Το επενδυτικό πλάνο και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας θα προσμετρηθούν στο νέο διαγωνισμό για την πώληση του 66% της επιχείρησης
Ποιοτικά κριτήρια αξιολόγησης των υποψήφιων για την εξαγορά του ΔΕΣΦΑ προτίθεται να συμπεριλάβει ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης στους όρους του νέου διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση της εταιρίας.
Μεταξύ των κριτηρίων αυτών όπως φαίνεται θα είναι τα επενδυτικά σχέδια που δεσμεύεται να υλοποιήσει ο υποψήφιος αγοραστής, αλλά και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Όπως δήλωσε ο ίδιος ο κ. Σταθάκης σε συνέντευξη του στο πρακτορείο ειδήσεων Azernews πολύ σύντομα θα προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός για τον ΔΕΣΦΑ ο οποίος θα συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της ΕΕ και παράλληλα θα θέτει για τους υποψήφιους αγοραστές, ποιοτικά κριτήρια, όπως τα επενδυτικά σχέδια και η δημιουργία θέσεων εργασίας.
Ο κ. Σταθάκης που θα βρίσκεται στο Μπακού την Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου, προκειμένου να συμμετάσχει στην τρίτη συνάντηση της Συμβουλευτικής Επιτροπής του Νότιου Διάδρομο Φυσικού Αερίου, αναμένεται να έχει συναντήσεις τόσο με μέλη της Αζέρικης κυβέρνησης όσο και με εκπροσώπους της Socar, η οποία σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, συνεχίζει να ενδιαφέρεται για τον ΔΕΣΦΑ, παρά το ναυάγιο του προηγούμενου διαγωνισμού.
Μάλιστα ο κ. Σταθάκης στην συνέντευξη του παραδέχθηκε ότι η ιδιωτικοποίηση του ΔΕΣΦΑ αποδείχθηκε μέχρι στιγμής μια μάλλον περιπετειώδης επιχείρηση, με πολλές ανατροπές και νομικές αβεβαιότητες προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση «επέλεξε μια καθαρή εκκίνηση, και θα ξεκινήσει πολύ σύντομα μια νέα διαγωνιστική διαδικασία».
Προσπάθεια για εξασφάλιση συμμετοχής της Socar στο νέο διαγωνισμό
Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Σταθάκης, στις επαφές που θα έχει στο Μπακού, είναι βέβαιο ότι θα επιδιώξει να πείσει τους Αζέρους να συμμετάσχουν εκ νέου στο διαγωνισμό για την εξαγορά του 66% του ΔΕΣΦΑ, αυτή τη φορά έχοντας εξασφαλίσει εξ αρχής συνεργασία με τρίτη ευρωπαϊκή εταιρία προκειμένου η προσφορά τους να μην προσκρούσει και πάλι στο ευρωπαϊκό δίκαιο.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι οι Αζέροι που το 2013 είχαν προσφέρει 400 εκατ. ευρώ για το 66% του ΔΕΣΦΑ είναι βέβαιο ότι εφόσον επανέλθουν θα το κάνουν με σαφώς μικρότερο τίμημα δεδομένου ότι δεν έχουν εκλείψει οι λόγοι της αποχώρησης τους.
Συγκεκριμένα το ύψος των τελών χρήσης του δικτύου φυσικού αερίου που είναι και το βασικό έσοδο του διαχειριστή παραμένουν στο ύψος που ορίστηκαν μετά τη νομοθετική παρέμβαση Σκουρλέτη έθετε όριο στις όποιες αυξήσεις.
Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που ο κ. Σταθάκης μιλάει για ποιοτικά κριτήρια αξιολόγησης των προσφορών, γνωρίζοντας ότι το τίμημα δεν μπορεί να φθάσει στα επίπεδα του προηγούμενου διαγωνισμού.
Πρέπει να σημειωθεί τέλος ότι με τη συνέντευξη του στο Azernews ο υπουργός Ενέργειας κάνει ειδική αναφορά στον TAP σημειώνοντας ότι τα μακροχρόνια οφέλη από την κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ ο οποίος θα εδραιώσει τη θέση της χώρας στο Νότιο Διάδρομο Φυσικού Αερίου, ενώ μια μελλοντική αναβάθμιση της χωρητικότητας του αγωγού σε 20 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα σε συνδυασμό με συμπληρωματικά έργα υποδομής αποθήκευσης φυσικού αερίου θα μπορούσε να προετοιμάσει το έδαφος για τη μετατροπή Ελλάδα σε κόμβο φυσικού αερίου.
Τέλος εκφράζει την σθεναρή υποστήριξη της ελληνικής πλευράς στον IGB σημειώνοντας ότι αποτελεί σκαλοπάτι για την ανάπτυξη του κάθετου άξονα που θα εξασφαλίσει περαιτέρω την ασφάλεια του εφοδιασμού της Ανατολικής Ευρώπης και των Βαλκανίων.
www.worldenergynews.gr
Μεταξύ των κριτηρίων αυτών όπως φαίνεται θα είναι τα επενδυτικά σχέδια που δεσμεύεται να υλοποιήσει ο υποψήφιος αγοραστής, αλλά και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Όπως δήλωσε ο ίδιος ο κ. Σταθάκης σε συνέντευξη του στο πρακτορείο ειδήσεων Azernews πολύ σύντομα θα προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός για τον ΔΕΣΦΑ ο οποίος θα συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της ΕΕ και παράλληλα θα θέτει για τους υποψήφιους αγοραστές, ποιοτικά κριτήρια, όπως τα επενδυτικά σχέδια και η δημιουργία θέσεων εργασίας.
Ο κ. Σταθάκης που θα βρίσκεται στο Μπακού την Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου, προκειμένου να συμμετάσχει στην τρίτη συνάντηση της Συμβουλευτικής Επιτροπής του Νότιου Διάδρομο Φυσικού Αερίου, αναμένεται να έχει συναντήσεις τόσο με μέλη της Αζέρικης κυβέρνησης όσο και με εκπροσώπους της Socar, η οποία σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, συνεχίζει να ενδιαφέρεται για τον ΔΕΣΦΑ, παρά το ναυάγιο του προηγούμενου διαγωνισμού.
Μάλιστα ο κ. Σταθάκης στην συνέντευξη του παραδέχθηκε ότι η ιδιωτικοποίηση του ΔΕΣΦΑ αποδείχθηκε μέχρι στιγμής μια μάλλον περιπετειώδης επιχείρηση, με πολλές ανατροπές και νομικές αβεβαιότητες προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση «επέλεξε μια καθαρή εκκίνηση, και θα ξεκινήσει πολύ σύντομα μια νέα διαγωνιστική διαδικασία».
Προσπάθεια για εξασφάλιση συμμετοχής της Socar στο νέο διαγωνισμό
Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Σταθάκης, στις επαφές που θα έχει στο Μπακού, είναι βέβαιο ότι θα επιδιώξει να πείσει τους Αζέρους να συμμετάσχουν εκ νέου στο διαγωνισμό για την εξαγορά του 66% του ΔΕΣΦΑ, αυτή τη φορά έχοντας εξασφαλίσει εξ αρχής συνεργασία με τρίτη ευρωπαϊκή εταιρία προκειμένου η προσφορά τους να μην προσκρούσει και πάλι στο ευρωπαϊκό δίκαιο.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι οι Αζέροι που το 2013 είχαν προσφέρει 400 εκατ. ευρώ για το 66% του ΔΕΣΦΑ είναι βέβαιο ότι εφόσον επανέλθουν θα το κάνουν με σαφώς μικρότερο τίμημα δεδομένου ότι δεν έχουν εκλείψει οι λόγοι της αποχώρησης τους.
Συγκεκριμένα το ύψος των τελών χρήσης του δικτύου φυσικού αερίου που είναι και το βασικό έσοδο του διαχειριστή παραμένουν στο ύψος που ορίστηκαν μετά τη νομοθετική παρέμβαση Σκουρλέτη έθετε όριο στις όποιες αυξήσεις.
Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που ο κ. Σταθάκης μιλάει για ποιοτικά κριτήρια αξιολόγησης των προσφορών, γνωρίζοντας ότι το τίμημα δεν μπορεί να φθάσει στα επίπεδα του προηγούμενου διαγωνισμού.
Πρέπει να σημειωθεί τέλος ότι με τη συνέντευξη του στο Azernews ο υπουργός Ενέργειας κάνει ειδική αναφορά στον TAP σημειώνοντας ότι τα μακροχρόνια οφέλη από την κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ ο οποίος θα εδραιώσει τη θέση της χώρας στο Νότιο Διάδρομο Φυσικού Αερίου, ενώ μια μελλοντική αναβάθμιση της χωρητικότητας του αγωγού σε 20 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα σε συνδυασμό με συμπληρωματικά έργα υποδομής αποθήκευσης φυσικού αερίου θα μπορούσε να προετοιμάσει το έδαφος για τη μετατροπή Ελλάδα σε κόμβο φυσικού αερίου.
Τέλος εκφράζει την σθεναρή υποστήριξη της ελληνικής πλευράς στον IGB σημειώνοντας ότι αποτελεί σκαλοπάτι για την ανάπτυξη του κάθετου άξονα που θα εξασφαλίσει περαιτέρω την ασφάλεια του εφοδιασμού της Ανατολικής Ευρώπης και των Βαλκανίων.
www.worldenergynews.gr