Ο τερματικός σταθμός είναι το δεύτερο φινλανδικό έργο το οποίο στοχεύει στη μείωση της εξάρτησης της χώρας από το ρωσικό φυσικό αέριο
Η κατασκευή ενός νέου τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στο νότιο λιμένα Hamina της Φινλανδίας θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2020, επιτρέποντας στη χώρα να μειώσει την εξάρτησή της από το ρωσικό ενεργειακό εφοδιασμό, ανακοίνωσε η εταιρεία κατασκευής Wartsila .
Σε αντίθεση με τους άλλους δύο κύριους τερματικούς σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου της Φινλανδίας στο Tornio και το Pori, που βρίσκονται στο απομακρυσμένο βόρειο και δυτικό τμήμα της χώρας, η Hamina βρίσκεται μόλις 150 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα του Ελσίνκι και θα είναι σε θέση να προμηθεύσει απευθείας το δίκτυο φυσικού αερίου της χώρας.
Ο τερματικός σταθμός είναι το δεύτερο φινλανδικό έργο, μαζί με έναν αγωγό στην Εσθονία τον Balticconnector, ο οποίος στοχεύει στη μείωση της εξάρτησης της χώρας από το ρωσικό φυσικό αέριο, λόγω των ανησυχιών ότι η Μόσχα μπορεί να χρησιμοποιήσει το μονοπώλιό της για πολιτική επιρροή.
"Το τερματικό αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 4ο τρίμηνο του 2020", δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Wartsila για το LNG, Alexandre Eykerman στο Reuters.
"Η χώρα μπορεί να διαφοροποιήσει την παροχή φυσικού αερίου που αυτή τη στιγμή είναι αποκλειστικά από έναν πάροχο. Είναι επίσης πιο κοντά στις χώρες της Βαλτικής », πρόσθεσε.
Η εγγύτητα της Hamina με τα κράτη της Βαλτικής σημαίνει ότι ο τερματικός σταθμός, ο οποίος θα έχει αρχικά χωρητικότητα αποθήκευσης 30.000 κυβικών μέτρων (cm), θα εξυπηρετεί όχι μόνο χερσαίους πελάτες, αλλά και θαλάσσιους, ως σταθμό ανεφοδιασμού για τοπικά σκάφη.
Η αρχική επένδυση είναι περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ (114 εκατομμύρια δολάρια), αλλά προβλέπεται να αυξηθεί η χωρητικότητα του νέου τερματικού σταθμού σε 50.000 εκατοστά σε μεταγενέστερο στάδιο, δήλωσε ο Eykerman.
Ο τερματικός σταθμός Hamina έχει σχεδιαστεί για να δέχεται παραδόσεις μέγιστου ύψους περίπου 15.000 έως 20.000 cm, ανάλογα με το μέγεθος του σκάφους και δεν θα μπορεί να δεχθεί πετρελαιοφόρα μεγάλης χωρητικότητας, όπως εκείνα που φτάνουν στα βρετανικά λιμάνια, πρόσθεσε.
Το έργο θα μπορούσε ακόμη να ολοκληρωθεί νωρίτερα από το τέταρτο τρίμηνο του 2020, δήλωσε ο Eykerman, αν οι καιρικές συνθήκες που επηρεάζουν την κατασκευή του το επιτρέψουν.
Η Wartsila έχει μια μειοψηφική επένδυση στη Hamina LNG Oy, ιδιοκτήτη του τερματικού σταθμού, της οποίας κύριοι μέτοχοι είναι η Hamina Energy Ltd και η εσθονική ενεργειακή εταιρεία Alexela.
www.worldenergynews.gr
Σε αντίθεση με τους άλλους δύο κύριους τερματικούς σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου της Φινλανδίας στο Tornio και το Pori, που βρίσκονται στο απομακρυσμένο βόρειο και δυτικό τμήμα της χώρας, η Hamina βρίσκεται μόλις 150 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα του Ελσίνκι και θα είναι σε θέση να προμηθεύσει απευθείας το δίκτυο φυσικού αερίου της χώρας.
Ο τερματικός σταθμός είναι το δεύτερο φινλανδικό έργο, μαζί με έναν αγωγό στην Εσθονία τον Balticconnector, ο οποίος στοχεύει στη μείωση της εξάρτησης της χώρας από το ρωσικό φυσικό αέριο, λόγω των ανησυχιών ότι η Μόσχα μπορεί να χρησιμοποιήσει το μονοπώλιό της για πολιτική επιρροή.
"Το τερματικό αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 4ο τρίμηνο του 2020", δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Wartsila για το LNG, Alexandre Eykerman στο Reuters.
"Η χώρα μπορεί να διαφοροποιήσει την παροχή φυσικού αερίου που αυτή τη στιγμή είναι αποκλειστικά από έναν πάροχο. Είναι επίσης πιο κοντά στις χώρες της Βαλτικής », πρόσθεσε.
Η εγγύτητα της Hamina με τα κράτη της Βαλτικής σημαίνει ότι ο τερματικός σταθμός, ο οποίος θα έχει αρχικά χωρητικότητα αποθήκευσης 30.000 κυβικών μέτρων (cm), θα εξυπηρετεί όχι μόνο χερσαίους πελάτες, αλλά και θαλάσσιους, ως σταθμό ανεφοδιασμού για τοπικά σκάφη.
Η αρχική επένδυση είναι περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ (114 εκατομμύρια δολάρια), αλλά προβλέπεται να αυξηθεί η χωρητικότητα του νέου τερματικού σταθμού σε 50.000 εκατοστά σε μεταγενέστερο στάδιο, δήλωσε ο Eykerman.
Ο τερματικός σταθμός Hamina έχει σχεδιαστεί για να δέχεται παραδόσεις μέγιστου ύψους περίπου 15.000 έως 20.000 cm, ανάλογα με το μέγεθος του σκάφους και δεν θα μπορεί να δεχθεί πετρελαιοφόρα μεγάλης χωρητικότητας, όπως εκείνα που φτάνουν στα βρετανικά λιμάνια, πρόσθεσε.
Το έργο θα μπορούσε ακόμη να ολοκληρωθεί νωρίτερα από το τέταρτο τρίμηνο του 2020, δήλωσε ο Eykerman, αν οι καιρικές συνθήκες που επηρεάζουν την κατασκευή του το επιτρέψουν.
Η Wartsila έχει μια μειοψηφική επένδυση στη Hamina LNG Oy, ιδιοκτήτη του τερματικού σταθμού, της οποίας κύριοι μέτοχοι είναι η Hamina Energy Ltd και η εσθονική ενεργειακή εταιρεία Alexela.
www.worldenergynews.gr