Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Αυστηρά χρονοδιαγράμματα ζητά ο ΕΣΑΗ για την ενεργοποίηση της αγοράς υποστήριξης της ηλεκτροκίνησης

Αυστηρά χρονοδιαγράμματα ζητά ο ΕΣΑΗ για την ενεργοποίηση της αγοράς υποστήριξης της ηλεκτροκίνησης
Σύμφωνα με τον ΕΣΑΗ θα πρέπει εντός διμήνου από την ψήφιση του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση να έχουν εκδοθεί οι ΚΥΑ
Αυστηρά χρονοδιαγράμματα ως προς την έκδοση των υπουργικών αποφάσεων που απαιτούνται για την ενεργοποίηση του νομοσχεδίου της ηλεκτροκίνησης αμέσως μετά την ψήφιση του από τη Βουλή, ζητούν οι ιδιωτικές εταιρίες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, καθιστώντας σαφές το έντονο ενδιαφέρον τους για δραστηριοποίηση στη νέα αγορά κυρίως των Φορέων Εκμετάλλευσης Υποδομών Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων.

Οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας ζητούν εντός διμήνου από την ψήφιση του νομοσχεδίου να έχουν εκδοθεί οι Υπουργικές Αποφάσεις και Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις που θα ενεργοποιήσουν τη νέα αγορά, ενώ τονίζουν ότι θα πρέπει να επιτρέπει η σύναψη συμβάσεων παροχής ηλεκτρικής ενέργειας σε σημείο επαναφόρτισης, με άλλους προμηθευτές, πέραν του προμηθευτή του νοικοκυριού ή του χώρου που βρίσκονται τα σημεία επαναφόρτισης.

Το εξαιρετικά έντονο ενδιαφέρον των ιδιωτικών εταιριών παροχής ηλεκτρικής ενέργειας για την ηλεκτροκίνηση προκύπτει από το αναλυτικό σημείωμα παρατηρήσεων επί του σχετικού νομοσχεδίου που κατέθεσε ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Εταιρειών Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΑΗ) στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης.

Υποχρέωση για ανάπτυξη και ενίσχυση του δικτύου διανομής

Ο ΕΣΑΗ σημειώνει ακόμη ότι είναι απαραίτητο στο πλαίσιο Υπουργικής Απόφασης να οριστούν με σαφήνεια τα κριτήρια τα οποία καθορίζουν την υποχρέωση σύναψης σύμβασης σύνδεσης, καθώς και την απόφαση σύναψης συμβάσεως παροχής ηλεκτρικής ενέργειας με περισσότερους από έναν προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και στις υποχρεώσεις που θα πρέπει να έχει ο ΔΕΔΔΗΕ ώστε να διευκολύνει την δημιουργία δικτύου σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Όπως τονίζεται χαρακτηριστικά ο νόμος θα πρέπει να περιλαμβάνει διάταξη που θα υποχρεώνει τον Διαχειριστή του Δικτύου να αναπτύσσει και να ενισχύει το δίκτυο για την καλύτερη και ταχύτερη ενσωμάτωση των σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο δίκτυο καθώς και να προβλέπει για τις υποδομές επαναφόρτισης την εγκατάσταση κατάλληλων συστημάτων μέτρησης καταγραφής και κοινοποίησης των δεδομένων αυτών, στα οποία να συμπεριλαμβάνονται και ευφυή συστήματα μέτρησης για τη βέλτιστη διαχείριση των δεδομένων αυτών.

Κανόνες για την υλοποίηση των αιτήσεων σύνδεσης

Σε άλλο σημείο ο ΕΣΑΗ ζητεί να διευκρινιστεί με ποια κριτήρια θα καθορίζεται η δυνατότητα σύναψης σύμβασης μεταξύ των Φορέων Εκμετάλλευσης Υποδομών Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων και του ΔΕΔΔΗΕ για τη σύνδεση με το δίκτυο διανομής.

Επίσης, ζητεί να υπάρξουν κανόνες σχετικά με την υλοποίηση των αιτήσεων για σύνδεση, όπως για παράδειγμα η χρονική προτεραιότητα των αιτήσεων. Επιπροσθέτως, θέτει θέμα ελέγχου του ΔΕΔΔΗΕ όσον αφορά την ίση μεταχείριση των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην αγορά ηλεκτροκίνησης ιδίως σχετικά με τη σύνδεση στο δίκτυο.

Ο ΕΣΑΗ ζητεί ακόμη να διευκρινιστεί για ποιο λόγο η ανάληψη της εκμετάλλευσης των δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης από τον Φ.Ε.Υ.Φ.Η.Ο. μπορεί να διαρκέσει έως ένα έτος από την εγκατάσταση αυτών. Σημειώνει μάλιστα ότι αυτό δημιουργεί προβλήματα στο άνοιγμα της αγοράς, καθώς η υποχρέωση ενημέρωσης του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης σχετικά με τις δημοσίως προσβάσιμες υποδομές φόρτισης ανήκει στους φορείς της αγοράς ηλεκτροκίνησης στους οποίους δεν ανήκει ο κύριος των υποδομών.

Με βάση αυτά τα δεδομένα προτείνει την τροποποίηση της διάταξης, ώστε η ανάληψη της εκμετάλλευσης των δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης από τον Φ.Ε.Υ.Φ.Η.Ο. να πραγματοποιείται εντός ενός μήνα από την εγκατάσταση.

Τέλος ο ΕΣΑΗ ζητεί να υπάρξουν κίνητρα και για τις επιχειρήσεις που δεν παράγουν ηλεκτρικά οχήματα, αλλά συμμετέχουν στην αγορά της ηλεκτροκίνησης. Σημειώνεται ότι το νομοσχέδιο προβλέπει για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων ή εξαρτημάτων προβλέπει μειωμένο φορολογικό συντελεστή κατά 5% για πέντε έτη.


www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης