To μερίδιο των παραδιδόμενων πλοίων LNG αυξήθηκε από 1,4% το 2010 σε 5,7% το 2017
Το κόστος των καυσίμων αποτελεί συχνά σημαντικό στοιχείο για τους φορείς εκμετάλλευσης πλοίων και μπορεί να αντιπροσωπεύει το 60% έως και 80% του συνολικού κόστους λειτουργίας, με τις αυξανόμενες τιμές του πετρελαίου να ανεβάζουν ακόμη περισσότερο το κόστος των καυσίμων σύμφωνα με την ανασκόπηση των προοπτικών ζήτησης του LNG ως καυσίμου για τις θαλάσσιες μεταφορές του Ινστιτούτου Μελετών Ενέργειας της Οξφόρδης (Oxford Institute for Energy Studies).
Συγκεκριμένα τα θαλάσσια καύσιμα πωλούνται γενικά χωρίς φόρο, επομένως οι συγκρίσεις τιμών είναι σχετικά απλές, αν και για το LNG δεν υπάρχουν σήμερα δημοσιευμένες τιμές.
Τα καταλληλότερα στοιχεία για τη χρήση του LNG ως καυσίμου σε μια συγκεκριμένη αγορά είναι: Henry Hub για την ανατολική ακτή των ΗΠΑ και το TTF ή NBP για τη ΒΔ Ευρώπη.
Ωστόσο, οι δύο αγορές LNG είναι διαφορετικές.
Στις ΗΠΑ, η τιμή του LNG είναι υπερτιμημένη, καθώς περιλαμβάνει το κόστος της υγροποίησης και, σε περιστάσεις όπου η παγκόσμια αγορά LNG δέχεται πιέσεις, περιλαμβάνει ένα πρόσθετο ασφάλιστρο που θα αντικατοπτρίζει τους περιορισμούς.
Οι τιμές των LNG στην Ευρώπη, από την άλλη πλευρά, είναι, ίσες με έκπτωση στον TTF ή NBP, καθώς θα αποκλείεται το κόστος της επαναεριοποίησης και της εισόδου στο δίκτυο.
Στην πραγματικότητα, οι χρήστες LNG θα αγοράζουν το καύσιμο σε τιμή FOB στον Κόλπο του Μεξικού των ΗΠΑ και με τιμή DES στο Grain ή στο Ρότερνταμ.
Για τις ασιατικές αγορές η δημοσιευμένη τιμή εισαγωγής LNG στην Ιαπωνία είναι πιθανώς η καταλληλότερη να ληφθεί υπόψη προς το παρόν.
Αυτές οι επιπλοκές ενδέχεται να μην είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τους αγοραστές, καθώς η τάση δίνει την δυνατότητα στους πωλητές να προσφέρουν LNG με σταθερή έκπτωση στις δημοσιευμένες τιμές των προϊόντων πετρελαίου.
Ωστόσο, η ύπαρξη διαφορών θα εξακολουθήσει να είναι σημαντική καθώς αποδεικνύει ότι υπάρχει περιθώριο προς εκμετάλλευση από τη μετάβαση στο LNG.
Το Σχήμα 2 δείχνει την εξέλιξη των βασικών τιμών σε $ / MMBtu.