Ο ΑΔΜΗΕ μέσα σε διάστημα 16 μηνών έχει δρομολογήσει επενδύσεις άνω του μισού δισ - Εντός του πρώτου τριμήνου του 2019 η προκήρυξη του διαγωνισμού για την διασύνδεση Αττικής - Κρήτης
Την αισιοδοξία του για την υλοποίηση της μεγάλης διασύνδεσης της Κρήτης εμφανίστηκε ο ο διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, Μ. Μανουσάκης στην ομιλία του στο 23ο συνέδριο του ΙΕΝΕ «Ενέργεια και Ανάπτυξη».
Μεταξύ άλλων τόνισε ότι η μεγάλη διασύνδεση είναι συγκρίσιμη με έργα-σταθμούς στην παγκόσμια ιστορία υποθαλάσσιων διασυνδέσεων.
Φορέας του σκέλους Αττική-Κρήτη είναι η εταιρεία Αριάδνη που σύστησε για το σκοπό αυτό ο ΑΔΜΗΕ.
Όπως ανέφερε ο κ. Μανουσάκης, ο ΑΔΜΗΕ μέσα σε διάστημα 16 μηνών έχει δρομολογήσει επενδύσεις άνω του μισού δισεκατομμυρίου ευρώ.
Επενδύσεις που εν πολλοίς αντανακλούν τον μετασχηματισμό του Διαχειριστή από εταιρεία που διαχειριζόταν ένα χερσαίο κατά βάση δίκτυο,σε εταιρεία με τις νησιωτικές διασυνδέσεις στο επίκεντρο της δραστηριότητάς της.
Από τις διασυνδέσεις αυτές θα προκύψουν πολλαπλά οφέλη σχετικά με την ενεργειακή μετάβαση της χώρας, αφού:
-Διασφαλίζεται η ομαλή και σταθερή ηλεκτροδότηση των νησιών σε βάθος χρόνου, με ευεργετικές συνέπειες για τον τουρισμό και την ευρύτερη οικονομική δραστηριότητα.
-Μειώνεται η περιβαλλοντική επιβάρυνση χάρη στη σταδιακή παύση της λειτουργίας των αυτόνομων θερμικών σταθμών παραγωγής.
-Περιορίζεται το βάρος των χρεώσεων ΥΚΩ στους λογαριασμούς ρεύματος των νοικοκυριών,Βάρος που ανέρχεται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο
-Αξιοποιείται το πλούσιο αιολικό δυναμικό των νησιών.
Τα οφέλη αυτά έχουν ήδη αρχίσει να γίνονται ορατά στις Κυκλάδες.
Με την ολοκλήρωση της Πρώτης φάσης της Διασύνδεσης των Κυκλάδων, η Σύρος, η Πάρος και η Μύκονος αποτελούν πλέον Διασυνδεδεμένα νησιά.
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες της Δεύτερης Φάσης που όχι μόνο θα οδηγήσει και τη Νάξο στο...κλαμπ σε έναν περίπου χρόνο από σήμερα, αλλά και θα αυξήσει τη μεταφορική ικανότητα
στις υφιστάμενες διασυνδέσεις Ανδρου-Νότιας Εύβοιας και Ανδρου-Τήνου.
Λίγες μέρες πριν συμβασιοποιήθηκε η Τρίτη Φάση της Διασύνδεσης των Κυκλάδων.
Προβλέπει την πόντιση δεύτερου υποβρυχίου καλωδίου μεταφοράς ρεύματος υψηλής τάσης μεταξύ Σύρου και Λαυρίου.
Εργο που θα ολοκληρωθεί το 2020 –έχοντας έρθει μπροστά κατά δυο χρόνια- και θα επιτρέψει την πλήρη απεξάρτηση των περισσότερων κυκλαδίτικων νησιών από τους Σταθμούς Παραγωγής.
