Kαμπάνια ενημέρωσης για την "ενεργειακή εξοικονόμηση", πραγματοποιεί στην Ελλάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με σύνθημα: "Μήπως ξοδεύεις πολλά στο ρεύμα; Εξοικονόμησε για σένα!"
Σε μία ειδικά διαμορφωμένη κατασκευή, το "διαδραστικό σπίτι" οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν διαφορετικά δωμάτια και να ανακαλύψουν απλές, χρηστικές συμβουλές, για εξοικονόμηση ενέργειας στα νοικοκυριά τους.
Το "διαδραστικό σπίτι" βρίσκεται από σήμερα στην πλατεία Αριστοτέλους, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της καμπάνιας ενημέρωσης, σχετικά με την "ενεργειακή εξοικονόμηση", που πραγματοποιεί στην Ελλάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με σύνθημα: "Μήπως ξοδεύεις πολλά στο ρεύμα; Εξοικονόμησε για σένα!"
Στον πρωτότυπο "διαδραστικό τοίχο" οι επισκέπτες πατούν ένα κουμπί και εμφανίζονται μπροστά τους πληροφορίες για μικρές αλλαγές στην καθημερινότητά τους που συμβάλουν σημαντικά στην εξοικονόμηση χρημάτων και ηλεκτρικής ενέργειας.
"Η καμπάνια ξεκίνησε στην Ελλάδα από το Παλαιό Φάληρο την περασμένη εβδομάδα και συνεχίζεται εδώ στη Θεσσαλονίκη. Έχουμε "χτίσει" την ειδικά διαμορφωμένη κατασκευή, στην οποία επισκέπτες μπορούν να βρουν απλές συμβουλές για την εξοικονόμηση ενέργειας" δήλωσε, κατά την έναρξη της καμπάνιας στη Θεσσαλονίκη, η Λίτσα Φυντανίδη, από την DG JUST - Γενική Διεύθυνση Δικαιοσύνης και Καταναλωτών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. "Μπορεί εκατομμύρια άτομα στην Ελλάδα να δυσκολεύονται να πληρώσουν τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, οι Έλληνες όμως παραμένουν ανάμεσα στους μεγαλύτερους καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη" διευκρίνισε.
"Έχουμε προετοιμάσει μία καμπάνια για την εξοικονόμηση ενέργειας, η οποία έχει στόχους να ενημερώσει και να κινητοποιήσει προς την κατεύθυνση εξοικονόμησης ενέργειας, να αλλάξει τις συνήθειες των καταναλωτών χωρίς να υποβαθμιστούν τα επίπεδα διαβίωσης και να ενθαρρύνει την ανάληψη δράσεων που θα βελτιώσουν τη σημερινή κατάσταση τους" υπογράμμισε.
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Eurostat, 2 στους 10 Έλληνες αδυνατούν να καλύψουν βασικές ανάγκες, μεταξύ άλλων και τους λογαριασμούς ηλεκτικού ρεύματος, ωστόσο η κατανάλωση ενέργειας στην Ελλάδα συνεχίζει και αυξάνεται, όπως αναφέρεται στο ενημερωτικό φυλλάδιο της καμπάνιας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. "Το κύριο μήνυμά μας είναι ότι ακόμη και οι πιο μικρές αλλαγές στην καθημερινή συμπεριφορά των καταναλωτών μπορούν να βοηθήσουν τις οικογένειες να εξοικονομήσουν χρήματα, αλλά επίσης μπορούν και να συμβάλουν στην προστασία του περιβάλλοντος" ανέφερε η κ. Φυντανίδη.
Η υψηλότερη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα γίνεται στην Αττική και στην Κεντρική Μακεδονία και η χαμηλότερη καταγράφεται στο Βόρειο Αιγαίο και τη Δυτική Μακεδονία. Η μεγαλύτερη ποσότητα ενέργειας, που καταναλώνεται στον οικιακό τομέα, αφορά τη θέρμανση κατοικιών (63,7% επί της της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας). Η δεύτερη μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας (17,4%) αφορά τη θέρμανση νερού. Το 7,2% της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας αφορά τον φωτισμό και τη λειτουργία των οικιακών συσκευών, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν στο πλαίσιο της καμπάνιας.
Η ενημερωτική καμπάνια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής υλοποιείται στην Ελλάδα, τη Ρουμανία, την Τσεχία και την Πορτογαλία. Ο στόχος, σύμφωνα με την κ. Φυντανίδη, είναι κοινός και τα μηνύματα σε μεγάλο βαθμό είναι παρόμοια, ωστόσο σε κάθε χώρα έχουν γίνει οι απαραίτητες προσαρμογές. Το roadshow μετά τη Θεσσαλονίκη συνεχίζεται στην Πορτογαλία.
Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα χαρακτήρισε την πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης, Θανάσης Παππάς, ο οποίος παρέστη στην εναρκτήρια εκδήλωση της καμπάνιας. "Ο Δήμος Θεσσαλονίκης είναι από τους πρώτους που έχουν συνάψει το Σύμφωνο Δημάρχων, το οποίο έχει μετεξελιχθεί τα τελευταία χρόνια και η ενεργειακή απόδοση, η εξοικονόμηση ενέργειας, τα θέματα, τα οποία έχουν σχέση με τη διαχείριση των αστικών αποβλήτων, την εναλλακτική διαχείριση είναι απόλυτης προτεραιότητας", τόνισε.
Το "διαδραστικό σπίτι", στην Πλατεία Αριστοτέλους, θα είναι ανοιχτό για το κοινό από σήμερα έως την Κυριακή 3 Ιουνίου, καθημερινά από τις 10:00 το πρωί έως τις 20:00 το απόγευμα. Επίσης, οι καταναλωτές μπορούν να παίρνουν μέρος στη συζήτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης #EnergySavingTeam και να ενημερωθούν στην ιστοσελίδα ec.europa.eu/clima/index_el.
Η καμπάνια ενημέρωσης για την εξοικονόμηση ενέργειας πραγματοποιείται στην Ελλάδα με τη συνεργασία του Δήμου Θεσσαλονίκης, του Δήμου Παλαιού Φαλήρου, του Δήμου Αθηναίων, του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας (ΚΑΠΕ) της ΓΓ Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης και των Ενώσεων Καταναλωτών ΕΚΠΟΙΖΩ, ΒΙΟΖΩ, και ΚΕΠΚΑ.
www.worldenergynews.gr