Aναλυτικά οι προοπτικές του Ομίλου σύμφωνα με τους διεθνείς οίκους
Εισέρχεται η Motor Oil στον MSCI Standard Greece και διαγράφεται η Folli Follie, οι αλλαγές από 3/9
Σε μία απόλυτα αναμενόμενη ενέργεια προχώρησε σήμερα (14 Αυγούστου 2018) η MSCI.
Συγκεκριμένα, αφαίρεσε τη Folli Follie Group από τον δείκτη «MSCI Global Standard» (υψηλής κεφαλαιοποίησης) και τοποθέτησε αντ' αυτού τη Motor Oil.
Η εξέλιξη ήταν απόλυτα αναμενόμενη και προβλέψιμη, καθώς η Folli Follie έχει τεθεί εκτός διαπραγμάτευσης εδώ και μήνες.
Να σημειωθεί ότι οι παραπάνω αλλαγές θα λάβουν χώρα στο κλείσιμο της 31ης Αυγούστου, δηλαδή θα ξεκινήσουν την 3η Σεπτεμβρίου 2018.
Αναμένονται εισροές στη Motor Oil ύψους 30 εκατ. ευρώ.
Εν τω μεταξύ, αλλαγές υπήρξαν στον δείκτη «MSCI Global Small Cap» (χαμηλής κεφαλαιοποίησης), όπου προστέθηκε η Folli Follie και αφαιρέθηκε η Motor Oil.
Στον MSCI Standard Greece περιλαμβάνονται οι μετοχές των Motor Oil, Alpha Bank, ΟΤΕ, ΟΠΑΠ, Εθνική Τράπεζα, Eurobank, Τράπεζα Πειραιώς, Tιτάν και Jumbo.
Στις 29 Αυγούστου θα ανακοινώσει η Motor Oil τα αποτελέσματα για το α΄εξάμηνο 2018.
Oι αναλύσεις για την μετοχή
Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι η Μότορ Όιλ μπορεί να ανέβει μέχρι και στα 31 ευρώ σύμφωνα με την UBS.
Αυτό μπορεί να γίνει, αν το περιθώριο διύλισης ανέβει στα 5,5 δολ ανά βαρέλι οπότε το Ebitda για το 2018 θα φτάσει στα 604 εκατ ευρώ ένανατι 467 εκατ ευρώ με περιθώρια 4,8 δολ.
Σε μια τέτοια περίπτωση κρίσιμος παράγων θα είναι το Brent - Ural spread στο light heavy, όπως αναφέρει η UBS.
Yψηλότερη προσφορά σε επίπεδο heavy - crude από την Μέση Ανατολή θα βοηθήσει την ΜΟΗ.
Η UBS εκτιμά ότι η αποτίμηση στα επίπεδα 21,6 -28,1 ευρώ είναι στο κάτω όριο του NAV, που μπορεί να ανέβει εφόσον και η Ελλάδα ξεφύγει οικονομικά από την τρέχουσα φάση.
Παράλληλα η Pantelakis AΧΕΠΕΥ εκτιμά ότι η καλή πορεία του Δ' τριμήνου του 2017 απέδωσε ελεύθερες ταμειακές ροές άνω των 200 εκατ ευρώ.
Κατά τον τρόπο αυτό και με δεδομένο ότι τα Free Cash Flows θα παραμείνουν υψηλά, ο δανεισμός που περιορίζεται θα μηδενιστεί το 2019 και η εταιρία θα μπορεί να επιστρέψει κεφάλαιο 2,5-4,5 ευρώ ανά μετοχή
Οι επενδυτές πρέπει να προσέξουν την μελλοντική κερδοφορία του κλάδου
Εχουν ανέβει σημαντικά τα περιθώρια κέρδους (margins) των διυλιστηρίων, ανατρέποντας την εικόνα συρίκνωσης που είχε κυριαρχήσει κατά το α τρίμηνο του 2018 και τα οποία έχουν περιορίσει για αυτήν την φάση τα κέρδη των διυλιστηρίων.
Στην παρούσα φάση έχουν εκτοξευθεί στα 11 δολάρια ανά βαρέλι και δικαιώνουν τις προβλέψεις της UBS ότι θα είναι ανοδικά για το 2019 ανεβάζοντας και τα κέρδη του κλάδου.
Αυτό ειδικά θα επηρεάσει πολύ θετικά την Μότορ Όιλ.
Τι έλεγε η UBS νωρίτερα στο 2018
Καθώς το ενδιαφέρον της αγοράς στρέφεται στην πορεία των διυλιστηρίων τόσο ενόψει της πορείας ιδιωτικοποίησης των ΕΛΠΕ όσο και λόγω της Μότορ Όιλ η UBS δημοσιοποιεί τις εκτιμήσεις για την κερδοφορία και τα αποτελέσματα του α τριμήνου του 2018.
Συνολικά για τα ευρωπαικά διυλιστήρια η UBS προβλέπει μείωση των περιθωρίων κέρδους στα 3,8 δολ/βαρέλι έναντι 4,3 δολ που ήταν οι αρχικές της εκτιμήσεις. Αυτό συνέβη λόγω μείωσης της ζήτησης και αύξησης της τιμής του πετρελαίου. H αδυναμία ήταν συνολική με εξαίρεση τα περιθώρια στο crude.
Παρά ταύτα η ανάλυση αναμένει βελτίωση των περιθωρίων στο β και γ τρίμηνο που θα επιτρέψει στην μέση διαμόρφωση για το σύνολο του 2018 μεταξύ 4,7 και 4,8 δολ/βαρέλι.
Για την Μότορ Όιλ η εκτίμηση είναι ότι στο α τρίμηνο θα εμφανίσει EBITDA 109 εκατ ευρώ έναντι 169 εκατ το α τρίμηνο του 2017 και καθαρό αποτέλεσμα 53 εκατ από 89.
Στις τρέχουσες κεφαλαιοποιήσεις 18,58 ευρώ η Mότορ Όιλ διαπραγματεύεται 8,2 φορές τα κέρδη του 2018 και 7,8 αυτά του 2019 σύμφωνα με την UBS, 5,2 σχέση EV/EBITDA και 8,6% μερισματική απόδοση. Η τιμή – στόχος διατηρείται στα 22 ευρώ με ένδειξη buy.
Τι προέβλεπε το WEN από τον Μάιο του 2018
Η επικείμενη έξοδος του Follie Folli από τον δείκτη MCSI μετά την σημαντική μείωση της κεφαλαιοποίησης που σημειώνεται από το -30% της μετοχής, ανοίγει τον δρόμο για την ένταξη της Μοtor Oil και του Μυτιληναίου στον δείκτη.
Και οι δύο όμιλοι συγκεντρώνουν όλες τις προυποθέσεις καθώς, η μεν πρώτη ξεπερνά τα 2 δισ σε κεφαλαιοποίηση και ο δεύτερος το 1 δισ, άρα πληρούν αυτό το κτιτήριο.
Παράλληλα η διασπορά μεταξύ των μετόχων είναι η ενδεδειγμένη ενώ η ποιότητα τους εδραιωμένη.
Η ένταξη της Motor Oil στον MSCI αναμένεται εδώ και ένα χρόνο.
Για τον Μυτιληναίο οι συνθήκες έχουν ωριμάσει μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης των εταιρικών του σχημάτων στο νέο σχήμα.
Οι αποφάσεις θα ανακοινωθούν από τον MSCI την Δευτέρα 14 Μαίου
www.worldenergynews.gr