Σύμφωνα με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, τουλάχιστον 50% της απαιτούμενης βιοαιθανόλης επιδιώκεται να προέλθει από εγχώριες πρώτες ύλες.
Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοίνωσε ότι έθεσε σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο για την αντικατάσταση του άρθρου 15Α ν.3054/2002 «Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄230/2002) όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
Με το σχέδιο προβλέπονται:
- Ο εξορθολογισμός και η απλοποίηση του υφιστάμενου πλαισίου κατανομής βιοντίζελ, αλλά και η θεσμοθέτηση πλαισίου κατανομής βιοαιθανόλης, με αφετηρία το 2018, στο πλαίσιο της εθνικής πολιτικής και της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
- Η θεσμοθέτηση νομικού πλαισίου για την προώθηση της βιοαιθανόλης αναμένεται να προσελκύσει νέες επενδύσεις και ως εκ τούτου να συνεισφέρει στη δημιουργία θέσεων εργασίας.
Η υποκατάσταση του μεγαλύτερου μέρους των ορυκτών καυσίμων από βιοκαύσιμα, όπως η βιοαιθανόλη, συμβάλει σημαντικά στην ενίσχυση της ασφάλειας του εφοδιασμού, την περαιτέρω διαφοροποίηση του ενεργειακού μείγματος και τη μείωση της εξάρτησης από τις εισαγωγές πετρελαίου.
Επίσης, με το σχέδιο επιδιώκεται η αξιοποίηση εγχώριων πρώτων υλών, όπως οι ενεργειακές καλλιέργειες (αμυλούχες και σακχαρούχες πρώτες ύλες), τα απόβλητα και τα γεωργικά κατάλοιπα.
To 50% της βιοαιθανόλης από εγχώριες πρώτες ύλες
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, τουλάχιστον 50% της απαιτούμενης βιοαιθανόλης επιδιώκεται να προέλθει από εγχώριες πρώτες ύλες.
Υπενθυμίζεται ότι ειδικότερα στον τομέα των μεταφορών έχει τεθεί εθνικός στόχος για το 2020, σύμφωνα με τον οποίο, το 10% της κατανάλωσης ενέργειας πρέπει να προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
Σήμερα το μοναδικό βιοκαύσιμο που παράγεται και καταναλώνεται στον τομέα των μεταφορών είναι το βιοντίζελ, το οποίο αναμιγνύεται με ντίζελ κίνησης σε ποσοστό 7% κατ’ όγκο. Η συμβολή του βιοντίζελ στον στόχο των μεταφορών αντιστοιχεί σε ποσοστό περίπου 3,5%.
Προκειμένου να βελτιωθεί σημαντικά ο βαθμός επίτευξης του στόχου από τη χώρα μας, κρίνεται αναγκαία η σταδιακή διείσδυση της βιοαιθανόλης, σε μείγμα με τη βενζίνη, με αφετηρία το 2018.
Η δημόσια διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την Πέμπτη 27 Οκτωβρίουκαι ώρα 15:00.
Οι απόψεις και προτάσεις που θα υποβληθούν θα ληφθούν υπόψη για την αριστοποίηση των προτεινόμενων ρυθμίσεων.
Το σχέδιο βρίσκεται αναρτημένο στον Δικτυακό Τόπο Διαβουλεύσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
www.worldenergynews.gr
Με το σχέδιο προβλέπονται:
- Ο εξορθολογισμός και η απλοποίηση του υφιστάμενου πλαισίου κατανομής βιοντίζελ, αλλά και η θεσμοθέτηση πλαισίου κατανομής βιοαιθανόλης, με αφετηρία το 2018, στο πλαίσιο της εθνικής πολιτικής και της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
- Η θεσμοθέτηση νομικού πλαισίου για την προώθηση της βιοαιθανόλης αναμένεται να προσελκύσει νέες επενδύσεις και ως εκ τούτου να συνεισφέρει στη δημιουργία θέσεων εργασίας.
Η υποκατάσταση του μεγαλύτερου μέρους των ορυκτών καυσίμων από βιοκαύσιμα, όπως η βιοαιθανόλη, συμβάλει σημαντικά στην ενίσχυση της ασφάλειας του εφοδιασμού, την περαιτέρω διαφοροποίηση του ενεργειακού μείγματος και τη μείωση της εξάρτησης από τις εισαγωγές πετρελαίου.
Επίσης, με το σχέδιο επιδιώκεται η αξιοποίηση εγχώριων πρώτων υλών, όπως οι ενεργειακές καλλιέργειες (αμυλούχες και σακχαρούχες πρώτες ύλες), τα απόβλητα και τα γεωργικά κατάλοιπα.
To 50% της βιοαιθανόλης από εγχώριες πρώτες ύλες
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, τουλάχιστον 50% της απαιτούμενης βιοαιθανόλης επιδιώκεται να προέλθει από εγχώριες πρώτες ύλες.
Υπενθυμίζεται ότι ειδικότερα στον τομέα των μεταφορών έχει τεθεί εθνικός στόχος για το 2020, σύμφωνα με τον οποίο, το 10% της κατανάλωσης ενέργειας πρέπει να προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
Σήμερα το μοναδικό βιοκαύσιμο που παράγεται και καταναλώνεται στον τομέα των μεταφορών είναι το βιοντίζελ, το οποίο αναμιγνύεται με ντίζελ κίνησης σε ποσοστό 7% κατ’ όγκο. Η συμβολή του βιοντίζελ στον στόχο των μεταφορών αντιστοιχεί σε ποσοστό περίπου 3,5%.
Προκειμένου να βελτιωθεί σημαντικά ο βαθμός επίτευξης του στόχου από τη χώρα μας, κρίνεται αναγκαία η σταδιακή διείσδυση της βιοαιθανόλης, σε μείγμα με τη βενζίνη, με αφετηρία το 2018.
Η δημόσια διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την Πέμπτη 27 Οκτωβρίουκαι ώρα 15:00.
Οι απόψεις και προτάσεις που θα υποβληθούν θα ληφθούν υπόψη για την αριστοποίηση των προτεινόμενων ρυθμίσεων.
Το σχέδιο βρίσκεται αναρτημένο στον Δικτυακό Τόπο Διαβουλεύσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
www.worldenergynews.gr