Wood Mackenzie: Αύξηση 11% στη ζήτηση LNG το 2019 - Στην Ευρώπη η μεγαλύτερη άνοδος - 7% πάνω η προσφορά το 2020

Wood Mackenzie: Αύξηση 11% στη ζήτηση LNG το 2019 - Στην Ευρώπη η μεγαλύτερη άνοδος - 7% πάνω η προσφορά το 2020
Η Wood Mackenzie προβλέπει παγκόσμια αύξηση της ζήτησης LNG άνω των 90 mt μεταξύ 2019 και 2025, μια σύνθετη ετήσια αύξηση περίπου 4%
Η ζήτηση LNG αυξήθηκε κατά 11% σε 351 εκατομμύρια τόνους το 2019 από 316 τόνους το 2018 σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Wood Mackenzie . Η ευρωπαϊκή ζήτηση αντιπροσώπευε το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης και διαμορφώθηκε πάνω από 31 εκατομμύρια τόνους ( 61%) σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Η ευρωπαϊκή ζήτηση οφειλόταν σε συνδυασμό της χαμηλότερης της εγχώριας παραγωγής, της συνέχισης της μετάβασης από τον άνθρακα προς το φυσικό αέριο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και την αποκατάστασης των αποθεμάτων.
Στη Βόρειο Ασία, η ζήτηση από την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα και την Ταϊβάν μειώθηκε κατά περίπου 8 εκατ. τόνους ή 6%, ενώ η ζήτηση από την Κίνα αυξήθηκε κατά 7 εκατ. τόνους ή 13%.
Η Wood Mackenzie προβλέπει παγκόσμια αύξηση της ζήτησης LNG άνω των 90 mt μεταξύ 2019 και 2025, μια σύνθετη ετήσια αύξηση περίπου 4%.

Η ανάπτυξη αυτή αναμένεται να είναι ευρεία, ενώ η Νοτιοανατολική Ασία (εκτός της Ινδίας) αντιπροσωπεύει περίπου το 46% και η Κίνα, η Λατινική Αμερική και η Ινδία αναμένεται να αντιπροσωπεύουν το 27%, το 11% και το 10% αντίστοιχα.
Η Wood Mackenzie εκτιμά ότι η προμήθεια LNG ανέρχεται σε 364 εκατ. τόνους, αύξηση 38 εκατ. Τόνων (12%) σε σχέση με το 2018.
Κατά τη διάρκεια του έτους, η νέα παραγωγή ξεκίνησε στις Ηνωμένες Πολιτείες (Cameron Train 1, Corpus Christi LNG Train 2 and Freeport LNG Train 1) και την Αυστραλία (Prelude).
Η προσφορά από τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις υγροποίησης στην Αυστραλία, τη Ρωσία, τη Νιγηρία και το Αμπού Ντάμπι αυξήθηκε επίσης, ενώ οι διακοπές ή / και οι χαμηλές επιδόσεις σε υπάρχουσες εγκαταστάσεις στην Ισημερινή Γουινέα, την Ινδονησία και τη Μαλαισία αντισταθμίζουν εν μέρει τα κέρδη αυτά.

Με βάση τις τρέχουσες προβλέψεις της Wood Mackenzie, το 2020 αναμένεται να είναι ένα ακόμη ισχυρό έτος για την αύξηση της παραγωγής LNG, ενώ η προσφορά αναμένεται να αυξηθεί κατά 26 mt σε 390 mt, άνοδος 7% σε σχέση με το 2019.
Αυτό περιλαμβάνει νέα παραγωγή από το Elba, το Cameron και το Freeport LNG στις Ηνωμένες Πολιτείες, το Yamal στη Ρωσία και τη συνεχιζόμενη αύξηση από τα έργα που τέθηκαν σε λειτουργία το 2019.
Κατά το 2019, έξι νέα έργα υγροποίησης LNG με συνολική δυναμικότητα περίπου 79 εκατομμυρίων τόνων ετησίως ("mtpa") ανέβασαν την Τελική Απόφαση Επένδυσης (FID), σε ρεκόρ έτους ..

Στα έργα που έφθασαν σε FID περιλαμβάνουν το Golden Pass (16 mtpa), το Calcasieu Pass (10 mtpa) και Sabine Pass Train 6 (4,5 mtpa) στις Ηνωμένες Πολιτείες, το Mozambique LNG (12,9 mtpa) στη Μοζαμβίκη, το Arctic LNG-2 στη Ρωσία και το Nigeria LNG Train 7 (8 mtpa, συμπεριλαμβανομένης της απόσυρσης των υφιστάμενων αμαξοστοιχιών) στη Νιγηρία.
Η Wood Mackenzie αναμένει ότι τουλάχιστον 50 mtpa νέας χωρητικότητας LNG θα φθάσουν σε FID κατά το 2020.
Στην spot αγορά των ναυτιλιακών εταιρειών LNG, οι ονομαστικές τιμές των ηλεκτρικών σκαφών ντίζελ ("TFDE"), όπως ανέφεραν οι Clarksons, ήταν κατά μέσο όρο 70.000 δολάρια την ημέρα το 2019, σημειώνοντας μείωση κατά 23% στα επίπεδα του 2018.

Οι χαμηλές τιμές του φυσικού αερίου κατά το μεγαλύτερο μέρος του 2019 περιόρισαν τις ευκαιρίες arbitrage για τη μεταφορά LNG μεταξύ των λεκανών του Ατλαντικού και του Ειρηνικού.
Ωστόσο, το ισοζύγιο της αγοράς παραμένει σφιχτό, όπως αποδεικνύεται από την ταχεία άνοδο των TFDE το τέταρτο τρίμηνο του 2019, όταν έφθασαν στο ανώτατο όριο των 140.000 δολαρίων την ημέρα το Νοέμβριο, μετά από μια σημαντική μείωση της διαθεσιμότητας των spot πλοίων.
Ενώ οι τιμές spot κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020 μέχρι σήμερα έχουν μειωθεί από τα υψηλά τους τους το τέταρτο τρίμηνο του 2019, τα τρέχοντα επίπεδα συμβαδίζουν ή υπερβαίνουν τις συγκρίσιμες ημερομηνίες των τελευταίων ετών.

Η Clarksons αξιολογεί επί του παρόντος τις ονομαστικές τιμές spot για τους μεταφορείς TFDE και Steam LNG με 65.000 δολάρια την ημέρα και 43.500 δολάρια την ημέρα, αντίστοιχα.
Ενώ οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές για τη ζήτηση πλοίων TFDE κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020 και στις αρχές του 2021 είναι υποστηρικτικές, δεδομένης της συνεχιζόμενης αύξησης της προσφοράς LNG, των πολύ ασθενών τιμών και των καμπυλών προς τα εμπρός για το φυσικό αέριο στις βασικές αγορές της Βόρειας Ασίας και της Ευρώπης είναι πιθανό να οδηγήσει σε βραχύτερες μέσες αποστάσεις ταξιδίου και σε χαμηλότερες απαιτήσεις αποστολής, καθώς υπάρχουν περιορισμένα περιθώρια για την εμπορική συναλλαγή μεταξύ των λεκανών.
Η πρόσφατη επιδημία κοροναϊού έχει επίσης εισάγει αβεβαιότητα σχετικά με τη ζήτηση για LNG βραχυπρόθεσμα, ιδίως στην Κίνα. Επιπροσθέτως, τα ποσοστά spot είναι πιθανόν να είναι επιρρεπή σε περαιτέρω περιόδους εποχικότητας και μεταβλητότητας παρόμοιες με εκείνες που παρατηρήθηκαν κατά το 2019.

Από τις 4 Φεβρουαρίου του 2020, το βιβλίο παραγγελιών ανέρχεται σε 118 ειδικούς μεταφορείς LNG (> 100.000 cbm), μετά από 48 παραγγελίες νέας κατασκευής το 2019, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Poten.
Αυτό αντιπροσωπεύει το 22% του στόλου, περίπου στα επίπεδα των αρχών του 2019. Από αυτούς, 74 σκάφη (ή 63%) έχουν πολυετείς συμβάσεις.




www.worldenergynews.gr

worldenergynews.gr