Τουλάχιστον τρία ινδικά διυλιστήρια έχουν περιορίσει τις εισαγωγές πετρελαίου από παραγωγούς της Μέσης Ανατολής, συμπεριλαμβανομένης της Σαουδικής Αραβίας, για το Μάιο λόγω περιορισμών αποθήκευσης καθώς η τοπική ζήτηση καυσίμων μειώθηκε μετά το ξέσπασμα του κορωνοϊού, σύμφωνα με αξιωματούχους της εταιρείας που επικαλείται το Reuters.
Αυτός είναι ο δεύτερος συνεχόμενος μήνας που ινδικάδιυλιστήρια έχουν μειώσει τις μακροπρόθεσμες εισαγωγές αργού πετρελαίου καθώς εξαντλείται χώρος για την αποθήκευση, επειδή οι εταιρείες περικόπτουν την επεξεργασία ως μέτρο για τον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού που έχει μειώσει τη ζήτηση καυσίμων.
Ένας από τους αξιωματούχους του διυλιστηρίου δήλωσε ότι η εταιρεία του μείωσε τις αγορές του Μαΐου από τη Σαουδική Αραβία κατά περίπου 80%, ενώ άλλος αξιωματούχος σε μια δεύτερη εταιρεία είπε ότι θα πάρει 66% λιγότερο πετρέλαιο από τη Σαουδική Αραβία τον Μάιο σε σύγκριση με τις μέσες μηνιαίες αγορές τους από τη χώρα.
Για το αργό που προμηθεύεται η Abu Dhabi National Oil Co, αξιωματούχος διυλιστηρίου ανέφερε ότι η εταιρεία του θα πάρει μόνο ένα φορτίο τον Μάιο αντί για κατά μέσο όρο δύο κάθε μήνα, ενώ ο σκοπεύει να παραλάβει ορισμένα αναβαλλόμενα φορτία από τον Απρίλιο και έχει ορίσει μόνο ένα φορτίο για τον Μάιο.
Η ADNOC έχει ήδη περιορίσει τις προμήθειες αργού για τον Μάιο αφού ο OPEC + αποφάσισε να μειώσει την παραγωγή.
Και οι δύο αξιωματούχοι δήλωσαν ότι οι εταιρείες τους θα πάρουν περίπου 75% λιγότερο αργό από την Kuwait Petroleum Corp (KPC) τον Μάιο σε σύγκριση με τις μέσες μηνιαίες αγορές τους.
«Δεν υπάρχει ζήτηση, επομένως οι αγορές είναι χαμηλές», ανἐφεραν.
Μια πηγή στο δεύτερο ινδικό διυλιστήριο ανέφερε ότι η Σαουδική Αραβία είναι πρόθυμη να καλύψει τη ζήτηση για επιπλέον πετρέλαιο, αν και η εταιρεία του δεν θέλει περισσότερο για το Μάιο.
Το Ιράκ προσφέρει επίσης ένα λιγότερο φορτίο στο ένα ινδικό διυλιστήριο, το οποίο είχε μηνιαία απαίτηση από τρία έως τέσσερα φορτία, ανέφερε πηγή της εταιρείας.
Ένας αξιωματούχος από ένα τρίτο διυλιστήριο της Ινδίας είπε ότι η εταιρεία του θα έπαιρνε λιγότερο πετρέλαιο από τη Μέση Ανατολή τον Μάιο από τον τυπικό μηνιαίο μέσο όρο τους καθώς η ζήτηση έχει μειωθεί, χωρίς να αποκαλυφθεί ο όγκος.
"Δεν υπάρχει ζήτηση ... οι δεξαμενές μας είναι γεμάτες και η επεξεργασία αργού έχει μειωθεί λόγω της χαμηλής ζήτησης", ανέφεραν.
Τα κρατικά διυλιστήρια έχουν πουλήσει επιπλέον φορτία στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση για την πλήρωση στρατηγικών αποθεμάτων.
Πολλά ινδικά διυλιστήρια έχουν εκδώσει άμεσες προσφορές για την εξαγωγή καυσίμων και έχουν σχεδόν μειώσει κατά το ήμισυ τα διυλιστήρια μετά την πτώση της τοπικής ζήτησης. Η ζήτηση καυσίμων της Ινδίας μειώθηκε κατά περίπου 50% το πρώτο εξάμηνο του Απριλίου.
«Μερικά ινδικά διυλιστήρια ακύρωσαν τις αποστολές τους για τον Απρίλιο και τον Μάιο. Θα πάρουν αυτά τα φορτία στο τέλος του έτους για να ανταποκριθούν στην ετήσια δέσμευσή τους », δήλωσε η πηγή.
«Μερικές απώλειες θα αναλάβουμε και κάποιες που οι αγοραστέςπρέπει να μοιραστούν», συμπλήρωσε.
Τα έσοδα των βασικών παραγωγών πετρελαίου έχουν καταρρεύσει μετά από μια πτώση των τιμών του πετρελαίου καθώς η ζήτηση έχει συρρικνωθεί λόγω των κλειδαριών και της οικονομικής επιβράδυνσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας κοροναϊού. Ο Οργανισμός των χωρών εξαγωγής πετρελαίου και οι σύμμαχοί του, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας, ανακοίνωσαν σαρωτικές περικοπές στην παραγωγή, που αντιστοιχούν σχεδόν στο 10% του παγκόσμιου εφοδιασμού. Η ζήτηση έχει μειωθεί έως και 30%.
www.worldenergynews.gr