Τελευταία Νέα
Ναυτιλία

Στα τέλη Μαρτίου έρχεται η πρώτη δεξαμενή για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος

Στα τέλη Μαρτίου έρχεται η πρώτη δεξαμενή για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος
Πρόκειται για μία δεξαμενή τύπου postpanamax 80.000 τόνων  ενώ η  Cosco  σχεδιάζει να φέρει άλλη μία δεξαμενή 300.000 τόνων
Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2017, αναμένεται να καταπλεύσει στο λιμάνι του Πειραιά, η πρώτη από τις δύο πλωτές ναυπηγοεπισκευαστικές δεξαμενές, που έχει κατασκευάσει η Cosco (Hong Kong) Group Limited, για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος.
Πρόκειται για μία δεξαμενή τύπου postpanamax 80.000 τόνων που σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να βρίσκεται στο λιμάνι του Πειραιά στα τέλη Μαρτίου με αρχές Απριλίου.
Η κινεζική εταιρεία έχει στους στόχους της να φέρει άλλη μία δεξαμενή 300.000 τόνων, αλλά δεν έχει προσδιοριστεί ακόμα που θα γίνει η τοποθέτησή της.
Κρίσιμο στοίχημα για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, σύμφωνα με το ΑΠΕ  είναι οι εργασίες που μπορεί να προσελκύσουν οι δύο αυτές δεξαμενές, ενώ η διοίκηση της εταιρείας έχει ήδη προχωρήσει στην επισκευή και αναβάθμιση με νέο μηχανολογικό εξοπλισμό, των δύο μικρότερων πέτρινων που βρίσκονται κοντά στο υπουργείο Ναυτιλίας, αλλά και των δύο μικρών πλωτών στο Πέραμα.
Πρόσφατα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, μιλώντας σε δημοσιογράφους για το θέμα της ναυπηγοεπισκευής, είπε ότι ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχει ζητήσει την επίσπευση των διαδικασιών για την αξιοποίηση του συγκεκριμένου χώρου, καθώς μπορεί να δημιουργήσει ισχυρό οικονομικό κύκλο και μεγάλο αριθμό θέσεων εργασίας.
Μάλιστα είχε τονίσει ότι η διυπουργική επιτροπή έχει αναθέσει σε αυτόν και τον υφυπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιο Πιτσιόρλα την εκκίνηση της όλης διαδικασίας, προκειμένου να απελευθερωθεί ο χώρος της ναυπηγικής.
Κύκλοι της διοίκησης του ΟΛΠ μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ αναφορικά με την αναμενόμενη άφιξη των δύο πλωτών δεξαμενών από την Cosco είπε ότι τα στελέχη της κινεζικής εταιρείας, σκοπεύουν να επιδιώξουν το κλείσιμο συμφωνιών από το πελατολόγιό τους, ενώ πρόσθεσε «θα πρέπει όλοι να καταλάβουν ότι για να μεγαλώσει η ναυπηγοεπισκευή στον Πειραιά θα πρέπει να στηριχθεί στους ίδιους ανθρώπους. Αυτό που πρέπει να αλλάξουμε είναι νοοτροπία» πρόσθεσε.
Στα τέλη του φετινού Μαρτίου αναμένεται να καταπλεύσουν στο λιμάνι του Πειραιά και οι τρεις νέες γερανογέφυρες "super super post panamax" που με άλλες πέντε που ήδη έχουν τοποθετηθεί θα βρίσκονται στο δυτικό προβλήτα ΙΙΙ.
Συγκεκριμένα στο δυτικό προβλήτα III θα βρίσκονται 8 γερανογέφυρες "super super post panamax" και 25 γερανογέφυρες στοιβασίας Ertg.
Στον ανατολικό προβλήτα βρίσκονται επίσης άλλες 5 γερανογέφυρες «super super post panamax» και 6 γερανογέφυρες στοιβασίας RMG και 3 Ertg.
Στο δυτικό προβλήτα ΙΙ βρίσκονται 4 γερανογέφυρες φορτοεκφόρτωσης post panamax και 4 super post panamax και 16 RMG στοιβασίας.
Στον ανατολικό προβλήτα ΙΙ βρίσκονται 8 post panamaχ, 2 super post panamaχ και 16 γερανογέφυρες στοιβασίας eRTG.
Mέσα στο 2018 η κινεζική εταιρεία θα έχει ολοκληρώσει τα έργα στο δυτικό προβλήτα ενώ μέσα στο 2017 θα έχει ολοκληρωθεί και ο νέος προβλήτας πετρελαιοειδών.
Κύκλοι της διοίκησης του λιμανιού του Πειραιά ανέφεραν, ότι η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων το 2016 άγγιξε τα 3.470.000 κοντέινερ παρά τα προβλήματα από τις απεργιακές κινητοποιήσεις των λιμενεργατών και ότι στόχος με την ολοκλήρωση των έργων είναι να φθάσει τα 4 εκατομμύρια.
Πρόσθεσε ωστόσο ότι το θέμα των λιμενικών υποδομών γίνεται για την εξυπηρέτηση των πελατών ενώ ο όγκος του φορτίου εξαρτάται κυρίως από τις συμφωνίες καθώς ο ανταγωνισμός έχει ενταθεί.


www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης