Ανησυχία των παραγωγικών κλάδων της οικονομίας για την άνοδο των διεθνών τιμών του πετρελαίου
Σε στάση αναμονής βρίσκονται μεγάλοι πολυεθνικοί όμιλοι και η βιομηχανία τροφίμων ενόψει των ανατιμήσεων των υγρών καυσίμων που προήλθαν τόσο από το νέους φόρους όσο και την άνοδο των διεθνών τιμών του πετρελαίου.
Ιδιοκτήτης μεγάλης βιομηχανίας τροφίμων είπε στο World Energy News ότι δεν υπάρχει σκέψη, τουλάχιστον προς το παρόν, να προχωρήσουν σε αύξηση των τιμών των προϊόντων εξαιτίας της αύξησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα.
Ο ίδιος ανέφερε ότι η στρατηγική της βιομηχανίας είναι να φτιάχνει προϊόντα τα οποία να αγοράζονται από τον καταναλωτή και στη παρούσα φάση δεν υπάρχει προσδοκία αύξηση της ζήτησης που να δικαιολογεί την άνοδο των τιμών.
Αναφορικά με τα νέα αυξημένα κόστη μεταφοράς είπε ότι θα πέσουν στις πλάτες όλων που συμμετέχουν στη διακίνηση των προϊόντων.
Την ίδια στιγμή ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ) κ. Απόστολος Κενανίδης υποστηρίζει ότι «είναι ακόμη ισχυρό πλήγμα στις μεταφορές η αύξηση του ΕΦΚ των καυσίμων σε βαθμό που μας υποχρεώνει να εργαζόμαστε τσάμπα καθώς η νέα φορολογία στα καύσιμα μαζί με την ανοδική πορεία των διεθνών τιμών οδηγούν τους μεταφορείς σε …ακινησία».
Συγκεκριμένα ανέφερε ότι το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη με επιστροφή το κόστος καυσίμων ανέρχεται 650 ευρώ για 500 λίτρα πετρελαίου κίνησης. Προσθέτει δε ότι το κόστος των διοδίων ανέρχεται σε 250 ευρώ.
Δηλαδή τα άμεσα έξοδα ανέρχονται σε 900 ευρώ όταν η αγορά σήμερα καταβάλει 500 ευρώ για το δρομολόγια Αθήνα - Θεσσαλονίκη.
Ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ εκτιμά ότι οι οικονομικές συνθήκες που επικρατούν δεν επιτρέπουν να ματοκυλισθεί το κόστος στην κατανάλωση με συνέπεια να το επωμισθούν οι ιδιοκτήτες φορτηγών αυτοκινήτων.
Ο κ. Κενανίδης λέει ότι ο κλάδος των μεταφορών έχει φθίνουσα πορεία, καθώς μειώνεται το μεταφορικό έργο.
Καμία αύξηση στα ναύλα, αλλά ανησυχία για την πορεία των διεθνών τιμών του πετρελαίου
Κλίμα ανησυχίας επικρατεί και στην ακτοπλοΐα, κλάδος όπου η πρόσφατη πτώση των διεθνών τιμών του πετρελαίου είχε συμβάλει στη βελτίωση των οικονομικών μεγεθών των εταιρειών.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) κ. Μιχάλης Σακέλλης είπε στο World Energy News ότι δεν υπάρχει η παραμικρή σκέψη για αύξηση των ναύλων, διότι η κίνηση έχει μειωθεί έως 25% από το 2009 μέχρι σήμερα και προσπαθούν να κρατήσουν την ακτοπλοΐα στην κυριολεξία « όρθια» με τις προσφορές που γίνονται στους επιβάτες προκειμένου να διατηρηθεί η ζήτηση σε σχετικά ικανοποιητικά επίπεδα.
Ο κίνδυνος για την ακτοπλοΐα είπε ο κ. Σακέλλης προέρχεται από την άνοδο των διεθνών τιμών του πετρελαίου, καθώς το ναυτιλιακό πετρέλαιο είναι αφορολόγητο.
Ωστόσο ο κ. Σακέλλης ήταν κατηγορηματικός λέγοντας ότι η προμήθεια του ναυτιλιακού πετρελαίου για τα καράβια δεν είναι εύκολη υπόθεση, αφού οι τελωνειακές Αρχές είναι «κέρβεροι» και δεν μπορείς να αγοράζεις πέντε τόνους πετρελαίου και να παραλαμβάνεις τους δύο.
Ο πρόεδρος της ΣΕΕΝ διατύπωσε τη προσδοκία για ανακοπή της ανοδικής πορείας των διεθνών τιμών του πετρελαίου. Να σημειωθεί πως σήμερα η τιμή του το Μπρεντ ανέρχεται στα 55,50 δολάρια το βαρέλι όταν στις αρχές του 2016 ήταν στα 46 δολάρια ο βαρέλι.
Πόσο αυξήθηκαν οι φόροι στα καύσιμα
Ο φόρος στη βενζίνη ανήλθε στα 700 ευρώ το χιλιόλιτρο από 670 ευρώ που μεταφράζεται σε 4 λεπτά το λίτρο.
Στο πετρέλαιο κίνησης ο ΕΦΚ ανήλθε σε 410 ευρώ το χιλιόλιτρο από 330 ενισχύοντας τη λιανική τιμή κατά 5 λεπτά το λίτρο.
Το υγραέριο έγινε ακριβότερο κατά 100 ευρώ ο τόνος, φθάνοντας τα 430 ευρώ.
Και το πετρέλαιο θέρμανσης από τα 230 ευρώ ανήλθε στα 280 ευρώ το χιλιόλιτρο.
Η λιανική τιμή της βενζίνης στην Αττική κυμαίνεται από 1,43 έως 1,63 ευρώ το λίτρο , το πετρέλαιο κίνησης από 1 ευρώ έως 1,49 ευρώ και το πετρέλαιο θέρμανσης από 0,92 ευρώ έως 1,05 ευρώ το λίτρο, σύμφωνα με τις τιμές του Παρατηρητηρίου του υπουργείου Ανάπτυξης την Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2017. Πάντως οι τιμές των υγρών καυσίμων στα νησιά εξαιτίας και της αύξησης του ΦΠΑ οδήγησε στα ύψη την τελική τιμή στο 1,93 ευρώ το λίτρο στις Κυκλάδες.
Οι τιμές διυλιστηρίου της Μοτορ Όιλ
Την Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2017 η τιμή της αμόλυβδης των 95 RON ήταν στο 1,163,35 ευρώ που να σημειωθεί περιλαμβάνει όλους τους φόρους χωρίς το ΦΠΑ 24% που διαμορφώνει την τιμή στο 1,538 ευρώ τα λίτρο για τον πρατηριούχο.
Για τον καταναλωτή η τελική τιμή θα είναι υψηλότερη, καθώς πρέπει να υπολογισθεί και το κέρδος του.
Στελέχη της αγοράς δεν θεωρούν υπερβολική την τιμή των 1,93 ευρώ σε κάποιο απομακρυσμένο νησί του Αιγαίου αν υπολογισθούν τα κόστη μεταφοράς. Στην περίπτωση δε που ο πρατηριούχος διαμορφώνει την τιμή υπολογίζοντας τη χρήση του Pos, δηλαδή την πληρωμή με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα που περιλαμβάνει τις σχετικές προμήθειες, η τελική τιμή της βενζίνης πραγματικά …απογειώνεται.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
www.worldenergynews.gr
Ιδιοκτήτης μεγάλης βιομηχανίας τροφίμων είπε στο World Energy News ότι δεν υπάρχει σκέψη, τουλάχιστον προς το παρόν, να προχωρήσουν σε αύξηση των τιμών των προϊόντων εξαιτίας της αύξησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα.
Ο ίδιος ανέφερε ότι η στρατηγική της βιομηχανίας είναι να φτιάχνει προϊόντα τα οποία να αγοράζονται από τον καταναλωτή και στη παρούσα φάση δεν υπάρχει προσδοκία αύξηση της ζήτησης που να δικαιολογεί την άνοδο των τιμών.
Αναφορικά με τα νέα αυξημένα κόστη μεταφοράς είπε ότι θα πέσουν στις πλάτες όλων που συμμετέχουν στη διακίνηση των προϊόντων.
Την ίδια στιγμή ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ) κ. Απόστολος Κενανίδης υποστηρίζει ότι «είναι ακόμη ισχυρό πλήγμα στις μεταφορές η αύξηση του ΕΦΚ των καυσίμων σε βαθμό που μας υποχρεώνει να εργαζόμαστε τσάμπα καθώς η νέα φορολογία στα καύσιμα μαζί με την ανοδική πορεία των διεθνών τιμών οδηγούν τους μεταφορείς σε …ακινησία».
Συγκεκριμένα ανέφερε ότι το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη με επιστροφή το κόστος καυσίμων ανέρχεται 650 ευρώ για 500 λίτρα πετρελαίου κίνησης. Προσθέτει δε ότι το κόστος των διοδίων ανέρχεται σε 250 ευρώ.
Δηλαδή τα άμεσα έξοδα ανέρχονται σε 900 ευρώ όταν η αγορά σήμερα καταβάλει 500 ευρώ για το δρομολόγια Αθήνα - Θεσσαλονίκη.
Ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ εκτιμά ότι οι οικονομικές συνθήκες που επικρατούν δεν επιτρέπουν να ματοκυλισθεί το κόστος στην κατανάλωση με συνέπεια να το επωμισθούν οι ιδιοκτήτες φορτηγών αυτοκινήτων.
Ο κ. Κενανίδης λέει ότι ο κλάδος των μεταφορών έχει φθίνουσα πορεία, καθώς μειώνεται το μεταφορικό έργο.
Καμία αύξηση στα ναύλα, αλλά ανησυχία για την πορεία των διεθνών τιμών του πετρελαίου
Κλίμα ανησυχίας επικρατεί και στην ακτοπλοΐα, κλάδος όπου η πρόσφατη πτώση των διεθνών τιμών του πετρελαίου είχε συμβάλει στη βελτίωση των οικονομικών μεγεθών των εταιρειών.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) κ. Μιχάλης Σακέλλης είπε στο World Energy News ότι δεν υπάρχει η παραμικρή σκέψη για αύξηση των ναύλων, διότι η κίνηση έχει μειωθεί έως 25% από το 2009 μέχρι σήμερα και προσπαθούν να κρατήσουν την ακτοπλοΐα στην κυριολεξία « όρθια» με τις προσφορές που γίνονται στους επιβάτες προκειμένου να διατηρηθεί η ζήτηση σε σχετικά ικανοποιητικά επίπεδα.
Ο κίνδυνος για την ακτοπλοΐα είπε ο κ. Σακέλλης προέρχεται από την άνοδο των διεθνών τιμών του πετρελαίου, καθώς το ναυτιλιακό πετρέλαιο είναι αφορολόγητο.
Ωστόσο ο κ. Σακέλλης ήταν κατηγορηματικός λέγοντας ότι η προμήθεια του ναυτιλιακού πετρελαίου για τα καράβια δεν είναι εύκολη υπόθεση, αφού οι τελωνειακές Αρχές είναι «κέρβεροι» και δεν μπορείς να αγοράζεις πέντε τόνους πετρελαίου και να παραλαμβάνεις τους δύο.
Ο πρόεδρος της ΣΕΕΝ διατύπωσε τη προσδοκία για ανακοπή της ανοδικής πορείας των διεθνών τιμών του πετρελαίου. Να σημειωθεί πως σήμερα η τιμή του το Μπρεντ ανέρχεται στα 55,50 δολάρια το βαρέλι όταν στις αρχές του 2016 ήταν στα 46 δολάρια ο βαρέλι.
Πόσο αυξήθηκαν οι φόροι στα καύσιμα
Ο φόρος στη βενζίνη ανήλθε στα 700 ευρώ το χιλιόλιτρο από 670 ευρώ που μεταφράζεται σε 4 λεπτά το λίτρο.
Στο πετρέλαιο κίνησης ο ΕΦΚ ανήλθε σε 410 ευρώ το χιλιόλιτρο από 330 ενισχύοντας τη λιανική τιμή κατά 5 λεπτά το λίτρο.
Το υγραέριο έγινε ακριβότερο κατά 100 ευρώ ο τόνος, φθάνοντας τα 430 ευρώ.
Και το πετρέλαιο θέρμανσης από τα 230 ευρώ ανήλθε στα 280 ευρώ το χιλιόλιτρο.
Η λιανική τιμή της βενζίνης στην Αττική κυμαίνεται από 1,43 έως 1,63 ευρώ το λίτρο , το πετρέλαιο κίνησης από 1 ευρώ έως 1,49 ευρώ και το πετρέλαιο θέρμανσης από 0,92 ευρώ έως 1,05 ευρώ το λίτρο, σύμφωνα με τις τιμές του Παρατηρητηρίου του υπουργείου Ανάπτυξης την Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2017. Πάντως οι τιμές των υγρών καυσίμων στα νησιά εξαιτίας και της αύξησης του ΦΠΑ οδήγησε στα ύψη την τελική τιμή στο 1,93 ευρώ το λίτρο στις Κυκλάδες.
Οι τιμές διυλιστηρίου της Μοτορ Όιλ
Την Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2017 η τιμή της αμόλυβδης των 95 RON ήταν στο 1,163,35 ευρώ που να σημειωθεί περιλαμβάνει όλους τους φόρους χωρίς το ΦΠΑ 24% που διαμορφώνει την τιμή στο 1,538 ευρώ τα λίτρο για τον πρατηριούχο.
Για τον καταναλωτή η τελική τιμή θα είναι υψηλότερη, καθώς πρέπει να υπολογισθεί και το κέρδος του.
Στελέχη της αγοράς δεν θεωρούν υπερβολική την τιμή των 1,93 ευρώ σε κάποιο απομακρυσμένο νησί του Αιγαίου αν υπολογισθούν τα κόστη μεταφοράς. Στην περίπτωση δε που ο πρατηριούχος διαμορφώνει την τιμή υπολογίζοντας τη χρήση του Pos, δηλαδή την πληρωμή με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα που περιλαμβάνει τις σχετικές προμήθειες, η τελική τιμή της βενζίνης πραγματικά …απογειώνεται.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
www.worldenergynews.gr