Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το Reuters, η γερμανική κυβέρνηση έχει καταλήξει σε συμφωνία με τη Lufthansa
Σε συμφωνία φαίνεται πως κατέληξαν η γερμανική κυβέρνηση και η Lufthansa, που έχει δεχθεί σημαντικό πλήγμα από τον κορωνοϊό, σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το Reuters.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η συμφωνία αφορά σε κρατικές ενισχύσεις αξίας δισεκατομμυρίων ευρώ.
Για την ολοκλήρωση της συμφωνίας απαιτείται η έγκριση από την επιτροπή του γερμανικού ταμείου διάσωσης κορωνοϊού, που αναμένεται να συνεδριάσει τη Δευτέρα, καθώς και από το διοικητικό συμβούλιο της γερμανικής εταιρείας και της Κομισιόν.
Σημειώνεται πως και η γερμανική κυβέρνηση και η Lufthansa αρνήθηκαν να κάνουν κάποιο σχόλιο.
Πάντως, τις λεπτομέρειες του σχεδίου διάσωσης Lufthansa ύψους 9,8 δισ. ευρώ, αποκαλύπτει το Bloomberg, αν και τα εμπόδια για την εφαρμογή του είναι τεράστια.
Το μεγαλύτερο είναι η εξασφάλιση της έγκρισης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το βασικό περίγραμμα της συμφωνίας περιλαμβάνει τον όρο το γερμανικό δημόσιο να καταστεί ο μεγαλύτερος μέτοχος της Lufthansa, ενώ το πακέτο προβλέπει και δάνειο ύψους 3 δισ. ευρώ -την επονομαζόμενη σιωπηρή συμμετοχή- καθώς και άμεσο μερίδιο 20% που θα περιέλθει στον έλεγχο του γερμανικού κράτους, συν μετατρέψιμο όμολογο που ισοδυναμεί με συμμετοχή 5% στο μετοχικό κεφάλαιο της Lufthansa συν μία μετοχή.
Τα σχέδια κρατικής διάσωσης το πιθανότερο θα συνοδεύονται από αυστηρούς όρους, ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος αθέμιτου ανταγωνισμού και το να βρεθούν σε δύσκολη θέση ανταγωνίστριες εταιρείες.
Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Οικονομίας επεσήμανε πως οι συζητήσεις της κυβέρνησης με τη Lufthansa είναι στο τελικό στάδιο αλλά δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμα.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το μοντέλο διάσωσης της Lufthansa αναμένεται να αποτελέσει οδηγό και για τη διάσωση της Aegean Airlines.
Το σχέδιο κεφαλαιακής ενίσχυσης της Aegean Airlines περιλαμβάνει ΑΜΚ 50-70 εκατ από τους μετόχους και 200-300 εκατ Cocos από το κράτος
Διττό κεφαλαιακό σχήμα που θα ενισχύσει ταμειακά και κεφαλαιακά την Aegean Airlines εξετάζεται με στόχο να συμμετάσχουν και οι ιδιώτες μέτοχοι επιβεβαιώνοντας την στήριξη στην εταιρία και το κράτος με την έκδοση Cocos μετατρέψιμου σε μετοχές διάρκειας 5 ετών.
Το σχέδιο που εξετάζεται περιλαμβάνει:
1)Αύξηση κεφαλαίου 50 με 70 εκατ τα οποία θα καταβάλλουν μόνο οι υπάρχοντες ή νέοι ιδιώτες μέτοχοι.
Να σημειωθεί ότι ο βασικός μέτοχος ο Βασιλάκης ελέγχει το 35,7% της Aegean Airlines.
Η οικογένεια Λασκαρίδη ελέγχει το 17% της Aegean Airleines μέσω των εταιριών Alnesco και Siana.
O Aχ. Κωνσταντακόπουλος ελέγχει το 5,19%.
Ορισμένα funds κατέχουν συγκεντρωτικά 8-10% και 26% λοιποί μέτοχοι, μικρομέτοχοι και θεσμικοί.
Στην αύξηση κεφαλαίου των 50-70 εκατ θα συμμετάσχουν οι ιδιώτες μέτοχοι, αύξηση που θα καλυφθεί πλήρως ως απόδειξη όχι μόνο ότι οι βασικοί μέτοχοι στηρίζουν την εταιρία αλλά και ένα μήνυμα στο κράτος ότι τα κεφάλαια που θα δοθούν δεν κινδυνεύουν.
2)Έκδοση ομολόγου μετατρέψιμου σε μετοχές ή Cocos μετά την πάροδο 5ετίας εάν δεν αποπληρωθεί κατά τα πρότυπα των Cocos των ελληνικών τραπεζών.
Τα cocos είναι μετατρέψιμα ομόλογα σε μετοχές τα οποία φέρουν κουπόνι π.χ. 5%, μπορεί η εταιρία να μην πληρώσει επιτόκιο για ένα έτος αλλά εάν αυτό επαναληφθεί δεύτερη φορά το κράτος θα μετατρέψει τα ομόλογα σε μετοχές.
Με την έκδοση ομολόγου σε μετοχές Cocos η εταιρία Aegean Airlines δεν κρατικοποιείται, δυνητικά παραμένει ο κίνδυνος μετατροπής αλλά λαμβάνοντας υπόψη την προηγούμενη καλή εικόνα της εταιρίας προ κορωνοιού εξάγεται το συμπέρασμα ότι ο δυνητικός κίνδυνος κρατικοποίησης είναι ελάχιστος.
Με βάση ορισμένους αναλυτές ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Aegean Airlines θα μειωθεί στα 550 με 600 εκατ στο τέλος του 2020 από 1,308 δισεκ. το 2019 ή πτώση 54%.
Η εταιρία για το 2020 θα έχει ζημίες συμβάλλοντας στην μείωση των κεφαλαίων από 330 εκατ σε 170 εκατ ευρώ περίπου.
Όμως με την αύξηση και τα Cocos τα κεφάλαια θα ενισχυθούν σημαντικά.
Πάντως αξίζει να αναφερθεί ότι το ομολογιακό 200 εκατ της Aegean με κουπόνι 3,6% και λήγει τον Μάρτιο του 2026 εμφανίζει τιμή αγοράς και πώλησης 85 με 86 μονάδες βάσης και απόδοση 8,60%.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η συμφωνία αφορά σε κρατικές ενισχύσεις αξίας δισεκατομμυρίων ευρώ.
Για την ολοκλήρωση της συμφωνίας απαιτείται η έγκριση από την επιτροπή του γερμανικού ταμείου διάσωσης κορωνοϊού, που αναμένεται να συνεδριάσει τη Δευτέρα, καθώς και από το διοικητικό συμβούλιο της γερμανικής εταιρείας και της Κομισιόν.
Σημειώνεται πως και η γερμανική κυβέρνηση και η Lufthansa αρνήθηκαν να κάνουν κάποιο σχόλιο.
Πάντως, τις λεπτομέρειες του σχεδίου διάσωσης Lufthansa ύψους 9,8 δισ. ευρώ, αποκαλύπτει το Bloomberg, αν και τα εμπόδια για την εφαρμογή του είναι τεράστια.
Το μεγαλύτερο είναι η εξασφάλιση της έγκρισης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το βασικό περίγραμμα της συμφωνίας περιλαμβάνει τον όρο το γερμανικό δημόσιο να καταστεί ο μεγαλύτερος μέτοχος της Lufthansa, ενώ το πακέτο προβλέπει και δάνειο ύψους 3 δισ. ευρώ -την επονομαζόμενη σιωπηρή συμμετοχή- καθώς και άμεσο μερίδιο 20% που θα περιέλθει στον έλεγχο του γερμανικού κράτους, συν μετατρέψιμο όμολογο που ισοδυναμεί με συμμετοχή 5% στο μετοχικό κεφάλαιο της Lufthansa συν μία μετοχή.
Τα σχέδια κρατικής διάσωσης το πιθανότερο θα συνοδεύονται από αυστηρούς όρους, ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος αθέμιτου ανταγωνισμού και το να βρεθούν σε δύσκολη θέση ανταγωνίστριες εταιρείες.
Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Οικονομίας επεσήμανε πως οι συζητήσεις της κυβέρνησης με τη Lufthansa είναι στο τελικό στάδιο αλλά δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμα.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το μοντέλο διάσωσης της Lufthansa αναμένεται να αποτελέσει οδηγό και για τη διάσωση της Aegean Airlines.
Το σχέδιο κεφαλαιακής ενίσχυσης της Aegean Airlines περιλαμβάνει ΑΜΚ 50-70 εκατ από τους μετόχους και 200-300 εκατ Cocos από το κράτος
Διττό κεφαλαιακό σχήμα που θα ενισχύσει ταμειακά και κεφαλαιακά την Aegean Airlines εξετάζεται με στόχο να συμμετάσχουν και οι ιδιώτες μέτοχοι επιβεβαιώνοντας την στήριξη στην εταιρία και το κράτος με την έκδοση Cocos μετατρέψιμου σε μετοχές διάρκειας 5 ετών.
Το σχέδιο που εξετάζεται περιλαμβάνει:
1)Αύξηση κεφαλαίου 50 με 70 εκατ τα οποία θα καταβάλλουν μόνο οι υπάρχοντες ή νέοι ιδιώτες μέτοχοι.
Να σημειωθεί ότι ο βασικός μέτοχος ο Βασιλάκης ελέγχει το 35,7% της Aegean Airlines.
Η οικογένεια Λασκαρίδη ελέγχει το 17% της Aegean Airleines μέσω των εταιριών Alnesco και Siana.
O Aχ. Κωνσταντακόπουλος ελέγχει το 5,19%.
Ορισμένα funds κατέχουν συγκεντρωτικά 8-10% και 26% λοιποί μέτοχοι, μικρομέτοχοι και θεσμικοί.
Στην αύξηση κεφαλαίου των 50-70 εκατ θα συμμετάσχουν οι ιδιώτες μέτοχοι, αύξηση που θα καλυφθεί πλήρως ως απόδειξη όχι μόνο ότι οι βασικοί μέτοχοι στηρίζουν την εταιρία αλλά και ένα μήνυμα στο κράτος ότι τα κεφάλαια που θα δοθούν δεν κινδυνεύουν.
2)Έκδοση ομολόγου μετατρέψιμου σε μετοχές ή Cocos μετά την πάροδο 5ετίας εάν δεν αποπληρωθεί κατά τα πρότυπα των Cocos των ελληνικών τραπεζών.
Τα cocos είναι μετατρέψιμα ομόλογα σε μετοχές τα οποία φέρουν κουπόνι π.χ. 5%, μπορεί η εταιρία να μην πληρώσει επιτόκιο για ένα έτος αλλά εάν αυτό επαναληφθεί δεύτερη φορά το κράτος θα μετατρέψει τα ομόλογα σε μετοχές.
Με την έκδοση ομολόγου σε μετοχές Cocos η εταιρία Aegean Airlines δεν κρατικοποιείται, δυνητικά παραμένει ο κίνδυνος μετατροπής αλλά λαμβάνοντας υπόψη την προηγούμενη καλή εικόνα της εταιρίας προ κορωνοιού εξάγεται το συμπέρασμα ότι ο δυνητικός κίνδυνος κρατικοποίησης είναι ελάχιστος.
Με βάση ορισμένους αναλυτές ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Aegean Airlines θα μειωθεί στα 550 με 600 εκατ στο τέλος του 2020 από 1,308 δισεκ. το 2019 ή πτώση 54%.
Η εταιρία για το 2020 θα έχει ζημίες συμβάλλοντας στην μείωση των κεφαλαίων από 330 εκατ σε 170 εκατ ευρώ περίπου.
Όμως με την αύξηση και τα Cocos τα κεφάλαια θα ενισχυθούν σημαντικά.
Πάντως αξίζει να αναφερθεί ότι το ομολογιακό 200 εκατ της Aegean με κουπόνι 3,6% και λήγει τον Μάρτιο του 2026 εμφανίζει τιμή αγοράς και πώλησης 85 με 86 μονάδες βάσης και απόδοση 8,60%.
www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr
www.worldenergynews.gr