Commodities

Ινδία: Αυξάνονται οι τιμές του χαλκού μετά το κλείσιμο του εργοστασίου της Vedanta

Ινδία: Αυξάνονται οι τιμές του χαλκού μετά το κλείσιμο του εργοστασίου της Vedanta

Η Ινδία καταναλώνει 1,5 εκατομμύρια τόνους χαλκού ετησίως, εκ των οποίων το ήμισυ προέρχεται από  την Vedanta Ltd μονάδα των Vedanta Resources και την Hindalco Industries, μονάδα του ομίλου Aditya Birla

Οι ινδοί κατασκευαστές ηλεκτρικών ειδών θα πρέπει να βασίζονται περισσότερο στον εισαγόμενο χαλκό καθώς  η κυβέρνηση στη νότια περιφέρεια  Ταμίλ Ναντού αυτή την εβδομάδα διέταξε το μόνιμο κλείσιμο του χυτηρίου  της Vedanta.
Στελέχη της βιομηχανίας και οι αναλυτές αναφέρουν ότι αυτό είναι πιθανό να οδηγήσει σε αύξηση των τιμών μιας ευρείας γκάμας προϊόντων από καλώδια ρεύματος σε ηλεκτρονικές συσκευές , τηλεοράσεις και  εξαρτήματα αυτοκινήτων, καθώς οι κατασκευαστές θέλουν να περάσουν τις αυξήσεις του κόστους σε μια εποχή που η ασθενέστερη ρουπία και η αύξηση των τιμών του αργού πετρελαίου άσκησαν πίεση στα περιθώρια κέρδους.
Και ενώ οι διεθνείς τιμές του χαλκού δεν αναμένεται να αναπροσαρμοσθούν ως άμεσο αποτέλεσμα του κλεισίματος τις επόμενες εβδομάδες, εάν το εργοστάσιο παραμείνει  μόνιμα κλειστό, θα μπορούσε να υπάρξει αντίκτυπος.
"Μπορεί να μην επηρεάσει άμεσα, αλλά αν είναι μια παρατεταμένη διακοπή λειτουργίας, μιλάω  για περισσότερο από μερικές εβδομάδες, τότε θα αρχίσει να έχει μια σημαντική επίδραση", δήλωσε ο Daniel Hynes, της  ANZ στο Σίδνεϊ.
Η Ινδία καταναλώνει 1,5 εκατομμύρια τόνους χαλκού ετησίως, εκ των οποίων το ήμισυ προέρχεται από δύο εταιρείες στο εσωτερικό της χώρας - την Vedanta Ltd μονάδα των Vedanta Resources  και την Hindalco Industries, μονάδα του ομίλου Aditya Birla. Η υπόλοιπη ζήτηση χαλκού καλύπτεται σε μεγάλο βαθμό μέσω των εισαγωγών.
Τη Δευτέρα, η κυβέρνηση στη Νότια Ινδία διέταξε το οριστικό κλείσιμο του χαλυβουργείου των 400.000 τόνων της Vedanta μετά από διαμαρτυρίες την περασμένη εβδομάδα που οδήγησαν στο θάνατο 13 ατόμων.
"Αναμένουμε μια αύξηση τουλάχιστον 200.000 έως 250.000 τόνων εισαγωγών χαλκού για το τρέχον έτος", δήλωσε ο Shreegopal Kabra, διευθύνων σύμβουλος της RR Global, εταιρείας κατασκευής καλωδίων που είναι ένας από τους μεγαλύτερους καταναλωτές χαλκού στην Ινδία.
Το κόστος εισαγωγής χαλκού είναι επίσης πιθανό να αυξηθεί κατά 5-15 ρουπίες ανά χιλιόγραμμο, λόγω της ισχυρής ζήτησης και της αδύναμης ρουπίας, δήλωσε ο Kabra, ο οποίος είναι και επικεφαλής της μεγαλύτερης βιομηχανικής ένωσης βιομηχανικών ινών της Ινδίας (IEEMA).
Η Ινδία αγωνίζεται ήδη με τους φόβους για τον πληθωρισμό, καθώς η άνοδος των τιμών του πετρελαίου έχει ανυψώσει σημαντικά τον λογαριασμό εισαγωγής.
"Αναμένουμε ότι ο τερματισμός λειτουργίας μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των εισαγωγών πέραν των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων", δήλωσε στέλεχος της Vedanta, στο Reuters.
Η κατανάλωση χαλκού στην Ινδία, που συχνά θεωρείται οικονομικό βαρόμετρο επειδή χρησιμοποιείται σε πολλά προϊόντα - από τον ηλεκτρικό εξοπλισμό έως τον αγωγό - αναμένεται να αυξηθεί με ρυθμό άνω του 7% φέτος, σε σχέση με το ΑΕΠ της χώρας.



www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης