Η Aegean θα βρει γρήγορα τον βηματισμό της εάν ξεκαθαρίσει με ποιο τρόπο θα ενισχυθεί κεφαλαιακά καθώς σε ένα τέτοιο σενάριο θα δημιουργήσει ξανά προσδοκία στην μετοχή
Η Aegean δεν πρέπει να θεωρείται μια εταιρία που είχε προβληματικές δομές.
Θα ήταν λάθος προσέγγιση και λάθος αξιολόγηση καθώς πριν τον κορωνοιό διέθετε ταμείο άνω των 400 εκατ και ανακοίνωσε ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο ανάπτυξης και ανανέωσης του στόλου της.
Το πλήγμα που υπέστη ο κλάδος των αερομεταφορών παγκοσμίως δεν έχει προηγούμενο και η έναρξη της καλοκαιρινής σεζόν θα δείξει ποιο θα είναι το μέγεθος της ζημίας.
Όμως αφαιρώντας την ζημία σε μηνιαία βάση που δυνητικά φθάνει τα 35 με 40 εκατ άρα συνολικά 120 εκατ λόγω του lockdowns, της πιθανολόγησης ότι οι αερομεταφορές δεν θα πιάσουν τους στόχους των προηγούμενων ετών, θα υπάρξει μεγάλη κάμψη, της έκθεσης σε παράγωγα που πρέπει να καλυφθούν και βεβαίως το γεγονός ότι οι αερομεταφορές για όλο το 2020 θα υποστούν ζημία… μπορεί να ειπωθεί ότι δημιουργείται ένα κεφαλαιακό έλλειμμα 200 έως 300 εκατ. ευρώ.
Τα βασικά ερωτήματα είναι
-εάν η Aegean χρειάζεται τα 200 με 300 εκατ,
-εάν μπορεί να τα βρει από την αγορά και
-εάν τα πάρει από το κράτος με ποια μορφή θα πρέπει να χορηγηθούν.
Πρωτίστως να αναφερθεί ότι η Aegean μπορεί να αντέξει και χωρίς να πάρει κρατική βοήθεια.
Το επιχείρημα ότι πήραν πολλοί ανταγωνιστές στο εξωτερικό από τον κλάδο των αεροπορικών εταιριών άρα για λόγους ισοτιμίας θα πρέπει να πάρει και η Aegean στην Ελλάδα… δεν είναι ισχυρό επιχείρημα.
Το βασικό επιχείρημα είναι εάν η Aegean θα αλλάξει ή δεν θα αλλάξει το πρόγραμμα επενδύσεων και τι τροποποιήσεις θα κάνει με την κατασκευάστρια εταιρία αεροπλάνων.
Η Aegean θα ήταν βέλτιστο σενάριο να μπορούσε να συγκεντρώσει 200-300 εκατ από τις αγορές, υπό κάποιες πολύ συγκεκριμένες παραδοχές θα μπορούσαν κεφάλαια να βρεθούν, να προσφύγει στις αγορές και όχι στο κράτος.
Όμως εάν αποφασίσει να τα πάρει από το κράτος οι επιλογές δεν είναι πολλές ή αύξηση κεφαλαίου με κοινές μετοχές άρα το δημόσιο θα γίνει μέτοχος στην Aegean ή θα εκδώσει το κράτος Cocos δηλαδή μετατρέψιμο ομόλογο σε μετοχές, θα φέρει ένα επιτόκιο 5% και σε διάστημα 5 ετών η εταιρία θα πρέπει να το εξοφλήσει ενώ θα ισχύσει και το ίδιο καθεστώς που ισχύει για τα Cocos των τραπεζών δηλαδή μόνο μια φορά μπορεί να μην καταβάλλει τους ετήσιους τόκους, καθώς σε δεύτερη επανάληψη καταβολής των τόκων το Cocos μετατρέπεται αυτομάτως σε κοινές μετοχές.
Αν και το σενάριο της αύξησης κεφαλαίου με κοινές μετοχές για το κράτος είναι η καλύτερη λύση θα οδηγούσε το δημόσιο να ελέγχει το 50% της εταιρίας, θα πρόκειται για κρατικοποίηση.
Προφανώς αυτό η Aegean δεν το επιθυμεί.
Εάν όμως προχωρήσει η λύση του Cocos θα πρέπει να επενδύσουν κεφάλαια και οι ιδιώτες μέτοχοι ή και η εταιρία π.χ. τα μερίσματα του 2018 και 2019.
Η λύση των Cocos είναι πιο ρεαλιστική απέναντι στα μοντέλα χρηματοδότησης και κρατικής στήριξης άλλων αεροπορικών εταιριών ανά τον κόσμο.
Η Aegean θα βρει γρήγορα τον βηματισμό της εάν ξεκαθαρίσει με ποιο τρόπο θα ενισχυθεί κεφαλαιακά καθώς σε ένα τέτοιο σενάριο θα δημιουργήσει ξανά προσδοκία στην μετοχή και στην κεφαλαιοποίηση που έχει υποστεί σοβαρή καθίζηση στα 350 εκατ ευρώ.
Θα ήταν λάθος προσέγγιση και λάθος αξιολόγηση καθώς πριν τον κορωνοιό διέθετε ταμείο άνω των 400 εκατ και ανακοίνωσε ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο ανάπτυξης και ανανέωσης του στόλου της.
Το πλήγμα που υπέστη ο κλάδος των αερομεταφορών παγκοσμίως δεν έχει προηγούμενο και η έναρξη της καλοκαιρινής σεζόν θα δείξει ποιο θα είναι το μέγεθος της ζημίας.
Όμως αφαιρώντας την ζημία σε μηνιαία βάση που δυνητικά φθάνει τα 35 με 40 εκατ άρα συνολικά 120 εκατ λόγω του lockdowns, της πιθανολόγησης ότι οι αερομεταφορές δεν θα πιάσουν τους στόχους των προηγούμενων ετών, θα υπάρξει μεγάλη κάμψη, της έκθεσης σε παράγωγα που πρέπει να καλυφθούν και βεβαίως το γεγονός ότι οι αερομεταφορές για όλο το 2020 θα υποστούν ζημία… μπορεί να ειπωθεί ότι δημιουργείται ένα κεφαλαιακό έλλειμμα 200 έως 300 εκατ. ευρώ.
Τα βασικά ερωτήματα είναι
-εάν η Aegean χρειάζεται τα 200 με 300 εκατ,
-εάν μπορεί να τα βρει από την αγορά και
-εάν τα πάρει από το κράτος με ποια μορφή θα πρέπει να χορηγηθούν.
Πρωτίστως να αναφερθεί ότι η Aegean μπορεί να αντέξει και χωρίς να πάρει κρατική βοήθεια.
Το επιχείρημα ότι πήραν πολλοί ανταγωνιστές στο εξωτερικό από τον κλάδο των αεροπορικών εταιριών άρα για λόγους ισοτιμίας θα πρέπει να πάρει και η Aegean στην Ελλάδα… δεν είναι ισχυρό επιχείρημα.
Το βασικό επιχείρημα είναι εάν η Aegean θα αλλάξει ή δεν θα αλλάξει το πρόγραμμα επενδύσεων και τι τροποποιήσεις θα κάνει με την κατασκευάστρια εταιρία αεροπλάνων.
Η Aegean θα ήταν βέλτιστο σενάριο να μπορούσε να συγκεντρώσει 200-300 εκατ από τις αγορές, υπό κάποιες πολύ συγκεκριμένες παραδοχές θα μπορούσαν κεφάλαια να βρεθούν, να προσφύγει στις αγορές και όχι στο κράτος.
Όμως εάν αποφασίσει να τα πάρει από το κράτος οι επιλογές δεν είναι πολλές ή αύξηση κεφαλαίου με κοινές μετοχές άρα το δημόσιο θα γίνει μέτοχος στην Aegean ή θα εκδώσει το κράτος Cocos δηλαδή μετατρέψιμο ομόλογο σε μετοχές, θα φέρει ένα επιτόκιο 5% και σε διάστημα 5 ετών η εταιρία θα πρέπει να το εξοφλήσει ενώ θα ισχύσει και το ίδιο καθεστώς που ισχύει για τα Cocos των τραπεζών δηλαδή μόνο μια φορά μπορεί να μην καταβάλλει τους ετήσιους τόκους, καθώς σε δεύτερη επανάληψη καταβολής των τόκων το Cocos μετατρέπεται αυτομάτως σε κοινές μετοχές.
Αν και το σενάριο της αύξησης κεφαλαίου με κοινές μετοχές για το κράτος είναι η καλύτερη λύση θα οδηγούσε το δημόσιο να ελέγχει το 50% της εταιρίας, θα πρόκειται για κρατικοποίηση.
Προφανώς αυτό η Aegean δεν το επιθυμεί.
Εάν όμως προχωρήσει η λύση του Cocos θα πρέπει να επενδύσουν κεφάλαια και οι ιδιώτες μέτοχοι ή και η εταιρία π.χ. τα μερίσματα του 2018 και 2019.
Η λύση των Cocos είναι πιο ρεαλιστική απέναντι στα μοντέλα χρηματοδότησης και κρατικής στήριξης άλλων αεροπορικών εταιριών ανά τον κόσμο.
Η Aegean θα βρει γρήγορα τον βηματισμό της εάν ξεκαθαρίσει με ποιο τρόπο θα ενισχυθεί κεφαλαιακά καθώς σε ένα τέτοιο σενάριο θα δημιουργήσει ξανά προσδοκία στην μετοχή και στην κεφαλαιοποίηση που έχει υποστεί σοβαρή καθίζηση στα 350 εκατ ευρώ.
www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr
www.worldenergynews.gr