Επικαιρότητα

«Κοκτέιλ» φθινοπωρινών μέτρων από παλιές και νέες φοροελαφρύνσεις - Στα 4 δισ. το κόστος των νέων παρεμβάσεων

«Κοκτέιλ» φθινοπωρινών μέτρων από παλιές και νέες φοροελαφρύνσεις - Στα 4 δισ. το κόστος των νέων παρεμβάσεων
Πρόκειται για μέτρα που θα δώσουν ανάσες σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά και θα απομακρύνουν το δυσμενές σενάριο για 10% ύφεση το 2020
Την τράπουλα των φοροελαφρύνσεων επιχειρεί να ανακατέψει το οικονομικό επιτελείο με το φθινοπωρινό πακέτο των παρεμβάσεων ύψους 4 δισ. ευρώ που έχει στην ατζέντα του. Πρόκειται για μέτρα που θα δώσουν ανάσες σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά και θα απομακρύνουν το δυσμενές σενάριο για 10% ύφεση φέτος στην ελληνική οικονομία με εκτροχιασμό του προϋπολογισμού.

Σύμφωνα με πληροφορίες το πακέτο θα απαρτίζεται:  

1) Από έκτακτες φοροελαφρύνσεις που ελήφθησαν για την αντιμετώπιση της κρίσης  από τον κορωνοιό
Οι παρεμβάσεις που εξετάζουν στο υπουργείο Οικονομικών με σκοπό να γίνουν μόνιμες είναι αυτές που συνδέονται με τον ΦΠΑ καθώς θεωρείται φόρος «βαρόμετρο» για την αγορά και τα κρατικά ταμεία.
Πιο συγκεκριμένα μελετάται η μείωση του ΦΠΑ στο 13% από 24% στα ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια να ισχύσει και μετά τον Οκτώβριο, μέτρο το οποίο θεωρείται κομβικό για τον κλάδο των μεταφορών.           
Επισημαίνεται ότι η μείωση του ΦΠΑ στις μεταφορές καλύπτει:

- Εισιτήρια των δρομολογίων με τρένο, μετρό και τραμ, με αστικά και υπεραστικά λεωφορεία,

- Αεροπορικά εισιτήρια,

- Εισιτήρια των επιβατικών πλοίων,

- Μεταφορές με συνδυασμό οδικών, εναέριων και θαλάσσιων μέσων.

Για παράδειγμα από 1ης Ιουνίου ένα αεροπορικό εισιτήριο Αθήνα -Θεσσαλονίκη από 96,24 ευρώ που είναι σήμερα μετά τη μείωση του ΦΠΑ θα κοστίζει 88,34 ευρώ.
Υπό εξέταση βρίσκεται και η μονιμοποίηση του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ 13% στους καφέδες και τα ροφήματα όταν πωλούνται ως σερβιριζόμενα είδη, για να «ζεσταθεί» ο κλάδος της εστίασης ο οποίος από σήμερα ανεβάζει ρολά.

2) Από φοροελαφρύνσεις οι οποίες πριν από τον κορονοιό αποτελούσαν τον βασικό κορμό των εξαγγελιών του πρωθυπουργού.
Πρόκειται για τις εξής προτάσεις:   


- Μείωση του συντελεστή φορολογίας των κερδών των επιχειρήσεων κατά μία ποσοστιαία μονάδα, σε πρώτη φάση στο 23% από 24% και στο 20% σε βάθος χρόνου.

- Κούρεμα της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για τα φυσικά πρόσωπα.

- Περικοπή του τέλους επιτηδεύματος.

- Μείωση ασφαλιστικών εισφορών για εργαζόμενους και εργοδότες.

Το κυβερνητικό σχέδιο με τις μειώσεις στους φόρους θα αρχίσει να ξεδιπλώνεται από το δεύτερο εξάμηνο του 2020 σταδιακά και ανάλογα με τις δημοσιονομικές αντοχές του προϋπολογισμού και τα λεφτά που θα έρθουν από την Ευρώπη (Ταμείο Ανάκαμψης).
Ήδη το οικονομικό επιτελείο έχει προσαρμόσει τη στρατηγική του δανεισμού για τη φετινή χρονιά στη νέα κατάσταση που έχει δημιουργήσει ο κορωνοϊός αυξάνοντας το πρόγραμμα των εκδόσεων στα 14 δισ. ευρώ από τα 8-9 δισ. ευρώ που ήταν το αρχικό ταβάνι.
Υπό το πρίσμα καταγράφεται μια απότομη στροφή προς τον εσωτερικό δανεισμό, με τα ποσά των δανείων από τα έντοκα να καλπάζουν φέτος προς τα 13 δισ. ευρώ κατακτώντας έτσι τα περσινά επίπεδα, όταν το αρχικό σενάριο του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ) προέβλεπε δραστική μείωση πολύ κάτω από τα 10 δισ. ευρώ.
Με την κυβέρνηση να κρατά αποστάσεις από την πιστωτική γραμμή του ESM, φοβούμενη ότι τα 3,8 δισ. ευρώ που της αντιστοιχούν για υγειονομικές δαπάνες κρύβουν τον διάβολο στα ψιλά γράμματα του δανείου, το οικονομικό επιτελείο βρίσκεται σε ετοιμότητα για μια νέα έξοδο στις κεφαλαιαγορές ώστε να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες στο εσωτερικό της χώρας.
Πολύ προσεκτικά και χωρίς να μεταδίδεται κάποιο μήνυμα πανικού στις αγορές των ομολόγων που θα ήταν ό,τι χειρότερο για τους ελληνικούς τίτλους, ο ΟΔΔΗΧ οργανώνει το όλο σχέδιο βολιδοσκοπώντας μέσω των γνωστών συμβούλων–αναδόχων τις προθέσεις των επενδυτών για τοποθετήσεις στα ελληνικά ομόλογα.
Το βασικό σενάριο θέλει την Ελλάδα να προχωρεί τις επόμενες ημέρες στην έκδοση ενός νέου 10ετούς ομολόγου προκειμένου να αντλήσει 2 δισ. ευρώ ή και παραπάνω εφόσον τα επιτόκια το επιτρέψουν.
Μέσα στο καλοκαίρι θα ακολουθήσει άλλη μία έκδοση από τον ΟΔΔΗΧ, πιθανότατα με έναν τίτλο 5ετούς διάρκειας, και από Σεπτέμβριο 2020 θα υπάρξει νέα αξιολόγηση της πολιτικής του δανεισμού που θα ακολουθήσει το οικονομικό επιτελείο στη βάση των νέων αναγκών που έχουν δημιουργηθεί.

www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης