Η δημιουργία του πρώτου ναυτιλιακού cluster στην Ελλάδα υποστηρίζεται ενεργά από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς
Τη νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα «Maritime Hellas» παρουσίασε το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος στο πλαίσιο της τακτικής συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά.
Πρόκειται για το πρώτο ελληνικό ναυτιλιακό cluster, στο οποίο μπορούν να συμμετάσχουν όλες οι ναυτιλιακές και παραναυτιλιακές επιχειρήσεις, οι οποίες θα συνθέσουν την ελληνική συστάδα δραστηριοτήτων, συναφών με τη ναυτιλία.
Τα clusters ξεκίνησαν να αναπτύσσονται τα τελευταία 25 χρόνια κυρίως στις ΗΠΑ και σε χώρες της βορειοδυτικής Ευρώπης, καθώς και στην νοτιοανατολική Ασία, ενώ από το 2015 λειτουργούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση 14 ναυτιλιακά clusters, σε αντίστοιχες χώρες.
«Οι ναυτιλιακές συστάδες, τα λεγόμενα maritime clusters, διαθέτουν διαφορετική δομή και λειτουργία ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της ναυτιλιακής οικονομίας της χώρας τους και τον σκοπό τους» ανέφερε κατά την παρουσίαση του «Maritime Hellas», ο ειδικός ναυτιλιακός σύμβουλος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Μιχάλης Σαρλής.
Στην αρχική σελίδα του δίγλωσσου ιστότοπου, υπάρχει ένας στίχος του Ελύτη, ενώ βρίσκει κανείς και δύο λόγια για τους φορείς που αποφάσισαν ώστε να δημιουργηθεί αυτός ο ιστότοπος.
Στο τέλος της σελίδας επίσης αναφέρεται ότι τυχόν πλεόνασμα από τα έσοδα θα διατεθεί για σκοπούς ναυτικής εκπαίδευσης.
«Η επιτυχία», όπως σημείωσε ο κ. Σαρλής «θα εξαρτηθεί από τις εγγραφές, όπου εκτός από τους τρεις ιδιωτικούς φορείς ελπίζουμε να ενεργοποιηθούν όλοι οι φορείς στους οποίους δημοσιοποιούμε τη λειτουργία του ιστότοπου και μόλις υπάρξει ένας ικανός αριθμός καταχωρημένων τότε θα δημοσιοποιηθεί στο εξωτερικό σε όλο το ναυτιλιακό και βιομηχανικό τύπο ώστε να γίνει ευρύτερα γνωστό».
Όπως ανέφερε κατά την ομιλία του ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης «pρόκειται για μια ανοιχτή πρόσκληση της ισχυρής ναυτιλιακής κοινότητας της χώρας μας στις επιχειρήσεις εφοδιαστικού εμπορίου, εξοπλισμού, επισκευών και υπηρεσιών υποστήριξης, προς όφελος όλων ανεξαιρέτως των επιχειρήσεων στο χώρο των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων.
Το πρώτο ναυτιλιακό cluster μπορεί να είναι το 17ο κατά σειρά στην Ευρώπη, έχει όμως στόχο να γίνει το Νο 1, αφού η μεγάλη δύναμη ενός ναυτικού έθνους, όπως η Ελλάδα είναι η ναυτιλία μας».
Ο κ. Κορκίδης επεσήμανε πως η δημιουργία ενός ναυτιλιακού cluster κρίνεται αναγκαία, καθώς τα οφέλη για τις επιχειρήσεις αφορούν κυρίως στη μείωση του κόστους παραγωγής και μάρκετινγκ, στην ανάπτυξη νέων μεθόδων παραγωγής, στη δημιουργία δικτύων συνεργασίας και στην αξιοποίηση τοπικών αναπτυξιακών προγραμμάτων.
Ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας του δήμου Πειραιά Πέτρος Κόκκαλης από την πλευρά του, συνεχάρη τους φορείς που ξεκίνησαν αυτή την σημαντική προσπάθεια ώστε να μπορέσει ο Πειραιάς και η Ελλάδα να αποκτήσουν την πρώτη ναυτιλιακή συστάδα.
«Είναι» όπως τόνισε «τα νέα που περίμενε πολύ καιρό να ακούσει ο Πειραιάς και ολόκληρη η Ελλάδα».
Και όπως συμπλήρωσε ο κ. Κόκκαλης «ο Πειραιά ήταν, είναι και θα είναι η ναυτική θαλάσσια πρωτεύουσα, αφού στις ίδιες άλλωστε έρευνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο Πειραιάς αναφέρεται ως η μεγαλύτερη και ωριμότερη συστάδα θαλάσσιας οικονομίας».
Τόνισε ακόμη ότι «εμείς ως δήμος θα στηρίξουμε αυτή την προσπάθεια σε όλους τους τομείς».
Η δημιουργία του πρώτου ναυτιλιακού cluster στην Ελλάδα υποστηρίζεται ενεργά από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, ενώ την επιμέλεια του ιστότοπου έχει αναλάβει η μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα -θυγατρική του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος- εταιρεία ΝΑΥΣ.
Ανάμεσα στα υπόλοιπα θέματα που τέθηκαν κατά την διάρκεια της συνεδρίασης του ΕΒΕΠ, ήταν και αυτό της «συγχώνευσης» του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου με το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιά.
Η πρόταση τέθηκε από τους προέδρους των δύο επιμελητηρίων και έγινε αποδεκτή από τους συνέδρους, ενώ εκφράστηκε η ευχή να ακολουθήσει την κοινή προσπάθεια και το τρίτο επιμελητήριο του Πειραιά, το Βιοτεχνικό.
Σύμφωνα με την κοινή εισήγηση των προέδρων των επιμελητηρίων, η συνένωση θα αποδείξει ότι στις σημερινές, δύσκολες για τον επιχειρηματικό κόσμο καταστάσεις, οι εμπλεκόμενοι θα έχουν κοινή φωνή στα δρώμενα, θα μπορούν να παρεμβαίνουν αποφασιστικά σε θέματα της αρμοδιότητας τους, με ενότητα, κοινά οράματα και κοινούς στόχους.
Για την υλοποίηση της ενοποίησης απαιτείται η απόφαση από τα δύο διοικητικά συμβούλια των επιμελητηρίων, η υποβολή των αποφάσεων αυτών στην Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος, η οποία καλείται να εκφράσει την γνώμη της και η υποβολή του συνολικού φακέλου στον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, ο οποίος θα εκδώσει την σχετική περί συγχώνευσης απόφασής του.
www.worldenergynews.gr
Πρόκειται για το πρώτο ελληνικό ναυτιλιακό cluster, στο οποίο μπορούν να συμμετάσχουν όλες οι ναυτιλιακές και παραναυτιλιακές επιχειρήσεις, οι οποίες θα συνθέσουν την ελληνική συστάδα δραστηριοτήτων, συναφών με τη ναυτιλία.
Τα clusters ξεκίνησαν να αναπτύσσονται τα τελευταία 25 χρόνια κυρίως στις ΗΠΑ και σε χώρες της βορειοδυτικής Ευρώπης, καθώς και στην νοτιοανατολική Ασία, ενώ από το 2015 λειτουργούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση 14 ναυτιλιακά clusters, σε αντίστοιχες χώρες.
«Οι ναυτιλιακές συστάδες, τα λεγόμενα maritime clusters, διαθέτουν διαφορετική δομή και λειτουργία ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της ναυτιλιακής οικονομίας της χώρας τους και τον σκοπό τους» ανέφερε κατά την παρουσίαση του «Maritime Hellas», ο ειδικός ναυτιλιακός σύμβουλος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Μιχάλης Σαρλής.
Στην αρχική σελίδα του δίγλωσσου ιστότοπου, υπάρχει ένας στίχος του Ελύτη, ενώ βρίσκει κανείς και δύο λόγια για τους φορείς που αποφάσισαν ώστε να δημιουργηθεί αυτός ο ιστότοπος.
Στο τέλος της σελίδας επίσης αναφέρεται ότι τυχόν πλεόνασμα από τα έσοδα θα διατεθεί για σκοπούς ναυτικής εκπαίδευσης.
«Η επιτυχία», όπως σημείωσε ο κ. Σαρλής «θα εξαρτηθεί από τις εγγραφές, όπου εκτός από τους τρεις ιδιωτικούς φορείς ελπίζουμε να ενεργοποιηθούν όλοι οι φορείς στους οποίους δημοσιοποιούμε τη λειτουργία του ιστότοπου και μόλις υπάρξει ένας ικανός αριθμός καταχωρημένων τότε θα δημοσιοποιηθεί στο εξωτερικό σε όλο το ναυτιλιακό και βιομηχανικό τύπο ώστε να γίνει ευρύτερα γνωστό».
Όπως ανέφερε κατά την ομιλία του ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης «pρόκειται για μια ανοιχτή πρόσκληση της ισχυρής ναυτιλιακής κοινότητας της χώρας μας στις επιχειρήσεις εφοδιαστικού εμπορίου, εξοπλισμού, επισκευών και υπηρεσιών υποστήριξης, προς όφελος όλων ανεξαιρέτως των επιχειρήσεων στο χώρο των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων.
Το πρώτο ναυτιλιακό cluster μπορεί να είναι το 17ο κατά σειρά στην Ευρώπη, έχει όμως στόχο να γίνει το Νο 1, αφού η μεγάλη δύναμη ενός ναυτικού έθνους, όπως η Ελλάδα είναι η ναυτιλία μας».
Ο κ. Κορκίδης επεσήμανε πως η δημιουργία ενός ναυτιλιακού cluster κρίνεται αναγκαία, καθώς τα οφέλη για τις επιχειρήσεις αφορούν κυρίως στη μείωση του κόστους παραγωγής και μάρκετινγκ, στην ανάπτυξη νέων μεθόδων παραγωγής, στη δημιουργία δικτύων συνεργασίας και στην αξιοποίηση τοπικών αναπτυξιακών προγραμμάτων.
Ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας του δήμου Πειραιά Πέτρος Κόκκαλης από την πλευρά του, συνεχάρη τους φορείς που ξεκίνησαν αυτή την σημαντική προσπάθεια ώστε να μπορέσει ο Πειραιάς και η Ελλάδα να αποκτήσουν την πρώτη ναυτιλιακή συστάδα.
«Είναι» όπως τόνισε «τα νέα που περίμενε πολύ καιρό να ακούσει ο Πειραιάς και ολόκληρη η Ελλάδα».
Και όπως συμπλήρωσε ο κ. Κόκκαλης «ο Πειραιά ήταν, είναι και θα είναι η ναυτική θαλάσσια πρωτεύουσα, αφού στις ίδιες άλλωστε έρευνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο Πειραιάς αναφέρεται ως η μεγαλύτερη και ωριμότερη συστάδα θαλάσσιας οικονομίας».
Τόνισε ακόμη ότι «εμείς ως δήμος θα στηρίξουμε αυτή την προσπάθεια σε όλους τους τομείς».
Η δημιουργία του πρώτου ναυτιλιακού cluster στην Ελλάδα υποστηρίζεται ενεργά από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, ενώ την επιμέλεια του ιστότοπου έχει αναλάβει η μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα -θυγατρική του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος- εταιρεία ΝΑΥΣ.
Ανάμεσα στα υπόλοιπα θέματα που τέθηκαν κατά την διάρκεια της συνεδρίασης του ΕΒΕΠ, ήταν και αυτό της «συγχώνευσης» του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου με το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιά.
Η πρόταση τέθηκε από τους προέδρους των δύο επιμελητηρίων και έγινε αποδεκτή από τους συνέδρους, ενώ εκφράστηκε η ευχή να ακολουθήσει την κοινή προσπάθεια και το τρίτο επιμελητήριο του Πειραιά, το Βιοτεχνικό.
Σύμφωνα με την κοινή εισήγηση των προέδρων των επιμελητηρίων, η συνένωση θα αποδείξει ότι στις σημερινές, δύσκολες για τον επιχειρηματικό κόσμο καταστάσεις, οι εμπλεκόμενοι θα έχουν κοινή φωνή στα δρώμενα, θα μπορούν να παρεμβαίνουν αποφασιστικά σε θέματα της αρμοδιότητας τους, με ενότητα, κοινά οράματα και κοινούς στόχους.
Για την υλοποίηση της ενοποίησης απαιτείται η απόφαση από τα δύο διοικητικά συμβούλια των επιμελητηρίων, η υποβολή των αποφάσεων αυτών στην Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος, η οποία καλείται να εκφράσει την γνώμη της και η υποβολή του συνολικού φακέλου στον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, ο οποίος θα εκδώσει την σχετική περί συγχώνευσης απόφασής του.
www.worldenergynews.gr