Στη διεκδίκηση της ΔΕΠΑ Υποδομών 7-8 μεγάλοι ξένοι «παίκτες» – Ποιοι είναι οι υποψήφιοι μνηστήρες

Στη διεκδίκηση της ΔΕΠΑ Υποδομών 7-8 μεγάλοι ξένοι «παίκτες» – Ποιοι είναι οι υποψήφιοι μνηστήρες
Πιθανή παράταση 2-3 εβδομάδων της φάσης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, έπειτα από σχετικό αίτημα υποψήφιων συμμετεχόντων
Ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο να δοθεί παράταση δυο ή τριών εβδομάδων στην προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εξαγορά της ΔΕΠΑ Υποδομών η οποία σύμφωνα με την προκήρυξη λήγει την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι σχετικό αίτημα έχει υποβληθεί από περισσότερους του ενός ενδιαφερόμενους, οι οποίοι χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να προετοιμάσουν το φάκελο των νομιμοποιητικών εγγράφων για τη συμμετοχή στη διαδικασία. Όπως φαίνεται πρόκειται για κοινοπραξίες εταιριών για τις οποίες επιβάλλεται η κατάθεση νομιμοποιητικών εγγράφων για το σύνολο των συμμετεχόντων και όχι μόνο για τους επικεφαλής.

Πάντως προς ώρας δεν έχουν ληφθεί σχετικές αποφάσεις
. Την ίδια στιγμή, όλα δείχνουν ότι το ενδιαφέρον για τη ΔΕΠΑ Υποδομών θα είναι ισχυρό και θα προέρχεται κυρίως από ξένες εταιρίες και ενδεχομένως από funds που επιλέγουν να επενδύσουν σε ενεργειακά δίκτυα λόγω της σταθερής απόδοσης που προσφέρουν οι συγκεκριμένες επενδύσεις.

Στο στόχαστρο και κινεζικής εταιρείας

Σύμφωνα με πληροφορίες στη διαδικασία αναμένεται να συμμετάσχουν 7-8 επενδυτικά σχήματα μεταξύ των οποίων τέσσερις ή πέντε ευρωπαϊκές εταιρίες με δραστηριότητα στη διαχείριση δικτύων φυσικού αερίου, αλλά και κινέζικη εταιρία που διαθέτει τον έλεγχο δικτύου φυσικού αερίου σε ευρωπαϊκή χώρα.

Μεταξύ των εταιριών που φαίνεται ότι θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον για τη ΔΕΠΑ Υποδομών είναι, η γερμανική ΕΟΝ, η ισπανική Enagas, η γαλλική Engie (συνεργάτης της ΤΕΡΝΑ στον ηλεκτρισμό), η Italgas και η επίσης ιταλική Snam που δραστηριοποιείται ήδη στην Ελλάδα αφού ηγείται της κοινοπραξίας SENFLUGA (Snam, Enangaz, Fluxys) η οποία έχει εξαγοράσει το 66% του ΔΕΣΦΑ.

Επί του παρόντος παραμένει ασαφές εάν η Snam θα συμμετάσχει στο διαγωνισμό η ίδια, ή μέσω του ΔΕΣΦΑ, ή ακόμη και μέσω της SENFLUGA. Βέβαιο πάντως είναι το ισχυρό ενδιαφέρον της για τη ΔΕΠΑ Υποδομών.

Ιταλικός «εμφύλιος»

Εξάλλου το ισχυρό ιταλικό ενδιαφέρον για τη ΔΕΠΑ Υποδομών φαίνεται ότι έχει οδηγήσει σε προστριβές εντός ιταλικού εδάφους για την ενδεχόμενη διεκδίκηση της ελληνικής εταιρίας και από τις δυο ιταλικές εταιρίες. Προστριβές που συνδέονται και με τις πληροφορίες που ήθελαν την Italgas να έχει έλθει σε καταρχήν συμφωνία για την εξαγορά από την ΕΝΙ του ποσοστού 49% και του management που κατέχει η τελευταία στην ΕΔΑ ΘΕΣΣ, η οποία με το διαχωρισμό της ΔΕΠΑ θα περάσει στον έλεγχο της ΔΕΠΑ Υποδομών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κύριος μέτοχος της Italgas είναι το Ιταλικό Ταμείο Παρακαταθηκών CDP  με μερίδιο 26%, το οποίο κατέχει επίσης το 31% της Snam, ενώ η ίδια η Snam κατέχει το 13,5% της Italgas.

Σύσταση της νέας εταιρείας έως τις 31 Μαρτίου

Στο μεταξύ, η διοίκηση της ΔΕΠΑ έχει δρομολογήσει το σχέδιο απόσχισης των δραστηριοτήτων που θα περάσουν στη ΔΕΠΑ Υποδομών με στόχο μέχρι τις 31 Μαρτίου να έχει συσταθεί η νέα εταιρεία. Σε ό,τι αφορά το διαγωνισμό για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας πρέπει να σημειωθεί ότι η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος λήγει στις 6 Μαρτίου.

Εφόσον τελικώς δοθεί παράταση στην προθεσμία του διαγωνισμού για τη ΔΕΠΑ Υποδομών εκτιμάται ότι το ίδιο θα συμβεί και για την Εμπορία καθώς πρόθεση των εμπλεκομένων είναι οι δυο διαγωνισμοί να μην προχωρούν ταυτόχρονα. Κι αυτό γιατί στην μεν ΔΕΠΑ Υποδομών τα ΕΛΠΕ είναι πωλητής του 35% ενώ στην ΔΕΠΑ Εμπορίας θα διεκδικήσουν να διευρύνουν το μερίδιο τους (35% σήμερα) συμμετέχοντας στον διαγωνισμό.

Όπως είναι ήδη γνωστό τα ΕΛ-ΠΕ, έχουν υπογράψει MOU με το ΤΑΙΠΕΔ για τη διάθεση του 35% που κατέχουν στη ΔΕΠΑ στον προτιμητέο επενδυτή που θα προκύψει από τον διαγωνισμό, σε περίπτωση που δεν αναδειχθούν σε προτιμητέο επενδυτή. Η διάθεση του ποσοστού θα γίνει με έκπτωση επί του τιμήματος για το 65% του Δημοσίου και οι διμερείς συζητήσεις θα ξεκινήσουν αμέσως μετά την ανάδειξη προτιμητέου επενδυτή.

www.worldenergynews.gr

worldenergynews.gr