Γιατί θα συνεχιστεί η πίεση στις τιμές των ναύλων των Supertankers
Κατακόρυφη πτώση σημείωσαν οι τιμές των ναύλων των supertanker.
Οι τιμές των ναύλων για πολύ μεγάλους μεταφορείς αργού - δεξαμενόπλοια VLCCs, που μεταφέρουν 2 εκατομμύρια βαρέλια αργού- από τον Κόλπο της Μέσης Ανατολής (MEG) στην Ασία μειώθηκαν στα 20.000 $ την ημέρα την Τετάρτη 24/6, με τον παγκόσμιο μέσο όρο να εκτιμάται στα 26.537 $ την ημέρα σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού γραφείου Howe Robinson, σύμφωνα με ανάλυση - ρεπορτάζ του American Shipper.
«Τα ημερήσια κέρδη εξακολουθούν να είναι στα 20.000 $ [ανά ημέρα], αλλά με αυξημένες τιμές καυσίμων και περαιτέρω πτωτικές δυνατότητες, τα επίπεδα OPEX [λειτουργικά έξοδα] θα μπορούσαν να απειληθούν», προειδοποίησε η Fearnleys σε νέα έκθεσή της.
Οι τρέχουσες τιμές είναι χαμηλότερες από το ένα δέκατο του ρεκόρ των 250.000 $ ανά ημέρα-τον περασμένο Μάρτιο και κάτω από τα 28.000 $ ανά ημέρα πέρυσι την αντίστοιχη περίοδο.
Εν τω μεταξύ, οι τιμές για τα Suezmaxes (δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν 1 εκατομμύριο βαρέλια) μειώνονται σε μόλις 9.700 $ την ημέρα, ενώ για τα Aframaxes (750.000 βαρέλια) στα 8.200 $ την ημέρα, σύμφωνα με την Clarksons Platou Securities.
Αυτές οι τιμές είναι κοντά σε πολυετή χαμηλά και οι προοπτικές για όλες τις κατηγορίες δεξαμενόπλοιων παραμένουν αρνητικές.
«Οι brokers εκτιμούν ότι είναι σαφές, ότι οι ναυλωτές είναι τώρα στη θέση του «οδηγού» με κάθε φορτίο να λαμβάνει διψήφιο αριθμό προσφορών από ναυτιλιακές εταιρίες.
Με τόσους πολλούς εφοπλιστές να υποβάλλουν προσφορές για τα ίδια φορτία, χρειάζεται μόνο ένας να αρχίσει να πανικοβάλλεται και να μειώνει τις τιμές », δήλωσε ο Mørkedal.
Η Argus Media ανέφερε την Τετάρτη ότι μόνο ένα φορτίο ήταν έτοιμο για προσφορά στη διαδρομή MEG-Κορέας εκείνη την ημέρα - με οκτώ σκάφη να ανταγωνίζονται για αυτό.
Η Argus ανέφερε έναν συμμετέχοντα στην αγορά, δηλώνοντας ότι η πίεση προς τα κάτω των τιμών «πιθανότατα θα αυξηθεί βραχυπρόθεσμα».
Οι τιμές των δεξαμενόπλοιων μειώνονται λόγω της εποχιακής αδυναμίας, των περικοπών παραγωγής του ΟΠΕΚ + και της χαλάρωσης της πλωτής αποθήκευσης.
Η εκφόρτωση φορτίων πλωτής αποθήκευσης μειώνει και τη ζήτηση για νέες συμφωνίες μεταφοράς και δημιουργεί μεγάλο αναταγωνισμό για τα πλοία που διεκδικούν τις λιγότερες εναπομένουσες συμφωνίες μεταφοράς.
Έτσι πιέζονται περαιτέρω οι τιμές των ναύλων.
«Τα VLCC διατηρήθηκαν πολύ καλύτερα από τα δεξαμενόπλοια μεσαίου μεγέθους, κυρίως με την ελπίδα για κυρώσεις που σχετίζονται με τη Βενεζουέλα και εν μέρει λόγω της συμφόρησης στα λιμάνια της Κίνας. Φαίνεται τώρα ότι η Βενεζουέλα δεν θα είναι η επόμενη COSCO, αναφερόμενη στις αμερικανικές κυρώσεις κατά της κινεζικής COSCO το 2019, η οποία περιόρισε τη χωρητικότητα με αποτέλεσμα την μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης της Κίνας.
«Ταυτόχρονα, οι περικοπές του ΟΠΕΚ «δαγκώνουν» βαθιά», δήλωσε ο Chappell. «Μπορείτε να το δείτε στα μηνιαία φορτία από τον Περσικό Κόλπο.
Και οι εξαγωγές των ΗΠΑ μειώθηκαν καθώς η παραγωγή τους επιβραδύνεται και το arbitrage window δεν είναι ανοιχτό.
«Η διάρκεια για το χαλαρό σύστημα αποθήκευσης εξαρτάται σχεδόν πλήρως από τον ρυθμό ανάκαμψης της ζήτησης.
Όσο γρηγορότερη είναι η ανάκαμψη, τόσο πιο επώδυνη είναι η άμεση χαλάρωση και τόσο πιο γρήγορη είναι η επιστροφή στην ισορροπία της αγοράς.
Όσο παρατεταμένη είναι η ανάκαμψη της ζήτησης, τα βάθη της πτώσης θα είναι λιγότερο οδυνηρά.
Είναι πολύ νωρίς για να εκτιμήσουμε αν τα αποθέματα θα εξομαλυνθούν την κανονική χειμερινή περίοδο αιχμής », δήλωσε ο Chappell.
Ο Randy Giveans, αναλυτής στο Jefferies, ήταν πιο αισιόδοξος.
«Όσον αφορά τις χαμηλές τιμές VLCC, πρόκειται αποκλειστικά για πολλά σκάφη και όχι για αρκετά φορτία», είπε στο FreightWaves.
«Είναι σαφές ότι η αγορά είναι πολύ σφιχτή, όπως αποδεικνύεται από την αύξηση των τιμών όταν υπάρχουν επιπλέον φορτία και την ταχεία πτώση όταν υπάρχει έλλειψη φορτίων.
«Μετά από ουσιαστικά έξι έως οκτώ μήνες υψηλών τιμών, οι ναυτιλιακές είναι πιο πρόθυμες να δεχτούν χαμηλότερες τιμές.
Οι ισολογισμοί και η ρευστότητά τους έχουν βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία τρίμηνα, οπότε μερικές κακές εβδομάδες και μήνες δεν θα έχουν πολύ μεγάλο αντίκτυπο.
«Όσον αφορά τη διάρκεια του χρόνου, αναμένουμε ότι οι τιμές θα παραμείνουν σε αυτά τα επίπεδα - αλλά θα εξακολουθούν να υπερβαίνουν τα 20.000 $
www.worldenergynews.gr
Οι τιμές των ναύλων για πολύ μεγάλους μεταφορείς αργού - δεξαμενόπλοια VLCCs, που μεταφέρουν 2 εκατομμύρια βαρέλια αργού- από τον Κόλπο της Μέσης Ανατολής (MEG) στην Ασία μειώθηκαν στα 20.000 $ την ημέρα την Τετάρτη 24/6, με τον παγκόσμιο μέσο όρο να εκτιμάται στα 26.537 $ την ημέρα σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού γραφείου Howe Robinson, σύμφωνα με ανάλυση - ρεπορτάζ του American Shipper.
«Τα ημερήσια κέρδη εξακολουθούν να είναι στα 20.000 $ [ανά ημέρα], αλλά με αυξημένες τιμές καυσίμων και περαιτέρω πτωτικές δυνατότητες, τα επίπεδα OPEX [λειτουργικά έξοδα] θα μπορούσαν να απειληθούν», προειδοποίησε η Fearnleys σε νέα έκθεσή της.
