Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Ν. Μπουλαξής (ΡΑΕ): Ευκολότερα και πιο γρήγορα η διασύνδεση Κρήτης - Αττικής μέσω της συνεργασίας ΑΔΜΗΕ – EuroAsia

Ν. Μπουλαξής (ΡΑΕ): Ευκολότερα και πιο γρήγορα η διασύνδεση Κρήτης - Αττικής μέσω της συνεργασίας ΑΔΜΗΕ – EuroAsia

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Αρχής, αυτή δεν διαθέτει το προσωπικό και τον χρόνο για να υλοποιήσει μιας τέτοιας κλίμακας έργο

Εμπόδια στην προοπτική ανάληψης της υλοποίησης της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτη - Αττική από τη ΡΑΕ, με την προκήρυξη του έργου σε περίπτωση που «ναυαγήσουν» τελικά οι διαπραγματεύσεις του ΑΔΜΗΕ με την κοινοπραξία του EuroΑsia Interconnector, περιέγραψε χθες (19/6) ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Νίκος Μπουλαξής, στην ενημέρωση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής του απολογισμού και του γενικού ισολογισμού του Κράτους και ελέγχου της εκτέλεσης του προϋπολογισμού του Κράτους, σχετικά με την πορεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού της Αρχής για το οικονομικό έτος 2017.
Όπως επισήμανε, αυτή τη στιγμή η ΡΑΕ δεν έχει τη δυναμικότητα, δηλαδή το προσωπικό και τον χρόνο, για να υλοποιήσει ένα τέτοιο σχέδιο.
«Mε το προσωπικό που έχει η ΡΑΕ δυσκολεύεται να πάει σε αυτή τη λύση, ενώ επίσης χρειάζεται χρόνος για να προσλάβει κάποιον σύμβουλο που θα τη βοηθήσει να το κάνει», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Η αναφορά του προέδρου της ΡΑΕ στη διασύνδεση Κρήτη - Αττική και στο ενδεχόμενο προκήρυξής της από την Αρχή, έγινε στο πλαίσιο σχετικών ερωτήσεων που του έθεσαν οι βουλευτές Γιάννης Μανιάτης και Κώστας Σκρέκας, από το Κίνημα Αλλαγής και τη Νέα Δημοκρατία αντίστοιχα.
Απαντώντας, ο κ. Μπλουλαξής επισήμανε πως η λύση αυτή περιλαμβάνεται στις 2 - 3 επιλογές που έχει ο Ρυθμιστής, όταν διαπιστώσει πως ένα έργο περιέρχεται σε τέλμα και υπάρχει αντικειμενική αδυναμία υλοποίησής του.
Ωστόσο, πέρα από τα παραπάνω εμπόδια που ανέφερε, τόνισε επίσης ότι στην Ευρώπη δεν έχει εφαρμοστεί κάτι ανάλογο από άλλον ρυθμιστή.
Όπως συμπλήρωσε, συνήθως αυτό που γίνεται είναι οι ρυθμιστές να επιβάλουν στους διαχειριστές να κατασκευάσουν τις διασυνδέσεις.

Σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις ΑΔΜΗΕ – EuroAsia

Την ίδια στιγμή, πάντως, ο επικεφαλής της ΡΑΕ υπογράμμισε πως ο ΑΔΜΗΕ και η κοινοπραξία του EuroΑsia έχουν λάβει συγκεκριμένη διορία για να καταλήξουν σε συμφωνία, που λήγει σε μερικές ημέρες.
Διορία που, αν και δεν διευκρίνισε περαιτέρω, προφανώς παραπέμπει στην 10ήμερη προθεσμία που αποφασίσθηκε να δοθεί κατά τη σύσκεψη εκπροσώπων της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ε.Ε., του Οργανισμού Συνεργασίας Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας (ACER), της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας της Κύπρου (ΡΑΕΚ) καθώς και του υπουργείου Ενέργειας και Περιβάλλοντος, παρουσία των 2 πλευρών, που έγινε στην Αθήνα την Τρίτη 12 Ιουνίου.
Όπως συμπλήρωσε, η συμφωνία ΑΔΜΗΕ και EuroAsia αποτελεί τον πιο σύντομο τρόπο για να γίνει η διασύνδεση, καθώς έχουν ήδη προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό οι σχετικές αδειοδοτήσεις.
Μάλιστα, αν και ο ΑΔΜΗΕ προβλέπει πως είναι δυνατόν το έργο να ολοκληρωθεί το 2022, ο πρόεδρος της ΡΑΕ εκτίμηση πως η αποπεράτωσή του μπορεί να «έρθει» ένα χρόνο νωρίτερα.
Στο πλαίσιο της ενημέρωσης της Επιτροπής, ο κ. Μπουλαξής απάντησε επίσης σε ερωτήσεις βουλευτών, σχετικά με το θέμα της παρακράτησης από τα ΕΛΤΑ δεκάδων εκατομμυρίων, από τις εξοφλήσεις λογαριασμών ρεύματος πελατών της ΔΕΗ.
Όπως θύμισε, η ΡΑΕ είχε ζητήσει από τη ΔΕΗ να κάνει τις σχετικές διασταυρώσεις μέσω των ΕΛΤΑ, ώστε να μην χρειαστεί οι θιγόμενοι καταναλωτές να επισκεφθούν τα υποκαταστήματά της με την απόδειξη πληρωμής για να πιστοποιήσουν πως έχουν εξοφλήσει τον λογαριασμό τους.
Επίσης, είχε ζητήσει η επιχείρηση να προβεί σε αναδρομική εφαρμογή της έκπτωσης συνέπειας στον επόμενο λογαριασμό ρεύματος.
Όπως επισήμανε, η ΔΕΗ δεν ακολούθησε τις συστάσεις της.
Έτσι, θα κληθεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες από τη ΡΑΕ, για την παροχή εξηγήσεων.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης