Τα διαθέσιμα στοιχεία «δείχνουν» μείωση -30% στις βενζίνες και -10% ντίζελ κίνησης
Θετική ανατροπή δείχνουν τα έως τώρα διαθέσιμα στοιχεία για την πορεία των πωλήσεων υγρών καυσίμων τον τρέχοντα μήνα, συγκριτικά με τις προβλέψεις που γίνονταν τον Απρίλιο, και οι οποίες μιλούσαν για τη συνέχιση της πολύ έντονα πτωτικής πορείας.
Έτσι, σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου της εμπορίας πετρελαιοειδών, με βάση το πώς κινήθηκε η αγορά το πρώτο 20ήμερο του Μαΐου, μία ασφαλής εκτίμηση για τις βενζίνες είναι ότι οι πωλήσεις τους θα διαμορφωθούν στο -30%. Μικρότερη θα είναι η μείωση για το πετρέλαιο κίνησης, η «βουτιά» του οποίου ήταν εξάλλου πιο «ρηχή» τον Απρίλιο. Έτσι, εκτιμάται ότι οι πωλήσεις θα διαμορφωθούν στο -10% με το κλείσιμο του Μαΐου.
Με βάση τους ίδιους παράγοντες, σίγουρα τα παραπάνω ποσοστά δεν δηλώνουν σε καμία περίπτωση πως ο κλάδος δεν συνεχίζει να υφίσταται τις συνέπεια της κρίσης του κορωνοϊού. Ωστόσο, συνιστούν αισθητή βελτίωση έναντι του Απριλίου, όταν οι πωλήσεις στις βενζίνες κατακρημνίστηκαν κατά -55% και του ντίζελ κίνησης κατά -30%.
Η ενίσχυση των πωλήσεων, όπως είναι φυσικό, αποδίδεται στη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων, έναντι του καθολικού lockdown του περασμένου μήνα. Όπως φαίνεται, κατά την επανεκκίνηση των μετακινήσεων, αρκετοί καταναλωτές επέλεξαν να αξιοποιήσουν τα Ι.Χ. τους, καθώς ακόμη διστάζουν να χρησιμοποιήσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Υποτονικές οι πωλήσεις πετρελαίου θέρμανσης τον Μάιο
Από την άλλη πλευρά, μία αρνητική εξέλιξη τον Μάιο, συγκριτικά με τον προηγούμενο μήνα, ήταν ότι οι πωλήσεις του πετρελαίου θέρμανσης δεν κατάφεραν να αλλάξουν σημαντικά την εικόνα για το σύνολο της αγοράς υγρών καυσίμων. Κι αυτό γιατί η παράταση που δόθηκε στη διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης συνεισέφερε σε πωλήσεις μόνο κατά το πρώτο 15νθήμερο, και ιδιαίτερα την πρώτη εβδομάδα.
Αντίθετα, από τα μέσα Μαΐου, οι πωλήσεις έχουν σχεδόν εκμηδενισθεί, με συνέπεια σε μηναία βάση να έχουν κινηθεί αρκετά υποτονικά. Κάτι που θα πρέπει να αποδοθεί τόσο στο ότι μία μεγάλη μερίδα καταναλωτών είχε ήδη από τον Απρίλιο φροντίσει να προμηθευτεί καύσιμο για τον επόμενο χειμώνα, όσο και στο γεγονός πως η τιμή του έχει αυξηθεί στο διάστημα που μεσολάβησε.
Στον αντίποδα, κατά τον Απρίλιο οι πωλήσεις του πετρελαίου θέρμανσης ήταν ενισχυμένες κατά 120%, με συνέπεια να κρατήσουν το σύνολο της αγοράς σε οριακή πτώση (-1%), παρά την πολύ μεγάλη υποχώρηση των καυσίμων κίνησης.
Κώστας Δεληγιάννης
deligkos@worldenergynews.gr
www.worldenergynews.gr
Έτσι, σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου της εμπορίας πετρελαιοειδών, με βάση το πώς κινήθηκε η αγορά το πρώτο 20ήμερο του Μαΐου, μία ασφαλής εκτίμηση για τις βενζίνες είναι ότι οι πωλήσεις τους θα διαμορφωθούν στο -30%. Μικρότερη θα είναι η μείωση για το πετρέλαιο κίνησης, η «βουτιά» του οποίου ήταν εξάλλου πιο «ρηχή» τον Απρίλιο. Έτσι, εκτιμάται ότι οι πωλήσεις θα διαμορφωθούν στο -10% με το κλείσιμο του Μαΐου.
Με βάση τους ίδιους παράγοντες, σίγουρα τα παραπάνω ποσοστά δεν δηλώνουν σε καμία περίπτωση πως ο κλάδος δεν συνεχίζει να υφίσταται τις συνέπεια της κρίσης του κορωνοϊού. Ωστόσο, συνιστούν αισθητή βελτίωση έναντι του Απριλίου, όταν οι πωλήσεις στις βενζίνες κατακρημνίστηκαν κατά -55% και του ντίζελ κίνησης κατά -30%.
Η ενίσχυση των πωλήσεων, όπως είναι φυσικό, αποδίδεται στη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων, έναντι του καθολικού lockdown του περασμένου μήνα. Όπως φαίνεται, κατά την επανεκκίνηση των μετακινήσεων, αρκετοί καταναλωτές επέλεξαν να αξιοποιήσουν τα Ι.Χ. τους, καθώς ακόμη διστάζουν να χρησιμοποιήσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Υποτονικές οι πωλήσεις πετρελαίου θέρμανσης τον Μάιο
Από την άλλη πλευρά, μία αρνητική εξέλιξη τον Μάιο, συγκριτικά με τον προηγούμενο μήνα, ήταν ότι οι πωλήσεις του πετρελαίου θέρμανσης δεν κατάφεραν να αλλάξουν σημαντικά την εικόνα για το σύνολο της αγοράς υγρών καυσίμων. Κι αυτό γιατί η παράταση που δόθηκε στη διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης συνεισέφερε σε πωλήσεις μόνο κατά το πρώτο 15νθήμερο, και ιδιαίτερα την πρώτη εβδομάδα.
Αντίθετα, από τα μέσα Μαΐου, οι πωλήσεις έχουν σχεδόν εκμηδενισθεί, με συνέπεια σε μηναία βάση να έχουν κινηθεί αρκετά υποτονικά. Κάτι που θα πρέπει να αποδοθεί τόσο στο ότι μία μεγάλη μερίδα καταναλωτών είχε ήδη από τον Απρίλιο φροντίσει να προμηθευτεί καύσιμο για τον επόμενο χειμώνα, όσο και στο γεγονός πως η τιμή του έχει αυξηθεί στο διάστημα που μεσολάβησε.
Στον αντίποδα, κατά τον Απρίλιο οι πωλήσεις του πετρελαίου θέρμανσης ήταν ενισχυμένες κατά 120%, με συνέπεια να κρατήσουν το σύνολο της αγοράς σε οριακή πτώση (-1%), παρά την πολύ μεγάλη υποχώρηση των καυσίμων κίνησης.
Κώστας Δεληγιάννης
deligkos@worldenergynews.gr
www.worldenergynews.gr