Οι τρέχουσες τιμές είναι χαμηλότερες από το ένα δέκατο του ρεκόρ των 250.000 $ ανά ημέρα-τον περασμένο Μάρτιο και κάτω από τα 28.000 $ ανά ημέρα πέρυσι την αντίστοιχη περίοδο.
Εν τω μεταξύ, οι τιμές για τα Suezmaxes (δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν 1 εκατομμύριο βαρέλια) μειώνονται σε μόλις 9.700 $ την ημέρα, ενώ για τα Aframaxes (750.000 βαρέλια) στα 8.200 $ την ημέρα, σύμφωνα με την Clarksons Platou Securities.
Αυτές οι τιμές είναι κοντά σε πολυετή χαμηλά και οι προοπτικές για όλες τις κατηγορίες δεξαμενόπλοιων παραμένουν αρνητικές.
Γιατί έρχονται περαιτέρω πιέσεις
«Ο υψηλός ανταγωνισμός μεταξύ των ιδιοκτητών VLCC στον Κόλπο της Μέσης Ανατολής ασκεί περαιτέρω πτωτική πίεση, με τους brokers να αναμένουν ότι το κλίμα θα εξασθενίσει περαιτέρω μέσα στην εβδομάδα », δήλωσε ο αναλυτής της Clarksons Platou Securities, Frode Mørkedal.
«Ο υψηλός ανταγωνισμός μεταξύ των ιδιοκτητών VLCC στον Κόλπο της Μέσης Ανατολής ασκεί περαιτέρω πτωτική πίεση, με τους brokers να αναμένουν ότι το κλίμα θα εξασθενίσει περαιτέρω μέσα στην εβδομάδα », δήλωσε ο αναλυτής της Clarksons Platou Securities, Frode Mørkedal.
«Οι brokers εκτιμούν ότι είναι σαφές, ότι οι ναυλωτές είναι τώρα στη θέση του «οδηγού» με κάθε φορτίο να λαμβάνει διψήφιο αριθμό προσφορών από ναυτιλιακές εταιρίες.
Με τόσους πολλούς εφοπλιστές να υποβάλλουν προσφορές για τα ίδια φορτία, χρειάζεται μόνο ένας να αρχίσει να πανικοβάλλεται και να μειώνει τις τιμές », δήλωσε ο Mørkedal.
Η Argus Media ανέφερε την Τετάρτη ότι μόνο ένα φορτίο ήταν έτοιμο για προσφορά στη διαδρομή MEG-Κορέας εκείνη την ημέρα - με οκτώ σκάφη να ανταγωνίζονται για αυτό.
Η Argus ανέφερε έναν συμμετέχοντα στην αγορά, δηλώνοντας ότι η πίεση προς τα κάτω των τιμών «πιθανότατα θα αυξηθεί βραχυπρόθεσμα».
Οι τιμές των δεξαμενόπλοιων μειώνονται λόγω της εποχιακής αδυναμίας, των περικοπών παραγωγής του ΟΠΕΚ + και της χαλάρωσης της πλωτής αποθήκευσης.
Η εκφόρτωση φορτίων πλωτής αποθήκευσης μειώνει και τη ζήτηση για νέες συμφωνίες μεταφοράς και δημιουργεί μεγάλο αναταγωνισμό για τα πλοία που διεκδικούν τις λιγότερες εναπομένουσες συμφωνίες μεταφοράς.
Έτσι πιέζονται περαιτέρω οι τιμές των ναύλων.
Ο αναλυτής του Evercore ISI, Jon Chappell, δήλωσε στο FreightWaves: «Πιστεύω ότι η πρόσφατη απότομη πτώση των τιμών spot VLCC σχετίζεται με τη συνθηκολόγηση των ιδιοκτητών, αλλά ας είμαστε σαφείς για το πώς φτάσαμε εδώ.
«Τα VLCC διατηρήθηκαν πολύ καλύτερα από τα δεξαμενόπλοια μεσαίου μεγέθους, κυρίως με την ελπίδα για κυρώσεις που σχετίζονται με τη Βενεζουέλα και εν μέρει λόγω της συμφόρησης στα λιμάνια της Κίνας. Φαίνεται τώρα ότι η Βενεζουέλα δεν θα είναι η επόμενη COSCO, αναφερόμενη στις αμερικανικές κυρώσεις κατά της κινεζικής COSCO το 2019, η οποία περιόρισε τη χωρητικότητα με αποτέλεσμα την μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης της Κίνας.
«Ταυτόχρονα, οι περικοπές του ΟΠΕΚ «δαγκώνουν» βαθιά», δήλωσε ο Chappell. «Μπορείτε να το δείτε στα μηνιαία φορτία από τον Περσικό Κόλπο.
Και οι εξαγωγές των ΗΠΑ μειώθηκαν καθώς η παραγωγή τους επιβραδύνεται και το arbitrage window δεν είναι ανοιχτό.
Ο χρόνος εξισορρόπησης της αγοράς
«Το χαλαρό σύστημα πλωτής αποθήκευσης δεν έχει ακόμη αποσυμφορηθεί και θα δημιουργήσει υπερπροσφορά τους επόμενους μήνες και τρίμηνα», προειδοποίησε ο Chappell.
«Το χαλαρό σύστημα πλωτής αποθήκευσης δεν έχει ακόμη αποσυμφορηθεί και θα δημιουργήσει υπερπροσφορά τους επόμενους μήνες και τρίμηνα», προειδοποίησε ο Chappell.
«Η διάρκεια για το χαλαρό σύστημα αποθήκευσης εξαρτάται σχεδόν πλήρως από τον ρυθμό ανάκαμψης της ζήτησης.
Όσο γρηγορότερη είναι η ανάκαμψη, τόσο πιο επώδυνη είναι η άμεση χαλάρωση και τόσο πιο γρήγορη είναι η επιστροφή στην ισορροπία της αγοράς.
Όσο παρατεταμένη είναι η ανάκαμψη της ζήτησης, τα βάθη της πτώσης θα είναι λιγότερο οδυνηρά.
Είναι πολύ νωρίς για να εκτιμήσουμε αν τα αποθέματα θα εξομαλυνθούν την κανονική χειμερινή περίοδο αιχμής », δήλωσε ο Chappell.
Ο Randy Giveans, αναλυτής στο Jefferies, ήταν πιο αισιόδοξος.
«Όσον αφορά τις χαμηλές τιμές VLCC, πρόκειται αποκλειστικά για πολλά σκάφη και όχι για αρκετά φορτία», είπε στο FreightWaves.
«Είναι σαφές ότι η αγορά είναι πολύ σφιχτή, όπως αποδεικνύεται από την αύξηση των τιμών όταν υπάρχουν επιπλέον φορτία και την ταχεία πτώση όταν υπάρχει έλλειψη φορτίων.
«Μετά από ουσιαστικά έξι έως οκτώ μήνες υψηλών τιμών, οι ναυτιλιακές είναι πιο πρόθυμες να δεχτούν χαμηλότερες τιμές.
Οι ισολογισμοί και η ρευστότητά τους έχουν βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία τρίμηνα, οπότε μερικές κακές εβδομάδες και μήνες δεν θα έχουν πολύ μεγάλο αντίκτυπο.
«Όσον αφορά τη διάρκεια του χρόνου, αναμένουμε ότι οι τιμές θα παραμείνουν σε αυτά τα επίπεδα - αλλά θα εξακολουθούν να υπερβαίνουν τα 20.000 $
www.worldenergynews.gr