Η Shell θα μετατρέψει το διυλιστήριο Tabangao σε τερματικό σταθμό εισαγωγής
Η μονάδα της Royal Dutch Shell στις Φιλιππίνες ανακοίνωσε ότι θα κλείσει μόνιμα ένα από τα δύο διυλιστήρια πετρελαίου της χώρας, λόγω της ύφεσης που προκαλείται από την πανδημία, με πιθανό να ακολουθήσουν και άλλα περιφερειακά κλεισίματα, σύμφωνα με αναλυτές που επικαλείται το Reuters.
Η Pilipinas Shell Petroleum Corp ανακοίνωσε ότι η μονάδα της Tabangao 110.000 βαρελιών την ημέρα στην επαρχία Batangas, η οποία ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1962, δεν ήταν πλέον οικονομικά βιώσιμη και θα μετατραπεί σε τερματικό εισαγωγών.
Το περίπλοκο περιθώριο διύλισης της Σιγκαπούρης, το DUB-SIN-REF, το οποίο βρίσκεται στη μέση της μέτρησης της κερδοφορίας στα ασιατικά διυλιστήρια, ήταν ως επί το πλείστον αρνητικό από τον Μάρτιο, ωθώντας πολλά διυλιστήρια να μειώσουν την παραγωγή ή να διακόψουν προσωρινά τις εργασίες.
«Βλέπουμε σίγουρα την πιθανότητα περισσότερων κλεισιμάτων στην Ασία τους επόμενους 6-12 μήνες», δήλωσε η Mia Geng, σύμβουλος της FGE, προσθέτοντας ότι τα διυλιστήρια στην Ιαπωνία, την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία θα μπορούσαν να είναι υποψήφιοι για κλείσιμο.
«Λαμβάνοντας υπόψη τις αβεβαιότητες στη ζήτηση και την υποτονική προοπτική περιθωρίου, θα ήταν δύσκολο για αυτά τα λιγότερο περίπλοκα και αποτελεσματικά διυλιστήρια να συνεχίσουν να λειτουργούν».
Το μόνιμο κλείσιμο του Tabangao έρχεται μετά τη διακοπή της λειτουργίας και των δύο διυλιστηρίων των Φιλιππίνων, καθώς το lockdowns λόγω του κορωνοϊού περιορίζει τη ζήτηση πετρελαίου.
«Λόγω του αντίκτυπου της πανδημίας COVID-19 στην παγκόσμια, περιφερειακή και τοπική οικονομία και στην ανισορροπία προσφοράς-ζήτησης πετρελαίου στην περιοχή, δεν είναι πλέον οικονομικά βιώσιμο για εμάς να λειτουργήσουμε το διυλιστήριο», δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθυντής της Pilipinas Shell Ο Εκτελεστικός Διευθυντής Cesar Romero δήλωσε σε δήλωση.
Το άλλο τοπικό διυλιστήριο, της Petron Corp 180.000 bpd στην επαρχία Bataan, βρίσκεται σε προγραμματισμένη συντήρηση από το Μάιο.
Ο υπουργός Ενέργειας Alfonso Cusi προσπάθησε να μετριάσει την ανησυχία για την εγχώρια προμήθεια καυσίμων λέγοντας ότι η Pilipinas Shell αναμένεται να καλύψει το μερίδιο αγοράς της μέσω εισαγωγών εξευγενισμένων προϊόντων.
Ωστόσο trader πετρελαίου με έδρα τη Σιγκαπούρη είπε ότι οι εισαγωγές ενδέχεται να μην πραγματοποιηθούν σύντομα.
«Νομίζω ότι θα εισαγάγουν λίγο περισσότερο (πετρέλαιο) τώρα. Αλλά η ζήτηση διακόπηκε ουσιαστικά λόγω της επανάληψης της κατάστασης COVID-19. "
Ο Sushant Gupta, της Wood Mackenzie, δήλωσε σε ένα σημείωμα ότι το απαιτητικό περιβάλλον θα ασκήσει πίεση στα πιο αδύναμα διυλιστήρια της Ασίας, ιδιαίτερα σε εκείνα στις ώριμες αγορές.
«Θα μπορούσαμε να δούμε το κλείσιμο να γίνεται πραγματικότητα σε πολλές αγορές», δυμπλήρωσε.
Η Pilipinas Shell κατέγραψε καθαρή ζημιά 1,2 δισεκατομμυρίων πέσος (24,55 εκατομμύρια δολάρια) το δεύτερο τρίμηνο, λιγότερη από την καθαρή ζημιά Ιανουαρίου-Μαρτίου ύψους 5,5 δισεκατομμυρίων πέσος. Οι μετοχές της υποχώρησαν έως και 6,9% στα 16,30 πέσος, χαμηλό ενός έτους.
www.worldenergynews.gr
Η Pilipinas Shell Petroleum Corp ανακοίνωσε ότι η μονάδα της Tabangao 110.000 βαρελιών την ημέρα στην επαρχία Batangas, η οποία ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1962, δεν ήταν πλέον οικονομικά βιώσιμη και θα μετατραπεί σε τερματικό εισαγωγών.
Το περίπλοκο περιθώριο διύλισης της Σιγκαπούρης, το DUB-SIN-REF, το οποίο βρίσκεται στη μέση της μέτρησης της κερδοφορίας στα ασιατικά διυλιστήρια, ήταν ως επί το πλείστον αρνητικό από τον Μάρτιο, ωθώντας πολλά διυλιστήρια να μειώσουν την παραγωγή ή να διακόψουν προσωρινά τις εργασίες.
«Βλέπουμε σίγουρα την πιθανότητα περισσότερων κλεισιμάτων στην Ασία τους επόμενους 6-12 μήνες», δήλωσε η Mia Geng, σύμβουλος της FGE, προσθέτοντας ότι τα διυλιστήρια στην Ιαπωνία, την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία θα μπορούσαν να είναι υποψήφιοι για κλείσιμο.
«Λαμβάνοντας υπόψη τις αβεβαιότητες στη ζήτηση και την υποτονική προοπτική περιθωρίου, θα ήταν δύσκολο για αυτά τα λιγότερο περίπλοκα και αποτελεσματικά διυλιστήρια να συνεχίσουν να λειτουργούν».
Το μόνιμο κλείσιμο του Tabangao έρχεται μετά τη διακοπή της λειτουργίας και των δύο διυλιστηρίων των Φιλιππίνων, καθώς το lockdowns λόγω του κορωνοϊού περιορίζει τη ζήτηση πετρελαίου.
«Λόγω του αντίκτυπου της πανδημίας COVID-19 στην παγκόσμια, περιφερειακή και τοπική οικονομία και στην ανισορροπία προσφοράς-ζήτησης πετρελαίου στην περιοχή, δεν είναι πλέον οικονομικά βιώσιμο για εμάς να λειτουργήσουμε το διυλιστήριο», δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθυντής της Pilipinas Shell Ο Εκτελεστικός Διευθυντής Cesar Romero δήλωσε σε δήλωση.
Το άλλο τοπικό διυλιστήριο, της Petron Corp 180.000 bpd στην επαρχία Bataan, βρίσκεται σε προγραμματισμένη συντήρηση από το Μάιο.
Ο υπουργός Ενέργειας Alfonso Cusi προσπάθησε να μετριάσει την ανησυχία για την εγχώρια προμήθεια καυσίμων λέγοντας ότι η Pilipinas Shell αναμένεται να καλύψει το μερίδιο αγοράς της μέσω εισαγωγών εξευγενισμένων προϊόντων.
Ωστόσο trader πετρελαίου με έδρα τη Σιγκαπούρη είπε ότι οι εισαγωγές ενδέχεται να μην πραγματοποιηθούν σύντομα.
«Νομίζω ότι θα εισαγάγουν λίγο περισσότερο (πετρέλαιο) τώρα. Αλλά η ζήτηση διακόπηκε ουσιαστικά λόγω της επανάληψης της κατάστασης COVID-19. "
Ο Sushant Gupta, της Wood Mackenzie, δήλωσε σε ένα σημείωμα ότι το απαιτητικό περιβάλλον θα ασκήσει πίεση στα πιο αδύναμα διυλιστήρια της Ασίας, ιδιαίτερα σε εκείνα στις ώριμες αγορές.
«Θα μπορούσαμε να δούμε το κλείσιμο να γίνεται πραγματικότητα σε πολλές αγορές», δυμπλήρωσε.
Η Pilipinas Shell κατέγραψε καθαρή ζημιά 1,2 δισεκατομμυρίων πέσος (24,55 εκατομμύρια δολάρια) το δεύτερο τρίμηνο, λιγότερη από την καθαρή ζημιά Ιανουαρίου-Μαρτίου ύψους 5,5 δισεκατομμυρίων πέσος. Οι μετοχές της υποχώρησαν έως και 6,9% στα 16,30 πέσος, χαμηλό ενός έτους.
www.worldenergynews.gr