Τα περιθώρια διύλισης σημειώνουν πολύ ικανοποιητική άνοδο από τον Μάιο, σημείωσε σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Τζαννετάκης στο χθεσινό conference call, δηλώνοντας συγκρατημένα αισιόδοξος για την πορεία της αγοράς το καλοκαίρι
Η Motor Oil κατάφερε να αντεπεξέλθει με επιτυχία στο εξαιρετικά δυσμενές περιβάλλον που δημιούργησε η πανδημία, όπως ανέφερε σύμφωνα με πληροφορίες ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, Πέτρος Τζαννετάκης, στο χθεσινό conference call με αναλυτές για τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τετραμήνου. Σύμφωνα με το στέλεχος της Motor Oil, ήδη από τον Μάιο ο Όμιλος έχει αρχίσει ήδη από τον προηγούμενο μήνα να ανακτά το χαμένο έδαφος, «ροκανίζοντας» την υστέρηση που προκλήθηκε.
Σύμφωνα με τον κι. Τζαννετάκη, η κατάρρευση των τιμών κατά το πρώτο τρίμηνο, τόσο του αργού πετρελαίου όσο και των προϊόντων διύλισης, ήταν πρωτόγνωρη. Ανάλογη ήταν και η «βουτιά» της ζήτησης στην εγχώρια αγορά λόγω της κρίσης του κορωνοϊού, η οποία ξεκίνησε μέσα στο πρώτο τρίμηνο.
Καλύτερα προετοιμασμένη
Ως συνέπεια, η πτώση των πωλήσεων άγγιξε το -3,8% για το σύνολο των καυσίμων την εν λόγω περίοδο. Από την άλλη πλευρά, όσον αφορά το περιβάλλον διύλισης, μία από τις σημαντικότερες επιπτώσεις ήταν ότι κατέρρευσε η αγορά των αεροπορικών καυσίμων.
Όπως πρόσθεσε, η Motor Oil έδειξε ανθεκτικότητα στις αντιξοότητες που προκλήθηκαν, καθώς ήταν καλύτερα προετοιμασμένη απ’ ό,τι σε οποιαδήποτε προγενέστερη κρίση. Κατ’ αρχάς χάρις στη μεγαλύτερη οικονομική «θωράκιση», καθώς ο καθαρός δανεισμός βρισκόταν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, τόσο σε επίπεδο εταιρείας όσο και σε επίπεδο Ομίλου.
Βελτίωση των περιθωρίων κέρδους
Επίσης, η κρίση του κορωνοϊού βρήκε τον Όμιλο σε πλεονεκτική θέση για τη διαχείριση της πανδημίας, με δεδομένες τις τρεις πηγές προέλευσης των πωλήσεών του (διυλιστήριο, εμπορία και μονάδες ανάμιξης) οι οποίες οδήγησαν στα περσινά επίπεδα-ρεκόρ, ύψους 14 εκατομμυρίων τόνων. Έτσι, η Motor Oil είχε τη δυνατότητα να προσαρμόσει τις ποσότητες που εμπορεύεται, αλλά και να βελτιστοποιήσει τους όγκους τόσο από τη διύλιση όσο και από τις μονάδες ανάμιξης, ανάλογα με τις προτεραιότητες της δεδομένης συγκυρίας.
Παράλληλα, η παραγωγή διαφοροποιήθηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτευχθούν καλύτερα περιθώρια κέρδους. Σημείο-κλειδί αποτέλεσε επίσης το γεγονός ότι ο Όμιλος «μπήκε» στην κρίση με τη ρευστότητά του σε πολύ υψηλά επίπεδα.
Αναπληρώνεται σταδιακά η υστέρηση
Κάνοντας μία αποτίμηση του εν εξελίξει δευτέρου τριμήνου, σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Τζαννετάκης σημείωσε ότι τα περιθώρια διύλισης μειώθηκαν περαιτέρω τον Απρίλιο, όπως είναι φυσικό, ωστόσο από τον επόμενο μήνα και έως τώρα παρουσιάζουν πολύ ικανοποιητική άνοδο. Επίσης, οι πωλήσεις έχουν αναθερμανθεί, με συνέπεια να αναπληρώνεται σταδιακά η υστέρηση που προκλήθηκε από την πανδημία. Έτσι, ο Όμιλος επιστρέφει στα κανονικά επίπεδα πωλήσεών του.
Όσον αφορά την εγχώρια αγορά, το στέλεχος της Motor Oil επισήμανε πως δέχθηκε ξεκάθαρα πλήγμα τον Απρίλιο, ωστόσο στη συνέχεια άρχισε να κινείται αυξητικά – ενδεικτικό είναι πως ο Μάιος ήταν ο καλύτερος μήνας του έτους. Μάλιστα, οι Coral και Avin παρουσιάζουν καλύτερες επιδόσεις από τον υπόλοιπο κλάδο, με συνέπεια να ανακτώνται γρήγορα οι απώλειες της περιόδου του lockdown.
Αποτελεσματική στρατηγική στο άνοιγμα των συνόρων
Με βάση αναλυτές που συμμετείχαν στο conference call, ο κ. Τζαννετάκης δήλωσε συγκρατημένα αισιόδοξος για την πορεία της εγχώριας αγοράς το καλοκαίρι, η οποία θα εξαρτηθεί από την τουριστική κίνηση. Όπως επισήμανε, είναι θετικό ότι η χώρα διαχειρίσθηκε πολύ καλά την πανδημία, ενώ φαίνεται πολύ αποτελεσματική η στρατηγική που ακολουθείται στο άνοιγμα των συνόρων.
Όσον αφορά πάντως τη ζήτηση για αεροπορικά καύσιμα, επισήμανε πως στις αερομεταφορές φαίνεται να είναι λιγότερο σαφής ο ρυθμός ανάκαμψης. Επομένως είναι δύσκολο να προβλεφθεί πότε θα αποκατασταθούν οι δραστηριότητές τους στα προ κρίσης επίπεδα.
Κώστας Δεληγιάννης
www.worldenergynews.gr
Σύμφωνα με τον κι. Τζαννετάκη, η κατάρρευση των τιμών κατά το πρώτο τρίμηνο, τόσο του αργού πετρελαίου όσο και των προϊόντων διύλισης, ήταν πρωτόγνωρη. Ανάλογη ήταν και η «βουτιά» της ζήτησης στην εγχώρια αγορά λόγω της κρίσης του κορωνοϊού, η οποία ξεκίνησε μέσα στο πρώτο τρίμηνο.
Καλύτερα προετοιμασμένη
Ως συνέπεια, η πτώση των πωλήσεων άγγιξε το -3,8% για το σύνολο των καυσίμων την εν λόγω περίοδο. Από την άλλη πλευρά, όσον αφορά το περιβάλλον διύλισης, μία από τις σημαντικότερες επιπτώσεις ήταν ότι κατέρρευσε η αγορά των αεροπορικών καυσίμων.
Όπως πρόσθεσε, η Motor Oil έδειξε ανθεκτικότητα στις αντιξοότητες που προκλήθηκαν, καθώς ήταν καλύτερα προετοιμασμένη απ’ ό,τι σε οποιαδήποτε προγενέστερη κρίση. Κατ’ αρχάς χάρις στη μεγαλύτερη οικονομική «θωράκιση», καθώς ο καθαρός δανεισμός βρισκόταν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, τόσο σε επίπεδο εταιρείας όσο και σε επίπεδο Ομίλου.
Βελτίωση των περιθωρίων κέρδους
Επίσης, η κρίση του κορωνοϊού βρήκε τον Όμιλο σε πλεονεκτική θέση για τη διαχείριση της πανδημίας, με δεδομένες τις τρεις πηγές προέλευσης των πωλήσεών του (διυλιστήριο, εμπορία και μονάδες ανάμιξης) οι οποίες οδήγησαν στα περσινά επίπεδα-ρεκόρ, ύψους 14 εκατομμυρίων τόνων. Έτσι, η Motor Oil είχε τη δυνατότητα να προσαρμόσει τις ποσότητες που εμπορεύεται, αλλά και να βελτιστοποιήσει τους όγκους τόσο από τη διύλιση όσο και από τις μονάδες ανάμιξης, ανάλογα με τις προτεραιότητες της δεδομένης συγκυρίας.
Παράλληλα, η παραγωγή διαφοροποιήθηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτευχθούν καλύτερα περιθώρια κέρδους. Σημείο-κλειδί αποτέλεσε επίσης το γεγονός ότι ο Όμιλος «μπήκε» στην κρίση με τη ρευστότητά του σε πολύ υψηλά επίπεδα.
Ο Όμιλος αντεπεξήλθε όμως με επιτυχία την πανδημία και σε επίπεδο λειτουργίας. Έτσι, οι δραστηριότητές του συνεχίστηκαν χωρίς διακοπή, τροφοδοτώντας αδιαλείπτως την αγορά με προϊόντα.
Αναπληρώνεται σταδιακά η υστέρηση
Κάνοντας μία αποτίμηση του εν εξελίξει δευτέρου τριμήνου, σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Τζαννετάκης σημείωσε ότι τα περιθώρια διύλισης μειώθηκαν περαιτέρω τον Απρίλιο, όπως είναι φυσικό, ωστόσο από τον επόμενο μήνα και έως τώρα παρουσιάζουν πολύ ικανοποιητική άνοδο. Επίσης, οι πωλήσεις έχουν αναθερμανθεί, με συνέπεια να αναπληρώνεται σταδιακά η υστέρηση που προκλήθηκε από την πανδημία. Έτσι, ο Όμιλος επιστρέφει στα κανονικά επίπεδα πωλήσεών του.
Όσον αφορά την εγχώρια αγορά, το στέλεχος της Motor Oil επισήμανε πως δέχθηκε ξεκάθαρα πλήγμα τον Απρίλιο, ωστόσο στη συνέχεια άρχισε να κινείται αυξητικά – ενδεικτικό είναι πως ο Μάιος ήταν ο καλύτερος μήνας του έτους. Μάλιστα, οι Coral και Avin παρουσιάζουν καλύτερες επιδόσεις από τον υπόλοιπο κλάδο, με συνέπεια να ανακτώνται γρήγορα οι απώλειες της περιόδου του lockdown.
Αποτελεσματική στρατηγική στο άνοιγμα των συνόρων
Με βάση αναλυτές που συμμετείχαν στο conference call, ο κ. Τζαννετάκης δήλωσε συγκρατημένα αισιόδοξος για την πορεία της εγχώριας αγοράς το καλοκαίρι, η οποία θα εξαρτηθεί από την τουριστική κίνηση. Όπως επισήμανε, είναι θετικό ότι η χώρα διαχειρίσθηκε πολύ καλά την πανδημία, ενώ φαίνεται πολύ αποτελεσματική η στρατηγική που ακολουθείται στο άνοιγμα των συνόρων.
Όσον αφορά πάντως τη ζήτηση για αεροπορικά καύσιμα, επισήμανε πως στις αερομεταφορές φαίνεται να είναι λιγότερο σαφής ο ρυθμός ανάκαμψης. Επομένως είναι δύσκολο να προβλεφθεί πότε θα αποκατασταθούν οι δραστηριότητές τους στα προ κρίσης επίπεδα.
Κώστας Δεληγιάννης
www.worldenergynews.gr