ 5.802 χιλ. για την αντίστοιχη ενδιάμεση περίοδο του 2019.
Στην περίπτωση της Εταιρίας προέκυψαν λοιπά έσοδα Ευρώ 776 χιλ. έναντι λοιπών εσόδων Ευρώ
1.120 χιλ. για την αντίστοιχη ενδιάμεση περίοδο του 2019.
4β. Λοιπά κέρδη/(ζημιές)
Τα Λοιπά κέρδη/(ζημιές) αφορούν κυρίως κέρδη ή ζημίες συναλλάγματος από απαιτήσεις,
υποχρεώσεις και τραπεζικές καταθέσεις σε ξένο νόμισμα.
Το Α’ εξάμηνο 2020 προέκυψαν για τον Όμιλο χρεωστικές συναλλαγματικές διαφορές Ευρώ 7.925
χιλ. έναντι χρεωστικών συναλλαγματικών διαφορών Ευρώ 2.317 χιλ. για την αντίστοιχη ενδιάμεση
περίοδο του 2019. Αντίστοιχα, για την Εταιρία οι χρεωστικές συναλλαγματικές διαφορές το Α’
εξάμηνο 2020 ανήλθαν σε Ευρώ 7.415 χιλ. έναντι χρεωστικών συναλλαγματικών διαφορών Ευρώ
898 χιλ. για την αντίστοιχη ενδιάμεση περίοδο του 2019.
Συνολικά για τον Όμιλο οι λοιπές ζημιές διαμορφώθηκαν σε Ευρώ 6.693 χιλ. για το Α’ εξάμηνο του
2020 έναντι λοιπών ζημιών Ευρώ 2.042 χιλ. κατά την αντίστοιχη περίοδο του 20

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης