Φορολογικά κίνητρα σε εταιρείες για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων, ανάμεσα στα μέτρα του νομοσχεδίου που θα ανακοινωθεί την παγκόσμια ημέρα Περιβάλλοντος (5/6)
Το νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ για την ηλεκτροκίνηση παρουσίασε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, κατά την σημερινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης. Το νομοσχέδιο εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό για «πράσινες» μετακινήσεις και βελτίωση της ποιότητας ζωής στις πόλεις.
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε στο Υπουργικό Συμβούλιο ότι προτίθεται να παρουσιάσει αυτή τη σημαντική πρωτοβουλία μαζί με την ηγεσία του Υπουργείου «με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος στις 5 Ιουνίου 2020». Τόνισε μάλιστα ότι «δεν μιλάμε μόνο για την ηλεκτροκίνηση, αλλά και για το πλαίσιο κινήτρων για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και του αποτυπώματος των αερίων του θερμοκηπίου».
Στο νομοσχέδιο, μεταξύ άλλων, προβλέπονται:
-Οικολογικό μπόνους (επιδότηση) για απόκτηση ηλεκτρικού ΙΧ, δικύκλου, ποδηλάτου και μικρών βαν που απευθύνεται σε φυσικά πρόσωπα, εταιρείες και ταξί.
-Φορολογικά κίνητρα σε εταιρείες για απόκτηση /χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και προμήθεια και εγκατάσταση υποδομών φόρτισης.
-Δωρεάν στάθμευση σε ελεγχόμενες θέσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα
- Χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και φόρτισης από τους Δήμους.
-Μέτρα για διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στον Δημόσιο Τομέα.
Σύμφωνα με χθεσινές δηλώσεις του υπουργού Ενέργειας κ. Χατζηδάκη οι άξονες του νομοσχεδίου έχουν οριστικοποιηθεί από τα τρία συναρμόδια Υπουργεία (Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών). «Πρέπει να μειώσουμε τις εκπομπές διοξειδίου του αζώτου, τα μικροσωματίδια και γενικότερα να βελτιώσουμε την ποιότητα της ατμόσφαιρας στα αστικά κέντρα και όχι μόνο. Όλες οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν μπει στον δρόμο της ηλεκτροκίνησης. Στα πιο προηγμένα ευρωπαϊκά κράτη –Ολλανδία, Γερμανία κ.λπ.- το 10% του στόλου των αυτοκινήτων είναι ηλεκτρικά. Εδώ έχουμε μόνο μερικές εκατοντάδες».
«Θα υπάρξουν λοιπόν κίνητρα με ένα ειδικό πρόγραμμα», εξήγησε ο κ. Χατζηδάκης, που στόχο θα έχουν «να βοηθήσουμε όλους όσοι θέλουν να πάρουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, να μπορούν να πάρουν με μία έκπτωση σε σχέση με τις τιμές της αγοράς. Η έκπτωση αυτή θα είναι σταθερή. Είτε πάρεις ένα ακριβό αυτοκίνητο είτε ένα φθηνό, την ίδια έκπτωση θα πάρεις, διότι δεν θέλουμε να βοηθάμε τους πλουσιότερους».
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας υπογράμμισε πως για τα ηλεκτρικά σκούτερ και τα ηλεκτρικά ποδήλατα οι επιδοτήσεις θα είναι πιο γενναίες, «γιατί θέλουμε να κάνουμε άνοιγμα στα δίκυκλα, ιδιαίτερα στα ποδήλατα. Θεωρούμε ότι είναι η κίνηση της νέας εποχής. Μας νοιάζει η νέα γενιά και μας νοιάζει ιδιαίτερα το ποδήλατο. Γι’ αυτό εκεί θα δώσουμε σημαντικά κίνητρα. Επομένως δεν μιλάμε για απόσυρση των αυτοκινήτων όπως ορισμένοι κατά καιρούς είχαν πει, μιλάμε για ένα νέο τρόπο μετακινήσεων».
Ωστόσο, πέρα από αυτά ο κ. Χατζηδάκης διαβεβαίωσε πως θα προχωρήσει αμέσως η εγκατάσταση φορτιστών, τα «ηλεκτρικά βενζινάδικα», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε. «Δεν μπορεί να τελεσφορήσει το μέτρο αυτό αν δεν έχεις φορτιστές. Έχουμε αντίστοιχες συνεννοήσεις με τον ΔΕΔΔΗΕ, με τους δήμους κ.λπ. Το άλλο που επίσης σκεφτόμαστε είναι η υιοθέτηση ενός πακέτου κινήτρων έτσι ώστε εδώ στην Ελλάδα να παράγονται φορτιστές και μπαταρίες για τα αυτοκίνητα αυτά, ώστε να δημιουργηθούν και θέσεις εργασίας. Διότι δεν μας νοιάζει απλά και μόνο να περάσουμε σε μια νέα εποχή ηλεκτροκίνησης, μας ενδιαφέρει να δημιουργηθούν και θέσεις εργασίας στην Ελλάδα. Στόχος είναι να υπάρχει και προστιθέμενη αξία για τη χώρα μας σε αυτή την πολιτική, όχι μόνο στο περιβαλλοντικό, αλλά και στο αναπτυξιακό επίπεδο», είπε ο υπουργός.
www.worldenergynews.gr