Πότε θα εγκριθεί το master plan;
Σχεδόν ...πολεμικό είναι το κλίμα μεταξύ της διοίκησης του ΟΛΠ του Captain Fu Chengqiu, και της πολικής ηγεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εξαιτίας της καθυστέρησης που παρατηρείται στην έγκριση του master plan του ΟΛΠ, στο οποίο να σημειωθεί περιλαμβάνονται επενδύσεις συνολικού ύψους 550 εκατ. ευρώ και αφορούν την ευρύτερη περιοχή του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του bankingnews η αρμόδια Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) αναμένεται να δώσει έγκριση όχι για το σύνολο του master plan αλλά για επιμέρους επενδυτικά σχέδια της Cosco, μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου του 2019.
Το αρμόδιο όργανο του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θεωρεί ότι υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις στο επενδυτικό σχέδιο που κατατέθηκε και αναμένεται να ζητήσει συμπληρωματικά έγραφα και στοιχεία από τον ΟΛΠ πριν ανάψει το … πράσινο φως.
Πάντως οι Κινέζοι αδυνατούν να κατανοήσουν τις γραφειοκρατικές διαδικασίες, με τη διοίκηση του ΟΛΠ να νοιώθει ότι κινείται σε εχθρικό περιβάλλον καθώς διαπιστώνει ότι οι μη υποχρεωτικές επενδύσεις, με τη συνολική τους αξία να διαμορφώνονται περίπου σε 200 εκατ ευρώ, έχει ενώσει σχεδόν όλους τους φορείς του Πειραιά.
Στελέχη της διοίκησης κάνουν λόγο για μικροσυμφέροντα τοπικών παραγόντων της πόλης που με τις παρεμβάσεις τους βάζουν εμπόδια στα επενδυτικά σχέδια του ΟΛΠ, τα οποία με την ολοκλήρωσή τους θα αλλάξουν την όψη του Πειραιά.
Στην πρώτη γραμμή της αντιπαράθεσης είναι ο εμπορικός κόσμος που δεν επιθυμεί την ανέγερση εμπορικού κέντρου ενώ συμφωνούν με την ανέγερση ξενοδοχείων 5 αστέρων, καθώς εκτιμάται ότι θα δημιουργηθεί μία αγορά μέσα στο λιμάνι της Cosco , με τους τουρίστες της κρουαζιέρας να παραμένουν «εγκλωβισμένοι» εντός των τειχών του λιμανιού.
Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς κ. Βασίλης Κορκίδης μιλώντας στο bankingnews αναγνώρισε, ότι ο εμπορικός και επιχειρηματικός κόσμος του Πειραιά έχει καταθέσει τις διαφωνίες του στην ΕΣΑΛ, με την προοπτική να αλλάξουν τα αρχικά σχέδια της διοίκηση του ΟΛΠ, για το εμπορικό κέντρο, το οποίο μπορεί να γίνει συνεδριακό και να επιτρέψει την ένταξή εμπορικών καταστημάτων που σήμερα βρίσκονται στην πόλη.
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πειραιά υποστηρίζει ότι δεν μπορεί να δημιουργηθούν δύο αγορές η μια να λειτουργεί αποκομμένη από την άλλη και να λειτουργεί στην ουσία σαν νοητό …συρματόπλεγμα.
Ωστόσο δηλώνει υπέρμαχος των επενδύσεων του ΟΛΠ και της Cosco και συνηγορεί στην υλοποίησή τους με την προϋπόθεση να αναδεικνύεται ο Πειραιάς του χθες του σήμερα και να είναι παρών στο αύριο.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου όπως και η αρμόδια Επιτροπή λαμβάνει σοβαρά τις αντιδράσεις των φορέων της πόλης, σε βαθμό που θεωρείται αρκετά πιθανόν να βάλει στον «πάγο» τις μη υποχρεωτικές επενδύσεις για τις οποίες διατυπώνονται διαφωνίες.
Τα βασικά σημεία του master plan του ΟΛΠ
Με βάση την αρχική συμφωνία παραχώρησης η Cosco πρέπει να υλοποιήσει τις επενδυτικές της δεσμεύσεις μέχρι το 2021.
Σε διάστημα δυο ετών πρέπει να υλοποιηθούν σημαντικά έργα ανάπτυξης του λιμανιού. Το συνολικό ύψος των επενδύσεων ανέρχεται σε 293.783.800 ευρώ.
Τα σχέδια της Cosco προβλέπουν επιπλέον επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ που να σημειωθεί δεν είναι υποχρεωτικές με βάση τη σύμβαση παραχώρησης.
Το αρχικό σχέδιο της εταιρείας προέβλεπε ότι εντός του 2018 θα ξεκινούσαν τα έργα διαμόρφωσης του νέου κέντρου logistics στον πρώην χώρο ΟΔΔΥ έκτασης 90 στρεμμάτων.
Το μεγαλύτερο από τα εννέα έργα που είναι σε αναμονή, είναι η επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας στη νότια ζώνη συνολικού προϋπολογισμού 136.283.800 ευρώ.
Το δεύτερο μεγαλύτερο έργο είναι η βελτίωση υποδομών ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης συνολικού προϋπολογισμού 55 εκατ. ευρώ.
Η επέκταση σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων (λιμένας Ηρακλέους), προϋπολογισμού 20.000.000 ευρώ.
Ακόμη δρομολογείται και το έργο κατασκευής του πρώτου από τους δυο πενταόροφους χώρους στάθμευσης στο Car Terminal
Ακόμη προβλέπει την ανέγερση εμπορικού κέντρου ξενοδοχείων 5 αστέρων.
www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του bankingnews η αρμόδια Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) αναμένεται να δώσει έγκριση όχι για το σύνολο του master plan αλλά για επιμέρους επενδυτικά σχέδια της Cosco, μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου του 2019.
Το αρμόδιο όργανο του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θεωρεί ότι υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις στο επενδυτικό σχέδιο που κατατέθηκε και αναμένεται να ζητήσει συμπληρωματικά έγραφα και στοιχεία από τον ΟΛΠ πριν ανάψει το … πράσινο φως.
Πάντως οι Κινέζοι αδυνατούν να κατανοήσουν τις γραφειοκρατικές διαδικασίες, με τη διοίκηση του ΟΛΠ να νοιώθει ότι κινείται σε εχθρικό περιβάλλον καθώς διαπιστώνει ότι οι μη υποχρεωτικές επενδύσεις, με τη συνολική τους αξία να διαμορφώνονται περίπου σε 200 εκατ ευρώ, έχει ενώσει σχεδόν όλους τους φορείς του Πειραιά.
Στελέχη της διοίκησης κάνουν λόγο για μικροσυμφέροντα τοπικών παραγόντων της πόλης που με τις παρεμβάσεις τους βάζουν εμπόδια στα επενδυτικά σχέδια του ΟΛΠ, τα οποία με την ολοκλήρωσή τους θα αλλάξουν την όψη του Πειραιά.
Στην πρώτη γραμμή της αντιπαράθεσης είναι ο εμπορικός κόσμος που δεν επιθυμεί την ανέγερση εμπορικού κέντρου ενώ συμφωνούν με την ανέγερση ξενοδοχείων 5 αστέρων, καθώς εκτιμάται ότι θα δημιουργηθεί μία αγορά μέσα στο λιμάνι της Cosco , με τους τουρίστες της κρουαζιέρας να παραμένουν «εγκλωβισμένοι» εντός των τειχών του λιμανιού.
Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς κ. Βασίλης Κορκίδης μιλώντας στο bankingnews αναγνώρισε, ότι ο εμπορικός και επιχειρηματικός κόσμος του Πειραιά έχει καταθέσει τις διαφωνίες του στην ΕΣΑΛ, με την προοπτική να αλλάξουν τα αρχικά σχέδια της διοίκηση του ΟΛΠ, για το εμπορικό κέντρο, το οποίο μπορεί να γίνει συνεδριακό και να επιτρέψει την ένταξή εμπορικών καταστημάτων που σήμερα βρίσκονται στην πόλη.
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πειραιά υποστηρίζει ότι δεν μπορεί να δημιουργηθούν δύο αγορές η μια να λειτουργεί αποκομμένη από την άλλη και να λειτουργεί στην ουσία σαν νοητό …συρματόπλεγμα.
Ωστόσο δηλώνει υπέρμαχος των επενδύσεων του ΟΛΠ και της Cosco και συνηγορεί στην υλοποίησή τους με την προϋπόθεση να αναδεικνύεται ο Πειραιάς του χθες του σήμερα και να είναι παρών στο αύριο.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου όπως και η αρμόδια Επιτροπή λαμβάνει σοβαρά τις αντιδράσεις των φορέων της πόλης, σε βαθμό που θεωρείται αρκετά πιθανόν να βάλει στον «πάγο» τις μη υποχρεωτικές επενδύσεις για τις οποίες διατυπώνονται διαφωνίες.
Τα βασικά σημεία του master plan του ΟΛΠ
Με βάση την αρχική συμφωνία παραχώρησης η Cosco πρέπει να υλοποιήσει τις επενδυτικές της δεσμεύσεις μέχρι το 2021.
Σε διάστημα δυο ετών πρέπει να υλοποιηθούν σημαντικά έργα ανάπτυξης του λιμανιού. Το συνολικό ύψος των επενδύσεων ανέρχεται σε 293.783.800 ευρώ.
Τα σχέδια της Cosco προβλέπουν επιπλέον επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ που να σημειωθεί δεν είναι υποχρεωτικές με βάση τη σύμβαση παραχώρησης.
Το αρχικό σχέδιο της εταιρείας προέβλεπε ότι εντός του 2018 θα ξεκινούσαν τα έργα διαμόρφωσης του νέου κέντρου logistics στον πρώην χώρο ΟΔΔΥ έκτασης 90 στρεμμάτων.
Το μεγαλύτερο από τα εννέα έργα που είναι σε αναμονή, είναι η επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας στη νότια ζώνη συνολικού προϋπολογισμού 136.283.800 ευρώ.
Το δεύτερο μεγαλύτερο έργο είναι η βελτίωση υποδομών ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης συνολικού προϋπολογισμού 55 εκατ. ευρώ.
Η επέκταση σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων (λιμένας Ηρακλέους), προϋπολογισμού 20.000.000 ευρώ.
Ακόμη δρομολογείται και το έργο κατασκευής του πρώτου από τους δυο πενταόροφους χώρους στάθμευσης στο Car Terminal
Ακόμη προβλέπει την ανέγερση εμπορικού κέντρου ξενοδοχείων 5 αστέρων.
www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr