Σκοπός του Κανονισμού είναι να προωθήσει την ανάπτυξη ανταγωνιστικών προθεσμιακών αγορών που χαρακτηρίζονται από επαρκή ρευστότητα, με έναν συντονισμένο τρόπο σε ολόκληρη την Ευρώπη
Την έναρξη Δημόσιας Διαβούλευσης του ENTSO-e για τους Εναρμονισμένους Κανόνες Κατανομής (HAR) των μακροπρόθεσμων δικαιωμάτων μεταφοράς στο πλαίσιο εφαρμογής του Κανονισμού 2016/1719 της ΕΕ γνωστοποιήσε μα ανακοίνωσή της η ΡΑΕ.
Η ανακοίνωση έχει ωε εξής: Στο πλαίσιο επίτευξης της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας (Target Model), εξεδόθη, κατ’ αρχήν, ο Κανονισμός (ΕΚ) υπ’ αριθ. 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενεργείας και την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1228/2003.
Στη συνέχεια, με εξουσιοδότηση που προβλέπεται στο άρθρο 18 του Κανονισμού (ΕΚ) 714/ 2009, εξεδόθη από την Επιτροπή ο υπ’ αριθ. 2016/ 1719 Κανονισμός (ΕΕ) της 26ης Σεπτεμβρίου 2016 (εφεξής ο «Κανονισμός»), με τον οποίο καθορίζονται αναλυτικοί κανόνες για τη διαζωνική κατανομή δυναμικότητας στις μελλοντικές αγορές, την καθιέρωση μιας κοινής μεθοδολογίας για τον προσδιορισμό της μακροπρόθεσμης διαζωνικής δυναμικότητας, τη θέσπιση ενός ενιαίου μηχανισμού κατανομής σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο οποίος παρέχει μακροπρόθεσμα δικαιώματα μεταφοράς και τη δυνατότητα επιστροφής μακροπρόθεσμων δικαιωμάτων μεταφοράς για μεταγενέστερη μελλοντική κατανομή δυναμικότητας ή μεταβίβασης μακροπρόθεσμων δικαιωμάτων μεταφοράς μεταξύ των συμμετεχόντων στην αγορά.
Σκοπός του Κανονισμού είναι να προωθήσει την ανάπτυξη ανταγωνιστικών προθεσμιακών αγορών που χαρακτηρίζονται από επαρκή ρευστότητα, με έναν συντονισμένο τρόπο σε ολόκληρη την Ευρώπη και να παρέχει στους συμμετέχοντες τη δυνατότητα να αντισταθμίζουν τον κίνδυνό τους που σχετίζεται με το διασυνοριακό εμπόριο ηλεκτρικής ενέργειας.
Στις 16 Ιανουαρίου 2017, ο ENTSO-e ανακοίνωσε την έναρξη Δημόσιας Διαβούλευσης για τη διαμόρφωση των Εναρμονισμένων Κανόνων Κατανομής (HAR) των μακροπρόθεσμων δικαιωμάτων μεταφοράς σε συμφωνία με το άρθρο 51 του Κανονισμού.
Κατά τα προβλεπόμενα στον Κανονισμό, η πρόταση των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς περιλαμβάνει τις περιφερειακές απαιτήσεις και ειδικές για σύνορο ζωνών προσφοράς απαιτήσεις, εφόσον έχουν αναπτυχθεί από τους Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς σχετικά με κάθε περιφέρεια υπολογισμού δυναμικότητας δυνάμει του άρθρου 52 παράγραφος 3.
Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλλουν τις απόψεις τους στον ENTSO-e στο πλαίσιο της ως άνω Δημόσιας Διαβούλευσης".
www.worldenergynews.gr
Η ανακοίνωση έχει ωε εξής: Στο πλαίσιο επίτευξης της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας (Target Model), εξεδόθη, κατ’ αρχήν, ο Κανονισμός (ΕΚ) υπ’ αριθ. 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενεργείας και την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1228/2003.
Στη συνέχεια, με εξουσιοδότηση που προβλέπεται στο άρθρο 18 του Κανονισμού (ΕΚ) 714/ 2009, εξεδόθη από την Επιτροπή ο υπ’ αριθ. 2016/ 1719 Κανονισμός (ΕΕ) της 26ης Σεπτεμβρίου 2016 (εφεξής ο «Κανονισμός»), με τον οποίο καθορίζονται αναλυτικοί κανόνες για τη διαζωνική κατανομή δυναμικότητας στις μελλοντικές αγορές, την καθιέρωση μιας κοινής μεθοδολογίας για τον προσδιορισμό της μακροπρόθεσμης διαζωνικής δυναμικότητας, τη θέσπιση ενός ενιαίου μηχανισμού κατανομής σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο οποίος παρέχει μακροπρόθεσμα δικαιώματα μεταφοράς και τη δυνατότητα επιστροφής μακροπρόθεσμων δικαιωμάτων μεταφοράς για μεταγενέστερη μελλοντική κατανομή δυναμικότητας ή μεταβίβασης μακροπρόθεσμων δικαιωμάτων μεταφοράς μεταξύ των συμμετεχόντων στην αγορά.
Σκοπός του Κανονισμού είναι να προωθήσει την ανάπτυξη ανταγωνιστικών προθεσμιακών αγορών που χαρακτηρίζονται από επαρκή ρευστότητα, με έναν συντονισμένο τρόπο σε ολόκληρη την Ευρώπη και να παρέχει στους συμμετέχοντες τη δυνατότητα να αντισταθμίζουν τον κίνδυνό τους που σχετίζεται με το διασυνοριακό εμπόριο ηλεκτρικής ενέργειας.
Στις 16 Ιανουαρίου 2017, ο ENTSO-e ανακοίνωσε την έναρξη Δημόσιας Διαβούλευσης για τη διαμόρφωση των Εναρμονισμένων Κανόνων Κατανομής (HAR) των μακροπρόθεσμων δικαιωμάτων μεταφοράς σε συμφωνία με το άρθρο 51 του Κανονισμού.
Κατά τα προβλεπόμενα στον Κανονισμό, η πρόταση των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς περιλαμβάνει τις περιφερειακές απαιτήσεις και ειδικές για σύνορο ζωνών προσφοράς απαιτήσεις, εφόσον έχουν αναπτυχθεί από τους Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς σχετικά με κάθε περιφέρεια υπολογισμού δυναμικότητας δυνάμει του άρθρου 52 παράγραφος 3.
Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλλουν τις απόψεις τους στον ENTSO-e στο πλαίσιο της ως άνω Δημόσιας Διαβούλευσης".
www.worldenergynews.gr