Στην αντεπίθεση οι ευρωπαίοι κατασκευαστές μπαταριών με όπλο την πράσινη ανάκαμψη

Στην αντεπίθεση οι ευρωπαίοι κατασκευαστές μπαταριών με όπλο την πράσινη ανάκαμψη
Σε περίοπτη θέση η Sunlight σε αφιέρωμα του Reuters στις κορυφαίες ευρωπαϊκές εταιρείες μπαταριών
Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές μπαταριών προετοιμάζονται για να επωφεληθούν από τα τεράστια «πράσινα» πακέτα κινήτρων που ανακοινώθηκαν για την πανδημία του coronavirus, αν και πολλοί αναγνωρίζουν ότι θα είναι δύσκολο να ανταγωνισθούν τους ασιατικούς γίγαντες που κυριαρχούν στην αγορά.

Ενώ η σουηδική Northvolt, και πιο πρόσφατα η γαλλική Verkor επικεντρώνονται στην παραγωγή μεγάλης κλίμακας, άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες στρέφονται σε εξειδικευμένες αγορές και νέες τεχνολογίες αντί να ανταγωνίζονται κινεζικές και νοτιοκορεατικές εταιρείες με μαζική παραγωγή μπαταριών που προορίζονται για ηλεκτρικά οχήματα ( ΕV).

Σύμφωνα με το Reuters από την ελληνική εταιρεία κατασκευής μπαταριών Sunlight έως τις νεοσύστατες εταιρείες όπως η σλοβακική InoBat Auto και η ελβετική Innolith, οι εταιρείες τονίζουν ότι η πρόκληση της οικοδόμησης οικονομιών κλίμακας γρήγορα σημαίνει ότι η εξεύρεση θέσεων είναι μια πιο πιθανή πορεία προς την επιτυχία, προς το παρόν.
«Έχοντας γίγαντες μπαταριών στην Ευρώπη, είναι ακόμα δυνατό», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Sunlight, Λάμπρος Μπίσαλας. «Απλά πρέπει να τρέξουμε και να προχωρήσουμε και να καινοτομήσουμε γρηγορότερα από τους άλλους».

Το ελληνικό εργοστάσιο της Sunlight είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός μπαταριών μολύβδου-οξέος στον κόσμο για αυτοματοποιημένα οχήματα, περονοφόρα ανυψωτικά οχήματα και συστήματα αποθήκευσης ενέργειας και τώρα μετατοπίζεται στο λίθιο.

Αλλά σύμφωνα με τον κ. Μπίσαλα δεν ακολουθεί την αγορά EV που κυριαρχείται από την κινεζική Contemporary Amperex Technology (CATL), την ιαπωνική Panasonic της Ιαπωνίας και τις νοτιοκορεάτικες LG Chem , Samsung SDI και SK Innovation.

Επικεντρώνεται στην παραγωγή λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού (LFP), ενός τύπου μπαταρίας κατάλληλου για περονοφόρα ανυψωτικά μηχανήματα και ρομπότ που εκτελούν σύντομες εργασίες
«Αυτές οι αγορές είναι δισεκατομμύρια δολάρια», σημείωσε ο κ. Μπίσαλας. «Βλέπουμε μια πολύ μεγάλη ευκαιρία εκεί, γιατί βλέπουμε ότι οι παραγωγοί ιόντων λιθίου, ειδικά από την Κίνα, επικεντρώνονται στα EV.»

Από τότε που ξεκίνησε το European Battery Alliance το 2017, η Ευρώπη πιέζει τις τοπικές εταιρείες να αναπτύξουν μια βιομηχανία που θα αναπτυχθεί στο μέλλον με χαμηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα και θα διασφαλίσει ότι η ήπειρος δεν θα εξαρτάται από εισαγόμενα προϊόντα - ή τεχνολογία.

Τώρα, η Κίνα φιλοξενεί το 80% της παγκόσμιας παραγωγής κυττάρων ιόντων λιθίου - ο τύπος της μπαταρίας που αναμένεται να τροφοδοτήσει την ταχέως αναπτυσσόμενη βιομηχανία EV - και το μεγαλύτερο μέρος της χωρητικότητας που θα συνδεθεί στην Ευρώπη τα επόμενα πέντε χρόνια ανήκει σε ασιατικές εταιρείες.

Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δεσμεύσει 550 δισεκατομμύρια για την προστασία του κλίματος και τις καθαρές τεχνολογίες τα επόμενα επτά χρόνια, και αυτά τα σχέδια εξαρτώνται από τις μπαταρίες για την αποθήκευση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας - και την τροφοδοσία ηλεκτρικών συσκευών.

Οι ερευνητές έχουν ήδη εντοπίσει 13 ευρωπαϊκά έργα μπαταριών που θα μπορούσαν να είναι επιλέξιμα για υποστήριξη από την ΕΕ, σε χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία, η Σλοβακία και η Πολωνία - αν και ορισμένα προέρχονται από ασιατικούς κατασκευαστές, όπως τα σχέδια της LG Chem να επεκτείνουν το εργοστάσιό της στην Κρακοβία.

Η ευρωπαϊκή παραγωγή EV αναμένεται να αυξηθεί έξι φορές τα επόμενα πέντε χρόνια και οι ηγέτες της ΕΕ αναμένουν ότι η αλυσίδα αξίας της μπαταρίας - από την εξόρυξη έως την παραγωγή και την ανακύκλωση - θα ανέρχεται σε 250 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2025.

Ωστόσο, ορισμένες νεοσύστατες εταιρείες παραδέχονται ότι δεν μπορούν να καλύψουν τη διαφορά με τους μεγάλους ασιάτες ανταγωνιστές.

Η InoBat Auto, για παράδειγμα, μια σλοβακική startup που υποστηρίζεται από την αμερικανική εταιρεία ενεργειακής τεχνολογίας Wildcat Discovery Technologies και το τσεχικό πρόγραμμα CEZ, αντί αυτού κατευθύνεται προς άλλη κατεύθυνση.

Ο διευθύνων σύμβουλος Marian Bocek δήλωσε ότι η εξάρτηση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας από εισαγόμενες μπαταρίες μαζικής παραγωγής έχει δημιουργήσει μια «τεχνολογική κρίση κυριαρχίας», αναγκάζοντας τους κατασκευαστές να σχεδιάζουν αυτοκίνητα γύρω από τις μπαταρίες.


www.worldenergynews.gr

worldenergynews.gr