H κίνηση «ματ» της Tesla που θα αυξήσει κατακόρυφα τις πωλήσεις των οχημάτων της

H κίνηση «ματ» της Tesla που θα αυξήσει κατακόρυφα τις πωλήσεις των οχημάτων της
Οι νέες μπαταρίες που δημιουργεί η εταιρεία του Musk βασίζονται σε καινοτομίες, όπως η χαμηλή ή μηδενική περιεκτικότητα σε κοβάλτιο, για να αποθηκεύουν περισσότερη ενέργεια και για μεγαλύτερο διάστημα

Το κοβάλτιο είναι ένα από τα πιο ακριβά μέταλλα για μπαταρίες και αυτός είναι ο βασικός λόγος που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο ακριβά από τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Σε αυτό μάλιστα, συνυπολογίζονται και σημαντικοί άλλοι λόγοι που άπτονται του περιβάλλοντος. Η εξόρυξη γίνεται σε ε περιοχές συγκρούσεων όπως το Κονγκό, και η παραγωγή του θεωρείται αρκετά ρυπογόνος για το περιβάλλον, σημειώνει σε εκτενή του αναφορά το Forbes.com

O Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, έχει υποσχεθεί την πολυαναμενόμενη εκδήλωση που ο ίδιος αποκαλεί «Ημέρα Μπαταρίας», κατά την οποία πρόκειται να ανακοινώσει μια σειρά από κοσμογονικές εξελίξεις όσον αφορά στην τεχνολογία και τη χρήση των μπαταριών, όχι μόνο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και σε διάφορες άλλες εφαρμογές.

asto


Πριν από μερικούς μήνες, αποκαλύφθηκε ότι η Tesla συνεργαζόταν με την CATL, η οποία έχει δηλώσει ότι έχει έτοιμη μια μπαταρία για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με διάρκεια ζωής 16 ετών και 2.000.000 χιλιομέτρων. Οι περισσότερες μπαταρίες αυτοκινήτων εγγυώνται όριο ζωής από 60.000 ως 150.000 μίλια σε ένα διάστημα τριών ως οχτώ ετών. Ο στόχος είναι η μαζική παραγωγή τέτοιων μπαταριών μεγάλης διάρκειας και χαμηλού κόστους έτσι ώστε να φτάσει σύντομα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο Tesla να έχει χαμηλότερη τελική τιμή πώλησης από ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο όχημα.

Οι νέες μπαταρίες που δημιουργεί η εταιρεία του Musk βασίζονται σε καινοτομίες, όπως η χαμηλή ή μηδενική περιεκτικότητα σε κοβάλτιο, για να αποθηκεύουν περισσότερη ενέργεια και για μεγαλύτερο διάστημα.

boka

Η εκτίμηση – Η νέα υπόσχεση

Οι μπαταρίες κάποτε είχαν κόστος πάνω από 1.000 δολ ανά kWh το 2010, έπειτα 381 $ το 2015 και τώρα είναι περίπου 147 $ ανά kWh, σύμφωνα με τον James Frith, επικεφαλής της αποθήκευσης ενέργειας στο Bloomberg New Energy Finance. Ο Frith εκτιμά ότι οι μπαταρίες LFP θα φτάσουν τα 100 $ ανά kWh έως το 2023 ή το 2024 και μόλις 61 $ έως το 2030.

Παράλληλα, η εταιρεία έχει βρει μια τεχνολογία που μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τον αριθμό των κύκλων φόρτισης. Ειδικότερα, η τρέχουσα τεχνολογία ιόντων λιθίου επιτρέπει κάπου μεταξύ 1.000 και 1.500 φορτίσεις και εκφορτίσεις. Σε αυτό το σημείο επισημαίνεται ότι 1.500 κύκλοι φόρτισης θα μπορούσαν να διαρκέσουν 25 χρόνια.

Η νέα τεχνολογία Tesla, κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από την ομάδα μπαταριών της εταιρείας με επικεφαλής τον Jeff Dahn, μπορεί να αυξήσει τους κύκλους φόρτισης σε σχεδόν 4.000, κάτι που μεταφράζεται σε 75 χρόνια, εάν φορτίζεται μία φορά την εβδομάδα.

Αυτές οι τεχνολογίες, εάν καταστούν εμπορικά βιώσιμες, θα μπορούσαν να φέρουν επανάσταση στην αντοχή και την τιμή της μπαταρίας. Ωστόσο, αυτές οι προοπτικές είναι δύσκολο να εφαρμοστούν στο μέλλον, σύμφωνα με το forbes. Η Tesla θα χρησιμοποιεί LFP για τις μπαταρίες στο κινεζικό μοντέλο 3, αφού λάβει έγκριση από το κράτος για να το πράξει. Εκτιμάται ότι η χρήση μπαταριών LFP θα επιτρέψει 15-20% μείωση του κόστους κατασκευής.

www.worldenergynews.gr


worldenergynews.gr