Το μερίδιο αγοράς της εταιρίας σε ότι αφορά στο υγραέριο κίνησης είναι 31% και συνολικά στον τομέα του υγραερίου 27%
Διατήρηση της ηγετικής θέσης της στην εγχώρια αγορά και επέκταση στην αγορά των Βαλκανίων σχεδιάζει για τα επόμενα χρόνια Coral Gas, μέλος του ομίλου της Motor Oil που από το 2010 έχει πραγματοποιήσει επενδύσεις της τάξης των 40 εκατ. ευρώ και κατέχει περίπου το 27% της αγοράς υγραερίου.
Η εταιρεία εισήγαγε πρόσφατα μοριακό ιχνηθέτη στο υγραέριο που διαθέτει στο καταναλωτικό κοινό σε μια προσπάθεια να ελέγξει πλήρως την ποιότητα των καυσίμων στα πρατήριά της, καθώς στην ελληνική αγορά διαπιστώνεται παράνομη χρήση «βιομηχανικού» υγραερίου για κίνηση οχημάτων.
Υπολογίζεται ότι οι απώλειες εσόδων για το Δημόσιο εξ αυτού του λόγου είναι της τάξης των 40 - 45 εκατ. ευρώ ετησίως, αφού εκτιμάται ότι κάθε χρόνο περίπου 65.000 τόνοι υγραερίου για βιομηχανική χρήση καταναλώνονται σε κινητήρες οχημάτων, με αποτέλεσμα - πέραν της απώλειας φορολογικών εσόδων - προβλήματα και στους κινητήρες των οχημάτων αφού η σύσταση των δυο καυσίμων διαφέρει.
Τα στοιχεία αυτά παρουσίασε ο γενικός διευθυντής της Coral Gas, Παναγιώτης Χαριτόπουλος, σε εκδήλωση για την παρουσίαση της πρωτοβουλίας της εταιρείας για την εισαγωγή μοριακού ιχνηθέτη στο υγραέριο που διακινεί, προκειμένου να εντοπίζεται άμεσα τυχόν μεταβολή στη χημική σύνθεση του καυσίμου.
Φθηνότερο καύσιμο
Τα τελευταία χρόνια διαπιστώνεται στροφή των καταναλωτών προς το υγραέριο για την κίνηση οχημάτων, εξαιτίας του μειωμένου κόστους σε σχέση με την βενζίνη.
Υπολογίζεται ότι με τη χρήση υγραερίου αντί βενζίνης ο καταναλωτής έχει όφελος της τάξης του 40%, ενώ το υγραέριο είναι φθηνότερο ακόμη και από το πετρέλαιο κίνησης κατά περίπου 10%.
Σε ότι αφορά την αυξανόμενη χρήση του υγραερίου είναι ενδεικτικό ότι οι επίσημες πωλήσεις υγραερίου κίνησης έφθασαν πέρυσι στους 215 χιλιάδες τόνους από μόλις 4,2 χιλ. τόνους το 2009 και προβλέπεται να διαμορφωθούν εφέτος στους 210 χιλ. τόνους.
Πάντως εκτίμηση της Coral Gas είναι ότι η πραγματική αγορά υγραερίου κίνησης ήταν πέρυσι 269 χιλιάδες τόνοι και αναμένεται να φθάσει εφέτος στους 275 χιλ. τόνους.
Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι ενώ ο αριθμός των πρατηρίων που διαθέτουν υγραέριο κίνησης αυξάνεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια (860 το 2016, 950 το 2017, 1.050 εφέτος), ωστόσο στο ίδιο διάστημα οι επίσημες πωλήσεις εμφανίζονται να μειώνονται.
Επίσης εκτιμάται ότι δυνατότητα καύσης υγραερίου έχουν 230.000 - 250.000 αυτοκίνητα στην Ελλάδα.
Βασικό κίνητρο για την παράνομη χρήση του βιομηχανικού υγραερίου στην κίνηση οχημάτων είναι η διαφορά του φόρου (430 ευρώ ανά μετρικό τόνο έναντι 65).
Αιφνιδιαστικοί έλεγχοι ποιότητας
Ο μοριακός ιχνηθέτης που εισάγει η εταιρία στο καύσιμο που διαθέτει στην αγορά σε συνεργασία με την εταιρεία Authentix σε μικρή ποσότητα στο υγραέριο, ανιχνεύεται μόνο με εξειδικευμένο εξοπλισμό και δεν επηρεάζει τις ιδιότητες του καυσίμου ή την λειτουργία του κινητήρα.
Οι έλεγχοι στα πρατήρια πραγματοποιούνται αιφνιδιαστικά από πιστοποιημένες κινητές μονάδες ελέγχου.
Η Coral Gas διάδοχος της Shell που ξεκίνησε να δραστηριοποιείται με τη Shell Gas στο υγραέριο το 1965 και από το 2010 πέρασε στον έλεγχο του ομίλου Motor Oil Hellas, σήμερα έχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς (περίπου 27% με πωλήσεις 135 χιλ μτ).
Από το 2010 έχει υλοποιήσει επενδύσεις που ξεπερνούν τα 38 εκατ. ευρώ, ενώ φέτος και το 2019 προγραμματίζει ετήσιες επενδύσεις ύψους 5 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο.
Διαθέτει πάνω από 320 πρατήρια, εκ των οποίων 97 είναι ιδιολειτουργούμενα.
Όπως και η Coral, στα πλάνα της Coral Gas είναι να διατηρήσει την ηγετική θέση της στην ελληνική αγορά, ενώ επιπλέον σχεδιάζει την επέκτασή της στα Βαλκάνια.
Η εταιρία δραστηριοποιείται ήδη στην Κύπρο, ενώ έχει τα δικαιώματα του σήματος Shell για τα Σκόπια, τη Σερβία και την Αλβανία.
Το μερίδιο της Coral στην αγορά υγραερίου κίνησης είναι 31% και συνολικά στην αγορά υγραερίου 27%.
www.worldenergynews.gr