Το έργο όμως που πραγματικά υποστασιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο τα πολύπλευρα οφέλη που «ξεκλειδώνουν» οι νησιωτικές διασυνδέσεις δεν είναι άλλο από την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με το Ηπειρωτικό Σύστημα. Ένα έργο που όπως όλοι γνωρίζετε- αποτελεί αντικείμενο συζήτησης και μελετών από τη δεκαετία του ’70,επιτέλους...αποκτά ρεύμα.Μιλάμε για το μεγαλύτερο επενδυτικό project που «τρέχει» αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, συνολικού ύψους άνω του 1,3 δισ. ευρώ.
Την Τρίτη υπογράφονται οι συμβάσεις για την Πρώτη Φάση, την διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου, με αγωγό εναλλασσόμενου ρεύματος τάσης 150 KV.
Η τελετή θα γίνει στον Κίσσαμο του Δήμου Χανίων. Στην περιοχή δηλαδή που θα ποντιστεί το καλώδιο, η όδευση του οποίου ξεκινά από τη Νότια Πελοπόννησο.
To εμβληματικό αυτό έργο, προϋπολογισμού 330 εκατ. ευρώ, θα ολοκληρωθεί στα μέσα του 2020. Και θα περιορίσει σημαντικά την –απόλυτη στην παρούσα φάση-ηλεκτροδότηση της Κρήτης από τις συμβατικές μονάδες που στο τέλος του επόμενου έτους θα υπαχθούν στις ρυθμίσεις της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων.Όταν τελειώσει η λεγόμενη «μικρή» διασύνδεση,θα καταρρίψει το ρεκόρ της μεγαλύτερης σε μήκος καλωδιακής διασύνδεσης εναλλασσόμενου ρεύματος στον κόσμο.
Δηλαδή...κάθε άλλο μικρή είναι.
Η Μεγάλη Διασύνδεση: Το μεγάλύτερο έργο και ευθέως συγκρίσιμο με τα μεγαλύτερα έργα έργα παγκοσμίως
Φαίνεται όμως έτσι εάν όταν συγκρίνεται με τη «μεγάλη» διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική με συνεχές ρεύμα τάσης έως 500 kV και ισχύος 1000 ΜW.
Διασύνδεση που θα υλοποιηθεί μέσω υποθαλασσίου καλωδίου μήκους 330 χιλιομέτρων που θα ποντιστεί σε βάθος έως 1250 μέτρων.
Το καλώδιο θα ξεκινά από την Αττική και θα καταλήγει στο Δήμο Ηρακλείου, για να συνδεθεί μετά από σύντομη διαδρομή με το υφιστάμενο ηλεκτρικό Δίκτυο της Κρήτης.
Πρόκειται για ένα project προϋπολογισμού 1 δις. ευρώ.
Το μεγαλύτερο -με διαφορά- στην ιστορία του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, που είναι ευθέως συγκρίσιμο με έργα-σταθμούς στην παγκόσμια ιστορία υποθαλάσσιων ηλεκτρικών διασυνδέσεων.
Όπως για παράδειγμα τη διασύνδεση της Σαρδηνίας με το ηπειρωτικό Σύστημα της Ιταλίας, μήκους 420 χλμ, με το υποβρύχιο καλώδιο που έχει ποντιστεί στο μεγαλύτερο βάθος διεθνώς, στα 1650 μέτρα.
Η διασύνδεση Κρήτης-Αττικής αποτελεί το πρώτο σκέλος του Εργου Κοινού Ενδιαφέροντος της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου- Ισραήλ. Φορέας υλοποίησης του σκέλους αυτού έχει αναδειχθεί με απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας η θυγατρική εταιρεία ειδικού σκοπού του ΑΔΜΗΕ «Αριάδνη Interconnection”.
Και είμαστε βέβαιοι πως θα δικαιώσει το όνομά της, αφού έχει ήδη αρχίσει να ξετυλίγει τον μίτο μιας διασύνδεσης ψηλότατων τεχνικών και οικονομικών απαιτήσεων, ενός στρατηγικού έργου υποδομής για τη χώρα μας που έχει ως ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2022.
Η «Αριάδνη», που έχει ήδη αποκτήσει στέγη αι στελεχώνεται με ταχείς ρυθμούς ακολουθεί το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου στη βάση του οδικού χάρτη που έχει καταρτίσει ο Ρυθμιστής.
Η συγγραφή των τεχνικών προδιαγραφών του έργου, οι μελέτες χάραξης των οδεύσεων των Γραμμών Μεταφοράς και οι προμελέτες χωροθέτησης έχουν ήδη ολοκληρωθεί.
Την προηγούμενη εβδομάδα κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που αποτελεί ένα κρίσιμο προπαρασκευαστικό βήμα.
Έτοιμη είναι και η αναλυτική έρευνα βυθού,ενώ στο τελικό στάδιο βρίσκεται η μελέτη για τη λειτουργία του Ηλεκτρικού Συστήματος της Κρήτης μετά την ολοκλήρωση και των δυο διασυνδέσεων, με Πελοπόννησο και Αττική.
Αυτή τη στιγμή καταρτίζονται τα τεύχη δημοπράτησης για τον διεθνή διαγωνισμό που προγραμματίζεται να προκηρυχθεί εντός του πρώτου τριμήνου του 2019.
Με την ολοκλήρωση μιας από τις σημαντικότερες διασυνδέσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο ΑΔΜΗΕ θα διπλασιάσει την περιουσιακή του βάση.Θα γίνει μια ακόμη πιο ισχυρή εταιρεία,Εδραιώνοντας την ηγετική του θέση στον κλάδο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
Η δυναμική του επέκταση στις νησιωτικές διασυνδέσεις συμπορεύεται βεβαίως με την ενίσχυση του χερσαίου δικτύου και κυρίως του «κορμού» του: Ο λόγος για τις Γραμμές Μεταφοράς 400 kV που μεταφέρουν ηλεκτρική ενέργεια από τους μεγάλους σταθμούς παραγωγής της χώρας προς τα μεγάλα κέντρα κατανάλωσης.
Η διασύνδεση Ρίου - Αντιρίου θα βοηθήσει σημαντικά την Πελοπόνησσο
Ένα πολύ σημαντικό βήμα για την επέκταση του Συστήματος Υπερυψηλής Τάσης προς την Πελοπόννησο πραγματοποιήθηκε πριν λίγες μέρες, οπότε και ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για τις υποβρύχιες και υπόγειες καλωδιακές διασυνδέσεις στην περιοχή Ρίου-Αντιρρίου. Το καλώδιο Ρίου-Αντίρριου είναι το πρώτο υποβρύχιο καλώδιο 400 kV στην Ελλάδα.
Αποτελεί επομένως ορόσημο για το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς. Συνιστά όμως παράλληλα και κομβικό τμήμα του Ηλεκτρικού Διαδρόμου που θα συνδέσει το Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης της Μεγαλόπολης, -στην καρδιά της Πελοποννήσου-με την υφιστάμενη Γραμμή Μεταφοράς Αχελώου-Διστόμου.
Όταν ολοκληρωθεί το 2019 ο λεγόμενος «Διάδρομος Α» για την Ανάπτυξη του Συστήματος στην Πελοπόννησο όχι μόνο θα προωθήσει την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην περιοχή,αλλά και θα επιτρέψει την λειτουργία σε πλήρη ισχύ της μονάδας Μεγαλόπολη 5 της ΔΕΗ. Τα οφέλη θα μεγιστοποιηθούν με την κατασκευή του «Διαδρόμου Β», δηλαδή της Γραμμής Μεταφοράς 400 kV με όδευση Μεγαλόπολη-Κόρινθος-Αττική.
Ο διαγωνισμός για το νέο ΚΥΤ Κορίνθου και το τμήμα Μεγαλόπολη-Κόρινθος βρίσκεται σε εξέλιξη, καθώς τα έργα αυτά έχουν ορίζοντα περάτωσης το 2021. Η ολοκλήρωση του σκέλους Κόρινθος-Αττική τοποθετείται για το 2024.
Οι λοιπές διασυνδέσεις
Οι Γραμμές Μεταφοράς 400 kV άλλωστε πρωταγωνιστούν και στις διεθνείς διασυνδέσεις που προωθεί ο ΑΔΜΗΕ, οι οποίες –μεταξύ άλλων- :
-Αποτελούν το μέσο για τη σύζευξη των εθνικών αγορών ηλεκτρικής ενέργειας που θα γίνει μέσω της εφαρμογής του target model και -Ενισχύουν το διασυνοριακό εμπόριο ηλεκτρικής ενέργειας
αλλά και την περιφερειακή συνεργασία.
Το κυριότερο διεθνές έργο του ΑΔΜΗΕ σε εξέλιξη τώρα είναι η δεύτερη Διασυνδετική Γραμμή Ελλάδας-Βουλγαρίας που θα συνδέσει το ΚΥΤ Νέας Σάντας με τον Υποσταθμό Μαρίτσα.
Δημιουργείται έτσι μια νέα «γέφυρα» μεταξύ των Συστημάτων Μεταφοράς των δυο γειτονικών χωρών που αυξάνει την ικανότητα μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος στον άξονα Βορρά-Νότου.
Αποτελεί Εργο Κοινού Ενδιαφέροντος και αναμένεται να λειτουργήσει εντός του 2023.
Τα έργα αυτά συνθέτουν τον καμβά στον οποίο θα αναπτυχθεί ο ΑΔΜΗΕ και το Σύστημα Μεταφοράς Ενέργειας τα επόμενα χρόνια. Και σκιαγραφούν το αφήγημα μιας αποδοτικής εταιρείας δημοσίου συμφέροντος που δημιουργεί αξία για τους μετόχους της και παράγει σημαντικά οφέλη για την κοινωνία.
Μιας εταιρίας που θέλει να είναι leader στην εποχή των διασυνδέσεων και των καθαρών πηγών ενέργειας, στο νέο τοπίο της ελληνικής ενεργειακής αγοράς.
www.worldenergynews.gr
Μεταξύ άλλων τόνισε ότι η μεγάλη διασύνδεση είναι συγκρίσιμη με έργα-σταθμούς στην παγκόσμια ιστορία υποθαλάσσιων διασυνδέσεων.
Φορέας του σκέλους Αττική-Κρήτη είναι η εταιρεία Αριάδνη που σύστησε για το σκοπό αυτό ο ΑΔΜΗΕ.
Όπως ανέφερε ο κ. Μανουσάκης, ο ΑΔΜΗΕ μέσα σε διάστημα 16 μηνών έχει δρομολογήσει επενδύσεις άνω του μισού δισεκατομμυρίου ευρώ.
Επενδύσεις που εν πολλοίς αντανακλούν τον μετασχηματισμό του Διαχειριστή από εταιρεία που διαχειριζόταν ένα χερσαίο κατά βάση δίκτυο,σε εταιρεία με τις νησιωτικές διασυνδέσεις στο επίκεντρο της δραστηριότητάς της.
Από τις διασυνδέσεις αυτές θα προκύψουν πολλαπλά οφέλη σχετικά με την ενεργειακή μετάβαση της χώρας, αφού:
-Διασφαλίζεται η ομαλή και σταθερή ηλεκτροδότηση των νησιών σε βάθος χρόνου, με ευεργετικές συνέπειες για τον τουρισμό και την ευρύτερη οικονομική δραστηριότητα.
-Μειώνεται η περιβαλλοντική επιβάρυνση χάρη στη σταδιακή παύση της λειτουργίας των αυτόνομων θερμικών σταθμών παραγωγής.
-Περιορίζεται το βάρος των χρεώσεων ΥΚΩ στους λογαριασμούς ρεύματος των νοικοκυριών,Βάρος που ανέρχεται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο
-Αξιοποιείται το πλούσιο αιολικό δυναμικό των νησιών.
Τα οφέλη αυτά έχουν ήδη αρχίσει να γίνονται ορατά στις Κυκλάδες.
Με την ολοκλήρωση της Πρώτης φάσης της Διασύνδεσης των Κυκλάδων, η Σύρος, η Πάρος και η Μύκονος αποτελούν πλέον Διασυνδεδεμένα νησιά.
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες της Δεύτερης Φάσης που όχι μόνο θα οδηγήσει και τη Νάξο στο...κλαμπ σε έναν περίπου χρόνο από σήμερα, αλλά και θα αυξήσει τη μεταφορική ικανότητα
στις υφιστάμενες διασυνδέσεις Ανδρου-Νότιας Εύβοιας και Ανδρου-Τήνου.
Λίγες μέρες πριν συμβασιοποιήθηκε η Τρίτη Φάση της Διασύνδεσης των Κυκλάδων.
Προβλέπει την πόντιση δεύτερου υποβρυχίου καλωδίου μεταφοράς ρεύματος υψηλής τάσης μεταξύ Σύρου και Λαυρίου.
Εργο που θα ολοκληρωθεί το 2020 –έχοντας έρθει μπροστά κατά δυο χρόνια- και θα επιτρέψει την πλήρη απεξάρτηση των περισσότερων κυκλαδίτικων νησιών από τους Σταθμούς Παραγωγής.
Το έργο όμως που πραγματικά υποστασιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο τα πολύπλευρα οφέλη που «ξεκλειδώνουν» οι νησιωτικές διασυνδέσεις δεν είναι άλλο από την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με το Ηπειρωτικό Σύστημα. Ένα έργο που όπως όλοι γνωρίζετε- αποτελεί αντικείμενο συζήτησης και μελετών από τη δεκαετία του ’70,επιτέλους...αποκτά ρεύμα.Μιλάμε για το μεγαλύτερο επενδυτικό project που «τρέχει» αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, συνολικού ύψους άνω του 1,3 δισ. ευρώ.
Την Τρίτη υπογράφονται οι συμβάσεις για την Πρώτη Φάση, την διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου, με αγωγό εναλλασσόμενου ρεύματος τάσης 150 KV.
Η τελετή θα γίνει στον Κίσσαμο του Δήμου Χανίων. Στην περιοχή δηλαδή που θα ποντιστεί το καλώδιο, η όδευση του οποίου ξεκινά από τη Νότια Πελοπόννησο.
To εμβληματικό αυτό έργο, προϋπολογισμού 330 εκατ. ευρώ, θα ολοκληρωθεί στα μέσα του 2020. Και θα περιορίσει σημαντικά την –απόλυτη στην παρούσα φάση-ηλεκτροδότηση της Κρήτης από τις συμβατικές μονάδες που στο τέλος του επόμενου έτους θα υπαχθούν στις ρυθμίσεις της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων.Όταν τελειώσει η λεγόμενη «μικρή» διασύνδεση,θα καταρρίψει το ρεκόρ της μεγαλύτερης σε μήκος καλωδιακής διασύνδεσης εναλλασσόμενου ρεύματος στον κόσμο.
Δηλαδή...κάθε άλλο μικρή είναι.
Η Μεγάλη Διασύνδεση: Το μεγάλύτερο έργο και ευθέως συγκρίσιμο με τα μεγαλύτερα έργα έργα παγκοσμίως
Φαίνεται όμως έτσι εάν όταν συγκρίνεται με τη «μεγάλη» διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική με συνεχές ρεύμα τάσης έως 500 kV και ισχύος 1000 ΜW.
Διασύνδεση που θα υλοποιηθεί μέσω υποθαλασσίου καλωδίου μήκους 330 χιλιομέτρων που θα ποντιστεί σε βάθος έως 1250 μέτρων.
Το καλώδιο θα ξεκινά από την Αττική και θα καταλήγει στο Δήμο Ηρακλείου, για να συνδεθεί μετά από σύντομη διαδρομή με το υφιστάμενο ηλεκτρικό Δίκτυο της Κρήτης.
Πρόκειται για ένα project προϋπολογισμού 1 δις. ευρώ.
Το μεγαλύτερο -με διαφορά- στην ιστορία του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, που είναι ευθέως συγκρίσιμο με έργα-σταθμούς στην παγκόσμια ιστορία υποθαλάσσιων ηλεκτρικών διασυνδέσεων.
Όπως για παράδειγμα τη διασύνδεση της Σαρδηνίας με το ηπειρωτικό Σύστημα της Ιταλίας, μήκους 420 χλμ, με το υποβρύχιο καλώδιο που έχει ποντιστεί στο μεγαλύτερο βάθος διεθνώς, στα 1650 μέτρα.
Η διασύνδεση Κρήτης-Αττικής αποτελεί το πρώτο σκέλος του Εργου Κοινού Ενδιαφέροντος της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου- Ισραήλ. Φορέας υλοποίησης του σκέλους αυτού έχει αναδειχθεί με απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας η θυγατρική εταιρεία ειδικού σκοπού του ΑΔΜΗΕ «Αριάδνη Interconnection”.
Και είμαστε βέβαιοι πως θα δικαιώσει το όνομά της, αφού έχει ήδη αρχίσει να ξετυλίγει τον μίτο μιας διασύνδεσης ψηλότατων τεχνικών και οικονομικών απαιτήσεων, ενός στρατηγικού έργου υποδομής για τη χώρα μας που έχει ως ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2022.
Η «Αριάδνη», που έχει ήδη αποκτήσει στέγη αι στελεχώνεται με ταχείς ρυθμούς ακολουθεί το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου στη βάση του οδικού χάρτη που έχει καταρτίσει ο Ρυθμιστής.
Η συγγραφή των τεχνικών προδιαγραφών του έργου, οι μελέτες χάραξης των οδεύσεων των Γραμμών Μεταφοράς και οι προμελέτες χωροθέτησης έχουν ήδη ολοκληρωθεί.
Την προηγούμενη εβδομάδα κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που αποτελεί ένα κρίσιμο προπαρασκευαστικό βήμα.
Έτοιμη είναι και η αναλυτική έρευνα βυθού,ενώ στο τελικό στάδιο βρίσκεται η μελέτη για τη λειτουργία του Ηλεκτρικού Συστήματος της Κρήτης μετά την ολοκλήρωση και των δυο διασυνδέσεων, με Πελοπόννησο και Αττική.
Αυτή τη στιγμή καταρτίζονται τα τεύχη δημοπράτησης για τον διεθνή διαγωνισμό που προγραμματίζεται να προκηρυχθεί εντός του πρώτου τριμήνου του 2019.
Με την ολοκλήρωση μιας από τις σημαντικότερες διασυνδέσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο ΑΔΜΗΕ θα διπλασιάσει την περιουσιακή του βάση.Θα γίνει μια ακόμη πιο ισχυρή εταιρεία,Εδραιώνοντας την ηγετική του θέση στον κλάδο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
Η δυναμική του επέκταση στις νησιωτικές διασυνδέσεις συμπορεύεται βεβαίως με την ενίσχυση του χερσαίου δικτύου και κυρίως του «κορμού» του: Ο λόγος για τις Γραμμές Μεταφοράς 400 kV που μεταφέρουν ηλεκτρική ενέργεια από τους μεγάλους σταθμούς παραγωγής της χώρας προς τα μεγάλα κέντρα κατανάλωσης.
Η διασύνδεση Ρίου - Αντιρίου θα βοηθήσει σημαντικά την Πελοπόνησσο
Ένα πολύ σημαντικό βήμα για την επέκταση του Συστήματος Υπερυψηλής Τάσης προς την Πελοπόννησο πραγματοποιήθηκε πριν λίγες μέρες, οπότε και ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για τις υποβρύχιες και υπόγειες καλωδιακές διασυνδέσεις στην περιοχή Ρίου-Αντιρρίου. Το καλώδιο Ρίου-Αντίρριου είναι το πρώτο υποβρύχιο καλώδιο 400 kV στην Ελλάδα.
Αποτελεί επομένως ορόσημο για το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς. Συνιστά όμως παράλληλα και κομβικό τμήμα του Ηλεκτρικού Διαδρόμου που θα συνδέσει το Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης της Μεγαλόπολης, -στην καρδιά της Πελοποννήσου-με την υφιστάμενη Γραμμή Μεταφοράς Αχελώου-Διστόμου.
Όταν ολοκληρωθεί το 2019 ο λεγόμενος «Διάδρομος Α» για την Ανάπτυξη του Συστήματος στην Πελοπόννησο όχι μόνο θα προωθήσει την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην περιοχή,αλλά και θα επιτρέψει την λειτουργία σε πλήρη ισχύ της μονάδας Μεγαλόπολη 5 της ΔΕΗ. Τα οφέλη θα μεγιστοποιηθούν με την κατασκευή του «Διαδρόμου Β», δηλαδή της Γραμμής Μεταφοράς 400 kV με όδευση Μεγαλόπολη-Κόρινθος-Αττική.
Ο διαγωνισμός για το νέο ΚΥΤ Κορίνθου και το τμήμα Μεγαλόπολη-Κόρινθος βρίσκεται σε εξέλιξη, καθώς τα έργα αυτά έχουν ορίζοντα περάτωσης το 2021. Η ολοκλήρωση του σκέλους Κόρινθος-Αττική τοποθετείται για το 2024.
Οι λοιπές διασυνδέσεις
Οι Γραμμές Μεταφοράς 400 kV άλλωστε πρωταγωνιστούν και στις διεθνείς διασυνδέσεις που προωθεί ο ΑΔΜΗΕ, οι οποίες –μεταξύ άλλων- :
-Αποτελούν το μέσο για τη σύζευξη των εθνικών αγορών ηλεκτρικής ενέργειας που θα γίνει μέσω της εφαρμογής του target model και -Ενισχύουν το διασυνοριακό εμπόριο ηλεκτρικής ενέργειας
αλλά και την περιφερειακή συνεργασία.
Το κυριότερο διεθνές έργο του ΑΔΜΗΕ σε εξέλιξη τώρα είναι η δεύτερη Διασυνδετική Γραμμή Ελλάδας-Βουλγαρίας που θα συνδέσει το ΚΥΤ Νέας Σάντας με τον Υποσταθμό Μαρίτσα.
Δημιουργείται έτσι μια νέα «γέφυρα» μεταξύ των Συστημάτων Μεταφοράς των δυο γειτονικών χωρών που αυξάνει την ικανότητα μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος στον άξονα Βορρά-Νότου.
Αποτελεί Εργο Κοινού Ενδιαφέροντος και αναμένεται να λειτουργήσει εντός του 2023.
Τα έργα αυτά συνθέτουν τον καμβά στον οποίο θα αναπτυχθεί ο ΑΔΜΗΕ και το Σύστημα Μεταφοράς Ενέργειας τα επόμενα χρόνια. Και σκιαγραφούν το αφήγημα μιας αποδοτικής εταιρείας δημοσίου συμφέροντος που δημιουργεί αξία για τους μετόχους της και παράγει σημαντικά οφέλη για την κοινωνία.
Μιας εταιρίας που θέλει να είναι leader στην εποχή των διασυνδέσεων και των καθαρών πηγών ενέργειας, στο νέο τοπίο της ελληνικής ενεργειακής αγοράς.
www.worldenergynews.gr