Οι διαχειριστές του ιρανικού πλοίου έχουν εξετάσει την Κύπρο ως εναλλακτικό προορισμό για ανεφοδιασμό
Σοβαρά εμπόδια αντιμετωπίζει το ιρανικό δεξαμενόπλοιο που απελευθερώθηκε από το Γιβραλτάρ και κατευθύνεται προς την Καλαμάτα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Wall Street Journal», που μεταδίδει ο Σκάι, εγείροντας ακόμα και το ενδεχόμενο εγκλωβισμού του στην Μεσόγειο Θάλασσα.
Το Adrian Darya 1 σχεδίαζε να αγκυροβολήσει ανοιχτά της Καλαμάτας, να παραλάβει προμήθειες τροφίμων και καυσίμων και να μεταφορτώσει το πετρέλαιο που μεταφέρει σε άλλο τάνκερ, σύμφωνα με το δημοσίευμα, το οποίο επικαλείται εταιρείες παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών.
Αρχικά, ελληνικές εταιρείες εξέτασαν το ενδεχόμενο να συνεργαστούν με το Adrian Darya 1, όμως οι επανειλημμένες προειδοποιήσεις των Ηνωμένων Πολιτειών ότι όποια μεσογειακή χώρα παράσχει βοήθεια στο ιρανικό πλοίο θα υποστεί κυρώσεις έθεσαν τέλος σε αυτές τις σκέψεις.
Οι διαχειριστές του ιρανικού πλοίου έχουν εξετάσει την Κύπρο ως εναλλακτικό προορισμό για ανεφοδιασμό, σύμφωνα με το δημοσίευμα, όμως ούτε κυπριακές εταιρείες εμφανίζονται πρόθυμες να αψηφήσουν τα μηνύματα της Ουάσιγκτον, αναφέρει η αμερικανική εφημερίδα.
Ευρωπαίος διπλωμάτης δήλωσε στην WSJ ότι η ελληνική κυβέρνηση είναι επίσης απρόθυμη να επιτρέψει στο τάνκερ να μεταφορτώσει τα βαρέλια που μεταφέρει ενώ βρίσκεται σε ελληνικά ύδατα.
Χθες ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης δήλωσε ότι η Ελλάδα έχει διαμηνύσει πως δεν θα διευκολύνει με οποιονδήποτε τρόπο την πλεύση του τάνκερ, ειδικά εάν προορισμός του φορτίου του είναι η Συρία.
Κύριος φόβος της Αθήνας είναι ότι τυχόν αμερικανικές κυρώσεις θα περιλαμβάνουν ακύρωση βίζα που έχουν χορηγηθεί σε ελληνικά πληρώματα. Τέτοια εξέλιξη θα έπληττε την ελληνική ποντοπόρο ναυτιλία, η οποία διαδραματίζει κομβικό ρόλο στο παγκόσμιο εμπόριο.
Με τα υφιστάμενα δεδομένα πάντως είναι ορατό το ενδεχόμενο το Adrian Darya 1 να ακινητοποιηθεί άπραγο στην Μεσόγειο Θάλασσα, καθότι δεν βρίσκει λιμάνι κατάπλου, ουδείς δέχεται να το ανεφοδιάσει και δεν έχει επαρκή καύσιμα ώστε να επιστρέψει στο Ιράν.
Το τάνκερ έχει τόσο μεγάλο εκτόπισμα ώστε να είναι αδύνατη η πλεύση μέσω της διώρυγας του Σουέζ, και συνεπώς θα πρέπει να κινηθεί ξανά μέσω των στενών του Γιβραλτάρ και γύρω από την Αφρική.
Η αβεβαιότητα όσον αφορά το Adrian Darya 1 έχει περιπλέξει την διαπραγμάτευση για απελευθέρωση του δεξαμενόπλοιου, που φέρει βρετανική σημαία και κρατείται στο Ιράν από τον Ιούλιο.
Πηγή: www.skai.gr
www.worldeneergynews.gr
Το Adrian Darya 1 σχεδίαζε να αγκυροβολήσει ανοιχτά της Καλαμάτας, να παραλάβει προμήθειες τροφίμων και καυσίμων και να μεταφορτώσει το πετρέλαιο που μεταφέρει σε άλλο τάνκερ, σύμφωνα με το δημοσίευμα, το οποίο επικαλείται εταιρείες παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών.
Αρχικά, ελληνικές εταιρείες εξέτασαν το ενδεχόμενο να συνεργαστούν με το Adrian Darya 1, όμως οι επανειλημμένες προειδοποιήσεις των Ηνωμένων Πολιτειών ότι όποια μεσογειακή χώρα παράσχει βοήθεια στο ιρανικό πλοίο θα υποστεί κυρώσεις έθεσαν τέλος σε αυτές τις σκέψεις.
Οι διαχειριστές του ιρανικού πλοίου έχουν εξετάσει την Κύπρο ως εναλλακτικό προορισμό για ανεφοδιασμό, σύμφωνα με το δημοσίευμα, όμως ούτε κυπριακές εταιρείες εμφανίζονται πρόθυμες να αψηφήσουν τα μηνύματα της Ουάσιγκτον, αναφέρει η αμερικανική εφημερίδα.
Ευρωπαίος διπλωμάτης δήλωσε στην WSJ ότι η ελληνική κυβέρνηση είναι επίσης απρόθυμη να επιτρέψει στο τάνκερ να μεταφορτώσει τα βαρέλια που μεταφέρει ενώ βρίσκεται σε ελληνικά ύδατα.
Χθες ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης δήλωσε ότι η Ελλάδα έχει διαμηνύσει πως δεν θα διευκολύνει με οποιονδήποτε τρόπο την πλεύση του τάνκερ, ειδικά εάν προορισμός του φορτίου του είναι η Συρία.
Κύριος φόβος της Αθήνας είναι ότι τυχόν αμερικανικές κυρώσεις θα περιλαμβάνουν ακύρωση βίζα που έχουν χορηγηθεί σε ελληνικά πληρώματα. Τέτοια εξέλιξη θα έπληττε την ελληνική ποντοπόρο ναυτιλία, η οποία διαδραματίζει κομβικό ρόλο στο παγκόσμιο εμπόριο.
Με τα υφιστάμενα δεδομένα πάντως είναι ορατό το ενδεχόμενο το Adrian Darya 1 να ακινητοποιηθεί άπραγο στην Μεσόγειο Θάλασσα, καθότι δεν βρίσκει λιμάνι κατάπλου, ουδείς δέχεται να το ανεφοδιάσει και δεν έχει επαρκή καύσιμα ώστε να επιστρέψει στο Ιράν.
Το τάνκερ έχει τόσο μεγάλο εκτόπισμα ώστε να είναι αδύνατη η πλεύση μέσω της διώρυγας του Σουέζ, και συνεπώς θα πρέπει να κινηθεί ξανά μέσω των στενών του Γιβραλτάρ και γύρω από την Αφρική.
Η αβεβαιότητα όσον αφορά το Adrian Darya 1 έχει περιπλέξει την διαπραγμάτευση για απελευθέρωση του δεξαμενόπλοιου, που φέρει βρετανική σημαία και κρατείται στο Ιράν από τον Ιούλιο.
Πηγή: www.skai.gr
www.worldeneergynews.gr