«Δεν θα ακολουθηθεί η στρατηγική των μεγάλων λιμανιών για τα περιφερειακά», τόνισε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ
Στις προοπτικές ανάπτυξης των περιφερειακών λιμένων της Ελλάδας, βάσει των δραστηριοτήτων τους και της γεωγραφικής τους θέσης, με την διαδικασία των παραχωρήσεων δραστηριοτήτων από το ΤΑΙΠΕΔ , ώστε να ενεργοποιηθούν επενδύσεις που θα προσδίδουν σημαντική προστιθέμενη αξία στους λιμένες, αναφέρθηκε από την Κέρκυρα ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, 'Αρης Ξενόφος, που επισκέφθηκε τις υποδομές του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας και του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσα.
«Το ΤΑΙΠΕΔ είναι το κανάλι για να μπορέσει να διαχειριστεί, με την προσπάθεια που καταβάλλει και όσο το δυνατό με τον καλύτερο τρόπο, τη δέσμευση που έχει πάρει η ελληνική κυβέρνηση απέναντι στους θεσμούς» τόνισε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, 'Αρης Ξενόφος, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «πρέπει να υπάρξει πλέον η οπτική που βλέπει κάποιος το ΤΑΙΠΕΔ.
Το ΤΑΙΠΕΔ δεν λειτουργεί αυτόβουλα και αυτόνομα, είναι η πλατφόρμα για να μπορέσει να γίνει η διαχείριση των λιμανιών με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».
Αναφερόμενος στη μέχρι τώρα διαχείριση των λιμένων και στην ευρύτερη ανάπτυξή τους με γνώμονα την κερδοφορία, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ επεσήμανε: «Όσον αφορά την κερδοφορία ενός λιμένα, αναμφισβήτητα είναι μία ουσιαστική μεταβλητή, την οποία πρέπει κάποιος να αξιολογεί και να λαμβάνει υπόψη του. Εξίσου σημαντική όμως είναι η προοπτική που έχει ο λιμένας, και η δυναμική που έχει, την οποία μπορεί να μην μπορεί να την αναπτύξει, γιατί μπορεί να μην υφίστανται τα κεφάλαια, είπε ο κ. Ξενόφος, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, που έφερε ως παράδειγμα την ανάπτυξη και την κερδοφορία των λιμένων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
«Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα του Πειραιά και ευελπιστώ να έχουμε και μία ανάλογη εικόνα στο λιμένα της Θεσσαλονίκης.
Ο Πειραιάς είναι ένα λιμάνι το οποίο μέσα σε ένα χρόνο έχει διπλασιάσει την κίνηση του, έχει ανέβει σε θέση στην παγκόσμια κατάταξη, είναι το δεύτερο μεγάλο λιμάνι στη Μεσόγειο και πολύ σύντομα εκτιμώ ότι θα είναι το νούμερο ένα λιμάνι στη Μεσόγειο - και όλα αυτά γιατί δεν είναι μόνο οι επενδύσεις της τάξεως των 300-400 εκατομμυρίων που ήδη αναπτύξει ο παραχωρησιούχος και ο νέος επενδυτής, όσο και η πελατεία και η κίνηση που δημιουργεί λόγω του εκτοπίσματος που έχει.
Όμως για τα περιφερειακά λιμάνια, για μας, είναι πολύ κρίσιμο, όχι η πώληση για ένα τίμημα, αλλά το τι κουβαλάει ο παραχωρισιούχος ή ο υποψήφιος διαχειριστής από πίσω του» τόνισε ο κ. Ξενόφος.
Όσον αφορά το χρονικό διάστημα που θα χρειαστεί το ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να προβεί στον πρώτο διαγωνισμό διαχείρισης των λιμένων, ο κ. Ξενόφος ανέφερε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων: « Στόχος μας είναι μέσα στο πρώτο τρίμηνο να έχουμε ολοκληρώσει το σχεδιασμό μας, νομοθετικές πράξεις που ενδεχομένως που να χρειάζονται να έχουνε πάρει τη μορφή που πρέπει, ώστε να ξεκινήσουμε την πρώτη φάση μίας διαγωνιστικής διαδικασίας επιλέγοντας τους λιμένες και βγαίνοντας στην αγορά να αντλήσουμε και να αποκωδικοποιήσουμε το ενδιαφέρον που προοπτικά μπορεί να υπάρχει».
Διευκρίνισε δε, τη στρατηγική που θα ακολουθηθεί, με μία αρχική προσέγγιση, η παραχώρηση των λιμανιών να φτάνει από 25 με 30 χρόνια.
«Η παραχώρηση των λιμανιών δεν θα είναι κάτι το στεγανό.
Δεν θα ακολουθηθεί η στρατηγική των μεγάλων λιμανιών, όπως στον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, που πουλήθηκαν μετοχές.
Στους περιφερειακούς λιμένες δίνουμε το δικαίωμα της παραχώρησης.
Η κυριαρχία και η ιδιωτικότητα παραμένει στον αντίστοιχο λιμένα.
Τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Κέρκυρας και της Ηγουμενίτσας έχουν ένα προβάδισμα ενδιαφέροντος για την ιδιαίτερη φύση τους», είπε ο κ Ξενόφος και πρόσθεσε: «Τα ελληνικά λιμάνια είναι ο αναπτυξιακός σταυρός που διατρέχει τη χώρα, δηλαδή αυτή τη στιγμή έχουμε τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και δεξιά-αριστερά τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και της Κέρκυρας, άρα διαμορφώνεται η αναπτυξιακή προσέγγιση που θέλουμε και επιχειρούμε να διατρέχει γενικά τη χώρα, ώστε να υπάρχουν συνέργειες και να κτίζουν την Ελλάδα ως την πόρτα της διεθνούς κρουαζιέρας, του διεθνούς εμπορίου και του θαλάσσιου τουρισμού για την Ευρώπη».
Αναφορικά με την εξέλιξη των υδατοδρομίων, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, διευκρίνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «από τη στιγμή που έχει εδραιωθεί ο υδατόδρομος και υπάρχουν οι εγκαταστάσεις και οι πλατφόρμες, το ΤΑΙΠΕΔ θα κάνει το επόμενο βήμα». «Έχει χαθεί σημαντικός χρόνος» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ξενόφος.
Πηγή:www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr
«Το ΤΑΙΠΕΔ είναι το κανάλι για να μπορέσει να διαχειριστεί, με την προσπάθεια που καταβάλλει και όσο το δυνατό με τον καλύτερο τρόπο, τη δέσμευση που έχει πάρει η ελληνική κυβέρνηση απέναντι στους θεσμούς» τόνισε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, 'Αρης Ξενόφος, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «πρέπει να υπάρξει πλέον η οπτική που βλέπει κάποιος το ΤΑΙΠΕΔ.
Το ΤΑΙΠΕΔ δεν λειτουργεί αυτόβουλα και αυτόνομα, είναι η πλατφόρμα για να μπορέσει να γίνει η διαχείριση των λιμανιών με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».
Αναφερόμενος στη μέχρι τώρα διαχείριση των λιμένων και στην ευρύτερη ανάπτυξή τους με γνώμονα την κερδοφορία, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ επεσήμανε: «Όσον αφορά την κερδοφορία ενός λιμένα, αναμφισβήτητα είναι μία ουσιαστική μεταβλητή, την οποία πρέπει κάποιος να αξιολογεί και να λαμβάνει υπόψη του. Εξίσου σημαντική όμως είναι η προοπτική που έχει ο λιμένας, και η δυναμική που έχει, την οποία μπορεί να μην μπορεί να την αναπτύξει, γιατί μπορεί να μην υφίστανται τα κεφάλαια, είπε ο κ. Ξενόφος, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, που έφερε ως παράδειγμα την ανάπτυξη και την κερδοφορία των λιμένων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
«Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα του Πειραιά και ευελπιστώ να έχουμε και μία ανάλογη εικόνα στο λιμένα της Θεσσαλονίκης.
