Το ποσό του 1,5 τρισεκ. δεν επαρκεί αλλά σίγουρα μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά στα εθνικά σχέδια δράσης, που περισσότερο εστιάζουν στον μετριασμό της ύφεσης παρά στοχεύουν στην ανάκαμψη
Το σχέδιο για το Ταμείο Ανάκαμψης επεξεργάζονται τεχνικά κλιμάκια ώστε να καταθέσουν την πρόταση στην Σύνοδο Κορυφής στις 6 Μαΐου 2020.
Με βάση πηγή στο γερμανικό υπουργείο οικονομικών με το οποίο επικοινώνησε το bankingnews ανέφερε ότι το Ταμείο Ανάκαμψης θα διαθέτει 1,5 τρισεκ. ευρώ συνολική κεφαλαιακή δύναμη πυρός εκ των οποίων τα 540 δισεκ. είναι αυτά που έχουν εγκριθεί και 1 τρισεκ. αυτά που θα προστεθούν συνολικά 1,5 τρισεκ. ευρώ.
Από τα 1,5 τρισεκ. τα 1,3 τρισεκ. θα δοθούν υπό την μορφή δανείων με επιτόκιο το benchmark ομόλογο αναφοράς κάθε χώρας που αντικατοπτρίζει το ρίσκο κάθε χώρας και 200 δισεκ. ή έως το 15% του συνολικού ποσού των 1,5 τρισεκ. με επιδοτήσεις αλλά να περιλαμβάνονται και κάποιες ρήτρες.
Το επιτόκιο θα είναι ανάλογα με την διάρκεια των δανείων τα οποία κατά βάση θα έχουν περίοδο λήξης πάνω από 10 χρόνια.
Π.χ. μια χώρα δεν μπορεί να πάρει μόνο επιδότηση αλλά οι επιδοτήσεις να αντιστοιχούν στο 13% με 15% της συνολικής χρηματοδότησης.
Εάν ένα κράτος π.χ. δικαιούται να πάρει από το Ταμείο Ανάκαμψης 100 ευρώ τα 85 ευρώ να έχουν την μορφή δανείου που θα επιβαρύνουν το δημόσιο χρέος και 15% επιδότηση.
Βέβαια αξίζει να αναφερθεί ότι η Δανία έχει ζητήσει το συνολικό ποσό της κεφαλαιακής δύναμης πυρός του Ταμείου Ανάκαμψης να δοθεί αποκλειστικά με δάνεια.
Να σημειωθεί ότι στην τελευταία Σύνοδος Κορυφής 4 χώρες τάχθηκαν υπέρ της άποψης ότι όλη η χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης θα πρέπει να δοθεί μέσω δανεισμού.
Οι 4 χώρες ήταν η Δανία, Σουηδία, Ολλανδία και Αυστρία.
Η Γερμανία είχε κρατήσει ουδέτερη στάση αλλά επί της ουσίας δέχεται ότι η καθολική πλειοψηφία της χρηματοδότησης πρέπει να πραγματοποιηθεί μέσω δανείων.
Οι χώρες της Νοτίου Ευρώπης είχαν ζητήσει αρχικώς όλη η χρηματοδότηση να πραγματοποιηθεί με επιδοτήσεις.
Η πρόταση αυτή στην πράξη είναι μη υλοποιήσιμη γιατί επιδοτήσεις 1,5 τρισεκ. ευρώ θα μπορούσε να οδηγήσει όχι σε ανάκαμψη αλλά σε πάρτι ακραίας σπατάλης και αλόγιστων δαπανών.
Τα κράτη της Νότιας Ευρώπης ήδη έχουν μειώσει τις απατήσεις τους και ζητούν το 40% με 50% της χρηματοδότησης να είναι επιδοτήσεις και το υπόλοιπο 50% με 60% δάνεια.
Τα δάνεια επιβαρύνουν το δημόσιο χρέος και φέρουν επιτόκιο άρα τοκοχρεολύσια.
Οι επιδοτήσεις ουσιαστικά δίδονται χωρίς να επιστραφούν ως υποχρέωση από το κράτος που θα κάνει χρήση του μηχανισμού επιδοτήσεων.
Με βάση μια γερμανική πηγή από τα 1,5 τρισεκ. ευρώ του Ταμείου Διάσωσης τα 1,300 τρισεκ. ευρώ θα αφορούν δανεισμό και τα 200 δισεκ. ή περίπου 13% με 15% επιδοτήσεις.
Ο σχεδιασμός είναι αρχές Φθινοπώρου το Ταμείο Διάσωσης θα είναι έτοιμο ή θα έχουν μπει οι κύριες βάσεις με στόχο να ξεκινήσει την χρηματοδότηση.
Μια σκέψη που έχει τεθεί είναι το Ταμείο Διάσωσης να έχει κεφαλαιακή δύναμη πυρός 1,5 τρισεκ. εκ των οποίων περίπου 500-540 δισεκ. του προγράμματος που έχει εγκριθεί και 1 τρισεκ. ευρώ που θα εγκριθεί συνολικά 1,5 τρισεκ. ευρώ.
Όπως έχει αναφερθεί στο προσεχές Eurogroup θα προετοιμαστεί το έδαφος ώστε από αρχές Ιουνίου να ξεκινήσει η έναρξη της διαδικασίας καταβολής κεφαλαίων στις πάσχουσες χώρες, οι οποίες αίρουν τα μέτρα κοινωνικού περιορισμού.
Στις 4 Μαΐου μεγάλο κύμα χωρών θα άρει σταδιακά τα μέτρα κοινωνικού περιορισμού με στόχο να επανέλθει η κανονικότητα.
Η επιστροφή στην κανονικότητα θα είναι σταδιακή ώστε να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος εκδήλωσης νέου κύματος είτε μέσα στο Καλοκαίρι, είτε αργότερα μέσα στο Φθινόπωρο.
Το 1,5 τρισεκ. ευρώ δεν επαρκεί αλλά θα λειτουργήσει συμπληρωματικά στα εθνικά προγράμματα
Το 1,5 τρισεκ. ευρώ επαρκεί για να στηρίξει την ανάκαμψη της οικονομίας της ευρωζώνης;
Το 1,5 τρισεκ. είναι ίσο με το πακέτο οικονομικής στήριξης που έχει ανακοινώσει η Γερμανία – σε δαπάνες και εγγυήσεις – σε εθνικό επίπεδο, 1,5 τρισεκ. ή 45% περίπου του γερμανικού ΑΕΠ.
Το ποσό του 1,5 τρισεκ. δεν επαρκεί αλλά σίγουρα μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά στα εθνικά σχέδια δράσης, που περισσότερο εστιάζουν στον μετριασμό της ύφεσης παρά στοχεύουν στην ανάκαμψη.
www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr
Με βάση πηγή στο γερμανικό υπουργείο οικονομικών με το οποίο επικοινώνησε το bankingnews ανέφερε ότι το Ταμείο Ανάκαμψης θα διαθέτει 1,5 τρισεκ. ευρώ συνολική κεφαλαιακή δύναμη πυρός εκ των οποίων τα 540 δισεκ. είναι αυτά που έχουν εγκριθεί και 1 τρισεκ. αυτά που θα προστεθούν συνολικά 1,5 τρισεκ. ευρώ.
Από τα 1,5 τρισεκ. τα 1,3 τρισεκ. θα δοθούν υπό την μορφή δανείων με επιτόκιο το benchmark ομόλογο αναφοράς κάθε χώρας που αντικατοπτρίζει το ρίσκο κάθε χώρας και 200 δισεκ. ή έως το 15% του συνολικού ποσού των 1,5 τρισεκ. με επιδοτήσεις αλλά να περιλαμβάνονται και κάποιες ρήτρες.
Το επιτόκιο θα είναι ανάλογα με την διάρκεια των δανείων τα οποία κατά βάση θα έχουν περίοδο λήξης πάνω από 10 χρόνια.
Π.χ. μια χώρα δεν μπορεί να πάρει μόνο επιδότηση αλλά οι επιδοτήσεις να αντιστοιχούν στο 13% με 15% της συνολικής χρηματοδότησης.
Εάν ένα κράτος π.χ. δικαιούται να πάρει από το Ταμείο Ανάκαμψης 100 ευρώ τα 85 ευρώ να έχουν την μορφή δανείου που θα επιβαρύνουν το δημόσιο χρέος και 15% επιδότηση.
Βέβαια αξίζει να αναφερθεί ότι η Δανία έχει ζητήσει το συνολικό ποσό της κεφαλαιακής δύναμης πυρός του Ταμείου Ανάκαμψης να δοθεί αποκλειστικά με δάνεια.
Να σημειωθεί ότι στην τελευταία Σύνοδος Κορυφής 4 χώρες τάχθηκαν υπέρ της άποψης ότι όλη η χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης θα πρέπει να δοθεί μέσω δανεισμού.
Οι 4 χώρες ήταν η Δανία, Σουηδία, Ολλανδία και Αυστρία.
Η Γερμανία είχε κρατήσει ουδέτερη στάση αλλά επί της ουσίας δέχεται ότι η καθολική πλειοψηφία της χρηματοδότησης πρέπει να πραγματοποιηθεί μέσω δανείων.
Οι χώρες της Νοτίου Ευρώπης είχαν ζητήσει αρχικώς όλη η χρηματοδότηση να πραγματοποιηθεί με επιδοτήσεις.
Η πρόταση αυτή στην πράξη είναι μη υλοποιήσιμη γιατί επιδοτήσεις 1,5 τρισεκ. ευρώ θα μπορούσε να οδηγήσει όχι σε ανάκαμψη αλλά σε πάρτι ακραίας σπατάλης και αλόγιστων δαπανών.
Τα κράτη της Νότιας Ευρώπης ήδη έχουν μειώσει τις απατήσεις τους και ζητούν το 40% με 50% της χρηματοδότησης να είναι επιδοτήσεις και το υπόλοιπο 50% με 60% δάνεια.
Τα δάνεια επιβαρύνουν το δημόσιο χρέος και φέρουν επιτόκιο άρα τοκοχρεολύσια.
Οι επιδοτήσεις ουσιαστικά δίδονται χωρίς να επιστραφούν ως υποχρέωση από το κράτος που θα κάνει χρήση του μηχανισμού επιδοτήσεων.
Με βάση μια γερμανική πηγή από τα 1,5 τρισεκ. ευρώ του Ταμείου Διάσωσης τα 1,300 τρισεκ. ευρώ θα αφορούν δανεισμό και τα 200 δισεκ. ή περίπου 13% με 15% επιδοτήσεις.
Ο σχεδιασμός είναι αρχές Φθινοπώρου το Ταμείο Διάσωσης θα είναι έτοιμο ή θα έχουν μπει οι κύριες βάσεις με στόχο να ξεκινήσει την χρηματοδότηση.
Μια σκέψη που έχει τεθεί είναι το Ταμείο Διάσωσης να έχει κεφαλαιακή δύναμη πυρός 1,5 τρισεκ. εκ των οποίων περίπου 500-540 δισεκ. του προγράμματος που έχει εγκριθεί και 1 τρισεκ. ευρώ που θα εγκριθεί συνολικά 1,5 τρισεκ. ευρώ.
Όπως έχει αναφερθεί στο προσεχές Eurogroup θα προετοιμαστεί το έδαφος ώστε από αρχές Ιουνίου να ξεκινήσει η έναρξη της διαδικασίας καταβολής κεφαλαίων στις πάσχουσες χώρες, οι οποίες αίρουν τα μέτρα κοινωνικού περιορισμού.
Στις 4 Μαΐου μεγάλο κύμα χωρών θα άρει σταδιακά τα μέτρα κοινωνικού περιορισμού με στόχο να επανέλθει η κανονικότητα.
Η επιστροφή στην κανονικότητα θα είναι σταδιακή ώστε να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος εκδήλωσης νέου κύματος είτε μέσα στο Καλοκαίρι, είτε αργότερα μέσα στο Φθινόπωρο.
Το 1,5 τρισεκ. ευρώ δεν επαρκεί αλλά θα λειτουργήσει συμπληρωματικά στα εθνικά προγράμματα
Το 1,5 τρισεκ. ευρώ επαρκεί για να στηρίξει την ανάκαμψη της οικονομίας της ευρωζώνης;
Το 1,5 τρισεκ. είναι ίσο με το πακέτο οικονομικής στήριξης που έχει ανακοινώσει η Γερμανία – σε δαπάνες και εγγυήσεις – σε εθνικό επίπεδο, 1,5 τρισεκ. ή 45% περίπου του γερμανικού ΑΕΠ.
Το ποσό του 1,5 τρισεκ. δεν επαρκεί αλλά σίγουρα μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά στα εθνικά σχέδια δράσης, που περισσότερο εστιάζουν στον μετριασμό της ύφεσης παρά στοχεύουν στην ανάκαμψη.
www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr