Με βάση τον προγραμματισμό, οι εργασίες θα πρέπει να ξεκινήσουν εντός του 2018 και να ολοκληρωθούν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020
Στην τελική ευθεία βρίσκονται οι προκηρύξεις από τον ΑΔΜΗΕ των έργων προϋπολογισμού 330 εκατ. ευρώ για τη μικρή διασύνδεση της Κρήτης με την Πελοπόννησο, καθώς απομένουν λίγες τελικές λεπτομέρειες ώστε να είναι πλήρως έτοιμα τα σχετικά τεύχη δημοπράτησης.
Έτσι, η δημοσίευση των τευχών αναμένεται να γίνει το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα, ώστε οι εργασίες να ξεκινήσουν μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2018, όπως έχει δηλώσει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, Μανούσος Μανουσάκης.
Για την υλοποίηση της σύνδεσης της Κρήτης με την Πελοπόννησο, ο ΑΔΜΗΕ θα πρέπει κυριολεκτικά να δώσει μάχη με τον χρόνο, καθώς το έργο είναι απαραίτητο να ολοκληρωθεί και να ηλεκτρισθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020.
Ο λόγος είναι πως σε μία τριετία οι θερμοηλεκτρικοί σταθμοί του νησιού, λόγω των επιπέδων ρύπων που εκπέμπουν, θα μπορούν να λειτουργήσουν για περιορισμένο αριθμό ωρών ετησίως, καθώς θα εκπνεύσει το καθεστώς εξαίρεσης στο οποίο υπάγονται σήμερα.
Επομένως, σε περίπτωση που η γραμμή μεταφοράς δεν είναι έτοιμη τότε, δεν θα μπορούν να καλυφθούν οι ενεργειακές ανάγκες του νησιού.
Μείωση κατά 150 εκατ. ευρώ των ΥΚΩ
Γνωστή και ως «διασύνδεση εξοικονόμησης», η μικρή διασύνδεση θα γίνει πραγματικότητα με μία γραμμή μεταφοράς εναλλασσόμενου ρεύματος, η οποία θα ξεκινά από τον υποσταθμό των Χανιών και θα καταλήγει στον αντίστοιχο στους Μολάους, για να αναλάβει μέρος των φορτίων της Κρήτης.
Αναμένεται να περιορίσει κατά 150 εκατ. ευρώ το μερίδιο της Κρήτης στις ετήσιες χρεώσεις για τις Υπηρεσίες Κοινωνικής Ωφέλειας, το οποίο θα μηδενισθεί από το 2023 με τη μεγάλη διασύνδεση (Κρήτη - Αττική), που θα λύσει οριστικά το πρόβλημα τροφοδοσίας του νησιού.
Η απαραίτητη ολοκλήρωση του έργου μέχρι το 2020 είναι και ο λόγος που δεν μπορούν να εφαρμοσθούν δραστικές λύσεις για να απαντηθούν οι αντιδράσεις μερίδας της τοπικής κοινωνίας στην περιοχή της Χερσονήσου Μαλέα, σχετικά με την περιβαλλοντική όχληση από το εναέριο τοπικό τμήμα της γραμμής.
Κι αυτό γιατί τέτοιες δραστικές λύσεις, όπως για παράδειγμα η αλλαγή της όδευσης, θα «μεταφράζονταν» σε διετή καθυστέρηση του έργου.
Έτσι, η επιλογή που πρόκρινε η παρούσα διοίκηση του ΑΔΜΗΕ για να μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του έργου, είναι να υπογειοποιηθεί μεγαλύτερο μήκος της γραμμής μεταφοράς στη χερσόνησο, με συνέπεια η εναέρια γραμμή να μειωθεί κατά 3,7 χιλιόμετρα.
Παράλληλα, ο ΑΔΜΗΕ αποφάσισε να καταργηθούν 10 ιστοί και ένας πυλώνας, όπως επίσης και οι πυλώνες να τοποθετηθούν σε μεγάλη απόσταση από τις ορεινές κοινότητες και οικισμούς.
www.worldenergynews.gr
Έτσι, η δημοσίευση των τευχών αναμένεται να γίνει το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα, ώστε οι εργασίες να ξεκινήσουν μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2018, όπως έχει δηλώσει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, Μανούσος Μανουσάκης.
Για την υλοποίηση της σύνδεσης της Κρήτης με την Πελοπόννησο, ο ΑΔΜΗΕ θα πρέπει κυριολεκτικά να δώσει μάχη με τον χρόνο, καθώς το έργο είναι απαραίτητο να ολοκληρωθεί και να ηλεκτρισθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020.
Ο λόγος είναι πως σε μία τριετία οι θερμοηλεκτρικοί σταθμοί του νησιού, λόγω των επιπέδων ρύπων που εκπέμπουν, θα μπορούν να λειτουργήσουν για περιορισμένο αριθμό ωρών ετησίως, καθώς θα εκπνεύσει το καθεστώς εξαίρεσης στο οποίο υπάγονται σήμερα.
Επομένως, σε περίπτωση που η γραμμή μεταφοράς δεν είναι έτοιμη τότε, δεν θα μπορούν να καλυφθούν οι ενεργειακές ανάγκες του νησιού.
Μείωση κατά 150 εκατ. ευρώ των ΥΚΩ
Γνωστή και ως «διασύνδεση εξοικονόμησης», η μικρή διασύνδεση θα γίνει πραγματικότητα με μία γραμμή μεταφοράς εναλλασσόμενου ρεύματος, η οποία θα ξεκινά από τον υποσταθμό των Χανιών και θα καταλήγει στον αντίστοιχο στους Μολάους, για να αναλάβει μέρος των φορτίων της Κρήτης.
Αναμένεται να περιορίσει κατά 150 εκατ. ευρώ το μερίδιο της Κρήτης στις ετήσιες χρεώσεις για τις Υπηρεσίες Κοινωνικής Ωφέλειας, το οποίο θα μηδενισθεί από το 2023 με τη μεγάλη διασύνδεση (Κρήτη - Αττική), που θα λύσει οριστικά το πρόβλημα τροφοδοσίας του νησιού.
Η απαραίτητη ολοκλήρωση του έργου μέχρι το 2020 είναι και ο λόγος που δεν μπορούν να εφαρμοσθούν δραστικές λύσεις για να απαντηθούν οι αντιδράσεις μερίδας της τοπικής κοινωνίας στην περιοχή της Χερσονήσου Μαλέα, σχετικά με την περιβαλλοντική όχληση από το εναέριο τοπικό τμήμα της γραμμής.
Κι αυτό γιατί τέτοιες δραστικές λύσεις, όπως για παράδειγμα η αλλαγή της όδευσης, θα «μεταφράζονταν» σε διετή καθυστέρηση του έργου.
Έτσι, η επιλογή που πρόκρινε η παρούσα διοίκηση του ΑΔΜΗΕ για να μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του έργου, είναι να υπογειοποιηθεί μεγαλύτερο μήκος της γραμμής μεταφοράς στη χερσόνησο, με συνέπεια η εναέρια γραμμή να μειωθεί κατά 3,7 χιλιόμετρα.
Παράλληλα, ο ΑΔΜΗΕ αποφάσισε να καταργηθούν 10 ιστοί και ένας πυλώνας, όπως επίσης και οι πυλώνες να τοποθετηθούν σε μεγάλη απόσταση από τις ορεινές κοινότητες και οικισμούς.
www.worldenergynews.gr