Ο Πειραιάς είναι ένα λιμάνι το οποίο μέσα σε ένα χρόνο έχει διπλασιάσει την κίνηση του, έχει ανέβει σε θέση στην παγκόσμια κατάταξη, είναι το δεύτερο μεγάλο λιμάνι στη Μεσόγειο και πολύ σύντομα εκτιμώ ότι θα είναι το νούμερο ένα λιμάνι στη Μεσόγειο - και όλα αυτά γιατί δεν είναι μόνο οι επενδύσεις της τάξεως των 300-400 εκατομμυρίων που ήδη αναπτύξει ο παραχωρησιούχος και ο νέος επενδυτής, όσο και η πελατεία και η κίνηση που δημιουργεί λόγω του εκτοπίσματος που έχει.
Όμως για τα περιφερειακά λιμάνια, για μας, είναι πολύ κρίσιμο, όχι η πώληση για ένα τίμημα, αλλά το τι κουβαλάει ο παραχωρισιούχος ή ο υποψήφιος διαχειριστής από πίσω του» τόνισε ο κ. Ξενόφος.
Όσον αφορά το χρονικό διάστημα που θα χρειαστεί το ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να προβεί στον πρώτο διαγωνισμό διαχείρισης των λιμένων, ο κ. Ξενόφος ανέφερε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων: « Στόχος μας είναι μέσα στο πρώτο τρίμηνο να έχουμε ολοκληρώσει το σχεδιασμό μας, νομοθετικές πράξεις που ενδεχομένως που να χρειάζονται να έχουνε πάρει τη μορφή που πρέπει, ώστε να ξεκινήσουμε την πρώτη φάση μίας διαγωνιστικής διαδικασίας επιλέγοντας τους λιμένες και βγαίνοντας στην αγορά να αντλήσουμε και να αποκωδικοποιήσουμε το ενδιαφέρον που προοπτικά μπορεί να υπάρχει».
Διευκρίνισε δε, τη στρατηγική που θα ακολουθηθεί, με μία αρχική προσέγγιση, η παραχώρηση των λιμανιών να φτάνει από 25 με 30 χρόνια.
«Η παραχώρηση των λιμανιών δεν θα είναι κάτι το στεγανό.
Δεν θα ακολουθηθεί η στρατηγική των μεγάλων λιμανιών, όπως στον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, που πουλήθηκαν μετοχές.
Στους περιφερειακούς λιμένες δίνουμε το δικαίωμα της παραχώρησης.
Η κυριαρχία και η ιδιωτικότητα παραμένει στον αντίστοιχο λιμένα.
Τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Κέρκυρας και της Ηγουμενίτσας έχουν ένα προβάδισμα ενδιαφέροντος για την ιδιαίτερη φύση τους», είπε ο κ Ξενόφος και πρόσθεσε: «Τα ελληνικά λιμάνια είναι ο αναπτυξιακός σταυρός που διατρέχει τη χώρα, δηλαδή αυτή τη στιγμή έχουμε τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και δεξιά-αριστερά τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και της Κέρκυρας, άρα διαμορφώνεται η αναπτυξιακή προσέγγιση που θέλουμε και επιχειρούμε να διατρέχει γενικά τη χώρα, ώστε να υπάρχουν συνέργειες και να κτίζουν την Ελλάδα ως την πόρτα της διεθνούς κρουαζιέρας, του διεθνούς εμπορίου και του θαλάσσιου τουρισμού για την Ευρώπη».
Αναφορικά με την εξέλιξη των υδατοδρομίων, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, διευκρίνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «από τη στιγμή που έχει εδραιωθεί ο υδατόδρομος και υπάρχουν οι εγκαταστάσεις και οι πλατφόρμες, το ΤΑΙΠΕΔ θα κάνει το επόμενο βήμα». «Έχει χαθεί σημαντικός χρόνος» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ξενόφος.
Πηγή:www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr