Ενέργεια

Ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας με τη λειτουργία, αρχές Νοεμβρίου, της τρίτης δεξαμενής LNG του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα

Ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας με τη λειτουργία, αρχές Νοεμβρίου, της τρίτης δεξαμενής LNG του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα

Ο αποθηκευτικός χώρος του σταθμού θα αυξηθεί από 130.000 στα 225.000 κυβικά μέτρα, ενώ θα επεκταθεί και ο χρόνος προσωρινής αποθήκευσης

Στην τελική ευθεία έχει μπει η αποπεράτωση της τρίτης δεξαμενής LNG στον τερματικό σταθμό του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα.
Έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες του World Energy News, αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία από τις αρχές Νοεμβρίου, ώστε να αξιοποιηθεί από χρήστες του terminal για την εισαγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Νωρίτερα, και πιο συγκεκριμένα έως τα μέσα Οκτωβρίου, θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της δεξαμενής.
Στη συνέχεια, θα ακολουθήσουν οι απαραίτητες δοκιμές, για να ληφθεί το «τελικό ΟΚ» για τη χρήση της.
Η κατασκευή του έργου εντάσσεται στη δεύτερη αναβάθμιση του terminal, η οποία έχει συνολικό προϋπολογισμό 156,25 εκατ. ευρώ.
Με την προσθήκη του, ο αποθηκευτικός χώρος του σταθμού θα αυξηθεί από 130.000 στα 225.000 κυβικά μέτρα LNG (73%), δίνοντας έτσι σε περισσότερους συμμετέχοντες στην αγορά φυσικού αερίου τη δυνατότητα χρήσης του σταθμού για εισαγωγές.
Η ενισχυμένη δυναμικότητά της, σε συνδυασμό με τα έργα που δρομολογούνται (IGB, Κάθετος Διάδρομος, διασύνδεση με TAP), θα καταστήσει την εν λόγω  υποδομή το μοναδικό τόσο διασυνδεδεμένο terminal της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Έτσι, όπως έχουν αναφέρει σε παλαιότερες παρουσιάσεις στελέχη του ΔΕΣΦΑ, θα ανοίξει ο δρόμος ώστε να μετεξελιχθεί σε κόμβο διασύνδεσης ανατολής και δύσης και «πύλη εισόδου» φυσικού αερίου στην ευρύτερη περιοχή.

Μεγαλύτερος χρόνος διατήρησης των αποθεμάτων 

Παράλληλα, χάρις στην τρίτη δεξαμενή, θα αυξηθεί ο χρόνος προσωρινής αποθήκευσης LNG πέραν των 18 ημερών που ισχύει σήμερα.
Κάτι που θα αμβλύνει το πρόβλημα διατήρησης εποχικών αποθεμάτων (σε περιόδους υψηλής ζήτησης για φυσικό αέριο), ενισχύοντας επομένως την ενεργειακή  ασφάλεια, αλλά και θα δώσει επίσης τη δυνατότητα σε περισσότερους χρήστες με μικρότερες καταναλώσεις να δραστηριοποιηθούν στην αγορά.
Στο πλαίσιο της δεύτερης αναβάθμισης του σταθμού της Ρεβυθούσας, προβλέπεται επίσης η αύξηση κατά 40% του ρυθμού αεριοποίησης και η αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων, ώστε να μπορούν να ελλιμενισθούν τα μεγαλύτερα τάνκερ LNG που υπάρχουν αυτή τη στιγμή παγκοσμίως, χωρητικότητας έως και 260.000 κυβικών μέτρων.
Την ίδια στιγμή, ο ΔΕΣΦΑ έχει ήδη προκηρύξει διαγωνισμό για την κατασκευή σταθμού φόρτωσης βυτιοφόρων LNG στο terminal, χάρις στον οποίο θα μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση στο φυσικό αέριο βιομηχανίες και αστικές περιοχές που βρίσκονται μακριά από το δίκτυο μεταφοράς, όπως επίσης και να ανεφοδιαστούν πλοία που κινούνται με καύσιμο LNG.
Το έργο για την κατασκευή της εγκατάστασης φόρτωσης βυτιοφόρων έχει συνολικό προϋπολογισμό 6 εκατ. ευρώ, ενώ η έναρξη λειτουργίας του σταθμού τοποθετείται στο 2020.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης