Οριστικό λουκέτο έβαλαν 15.000 καταστήματα άνοιξαν μετά την άρση του lockdown
Το 1/3 των εμπορικών επιχειρήσεων της Αθήνας ήτοι 15.000 καταστήματα δεν άνοιξαν μετά την άρση του lockdown.
Σύμφωνα με τον Αντιπρόεδρο του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου GRECA και μέλος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας (ΕΣΑ), Μάκη Σαββίδη, αν η κατάσταση συνεχιστεί τον Σεπτέμβριο, τότε τα λουκέτα στην αγορά θα αυξηθούν με το ποσοστό να ανεβαίνει στο 50%.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το μεγάλο πρόβλημα εντοπίζεται στο τουριστικό εμπόριο όπου καταγράφεται πτώση κατά 80%. «Το ποσοστό αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό αν αναλογιστεί κανείς ότι το 25% των εσόδων του τουρισμού, προέρχεται από το τουριστικό εμπόριο».
Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία ο τζίρος των εμπορικών καταστημάτων της Αθήνας τον Μαϊο που άνοιξαν μετά το υποχρεωτικό lockdown λόγω της πανδημίας κατέγραψε πτώση της τάξεως του 20% με 30% κινήθηκε
Αν και το νούμερο στην πτώση του τζίρου δεν είναι απογοητευτικό με βάση τις αρχικές εκτιμήσεις του κλάδου, εντούτοις παράγοντες της αγοράς τονίζουν στο bankingnews.gr ότι το μούδιασμα που υπάρχει στην αγορά κρατεί πίσω της πωλήσεις στο εμπόριο.
Σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση της ζήτησης παίζουν οι υψηλές εκπτώσεις (άνω του 50%) και οι προσφορές στα εμπορεύματα από το σύνολο των μικρών αλλά και των μεγάλων αλυσίδων.
Τα δύσκολα όμως για τον κλάδο του εμπορίου δεν έχουν τελειώσει καθώς εκτός από τις οικονομικές υποχρεώσεις του Μαϊου (μισθοί, ενοίκια), στις 15 Ιουνίου επανήλθαν προς είσπραξη οι επιταγές που είχαν ημερομηνία λήξης από τις 30 Μαρτίου και πήραν παράταση 75 ημερών, ενώ στις υποχρεώσεις του περιλαμβάνονται το δώρο του Πάσχα, που θα πληρωθεί αναλόγως της περιπτώσεως από τις 30 Ιουνίου έως τις 30 Αυγούστου, αλλά και το επίδομα άδειας, που θα καταβληθεί ταυτόχρονα με την άδεια κάθε εργαζομένου.
Οι επιχειρηματίες πάντως επισημαίνουν ότι από τα μέτρα που τρέχουν για την στήριξη τους, μόνο αυτό της Επιστρεπτέας Προκαταβολής τους έχει βοηθήσει (σε αντίθεση για παράδειγμα με το ΤΕΠΙΧ καθώς οι εγγυήσεις που ζητούνται είναι υψηλές).
Αύξηση 107% στο ηλεκτρονικό εμπόριο τον Μάϊο
Κάθε άλλο παρά επιστροφή στους “φυσιολογικούς” ρυθμούς ανάπτυξης του 25% ετησίως σημειώνει το ηλεκτρονικό εμπόριο προϊόντων στη χώρα μας, καθότι στο σύνολο του Μαΐου (εβδομάδα 18 έως 22) ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν 107% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 και παραπάνω από τετραπλάσιος από την αρχή του 2020.
Εντύπωση προκαλεί ότι με την λήξη της καραντίνας οι καταναλωτές δεν επέστρεψαν αυτόματα στο φυσικό δίκτυο των καταστημάτων, αλλά συνέχισαν να αγοράζουν online, δείχνοντας αυξημένη εμπιστοσύνη στο ηλεκτρονικό κανάλι.
Ωστόσο το διάστημα 18 έως 31 Μαΐου παρατηρείται μία επιβράδυνση του αναπτυξιακού ρυθμού, που λογικά αποδίδεται στην λειτουργία και των εμπορικών κέντρων αλλά και στον σχετικά καλό καιρό που επικράτησε στη χώρα μας.
Η έρευνα αυτή διενεργήθηκε μηνιαίως στην περίοδο της πανδημίας από τον GR.EC.A τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου ενώ τα στοιχεία αντλήθηκαν από 4.451 eshops.
Από την έρευνα έχουν εξαιρεθεί όλες οι κατηγορίες υπηρεσιών (όπως αεροπορικά εισιτήρια, μουσική, ταινίες, συνδρομές σε παιχνίδια) αλλά και η κατηγορία αγορών από online super markets και ειδών κινητής τηλεφωνίας.
www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr
Σύμφωνα με τον Αντιπρόεδρο του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου GRECA και μέλος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας (ΕΣΑ), Μάκη Σαββίδη, αν η κατάσταση συνεχιστεί τον Σεπτέμβριο, τότε τα λουκέτα στην αγορά θα αυξηθούν με το ποσοστό να ανεβαίνει στο 50%.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το μεγάλο πρόβλημα εντοπίζεται στο τουριστικό εμπόριο όπου καταγράφεται πτώση κατά 80%. «Το ποσοστό αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό αν αναλογιστεί κανείς ότι το 25% των εσόδων του τουρισμού, προέρχεται από το τουριστικό εμπόριο».
Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία ο τζίρος των εμπορικών καταστημάτων της Αθήνας τον Μαϊο που άνοιξαν μετά το υποχρεωτικό lockdown λόγω της πανδημίας κατέγραψε πτώση της τάξεως του 20% με 30% κινήθηκε
Αν και το νούμερο στην πτώση του τζίρου δεν είναι απογοητευτικό με βάση τις αρχικές εκτιμήσεις του κλάδου, εντούτοις παράγοντες της αγοράς τονίζουν στο bankingnews.gr ότι το μούδιασμα που υπάρχει στην αγορά κρατεί πίσω της πωλήσεις στο εμπόριο.
Σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση της ζήτησης παίζουν οι υψηλές εκπτώσεις (άνω του 50%) και οι προσφορές στα εμπορεύματα από το σύνολο των μικρών αλλά και των μεγάλων αλυσίδων.
Τα δύσκολα όμως για τον κλάδο του εμπορίου δεν έχουν τελειώσει καθώς εκτός από τις οικονομικές υποχρεώσεις του Μαϊου (μισθοί, ενοίκια), στις 15 Ιουνίου επανήλθαν προς είσπραξη οι επιταγές που είχαν ημερομηνία λήξης από τις 30 Μαρτίου και πήραν παράταση 75 ημερών, ενώ στις υποχρεώσεις του περιλαμβάνονται το δώρο του Πάσχα, που θα πληρωθεί αναλόγως της περιπτώσεως από τις 30 Ιουνίου έως τις 30 Αυγούστου, αλλά και το επίδομα άδειας, που θα καταβληθεί ταυτόχρονα με την άδεια κάθε εργαζομένου.
Οι επιχειρηματίες πάντως επισημαίνουν ότι από τα μέτρα που τρέχουν για την στήριξη τους, μόνο αυτό της Επιστρεπτέας Προκαταβολής τους έχει βοηθήσει (σε αντίθεση για παράδειγμα με το ΤΕΠΙΧ καθώς οι εγγυήσεις που ζητούνται είναι υψηλές).
Αύξηση 107% στο ηλεκτρονικό εμπόριο τον Μάϊο
Κάθε άλλο παρά επιστροφή στους “φυσιολογικούς” ρυθμούς ανάπτυξης του 25% ετησίως σημειώνει το ηλεκτρονικό εμπόριο προϊόντων στη χώρα μας, καθότι στο σύνολο του Μαΐου (εβδομάδα 18 έως 22) ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν 107% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 και παραπάνω από τετραπλάσιος από την αρχή του 2020.
Εντύπωση προκαλεί ότι με την λήξη της καραντίνας οι καταναλωτές δεν επέστρεψαν αυτόματα στο φυσικό δίκτυο των καταστημάτων, αλλά συνέχισαν να αγοράζουν online, δείχνοντας αυξημένη εμπιστοσύνη στο ηλεκτρονικό κανάλι.
Ωστόσο το διάστημα 18 έως 31 Μαΐου παρατηρείται μία επιβράδυνση του αναπτυξιακού ρυθμού, που λογικά αποδίδεται στην λειτουργία και των εμπορικών κέντρων αλλά και στον σχετικά καλό καιρό που επικράτησε στη χώρα μας.
Η έρευνα αυτή διενεργήθηκε μηνιαίως στην περίοδο της πανδημίας από τον GR.EC.A τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου ενώ τα στοιχεία αντλήθηκαν από 4.451 eshops.
Από την έρευνα έχουν εξαιρεθεί όλες οι κατηγορίες υπηρεσιών (όπως αεροπορικά εισιτήρια, μουσική, ταινίες, συνδρομές σε παιχνίδια) αλλά και η κατηγορία αγορών από online super markets και ειδών κινητής τηλεφωνίας.
www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr