Η εταιρία έχει προγραμματίσει να επενδύσει για την περαιτέρω ανάπτυξή της περί τα 5 δις. ευρώ έως το 2021
Στο επίκεντρο της στρατηγικής της Snam για την ανάδειξή της ως κομβικής εταιρίας προμήθειας φυσικού αερίου στην Ευρώπη τόσο μέσω της αξιοποίησης του δικτύου αγωγών που διαθέτει όσο και μέσω των σταθμών αποθήκευσης φυσικού αερίου, βρίσκεται σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις ο ΔΕΣΦΑ, τον οποίο άλλωστε διεκδίκησε δυναμικά και επέτυχε να κατακυρωθεί το 66% των μετοχών του στην κοινοπραξία που συνέστησε με την ισπανική Enangas και την βελγική Fluxys.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής εταιρίας Marco Alvera, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα της Snam για το πρώτο τρίμηνο του 2018 κάνει ειδική αναφορά στον ΔΕΣΦΑ σημειώνοντας ότι «το πρώτο τρίμηνο συνεχίστηκε η επενδυτική δραστηριότητα σε όλη την Ιταλία και η επέκταση της παρουσίας της σε στρατηγικούς τομείς για την αύξηση των ροών φυσικού αερίου, με την ανάθεση στην κοινοπραξία μας του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση του ΔΕΣΦΑ».
Και ο κ. Αλβέρα προσθέτει: «Στρατηγικός στόχος μας είναι να ενισχύσουμε την παρουσία της Snam στην Ευρώπη και τη Μεσόγειο και να υποστηρίξουμε τον κεντρικό ρόλο του φυσικού αερίου για την ανταγωνιστικότητα, ασφάλεια εφοδιασμού και τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα».
Πρέπει να σημειωθεί ότι τα οικονομικά αποτελέσματα της Snam για το πρώτο τρίμηνο του 2018 έκλεισαν ελαφρώς υψηλότερα από τις προσδοκίες των αναλυτών.
Συγκεκριμένα τα έσοδα ανήλθαν σε 616 εκατ. ευρώ, 2,5% υψηλότερα από την αντίστοιχη περίοδο του 2017.
Οι επενδύσεις της εταιρίας ανήλθαν σε 156 εκατομμύρια ευρώ.
Όπως προκύπτει από δηλώσεις του κ. Alvera σε διεθνή πρακτορεία νωρίτερα εφέτος, ευρύτερος στόχος της Snam είναι να οικοδομήσει ένα σύστημα αγωγών και αποθηκευτικών χώρων φυσικού αερίου που θα μπορούσαν να κάνουν για πρώτη φορά την Ιταλία εξαγωγέα φυσικού αερίου, μεταφέροντας παράλληλα το κέντρο βάρους της ευρωπαϊκής αγοράς φυσικού αερίου στο Νότο.
Έμφαση στη Ρεβυθούσα
Συγκεκριμένα επιδιώκει να τοποθετήσουν την Ιταλία στο σταυροδρόμι του εμπορίου φυσικού αερίου της Ευρώπης μέσω νέων πηγών προμήθειες τόσο μέσω αγωγών από την Κασπία και συγκεκριμένα μέσω του TAP, όσο και σε υγρή μορφή αξιοποιώντας αποθήκες LNG όπως για παράδειγμα η Ρεβυθούσα που όπως φαίνεται είναι ένα από τα σημαντικότερα assets του ΔΕΣΦΑ που προσέλκυσαν το ενδιαφέρον της Snam.
Ενώ όπως φαίνεται και το σχέδιο για τον πλωτό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου της Αλεξανδρούπολης δεν περνάει απαρατήρητο από το μικροσκόπιο της Snam.
Ο σχεδιασμός της ιταλικής εταιρίας εκκινεί από το γεγονός ότι η κυριαρχία της Βρετανίας στην αγορά φυσικού αερίου μειώνεται, καθώς τα κοιτάσματά της σημειώνουν σταθερή πτώση από το 2000 και πλέον οι έμποροι επικεντρώνονται όλο και περισσότερο σε άλλους κόμβους φυσικού αερίου.
Έτσι η Snam έχει παρουσιάσει ένα σχέδιο επενδύσεων ύψους 5 δις. ευρώ έως το 2021.
Το σχέδιο αυτό στοχεύει να καταστήσει το δίκτυο αγωγών της Snam περισσότερο ευέλικτο και στο πλαίσιο αυτό μέχρι το τέλος του 2018, η ιταλική εταιρία θα έχει ολοκληρώσει τις υποδομές για την αντίστροφη ροή αγωγού που συνδέει την Ιταλία με την Ελβετία, ενώ παράλληλα προωθεί παρόμοιο έργο σε αγωγό που φθάνει στην Αυστρία.
Αυτά, θα δώσουν στην Snam την δυνατότητα εξαγωγής φυσικού αερίου προς το ευρύτερο ευρωπαϊκό δίκτυο για πρώτη φορά.
Εξάλλου μέχρι το 2020, η Snam αναμένει το αέριο από τον αγωγό TAP.
Τα εξαντλημένα πεδία αερίου δίνουν στο Snam ένα ακόμα πλεονέκτημα, αξιοποιώντας τα ως μερικές από τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις αποθήκευσης της ηπείρου.
Έτσι, ενώ η Ιταλία είναι ένας μεγάλος καταναλωτής αερίου κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, η ζήτησή της μειώνεται δραματικά το καλοκαίρι.
Η χρήση των πεδίων αυτών δίνει στην Ιταλία ευελιξία σχετικά με το πότε να αγοράσει φυσικό αέριο και να είναι σε θέση να προσελκύσει φθηνά φορτία LNG το καλοκαίρι εξαιτίας της χωρητικότητας αποθήκευσης.
Τέλος, η προοπτική η Ιταλίας να αναδειχθεί σε πυρήνα του μελλοντικού συστήματος φυσικού αερίου πηγάζει από τις ποικίλες πηγές εφοδιασμού της μέσω αγωγών από την Αλγερία, τη Λιβύη, αλλά και από τη Ρωσία, ενώ μπορεί επίσης παραλάβει αέριο από τη Βόρεια Θάλασσα.
Παράλληλα διαθέτει τρία τερματικά LNG, ενώ είναι πιο κοντά στους σημαντικότερους προμηθευτές LNG στη Μέση Ανατολή από οποιονδήποτε άλλο σημαντικό κόμβο του ευρωπαϊκού δικτύου.
Είναι κοντά στα κοιτάσματα της Αιγύπτου και του Ισραήλ που θα μπορούσαν να βρουν το δρόμο τους στην ευρωπαϊκή αγορά τις επόμενες δεκαετίες, μέσω αγωγών όπως ο EastMed.
www.worldenergynews.gr
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής εταιρίας Marco Alvera, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα της Snam για το πρώτο τρίμηνο του 2018 κάνει ειδική αναφορά στον ΔΕΣΦΑ σημειώνοντας ότι «το πρώτο τρίμηνο συνεχίστηκε η επενδυτική δραστηριότητα σε όλη την Ιταλία και η επέκταση της παρουσίας της σε στρατηγικούς τομείς για την αύξηση των ροών φυσικού αερίου, με την ανάθεση στην κοινοπραξία μας του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση του ΔΕΣΦΑ».
Και ο κ. Αλβέρα προσθέτει: «Στρατηγικός στόχος μας είναι να ενισχύσουμε την παρουσία της Snam στην Ευρώπη και τη Μεσόγειο και να υποστηρίξουμε τον κεντρικό ρόλο του φυσικού αερίου για την ανταγωνιστικότητα, ασφάλεια εφοδιασμού και τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα».
Πρέπει να σημειωθεί ότι τα οικονομικά αποτελέσματα της Snam για το πρώτο τρίμηνο του 2018 έκλεισαν ελαφρώς υψηλότερα από τις προσδοκίες των αναλυτών.
Συγκεκριμένα τα έσοδα ανήλθαν σε 616 εκατ. ευρώ, 2,5% υψηλότερα από την αντίστοιχη περίοδο του 2017.
Οι επενδύσεις της εταιρίας ανήλθαν σε 156 εκατομμύρια ευρώ.
Όπως προκύπτει από δηλώσεις του κ. Alvera σε διεθνή πρακτορεία νωρίτερα εφέτος, ευρύτερος στόχος της Snam είναι να οικοδομήσει ένα σύστημα αγωγών και αποθηκευτικών χώρων φυσικού αερίου που θα μπορούσαν να κάνουν για πρώτη φορά την Ιταλία εξαγωγέα φυσικού αερίου, μεταφέροντας παράλληλα το κέντρο βάρους της ευρωπαϊκής αγοράς φυσικού αερίου στο Νότο.
Έμφαση στη Ρεβυθούσα
Συγκεκριμένα επιδιώκει να τοποθετήσουν την Ιταλία στο σταυροδρόμι του εμπορίου φυσικού αερίου της Ευρώπης μέσω νέων πηγών προμήθειες τόσο μέσω αγωγών από την Κασπία και συγκεκριμένα μέσω του TAP, όσο και σε υγρή μορφή αξιοποιώντας αποθήκες LNG όπως για παράδειγμα η Ρεβυθούσα που όπως φαίνεται είναι ένα από τα σημαντικότερα assets του ΔΕΣΦΑ που προσέλκυσαν το ενδιαφέρον της Snam.
Ενώ όπως φαίνεται και το σχέδιο για τον πλωτό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου της Αλεξανδρούπολης δεν περνάει απαρατήρητο από το μικροσκόπιο της Snam.
Ο σχεδιασμός της ιταλικής εταιρίας εκκινεί από το γεγονός ότι η κυριαρχία της Βρετανίας στην αγορά φυσικού αερίου μειώνεται, καθώς τα κοιτάσματά της σημειώνουν σταθερή πτώση από το 2000 και πλέον οι έμποροι επικεντρώνονται όλο και περισσότερο σε άλλους κόμβους φυσικού αερίου.
Έτσι η Snam έχει παρουσιάσει ένα σχέδιο επενδύσεων ύψους 5 δις. ευρώ έως το 2021.
Το σχέδιο αυτό στοχεύει να καταστήσει το δίκτυο αγωγών της Snam περισσότερο ευέλικτο και στο πλαίσιο αυτό μέχρι το τέλος του 2018, η ιταλική εταιρία θα έχει ολοκληρώσει τις υποδομές για την αντίστροφη ροή αγωγού που συνδέει την Ιταλία με την Ελβετία, ενώ παράλληλα προωθεί παρόμοιο έργο σε αγωγό που φθάνει στην Αυστρία.
Αυτά, θα δώσουν στην Snam την δυνατότητα εξαγωγής φυσικού αερίου προς το ευρύτερο ευρωπαϊκό δίκτυο για πρώτη φορά.
Εξάλλου μέχρι το 2020, η Snam αναμένει το αέριο από τον αγωγό TAP.
Τα εξαντλημένα πεδία αερίου δίνουν στο Snam ένα ακόμα πλεονέκτημα, αξιοποιώντας τα ως μερικές από τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις αποθήκευσης της ηπείρου.
Έτσι, ενώ η Ιταλία είναι ένας μεγάλος καταναλωτής αερίου κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, η ζήτησή της μειώνεται δραματικά το καλοκαίρι.
Η χρήση των πεδίων αυτών δίνει στην Ιταλία ευελιξία σχετικά με το πότε να αγοράσει φυσικό αέριο και να είναι σε θέση να προσελκύσει φθηνά φορτία LNG το καλοκαίρι εξαιτίας της χωρητικότητας αποθήκευσης.
Τέλος, η προοπτική η Ιταλίας να αναδειχθεί σε πυρήνα του μελλοντικού συστήματος φυσικού αερίου πηγάζει από τις ποικίλες πηγές εφοδιασμού της μέσω αγωγών από την Αλγερία, τη Λιβύη, αλλά και από τη Ρωσία, ενώ μπορεί επίσης παραλάβει αέριο από τη Βόρεια Θάλασσα.
Παράλληλα διαθέτει τρία τερματικά LNG, ενώ είναι πιο κοντά στους σημαντικότερους προμηθευτές LNG στη Μέση Ανατολή από οποιονδήποτε άλλο σημαντικό κόμβο του ευρωπαϊκού δικτύου.
Είναι κοντά στα κοιτάσματα της Αιγύπτου και του Ισραήλ που θα μπορούσαν να βρουν το δρόμο τους στην ευρωπαϊκή αγορά τις επόμενες δεκαετίες, μέσω αγωγών όπως ο EastMed.
www.worldenergynews.gr