Το ποσό των 400 εκατ. ευρώ που είχε προταθεί στην πρώτη προσπάθεια πώλησης του ΔΕΣΦΑ έχει πάψει να αποτελεί σημείο αναφοράς για την καινούρια διαδικασία ιδιωτικοποίησης
Τα 400 εκατ. ευρώ, δηλαδή το ποσό με το οποίο επρόκειτο να εξαγορασθεί το 66% του ΔΕΣΦΑ από την αζερική SOCAR στο πρώτο διαγωνισμό που όμως στην πορεία κηρύχθηκε άγονος, δεν αποτελούν για τα ΕΛΠΕ το «κατώφλι» για τον εν εξελίξει νέο διαγωνισμό.
Αυτό αναφέρουν ανώτατα στελέχη του Ομίλου, σημειώνοντας πως το συγκεκριμένο ποσό αφορά τα τότε δεδομένα, τα οποία έχουν ξεπερασθεί από τις εξελίξεις.
Αντίθετα, όπως προσθέτουν, η τρέχουσα συγκυρία ανεβάζει τον «πήχυ» του εύλογου τιμήματος.
Αν και δεν θέλουν να συγκεκριμενοποιήσουν το ύψος στο οποίο έχει πλέον αναθεωρηθεί αυτή η «βάση», ξεκαθαρίζουν πως το ποσό πώλησης στον προηγούμενο διαγωνισμό έχει πάψει να αποτελεί σημείο αναφοράς για την καινούρια διαδικασία ιδιωτικοποίησης.
Υπενθυμίζεται πως ο διαγωνισμός βρίσκεται στην τελική ευθεία και στη φάση της υποβολής δεσμευτικών προσφορών, η διορία για την οποία παρατάθηκε έως τις 16 Φεβρουαρίου 2018 έπειτα από αίτημα και των δύο διεκδικητών.
Διεύρυνση σχημάτων και ενίσχυση του ανταγωνισμού
Σύμφωνα με τις πηγές των ΕΛΠΕ, είναι πιθανό έως τότε να έχει ανέβει και ο «πήχυς» του ανταγωνισμού, εμπλέκοντας και άλλους υποψήφιους επενδυτές στη διαδικασία.
Ο λόγος είναι, όπως αποκαλύπτουν οι ίδιοι κύκλοι, πως ένας από τους δύο μνηστήρες και πιο συγκεκριμένα η ισπανική Regasificadora del Noroeste (Reganosa), ζήτησε τη χρονική παράταση για να ολοκληρώσει τις διερευνητικές επαφές που έχει με άλλες εταιρείες, ώστε με «όχημα» την ίδια να συσταθεί μία ισχυρή κοινοπραξία για την διεκδίκηση του ΔΕΣΦΑ.
Ένα ενδεχόμενο που, αν τελικά ευοδωθεί, θα αυξήσει το ειδικό βάρος της συγκεκριμένης συμμετοχής, αλλά και τις δυνατότητές της ως προς το ύψος της δεσμευτικής προσφοράς που θα μπορεί να καταθέσει.
Με όσα ισχύουν έως αυτή τη στιγμή, όπου απέναντι στην Reganosa βρίσκεται ένα κοινοπρακτικό σχήμα τεσσάρων από τους μεγαλύτερους διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς φυσικού αερίου στην Ευρώπη (Snam, Fluxys, Gasunie, Enagas), ο μειωμένος ανταγωνισμός είναι ίσως ο μοναδικός παράγοντας που μετριάζει τις προσδοκίες για το τίμημα.
Στον αντίποδα, παράμετροι όπως η φετινή κερδοφορία του ΔΕΣΦΑ και τα ταμειακά του διαθέσιμα, η ισχυρή ανάκαμψη της εγχώριας ζήτησης, αλλά και η ανάληψη της λειτουργίας και συντήρησης του ελληνικού τμήματος του ΤΑΡ συνηγορούν σε ένα υψηλό ποσό πώλησης.
www.worldenergynews.gr
Αυτό αναφέρουν ανώτατα στελέχη του Ομίλου, σημειώνοντας πως το συγκεκριμένο ποσό αφορά τα τότε δεδομένα, τα οποία έχουν ξεπερασθεί από τις εξελίξεις.
Αντίθετα, όπως προσθέτουν, η τρέχουσα συγκυρία ανεβάζει τον «πήχυ» του εύλογου τιμήματος.
Αν και δεν θέλουν να συγκεκριμενοποιήσουν το ύψος στο οποίο έχει πλέον αναθεωρηθεί αυτή η «βάση», ξεκαθαρίζουν πως το ποσό πώλησης στον προηγούμενο διαγωνισμό έχει πάψει να αποτελεί σημείο αναφοράς για την καινούρια διαδικασία ιδιωτικοποίησης.
Υπενθυμίζεται πως ο διαγωνισμός βρίσκεται στην τελική ευθεία και στη φάση της υποβολής δεσμευτικών προσφορών, η διορία για την οποία παρατάθηκε έως τις 16 Φεβρουαρίου 2018 έπειτα από αίτημα και των δύο διεκδικητών.
Διεύρυνση σχημάτων και ενίσχυση του ανταγωνισμού
Σύμφωνα με τις πηγές των ΕΛΠΕ, είναι πιθανό έως τότε να έχει ανέβει και ο «πήχυς» του ανταγωνισμού, εμπλέκοντας και άλλους υποψήφιους επενδυτές στη διαδικασία.
Ο λόγος είναι, όπως αποκαλύπτουν οι ίδιοι κύκλοι, πως ένας από τους δύο μνηστήρες και πιο συγκεκριμένα η ισπανική Regasificadora del Noroeste (Reganosa), ζήτησε τη χρονική παράταση για να ολοκληρώσει τις διερευνητικές επαφές που έχει με άλλες εταιρείες, ώστε με «όχημα» την ίδια να συσταθεί μία ισχυρή κοινοπραξία για την διεκδίκηση του ΔΕΣΦΑ.
Ένα ενδεχόμενο που, αν τελικά ευοδωθεί, θα αυξήσει το ειδικό βάρος της συγκεκριμένης συμμετοχής, αλλά και τις δυνατότητές της ως προς το ύψος της δεσμευτικής προσφοράς που θα μπορεί να καταθέσει.
Με όσα ισχύουν έως αυτή τη στιγμή, όπου απέναντι στην Reganosa βρίσκεται ένα κοινοπρακτικό σχήμα τεσσάρων από τους μεγαλύτερους διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς φυσικού αερίου στην Ευρώπη (Snam, Fluxys, Gasunie, Enagas), ο μειωμένος ανταγωνισμός είναι ίσως ο μοναδικός παράγοντας που μετριάζει τις προσδοκίες για το τίμημα.
Στον αντίποδα, παράμετροι όπως η φετινή κερδοφορία του ΔΕΣΦΑ και τα ταμειακά του διαθέσιμα, η ισχυρή ανάκαμψη της εγχώριας ζήτησης, αλλά και η ανάληψη της λειτουργίας και συντήρησης του ελληνικού τμήματος του ΤΑΡ συνηγορούν σε ένα υψηλό ποσό πώλησης.
www.worldenergynews.gr