Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Τα ανοιχτά ζητήματα απειλούν την ιδιωτικοποίηση και υπονομεύουν το μέλλον των δύο ΔΕΠΑ

Τα ανοιχτά ζητήματα απειλούν την ιδιωτικοποίηση και υπονομεύουν το μέλλον των δύο ΔΕΠΑ

Ορατός ο κίνδυνος ο διαχωρισμός της ΔΕΠΑ να πραγματοποιηθεί χωρίς να είναι γνωστό πως θα λειτουργήσουν οι δυο νέες εταιρίες που θα προκύψουν

Τεράστια ερωτηματικά για τη βιωσιμότητα των δυο εταιριών που θα προκύψουν από το διαχωρισμό της ΔΕΠΑ (Εμπορία και Υποδομές), αλλά και για τις προοπτικές επιτυχίας της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ Εμπορίας εγείρουν οι χειρισμοί του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Κι αυτό γιατί το ΥΠΕΝ προτίθεται να καταθέσει στη Βουλή το νομοσχέδιο του διαχωρισμού στις 28 Φεβρουαρίου, χωρίς ωστόσο να έχει επιλύσει κρίσιμα ζητήματα από τα οποία εξαρτάται το μέλλον του εγχειρήματος.  
Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις πρόσφατα η διοίκηση της ΔΕΠΑ προχώρησε στην πρόσληψη συμβούλου, ο οποίος θα εκπονήσει το business plan των δυο νέων εταιριών που θα δημιουργηθούν, δηλαδή της ΔΕΠΑ Εμπορίας και της ΔΕΠΑ Υποδομών.
Πρόκειται για την εταιρία συμβούλων με έδρα το Λονδίνο, BAIN, η οποία ανέλαβε το έργο της εκπόνησης business plan εντός του επομένου τριμήνου, δηλαδή έως τα τέλη Μαΐου.
Εφόσον λοιπόν το νομοσχέδιο ψηφιστεί έως τα μέσα Μαρτίου όπως προγραμματίζει το ΥΠΕΝ, ο διαχωρισμός θα ισχύσει χωρίς να είναι γνωστό πως θα λειτουργήσουν οι δυο νέες εταιρίες.
Επίσης άγνωστο παραμένει τι θα γίνει με τα Διεθνή Έργα στα οποία συμμετέχει η ΔΕΠΑ και τα οποία φαίνεται ότι θα αποτελέσουν θυγατρική της ΔΕΠΑ Υποδομών.

Ανησυχία για τις εργασιακές σχέσεις

Κρίσιμο ανοιχτό θέμα εξάλλου, το οποίο έχει προκαλέσει μεγάλη ένταση εντός της εταιρίας, είναι το μέλλον των εργαζομένων αφού οι διατάξεις του νομοσχεδίου που θα κατατεθεί στη Βουλή δεν κάνουν επισταμένη και λεπτομερή αναφορά στο εργασιακό καθεστώς αλλά και στις προσλήψεις του εργολαβικού προσωπικού.
Πρέπει να σημειωθεί εδώ ότι από το σύνολο των 210 απασχολουμένων στη ΔΕΠΑ μόνο 40 άτομα είναι το τακτικό προσωπικό και οι υπόλοιποι εργάζονται μέσω εταιριών διάθεσης ανθρωπίνου δυναμικού (εργολαβικοί).
Μάλιστα με την ίδρυση των δυο νέων εταιριών η ΔΕΠΑ παύει να υφίσταται και ως εκ τούτου λύεται η σύμβαση που έχει με την εταιρία διαχείρισης προσωπικού που έχει προσλάβει τους εργολαβικούς εργαζόμενους.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ ανέλαβε την προφορική δέσμευση να δώσει εντολή στις διοικήσεις των θυγατρικών εταιριών, δηλαδή στη ΕΠΑ Αττικής, την ΕΔΑ Αττικής και την ΔΕΔΑ, εντός τριμήνου να προσλάβουν την πλειονότητα των εργολαβικών εργαζομένων.
Μια «δέσμευση» που χρονικά έπεται των Ευρωεκλογών και της πιθανής ταυτόχρονης διενέργειας των εθνικών εκλογών.
Οι «δεσμεύσεις» αυτού του τύπου λοιπόν, που σε καμία περίπτωση δεν σχετίζονται με τις δεσμεύσεις έναντι των εργαζομένων του ΑΔΜΗΕ και του ΔΕΔΔΗΕ, έχουν προκαλέσει τεράστια αναστάτωση εντός της ΔΕΠΑ με τους εργαζομένους να έχουν προκηρύξει κυλιόμενες στάσεις εργασίας.
Χθες (21/2) μάλιστα συγκεντρώθηκαν διαμαρτυρόμενοι έξω από το γραφείο του διευθύνοντος συμβούλου κ. Δημήτρη Τζώρτζη που  αποχώρησε από την εταιρία επικαλούμενος εξωτερικές συναντήσεις. Πάντως και σήμερα οι εργαζόμενοι έχουν προγραμματίσει να συγκεντρωθούν έξω από το γραφείο του κ. Τζώρτζη στις 10:30 το πρωί ζητώντας και από τη διοίκηση της εταιρίας να πάρει θέση για το μέλλον της και όχι μόνο για το μέλλον των εργαζομένων.

Αμφίβολη η επιτυχία του εγχειρήματος

Οι πειραματισμοί του ΥΠΕΝ που οδηγούν από μια ενιαία ΔΕΠΑ με EBITDA 25 εκατ. ευρώ και ταμειακά διαθέσιμα 270 εκατ. ευρώ σε δύο νέες εταιρίες, με το προωθούμενο σχήμα διαχωρισμού τίθεται εν αμφιβόλω τόσο η βιωσιμότητα της εμπορικής εταιρίας όσο και αυτή των υποδομών.
Κι αυτό διότι υπάρχουν σημαντικά ερωτηματικά τόσο για τη βιωσιμότητα την νέας εμπορικής εταιρίας, στην οποία προβλέπεται να μεταφερθεί η πλειονότητα των εργαζομένων στη ΔΕΠΑ, αλλά και την ικανότητα της εταιρίας υποδομών να χρηματοδοτήσει το σχέδιο επέκτασης των δικτύων διανομής σε όλη τη χώρα όσο και να συνεχίσει την ανάπτυξη διεθνών έργων.
Και βεβαίως όλα αυτά θέτουν σε κίνδυνο το όλο εγχείρημα της ιδιωτικοποίησης, το οποίο είναι σαφές ότι η κυβέρνηση αντιμετωπίζει ως μια υποχρέωση έναντι της Κομισιόν που θέλει να ενεργοποιήσει χωρίς να ενδιαφέρεται εάν και σε τι θα οδηγήσει. 
Είναι χαρακτηριστικό πως παρά το γεγονός ότι στην πρώτη φάση ανακοίνωσης της πρόθεσης της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΝ - τον περασμένο Ιούλιο - να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ προσέλκυσε το ενδιαφέρον όλων των μεγάλων ενεργειακών εταιριών της χώρας, σήμερα πλέον διατυπώνονται ερωτήματα και το ναυάγιο προαναγγέλλεται πριν καν «αποπλεύσει» ο διαγωνισμός.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης