Κάτα κύριο λόγο οι παραδοσιακοί επενδυτές της ΜΟΗ φοβούνται κινήσεις πρόσθετες που μελλοντικά θα αλλοιώσουν το σημερινό πετυχημένο μοντέλο μετά τις εκπλήξεις των τελευταίων ημερών
H πτώση της μετοχής ης Motor Oil κατά 20% περίπου σε 2 συνεδριάσεις δημιουργεί αμηχανία στο χρηματιστηριακό περιβάλλον καθώς δεν αποτελεί αποκύημα επιδείνωσης των μεγεθών της εταιρίας αλλά την αβεβαιότητα των παραδοσιακών επενδυτών για την μελλοντική φυσιογνωμία της.
Κάτα πρώτον η εξαγορά του Alpha η οποία έχει κοστίσει για τα μεγέθη της Motor Oil ασήμαντα ποσά και πάντως όχι πάνω από 33 εκατ ευρώ θεωρείται από το μάνατζμεντ ένα εύκολα ελέγξιμο project που δεν θα επιβαρύνει με ζημίες τον όμιλο, όπως ενδεχομένως φοβάται η αγορά.
Δεύτερον η συμμετοχή στην αγορά της IBG επίσης θα είναι εκ των πραγμάτων αδύνατο να διοχετεύεσει ζημίες στην εταιρία.
Κάτα κύριο λόγο οι παραδοσιακοί επενδυτές της ΜΟΗ φοβούνται κινήσεις πρόσθετες που μελλοντικά θα αλλοιώσουν το σημερινό πετυχημένο μοντέλο μετά τις εκπλήξεις των τελευταίων ημερών.
Εναπόκειται στο μάνατζμεντ να καθησυχάσει τους επενδυτές επαναφέροντας την ηρεμία στο επενδυτικό περιβάλλον που σίγουρα επιβαρύνθηκε απο κινήσεις υποτιμητικής κερδοσκοπίας.
Πάντως τα δεδομένα δεν αλλάζουν, η ρευστότητα παραμένει υψηλή και σίγουρα δεν θα επηρεασθεί από το τίμημα που δόθηκε για την εξαγορά του 50% του Alpha.
Το σημαντικότερο είναι να πειστούν και οι επενδυτές ότι η σημερινή εξαιρετική πορεία δεν θα απειληθεί.
Η Motor Oil κατά την συνεδρίαση της 1/11/2018 υποχώρησε 13,88% στα 18 ευρώ με όγκο συναλλαγών 1.090.890 και κεφαλαιοποίηση 1,99 δισ. ευρώ με υψηλό ημέρας στα 20,9 ευρώ και χαμηλό στα 17,8 ευρώ.
Αναλυτικά η πρόσφατη ανάλυση της Goldman για την Motor Oil
Μεταξύ των τριών επιχειρήσεων διύλισης πετρελαίου που θα επωφεληθούν ιδιαίτερα την περίοδο 2018 – 2020, ο διεθνής οίκος συγκαταλέγει και την Motor Oil
Λαμπρές είναι, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Goldman Sachs, οι προοπτικές των διυλιστηρίων της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής (CEEMEA) για την διετία 2018 - 2020, καθώς αναμένει αύξηση των περιθωρίων διύλισης, με την προσφορά και τη ζήτηση για τα προϊόντα πετρελαίου να παραμένει σε ισορροπία, γεγονός που θα οδηγήσει σε υψηλότερο βαθμό χρησιμοποίησης των μονάδων διύλισης.
Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με την Goldman Sachs τα σύνθετα διυλιστήρια της ευρύτερη γεωγραφικής περιοχής CEEMEA θα μπορέσουν να επωφεληθούν από την αναμενόμενη αύξηση του spread ανάμεσα στα ελαφρά και τα βαριά προϊόντα πετρελαίου.
Oπως μάλιστα αναφέρει η έκθεση, τα τρία διυλιστήρια σε Κεντρική - Ανατολική Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική που προτιμά είναι η ουγγρική MOL, η Tupras και η Motor Oil, καθώς οι ταμειακές τους ροές και οι μερισματικές τους αποδόσεις είναι οι υψηλότερες του κλάδου, οι μετοχές τους διαπραγματεύονται με discount σε σχέση με την μέση ιστορική τους αξία και οι εκτιμήσεις της Goldman Sachs για το μέσο EBITDA των τριών αυτών εταιριών είναι περίπου 10% πάνω από τη μέση εκτίμηση του Bloomberg για τον κλάδο.
Παράλληλα και για τις τρεις αυτές εταιρίες η έκθεση προβλέπει ότι θα έχουν τη μεγαλύτερη θετική επίπτωση από την αύξηση της διαφοράς μεταξύ των ελαφρών και των βαρέων προϊόντων πετρελαίου.
Θετικές προβλέψεις για Motor Oil
Ειδικά για τη Motor Oil ο οίκος προβλέπει υψηλή μερισματική απόδοση κατά την περίοδο 2018 - 2020 της τάξης του 8% έναντι 5% των άλλων διυλιστηρίων της περιοχής CEEMEA, λόγω των υψηλών ταμειακών ροών (free cash flow), με την απόδοσή τους να αναμένεται να διαμορφωθεί στο 17% έναντι 10% του μέσου όρου των χωρών της περιοχής.
Παράλληλα αναμένεται σημαντική βελτίωση του μείγματος πωλήσεων, με τον περιορισμό των πετρελαίων με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο από 23% το 2017, σε 16% το 2020, χάρη στη βελτιστοποίηση του μείγματος παραγωγής με την αύξηση του μεριδίου των ελαφρών προϊόντων.
Στα ισχυρά σημεία της Motor Oil περιλαμβάνεται, επίσης, η πρόσβασή της σε φθηνότερο αργό πετρέλαιο, καθώς έχει υψηλότερο μερίδιο στα βαρύτερα πετρέλαια της Μέσης Ανατολή (κυρίως του Ιράκ) και έτσι αναμένεται να επωφεληθεί από την αύξηση των spread μεταξύ των βαρύτερων και ελαφρύτερων πετρελαίων.
Mε βάση τις εκτιμήσεις αυτές, ο οίκος τοποθετεί το σωρευτικό μέσο ΕΒITDA 2018 -2020 στο 15% χάρη στη βελτίωση του μείγματος προϊόντων και στη συνεχή βελτίωση του μείγματος της πρώτης ύλης.
Παρά το γεγονός ότι η Motor Oil διαθέτει στη Κόρινθο ένα από τα πιο σύνθετα διυλιστήρια, το 2017 είχε παραγωγή fuel oil 23%, ποσοστό υψηλό σε σχέση με άλλα διυλιστήρια της περιοχής.
«Αναμένουμε όμως αυτό το ποσοστό να μειωθεί ως το 2020, μέσω της σταδιακής διακοπής της εισαγωγής της απαιτούμενης πρώτης ύλης για την περαιτέρω επεξεργασία της και της υποκατάστασης της με ποιοτικότερα προϊόντα» αναφέρει η έκθεση.
Η παραγωγή ντίζελ της Motor Oil ήταν 39% (συμπεριλαμβανομένη της κηροζίνης) και 20% η παραγωγή βενζινών.
Παρότι για το 2018 η Goldman Sachs αναμένει μία ελαφρά μείωση του EBITDA της Motor Oil σε σχέση με τα επίπεδα του 2017, ο οίκος εκτιμά ότι η εταιρία στο διάστημα 2018 - 2020 θα πετύχει ανάπτυξη EBITDA της τάξης του 32%.
www.worldenergynews.gr