Στο τραπέζι έχουν τεθεί διάφορα σενάρια όσον αφορά την επέκταση της Αττικής Οδού, μεταξύ αυτών και η ανάγκη διασύνδεσης με τα έργα στο Ελληνικό
Στο τραπέζι έχουν τεθεί διάφορα σενάρια όσον αφορά την επέκταση της Αττικής Οδού, μεταξύ αυτών και η ανάγκη διασύνδεσης με τα έργα στο Ελληνικό.
Όπως άλλωστε επεσήμανε και προσφάτως ο Γενικός Γραμματέας Γιώργος Καραγιάννης είπε ότι εξετάζονται διαφορά σενάρια και τόνισε την ανάγκη διασύνδεσης με τα έργα στο Ελληνικό. «Εξετάζουμε διάφορα σενάρια με τη συμβολή χρηματοοικονομικού συμβούλου για να δούμε ποιες θα προκριθούν και με ποιο ακριβώς μοντέλο είναι».
Να σημειωθεί ότι Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας “Αττική Οδός”, Βασίλης Χαλκιάς, τον περασμένο Σεπτέμβριο κατέθεσε προτάσεις επέκτασης της σημαντικής οδικής αρτηρίας, ανάμεσα στις οποίες υπάρχει και μία προς το Ελληνικό.
Ειδικότερα Η ανάπλαση της παραλιακής ζώνης, το project του Ελληνικού και η γενικότερη συζήτηση για αναπτυξιακά έργα, έφερε στο τραπέζι ένα πακέτο προτάσεων που αφορούν την Αττική Οδό και δυνητικές επεκτάσεις της σε διάφορες περιοχές της Αττικής. Ανάμεσα τους ξεχωρίζουν η σκέψη για ένωση με το κέντρο της Αθήνας (Ούλωφ Πάλμε), η νέα ράμπα εξόδου στον ανισόπεδο κόμβο Μεταμόρφωσης, η αναβάθμιση σε 4 από 3 λωρίδες του κεντρικού τμήματος (πλην δηλαδή της Περιφερειακής Υμηττού) και οι ανισόπεδες αναστροφές στους ανισόπεδους κόμβους Λεονταρίου και Παλλήνης. Ωστόσο, υπάρχει και πρόταση που αφορά τα νότια προάστια και συγκεκριμένα να υπάρξει σύνδεση με το Ελληνικό μέσω της υπόγειας σήραγγας Υμηττού-Αργυρούπολης.
Ωστόσο, υπάρχει και πρόταση που αφορά τα νότια προάστια και συγκεκριμένα να υπάρξει σύνδεση με το Ελληνικό μέσω της υπόγειας σήραγγας Υμηττού-Αργυρούπολης.
Μια σημαντική διαφοροποίηση, βέβαια, αφορά την Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης, η οποία θα ενώνει τον Καρέα με τη Λ. Βουλιαγμένης και φαίνεται να βγαίνει εκτός του συγκεκριμένου πακέτου, όχι όμως και από το γενικότερο πλάνο υλοποίησης οδικών έργων.
Μάλιστα, η συγκεκριμένη υποδομή, μπορεί (σύμφωνα με τις αναλύσεις των ειδικών) να σταθεί και να είναι βιώσιμη από μόνη της, συνεπώς εξετάζεται ξεχωριστά από τα υπόλοιπα έργα που αφορούν την Αττική Οδό.
Όπως προαναφέρθηκε το Υπουργείο Υποδομών έχει ξεκινήσει την διαδικασία για την πρόσληψη τεχνικοο-οικονομικού συμβούλου, για τον νέο διαγωνισμό για την ανάληψη της λειτουργίας της Αττικής Οδού.
Το ενδιαφέρον στην απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, είναι πως αφήνει ανοιχτή την πιθανότητα να υπάρξουν περισσότερες από μία συμβάσεις παραχώρησης, δηλαδή να “σπάσει” η εκμετάλλευση και λειτουργία της Αττικής Οδού σε τμήματα.
“Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προτίθεται να δημοπρατήσει στο άμεσο μέλλον μια ή και περισσότερες Συμβάσεις Παραχώρησης για την εκμετάλλευση, λειτουργία και συντήρηση ελεύθερης Λεωφόρου Ελευσίνας -Σταυρού -Α/Δ Σπάτων και της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού, σε συνδυασμό με την υλοποίηση άλλων κατασκευαστικών αντικειμένων (επεκτάσεις Αττικής Οδού ή / και έργα σε άλλους οδικούς άξονες)” λέει χαρακτηριστικά.
Eπανακάμπτει η κυκλοφορία στην Αττική Οδό
Δυναμικά έχει επανακάμψει η κυκλοφορία στην Αττική Οδό από τις 4 Μαϊου όπου οι πολίτες σταμάτησαν να στέλνουν πλέον μηνύματα μετακίνησης και έγινε άρση των περιορισμών στην κυκλοφορία εντός νομού.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, οι διελεύσεις αυξήθηκαν κατακόρρυφα και συνεχίζονται να αυξάνονται με την πάροδο των ημερών καθώς από τις 239.000 διελεύσεις που ήταν πριν το κλείσιμο των σχολείων, πλέον οι διελεύσεις (στις 18 Μαϊου) έχουν αυξηθεί στις 200.930.
Η πτώση των διελεύσεων λόγω της γενικής απαγόρευσης της κυκλοφορία που τέθηκε σε ισχύ στις 23 Μαρτίου είχε ως αποτέλεσμα να καταγραφεί μείωση της τάξεως του 71,3% και οι διελεύσεις να περιοριστούν στις 73,316.
Μεγάλη ήταν και η μείωση της κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο τη Δευτέρα του Πάσχα 20 Απριλίου, όπου οι διελεύσεις ήταν μειωμένες κατά 91,2% και περιορίστηκαν στις 12.881.
Ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι από τη πρώτη μέρα επιστροφής στην κανονικότητα, οι πολίτες επέστρεψαν στον αυτοκινητόδρομο, με τις απώλειες να περιορίζονται στο 45.3% και να σκαρφαλώνουν στις 144,030 διελεύσεις και να αυξάνονται γεωμετρικά μέρα με την μέρα.
Από την καταγραφή των κυκλοφοριακών στοιχείων του αυτοκινητοδρόμου, προκύπτει ότι η Αττική Οδός αποτελεί μέρος της ζωής των Αθηναίων και από τις πρώτες επιλογές των οδηγών.
Να σημειωθεί πάντως ότι οι απώλειες στα έσοδα του αυτοκινητοδρόμου λόγω της γενικής απαγόρευσης της κυκλοφορίας αναμένεται να καταγραφούν στα οικονομικά αποτελεσμάτα του πρώτου τριμήνου (θα αφορούν τις δύο τελευταίες εβδομάδες του Μαρτίου) ενώ θα είναι πολύ μεγαλύτερες στα οικονομικά αποτελέσματα του δευτέρου τριμήνου.
Όπως άλλωστε επεσήμανε και προσφάτως ο Γενικός Γραμματέας Γιώργος Καραγιάννης είπε ότι εξετάζονται διαφορά σενάρια και τόνισε την ανάγκη διασύνδεσης με τα έργα στο Ελληνικό. «Εξετάζουμε διάφορα σενάρια με τη συμβολή χρηματοοικονομικού συμβούλου για να δούμε ποιες θα προκριθούν και με ποιο ακριβώς μοντέλο είναι».
Να σημειωθεί ότι Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας “Αττική Οδός”, Βασίλης Χαλκιάς, τον περασμένο Σεπτέμβριο κατέθεσε προτάσεις επέκτασης της σημαντικής οδικής αρτηρίας, ανάμεσα στις οποίες υπάρχει και μία προς το Ελληνικό.
Ειδικότερα Η ανάπλαση της παραλιακής ζώνης, το project του Ελληνικού και η γενικότερη συζήτηση για αναπτυξιακά έργα, έφερε στο τραπέζι ένα πακέτο προτάσεων που αφορούν την Αττική Οδό και δυνητικές επεκτάσεις της σε διάφορες περιοχές της Αττικής. Ανάμεσα τους ξεχωρίζουν η σκέψη για ένωση με το κέντρο της Αθήνας (Ούλωφ Πάλμε), η νέα ράμπα εξόδου στον ανισόπεδο κόμβο Μεταμόρφωσης, η αναβάθμιση σε 4 από 3 λωρίδες του κεντρικού τμήματος (πλην δηλαδή της Περιφερειακής Υμηττού) και οι ανισόπεδες αναστροφές στους ανισόπεδους κόμβους Λεονταρίου και Παλλήνης. Ωστόσο, υπάρχει και πρόταση που αφορά τα νότια προάστια και συγκεκριμένα να υπάρξει σύνδεση με το Ελληνικό μέσω της υπόγειας σήραγγας Υμηττού-Αργυρούπολης.
Ωστόσο, υπάρχει και πρόταση που αφορά τα νότια προάστια και συγκεκριμένα να υπάρξει σύνδεση με το Ελληνικό μέσω της υπόγειας σήραγγας Υμηττού-Αργυρούπολης.
Μια σημαντική διαφοροποίηση, βέβαια, αφορά την Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης, η οποία θα ενώνει τον Καρέα με τη Λ. Βουλιαγμένης και φαίνεται να βγαίνει εκτός του συγκεκριμένου πακέτου, όχι όμως και από το γενικότερο πλάνο υλοποίησης οδικών έργων.
Μάλιστα, η συγκεκριμένη υποδομή, μπορεί (σύμφωνα με τις αναλύσεις των ειδικών) να σταθεί και να είναι βιώσιμη από μόνη της, συνεπώς εξετάζεται ξεχωριστά από τα υπόλοιπα έργα που αφορούν την Αττική Οδό.
Όπως προαναφέρθηκε το Υπουργείο Υποδομών έχει ξεκινήσει την διαδικασία για την πρόσληψη τεχνικοο-οικονομικού συμβούλου, για τον νέο διαγωνισμό για την ανάληψη της λειτουργίας της Αττικής Οδού.
Το ενδιαφέρον στην απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, είναι πως αφήνει ανοιχτή την πιθανότητα να υπάρξουν περισσότερες από μία συμβάσεις παραχώρησης, δηλαδή να “σπάσει” η εκμετάλλευση και λειτουργία της Αττικής Οδού σε τμήματα.
“Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προτίθεται να δημοπρατήσει στο άμεσο μέλλον μια ή και περισσότερες Συμβάσεις Παραχώρησης για την εκμετάλλευση, λειτουργία και συντήρηση ελεύθερης Λεωφόρου Ελευσίνας -Σταυρού -Α/Δ Σπάτων και της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού, σε συνδυασμό με την υλοποίηση άλλων κατασκευαστικών αντικειμένων (επεκτάσεις Αττικής Οδού ή / και έργα σε άλλους οδικούς άξονες)” λέει χαρακτηριστικά.
Eπανακάμπτει η κυκλοφορία στην Αττική Οδό
Δυναμικά έχει επανακάμψει η κυκλοφορία στην Αττική Οδό από τις 4 Μαϊου όπου οι πολίτες σταμάτησαν να στέλνουν πλέον μηνύματα μετακίνησης και έγινε άρση των περιορισμών στην κυκλοφορία εντός νομού.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, οι διελεύσεις αυξήθηκαν κατακόρρυφα και συνεχίζονται να αυξάνονται με την πάροδο των ημερών καθώς από τις 239.000 διελεύσεις που ήταν πριν το κλείσιμο των σχολείων, πλέον οι διελεύσεις (στις 18 Μαϊου) έχουν αυξηθεί στις 200.930.
Η πτώση των διελεύσεων λόγω της γενικής απαγόρευσης της κυκλοφορία που τέθηκε σε ισχύ στις 23 Μαρτίου είχε ως αποτέλεσμα να καταγραφεί μείωση της τάξεως του 71,3% και οι διελεύσεις να περιοριστούν στις 73,316.
Μεγάλη ήταν και η μείωση της κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο τη Δευτέρα του Πάσχα 20 Απριλίου, όπου οι διελεύσεις ήταν μειωμένες κατά 91,2% και περιορίστηκαν στις 12.881.
Ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι από τη πρώτη μέρα επιστροφής στην κανονικότητα, οι πολίτες επέστρεψαν στον αυτοκινητόδρομο, με τις απώλειες να περιορίζονται στο 45.3% και να σκαρφαλώνουν στις 144,030 διελεύσεις και να αυξάνονται γεωμετρικά μέρα με την μέρα.
Από την καταγραφή των κυκλοφοριακών στοιχείων του αυτοκινητοδρόμου, προκύπτει ότι η Αττική Οδός αποτελεί μέρος της ζωής των Αθηναίων και από τις πρώτες επιλογές των οδηγών.
Να σημειωθεί πάντως ότι οι απώλειες στα έσοδα του αυτοκινητοδρόμου λόγω της γενικής απαγόρευσης της κυκλοφορίας αναμένεται να καταγραφούν στα οικονομικά αποτελεσμάτα του πρώτου τριμήνου (θα αφορούν τις δύο τελευταίες εβδομάδες του Μαρτίου) ενώ θα είναι πολύ μεγαλύτερες στα οικονομικά αποτελέσματα του δευτέρου τριμήνου.
www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr
www.worldenergynews.gr